Ja, kan köpa det. Delvis.
Fast nu var det det där med att hon, enl uppgift i tråden, smög och mörkade mötena med SD för sina barn.
De tycks ha vetat om det, men ändå kunde inte LW be drummeln försvinna. Geocacha med den mannen hade jag ALDRIG gett mig ut på!
Fast nu vet vi ju inte om hon smög med SD, det är tråduppgifter som det finns anledning att kolla upp vem/vilka nick som skrev om smygande.
Senast redigerad av Honan6 2018-10-27 kl. 16:21.
Anledning: Lade till några ord.
Medinsyn har tydligt visat att hen inte har full impulskontroll och har klivit in i tråden i upprört tillstånd.
Gå in och kika på vad hen skrev i sitt första inlägg då hen kallade postare för Begåvningsreserver. Vilken diskussion hade förts i tråden innan? Jo, något om digitala spår. Sen kanske det finns anledning till att kolla om inlägget låg i nära anslutning till något nyligen genomfört geoevent eller åklagarbesked till TR...
(länk till hens första inlägg: http://www.flashback.org/sp65035898 )
Den numer avstängda Medinsyn har tydligt visat ett personligt engagemang och skrivit "fakta" (sanna eller ej) som snarare har stärkt misstankarna mot SD, i mina ögon sett.
Tack!
Ska titta lite mer på medinsyns inlägg som jag inte läst ännu.
Mina misstankar mot SD kvarstår, sedan vet nog HD en del också om sin man som jag hoppas polisen nystar i lite mera.
Har följt tråden de senaste dagarna och funderat på vad man vågar skriva i den då den känts rätt spänd. Kan hålla med någon som skrev att det är en märklig stämning här i tråden.
Angående religionens vara eller icke vara i tråden så vill jag bara mena att det spelar föga vilka värderingar vi har eller hur vi moraliserar och (be)dömer andra människors leverne. Det som är relevant är:
a) vilken relevans vi lägger vid en kartläggning av BOs leverne
b) hur vi ser på en GMs motiv utifrån detta
c) vilka risker som en BO kan ta utifrån detta
Här når vi nog inte konsensus i tråden börjar det verka som.
Kan vi verkligen komma något längre med denna diskussion? Jag tror de olika utgångspunkterna framgått och ingen kan kräva att någon annan ska köpa någon annans värdegrund och därmed i en förlängning bedömning av fallets moraliska premisser och BOs egen skuld/GMs skuld. Känner att vi bara kommer allt längre från vad tråden handlar om och alltmer i våra egna åsikter.
För att återgå till mer direkt on topic så undrar jag var vi var i tråden innan vi hamnade i den moraldiskussionen? Vad skulle en sammanställning på någotsånär bekräftade uppgifter visa oss idag? Finns det några punkter som vi ändå kan enas kring för att undvika att vi enbart fastnar i käbbel? Vad vet vi? Kan någon ge oss en kort, uppdaterad, kärnfull punktlista med händelser som påminnelse om vi missat något? T ex så tycker jag att det var ett intressant uppmärksammande häromdagen kring bussresenärerna till Norge. Sådana där diskrepanser och reflektioner är intressanta.
Övrig kommentar om religionstemat i tråden (lägger in som spoiler, så kan de som inte vill läsa ännu en åsikt i frågan bara snabbt skrolla förbi):
Vill sedan bara i all försynthet inskjuta att det nog finns kristna i tråden som tolkar och lever mycket långt från den endimensionella hardcore-religiositet som tråden målar fram. Tycker att det känns lite synd att tråden framställer bilden av konservativ, fundamentalistisk kristendom versus ateism eller agnosticism då det finns många nyanser mellan dessa motpoler. Nu kanske jag kommer från en ovanligt vänstersinnad del av landet norrut men detta är iaf min uppfattning. Det finns, som LW själv var ett bevis på, liberalteologiska tankegångar hos både enskilda troende och inom samfund. Det är inte helt svartvitt. Nämner detta som on topic pga: Om någon t ex önskar att fler kristna församlingsmedlemmar ska träda fram som skulle kunna sitta på värdefull information som ännu inte lyfts fram här så inbjuder tråden i detta läget knappast att någon skulle vilja outa sig som religiös. Tror att det är många, iaf liberalteologiska, som inte vill förknippas med och måsta stå till svars för en religionsbild som tråden här kan tillskriva dem. Bara en tanke.
Fast nu vet vi ju inte om hon smög med SD, det är tråduppgifter som det finns anledning att kolla upp vem/vilka nick som skrev om smygande.
Det är sant.
Jag försökte formulera mig så att jag inte onödigtvis bygger trådsanningar. Såna där droppade(?) uppgifter om smygande skall jag vara noggrannare med och också kolla nicken.
Medinsyn har tydligt visat att hen inte har full impulskontroll och har klivit in i tråden i upprört tillstånd.
Gå in och kika på vad hen skrev i sitt första inlägg då hen kallade postare för Begåvningsreserver. Vilken diskussion hade förts i tråden innan? Jo, något om digitala spår. Sen kanske det finns anledning till att kolla om inlägget låg i nära anslutning till något nyligen genomfört geoevent eller åklagarbesked till TR...
(länk till hens första inlägg: http://www.flashback.org/sp65035898 )
Den numer avstängda Medinsyn har tydligt visat ett personligt engagemang och skrivit "fakta" (sanna eller ej) som snarare har stärkt misstankarna mot SD, i mina ögon sett.
Jag håller med dig till 100% i alla skarpsynta inlägg som du skriver (tack för dem! de är en röd tråd genom en annars trasslig tråd) men här har jag gjort en lite annan bedömning.
Jag fick snarare intrycket att denne användare medvetet gjorde ett stort övervägt (men inte desto mindre taskigt) regelbrott för att därmed genom avstängning inte frestas att skriva här igen på lång tid. Men det är bara min tolkning.
Senast redigerad av Philomena 2018-10-27 kl. 17:21.
(det fetade)
Det där kommer INTE från mig!
Minns inte vem som skrev det där kategoriska. Eftersom jag är emot alla former av dödande av människor, inkl dödsstraff, så har det där INTE kommit från mig!
Ber dig leta upp citatet och därefter be mig vänligt om ursäkt.
Jag kommer att förlåta dig.
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Ja, förlåt. Jag tror jag blandade ihop med en debatt med ”Glorius life” som också är religiös och ser oerhört hårt på otrohet. Ibland tänker jag när jag ser konsekvenserna av svartsjuka att en del av ursprungsbefolkningen i Afrika var klokare än oss. Där var sex med olika partners inte en stor sak. Barnen var allas ansvar, för ingen hade ändå full koll på faderskapet. Liknar mer hur andra däggdjur lever, visst konkurrerar hannarna och alla får inte para sig men livslång trohet är inget krav. En ny alfahane blir lika välkomnad av honorna.
Inte helt säker men satsar mina surt förvärvade på EGT.
Eftersom det är nyhetstorka i tråden "roade" jag mig med att titta litet på geocachares loggar om sökinsatserna direkt efter LW's försvinnande. Här är några:
16 maj:
Citat:
Wednesday, 16 May 2018 Örebro, Sweden
Ute på en kvällsrunda tillsammans med karj*r. Samtidigt som jag loggade denna ringde karj*rs telefon. Det var oroande nyheter, som senare skulle visa sig vara mycket tråkiga sådana.