2018-10-14, 21:31
Medlem
infiltrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superkanin
När jag ska göra en snap från kamerarullen så dyker alla bilder upp även borttagna! Säkerhetskopiar Snap alltid alla bilder???

Nej. De sparar inga bilder från din kamerarulle.
Citera
2018-10-14, 21:32
Medlem
infiltrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nok1a
om jag blockerar någon på snapchat kommer denna person att märka det??

Yep. Så fort de försöker skicka kommer det bara stå ''försök igen'', och på så sett märker man direkt + att vanligtvis blir det en röd pil när man skickat snap, och blå pil när man skickat chatt.
Men blockar du dom kommer den att omvandlas till grå samt att denne inte kan se dina snappoäng längre.
Citera
2018-10-14, 21:34
Medlem
infiltrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d3lux
Nya snap är ju helt värdelöst?! Storys blandas med massa random kändisars?! Hur fan får man tillbaka gamla

Går icke. Bara ifall du har en rootad mobil, ifall du har det så citera så svarar jag i detalj hur du gör för att ändra snapversionen.
Citera
2018-10-24, 17:18
Medlem
Hunden007s avatar
kan inte se en perso bitmoji på snappen. hur skall jag göra för se denna?
Citera
2018-10-27, 14:02
Medlem
infiltrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
kan inte se en perso bitmoji på snappen. hur skall jag göra för se denna?

Den kommer att synas automatiskt, oavsett om denne har lagt till dig som vän eller inte.
Syns där ingen så har personen inte skapat en bitmoji än.
Citera
2018-10-27, 14:05
Medlem
infiltrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTequilla
Hej, vad menas med öppen snap?
Menar vissa på deras story skriver "Öppen snap" osv.

Öppen snap: Vem som helst kan skicka saker till personen, även folk som inte är vän med denne.
Stängd snap: Endast personens vänner kan skicka saker.
Citera
2018-10-27, 14:07
Medlem
infiltrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimKuk-Jing
Någon som vet vilket konto detta handlar om?

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6405626

Finns ett överflöde på s.k ''expose-konton'', där folk kan skicka in bilder på stadens lokala tjejer och killar för den delen också med namn bifogat, som sedan läggs upp på storyn och hängs ut.
Citera
2018-10-27, 16:06
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infiltrant
Den kommer att synas automatiskt, oavsett om denne har lagt till dig som vän eller inte.
Syns där ingen så har personen inte skapat en bitmoji än.

jag har de? kan jag satt en inställning så gör så personen kan ej se mig? eller kan personen ha blockat mitt nummer på telefonen?
Citera
2018-10-27, 16:21
Medlem
infiltrants avatar
Citat:
jag har de? kan jag satt en inställning så gör så personen kan ej se mig? eller kan personen ha blockat mitt nummer på telefonen?

Ditt nummer har inget att göra med själva appen, bara autentisering. En säkerhetsåtgärd med andra ord.

Du kan inte välja det, folk du blockat kan fortfarande se din bitmoji-gubbe när dom söker.
Citera
2018-10-27, 17:09
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infiltrant
Ditt nummer har inget att göra med själva appen, bara autentisering. En säkerhetsåtgärd med andra ord.

Du kan inte välja det, folk du blockat kan fortfarande se din bitmoji-gubbe när dom söker.

de va konstigt vi båda har bitmoji-appen. men personen laddade just ner den efter tagit bort den..
Citera
2018-10-27, 21:17
Medlem
infiltrants avatar
Citat:
de va konstigt vi båda har bitmoji-appen. men personen laddade just ner den efter tagit bort den..
Det gör inget att han tog bort appen.
Sålänge han loggade in med sitt snapchat-konto i bitmojiappen och skapade en gubbe så kommer det knytas.

Edit: Följ denna guiden: https://www.howtogeek.com/343457/how...-and-snapchat/
Citera
2018-10-27, 22:16
Medlem
Vad innebär de att en del jag snackar med på denna app då och då har stories som har ett lås framför sig? Alltså, när man spelar upp den ser man ett lås och på andra stories inte. Relativt ny och inte så djupt insatt i allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in