2018-10-27, 16:44
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuellerTime
Känslostyrt blir det när man tror 100 % på den som är anhållen och häktad och inte den som är brottsoffer.
Du har bara hört hans version.
I mitt fall så väljer jag att tro på henne tillsvidare före jag tror på honom.
Nu får du skärpa dig lite!

Faktum är att BO inte på något sätt påkallar uppmärksamhet, har du insett det känslo-maja?

Dina känslor tror att man vill skydda GS vilket är sjukt men troligt av höns som dig.

Sparka, skrik, ropa på MA etc etc...men det bortser du från hehe...

Om GS har våldfört sig skall han straffas men du kan inte hålla på som en känslostyrd batikhäxa bara för att händelsen är tragisk.
Citera
2018-10-27, 16:46
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Jag får inte riktigt ihop det att du påstår att "det är jävligt lätt att fälla en man för våldtäkt i Sverige"
Hur menar du?

"Högst 15 procent av alla polisanmälda våldtäkter leder till fällande dom. Istället läggs många utredningar ner. Samtidigt ökar antalet anmälda våldtäkter, bland annat på grund av en breddning av våldtäktsbegreppet och lägre tolerans mot brottet."

https://www.rmv.se/aktuellt/almedalsseminarium-komplext-leda-valdtakter-till-atal-och-fallande-dom/
"Den stora haken med våldtäkter är inte att man dömer folk hejvilt, utan att det är utomordentligt svårt att få någon dömd. Det är det som är problemet, säger Leif GW Persson"

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/gws-han-mot-horace-hoppas-han-tar-till-sig/
Citera
2018-10-27, 16:48
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Jag får inte riktigt ihop det att du påstår att "det är jävligt lätt att fälla en man för våldtäkt i Sverige"
Hur menar du?

"Högst 15 procent av alla polisanmälda våldtäkter leder till fällande dom. Istället läggs många utredningar ner. Samtidigt ökar antalet anmälda våldtäkter, bland annat på grund av en breddning av våldtäktsbegreppet och lägre tolerans mot brottet."

https://www.rmv.se/aktuellt/almedalsseminarium-komplext-leda-valdtakter-till-atal-och-fallande-dom/

Hur många kvinnor fälls för våldtäkt?
Citera
2018-10-27, 16:51
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Hur många kvinnor fälls för våldtäkt?
Ett utomordentligt svar på det jag frågade om!

Tycker du att det är något som är relevant för vad tråden handlar om?
Är det BO som är misstänkliggjord för att ha våldtagit GS eller vad vill du ha ut av frågan som ställde?
Citera
2018-10-27, 17:28
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ett utomordentligt svar på det jag frågade om!

Tycker du att det är något som är relevant för vad tråden handlar om?
Är det BO som är misstänkliggjord för att ha våldtagit GS eller vad vill du ha ut av frågan som ställde?

Det är lika relevant att få ta del av skillnaderna av fällda domar istället för att det ska vara häxjakt på GS som kanske blir totalt friad, tänk dig hur det kryper glädje över en åklagaren så har chansen att försöka få fast en kändis. Du vet väll hur rutten kvasten var?

Tycker det är väldigt intressant att ta del av fakta, så langa fram svaret nu.

Jag har en som ligger mig varmt om hjärtat men som gjorde misstaget att följa med hem till en blading, det slutade med våldtäkt, det lades ner. Först var jag helgalen men sen kan jag ändå tycka att är man så korkad att man tar det steget hem till en sådan så har man faktiskt försatt sig i en rutten situation själv, har man röstat vänstern hela livet så fattar man ju inte bättre. Hade tyckt det var väl hårt att döma en ung invandrarkille till fängelse för att den blonda tjejen ångrade sig efteråt.
Nu kan du gapa och skrika hur mycket som helst, men jag skriver bara hur det fungerar och jag hade iofs inte blivit ledsen om han blivit fälld.

Men jag vet faktiskt inte vad som hände så då känns friande dom mer okej, råkar han ut för samma sak igen kommer förmodligen åklagaren driva våldtäkten vidare, det är jag övertygad om.
Citera
2018-10-27, 17:35
Medlem
Citat:
"Den stora haken med våldtäkter är inte att man dömer folk hejvilt, utan att det är utomordentligt svårt att få någon dömd. Det är det som är problemet, säger Leif GW Persson"

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/gws-han-mot-horace-hoppas-han-tar-till-sig/
Att våldtäkter till sin natur är svårbevisade brott leder dock inte med automatik till att de som ändå fälls trots allt är skyldiga. Snarare tenderar man att sänka beviskraven för svårbevisade brott för att rättssystemet skulle förlora sin trovärdighet om allt för många blev frikända. Med detta sagt har jag ingen aning om hur det förhåller sig i det här fallet.
Citera
2018-10-27, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
När gubbens fru ligger i angränsande rum i en sketen trerummare så vågar man nog skrika ja.

Uppenbarligen inte? Annars hade BO nog gjort det.
Citera
2018-10-27, 17:37
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Det är lika relevant att få ta del av skillnaderna av fällda domar istället för att det ska vara häxjakt på GS som kanske blir totalt friad, tänk dig hur det kryper glädje över en åklagaren så har chansen att försöka få fast en kändis. Du vet väll hur rutten kvasten var?

Tycker det är väldigt intressant att ta del av fakta, så langa fram svaret nu.

Jag har en som ligger mig varmt om hjärtat men som gjorde misstaget att följa med hem till en blading, det slutade med våldtäkt, det lades ner. Först var jag helgalen men sen kan jag ändå tycka att är man så korkad att man tar det steget hem till en sådan så har man faktiskt försatt sig i en rutten situation själv, har man röstat vänstern hela livet så fattar man ju inte bättre. Hade tyckt det var väl hårt att döma en ung invandrarkille till fängelse för att den blonda tjejen ångrade sig efteråt.
Nu kan du gapa och skrika hur mycket som helst, men jag skriver bara hur det fungerar och jag hade iofs inte blivit ledsen om han blivit fälld.

Men jag vet faktiskt inte vad som hände så då känns friande dom mer okej, råkar han ut för samma sak igen kommer förmodligen åklagaren driva våldtäkten vidare, det är jag övertygad om.
För det första så har du inte svarat på frågan som jag ställde:
Hur menar du?"

För det andra så är jag inte skyldig dig något svar på något som jag anser är helt OffTopic.

Om du undrar så får du leta själv.
Att svara på en ställd fråga med en annan fråga säger väl mer om dig än om mig,
att blanda vindruvor med bananer funkar inte.
Citera
2018-10-27, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Fortfarande en städad miljö med människor vägg-i-vägg.

Ditt föreslagna frusna tillstånd fungerar om man har en man över sig men fan inte när någon trevar och kelar med tungan i underlivet. Håll dig till verkligheten är du snäll.

Det handlar inte om risk att förövaren blir våldsam när det finns folk vägg i vägg...herregud...du drar på alla möjliga undanflykter du kan komma på.

Faktum kvarstår! En lägenhet med folk vägg i vägg...

Tror du hon låter honom slicka vidare av rädsla för att han skall slå henne!!!???? Jisses...varför fattar du inte att folk fanns inom ett par meter vägg i vägg?

Vad spelar det för roll om de ligger människor vägg i vägg? Om han har
Mage till att gå in och våldta henne skulle han väl likaväl kunna slå henne?
Citera
2018-10-27, 17:51
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
För det första så har du inte svarat på frågan som jag ställde:
Hur menar du?"

För det andra så är jag inte skyldig dig något svar på något som jag anser är helt OffTopic.

Om du undrar så får du leta själv.
Att svara på en ställd fråga med en annan fråga säger väl mer om dig än om mig,
att blanda vindruvor med bananer funkar inte.

Och varför skulle jag vara SKYLDIG att svara dig överhuvudtaget? Du är således inte skyldig att svara mig men jag SKA vara skyldig att svara på dig.

Dessutom gillar du ju att söka svaren, men ändå levererar du inte det svaret för du vet att du famlar i mörkret och gömmer dig bakom att det är inte är relevant.

Hade du följt med i utvecklingen så hade du läst att det är lättare att få en man fälld för våldtäkt än för olaga hot. Det är dessutom lättare att fälla en man för våldtäkt än vad det är att fälla en kvinna för samma sak.

Vad är det du inte fattar?
Citera
2018-10-27, 18:09
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Och samma sak gäller faktiskt dem som knullar vanligt...
Att BO har psykiska problem borde göra att man tar hennes utsago med en nypa salt.
Våldtäkt bör anmälas inom 12 timmar för att det ska verka trovärdigt.
I detta fall tog det ett par timmar innan det anmäldes så det borde enl din teori vara trovärdigt?
Citera
2018-10-27, 18:34
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Och varför skulle jag vara SKYLDIG att svara dig överhuvudtaget? Du är således inte skyldig att svara mig men jag SKA vara skyldig att svara på dig.

Dessutom gillar du ju att söka svaren, men ändå levererar du inte det svaret för du vet att du famlar i mörkret och gömmer dig bakom att det är inte är relevant.

Hade du följt med i utvecklingen så hade du läst att det är lättare att få en man fälld för våldtäkt än för olaga hot. Det är dessutom lättare att fälla en man för våldtäkt än vad det är att fälla en kvinna för samma sak.

Vad är det du inte fattar?
Du kommer med ett totalt imbecillt påstående som inte är sant:
"det är jävligt lätt att fälla en man för våldtäkt i Sverige"
Du har inte kunnat förankra det du påstår på något sätt.

Om du vill ha svar på hur många kvinnor som fälls för våldtäkt i Sverige
så kan starta en egen tråd om du vill ha svar på din fråga.

I den här tråden disskuteras ett Kvinnligt BO och en Manlig MGM
Och INTE tvärtom.

Allt annat du svamlar om saknar substans tex. olaga hot och om någon som är dig nära
råkat ut för ett våldtäkts försök.
Det har Inte i tråden att göra, så länge du inte kan bevisa att handlar om MGM eller BO.

Vem Är Det Som Inte Fattar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in