2018-10-27, 13:29
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
För att polisen antagligen tidigt tog hand om inspelningen som bevismaterial och MÅB har i vart fall initialt inget behov av att höra inspelningen.
Hen uttalar sig nog inte om nåt innehåll han inte hört. Det är min teori.
Citera
2018-10-27, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Trög?

Om hon anmäler VÅLDTÄKT så måste väl hon för fan ha larmat med röst, sparkar etc i stället för att ligga kvar och sedan röka på balkongen med MGM?

Hade hon skrikit och sedan sprungit ut i trappen och larmat hade saken varit annorlunda.

Men du fattar inte ändå eller?

Edit: Ja, utifrån att hon inte skrikit, sparkat in näsan på slickande MGM eller sprungit ut i trappen och bankar på granndörrar så menar jag just ATT HON VARIT MED PÅ DET HELA.

Det är inte alltid så. Det sägs att 7 av 10 våldtäktsoffer råkar ut för någonting som kallas freeze fright.
Citera
2018-10-27, 13:44
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korinne
Det är inte alltid så. Det sägs att 7 av 10 våldtäktsoffer råkar ut för någonting som kallas freeze fright.
Visste den skulle komma hehe...

Herregud...detta är inte en gruppvåldtäkt i skogen utan en bekant som efter trevlig kväll med vin etc(?) slickar fittan etc.

I en lägenhet med kända personer och behövlig hjälp på andra sidan väggen.

Var det freeze fright efteråt också? På balkongen när dom rökade? Var hon stelfrusen som Sickan i fryshuset?
Citera
2018-10-27, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Jag skulle vilja se ett uttalande i ovannämnda tidning vad MA tycker om att hennes man ville ha trekant med henne och BO eller ska man tolka hennes uttalande att mannen är oskyldig som att det var en överenskommelse mellan henne och GS som inte var förankrat fullt ut.

Våldtäkt eller inte, kan ju knappast vara smickrande för MA och GS och deras affärer oavsett vad. Moraliskt förkastligt om inte annat, man tycker ju att många borde känna till deras "förhållande" och "aktiviteter" sedan innan? Om det inte var våldtäkt så känns det ju inte som första gången, men att ha sex med en av frugans anställda och/eller föreslå en trekant med denne låter ju precis allt annat än klokt eller normalt? Men det är lika illa av BO om hon iscensatt en våldtäkt om det nu inte var det. Men hur som så finns det ju ingen vinnare i denna sörja, oavsett utgång.
Citera
2018-10-27, 14:07
Medlem
Citat:
Flöjtskalle!

Du förstår inte att det hade hörts om hon skrikit eller sagt ifrån innan rökstunden med MGM?

Det har inget med MGM att göra, fattar du? Om en våldtäkt sker i en lägenhet så går det att t ex skrika!

Har jag skrivit att jag tror på MGM "rakt av"?

Jisses... känslostyrd?

Det är inte känslostyrt.
Jag väljer att tro på Brottsoffret i första hand och den anhållne, häktade och restriktionsbelagda GS i andra hand.
Rätt naturligt egentligen att man gör det om man är frisk i skallen
Citera
2018-10-27, 14:43
Medlem
Nu är ju denna avdankade fotbollsspelare GS och kulturprofilen JCA grannar kanske om de sitter på samma avdelning/våningsplan på kronobergshäktet.
Citera
2018-10-27, 14:46
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuellerTime
Det är inte känslostyrt.
Jag väljer att tro på Brottsoffret i första hand och den anhållne, häktade och restriktionsbelagda GS i andra hand.
Rätt naturligt egentligen att man gör det om man är frisk i skallen
Insiktsfullt...
Så om BO inte får gehör för sin anmälan av GS så har du garderat dig med att
"Tro" på GS i andra hand?
Är det så det ska tolkas, att du inte vill ha fel och Gardera dig?

Vad som är naturligt för dig kan vara onaturligt för någon annan.
Det ena behöver inte utesluta det andra.

Men det är bra att du står upp för din/a åsikter även om dom kan verka kluvna/delade.
Citera
2018-10-27, 15:10
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Och samma sak gäller faktiskt dem som knullar vanligt...
Att BO har psykiska problem borde göra att man tar hennes utsago med en nypa salt.
Våldtäkt bör anmälas inom 12 timmar för att det ska verka trovärdigt.
Citera
2018-10-27, 15:17
Medlem
Citat:
Visste den skulle komma hehe...

Herregud...detta är inte en gruppvåldtäkt i skogen utan en bekant som efter trevlig kväll med vin etc(?) slickar fittan etc.

I en lägenhet med kända personer och behövlig hjälp på andra sidan väggen.

Var det freeze fright efteråt också? På balkongen när dom rökade? Var hon stelfrusen som Sickan i fryshuset?

Jag har redan skrivit min teori om att det inte är lätt att säga "stopp, nej, det här är inte okey" till någon som man är "artig" med, ens arbetsgivare i det här fallet. Kanske är det så att det var likadant då hon följde med då han föreslog att ta en cigarett på balkongen, eller så tog hon en själv när hon försökte samla sig och då kom han ut.
Det kanske inte heller är lätt att skrika åt personen i situationen då det händer, det finns en risk att förövaren då blir våldsam.
Senast redigerad av Korinne 2018-10-27 kl. 15:19.
Citera
2018-10-27, 15:17
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Och samma sak gäller faktiskt dem som knullar vanligt...
Att BO har psykiska problem borde göra att man tar hennes utsago med en nypa salt.
Våldtäkt bör anmälas inom 12 timmar för att det ska verka trovärdigt.
Vad har du för belägg för att BO har psykiska problem?
Vet du med all säkerhet vem BO är?
Anmälan kom väl in någon/några timmar efter att den eventuellt skulle ha skett?
Långt ifrån 12 timmar eller mer!
Citera
2018-10-27, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-tala
Våldtäkt eller inte, kan ju knappast vara smickrande för MA och GS och deras affärer oavsett vad. Moraliskt förkastligt om inte annat, man tycker ju att många borde känna till deras "förhållande" och "aktiviteter" sedan innan? Om det inte var våldtäkt så känns det ju inte som första gången, men att ha sex med en av frugans anställda och/eller föreslå en trekant med denne låter ju precis allt annat än klokt eller normalt? Men det är lika illa av BO om hon iscensatt en våldtäkt om det nu inte var det. Men hur som så finns det ju ingen vinnare i denna sörja, oavsett utgång.

Ja, jag håller med.
Att iscensätta en våldtäkt vinner hon ju ingenting på. Att det som MA säger skulle bero på avundsjuka.... ja, ett högt pris att betala för det... jobb och en väldigt bra kontakt i arbetslivet eftersom MA känner typ alla... och allt annat jobbigt. Den känns ju inte så trolig..
Citera
2018-10-27, 15:32
Medlem
Citat:
Ja, jag håller med.
Att iscensätta en våldtäkt vinner hon ju ingenting på. Att det som MA säger skulle bero på avundsjuka.... ja, ett högt pris att betala för det... jobb och en väldigt bra kontakt i arbetslivet eftersom MA känner typ alla... och allt annat jobbigt. Den känns ju inte så trolig..

Att JB känner sig våldtagen betyder inte att hon blivit våldtagen. Jag tror faktiskt att JB känner sig våldtagen men hon har en historia av att smita från ansvar och det gör hon även här. I detta fall tar hon inte ansvar för att hon gick med på en sexakt. Utan skriker våldtäkt när hon kommer på att det inte var så lämpligt stt dela säng med GS. Pinsamt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in