Citat:
Klart man ska försöka!
Jag respekterar dig som en god debattör. En av de bästa här i tråden, men jag vill samtidigt poängtera faran med att på lösa grunder spekulera.
Det kan leda fel. Anér som också var en hejare i övrigt drog sina slutsatser lite väl långt ibland, och det är lätt hänt.
Jag är verkligen inget föredöme i den bemärkelsen, men
det är vanskligt att identifiera person utifrån så vaga vittnesbeskrivningar då de är för generella.
Uttolkaren kommer ofelbart att ledas i den riktning som ligger i linje med sin egen tes.
Detta var vad som hände i fallet CP, och då låg det ändå inom ramen för en ”professionell” mordutredning.
Det är farliga vägar, men vi måste med förståelse av mänsklig psykologi förstå att vi själva inte är mycket bättre.
Den som vill kan på samma ”goda” grunder tolka in AB, LJ, SE, NF och CA, Ted Gärdestad, Svartenbrandt, AA, VG och AL, för att få det att stämma.med sin egen bild.
På samma sätt som ME blivit damen i de fyras gäng på Apelbergsgatan.
Sigge kanske såg fel eller hade snutnoja rent allmänt och drog sin slutsats.
Det kanske egentligen var ett hemsjukvårdsteam på väg till eller ifrån en gamling i kvarteret?
Men visst måste vi hålla diskussionen fri och tillåta oss att spekulera.
Jag respekterar dig som en god debattör. En av de bästa här i tråden, men jag vill samtidigt poängtera faran med att på lösa grunder spekulera.
Det kan leda fel. Anér som också var en hejare i övrigt drog sina slutsatser lite väl långt ibland, och det är lätt hänt.
Jag är verkligen inget föredöme i den bemärkelsen, men
det är vanskligt att identifiera person utifrån så vaga vittnesbeskrivningar då de är för generella.
Uttolkaren kommer ofelbart att ledas i den riktning som ligger i linje med sin egen tes.
Detta var vad som hände i fallet CP, och då låg det ändå inom ramen för en ”professionell” mordutredning.
Det är farliga vägar, men vi måste med förståelse av mänsklig psykologi förstå att vi själva inte är mycket bättre.
Den som vill kan på samma ”goda” grunder tolka in AB, LJ, SE, NF och CA, Ted Gärdestad, Svartenbrandt, AA, VG och AL, för att få det att stämma.med sin egen bild.
På samma sätt som ME blivit damen i de fyras gäng på Apelbergsgatan.
Sigge kanske såg fel eller hade snutnoja rent allmänt och drog sin slutsats.
Det kanske egentligen var ett hemsjukvårdsteam på väg till eller ifrån en gamling i kvarteret?
Men visst måste vi hålla diskussionen fri och tillåta oss att spekulera.
Jag kan inte annat än hålla med och kvittera vänligheten. Uppskattar dina inlägg.
Beträffande fortsatt utredning tycker jag inläggen kring Per H på Skandia är intressanta. Det kan ju stämma att han ville kasta smuts på SE för att dölja sanningen.
Vem är egentligen Filters källa, är det Per H ?
Per H:s samarbete med PGV och AK talar inte till hans fördel i min bok. Där pågick saker som väcker frågor.