2018-10-27, 12:39
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Klart man ska försöka!
Jag respekterar dig som en god debattör. En av de bästa här i tråden, men jag vill samtidigt poängtera faran med att på lösa grunder spekulera.
Det kan leda fel. Anér som också var en hejare i övrigt drog sina slutsatser lite väl långt ibland, och det är lätt hänt.
Jag är verkligen inget föredöme i den bemärkelsen, men
det är vanskligt att identifiera person utifrån så vaga vittnesbeskrivningar då de är för generella.

Uttolkaren kommer ofelbart att ledas i den riktning som ligger i linje med sin egen tes.

Detta var vad som hände i fallet CP, och då låg det ändå inom ramen för en ”professionell” mordutredning.
Det är farliga vägar, men vi måste med förståelse av mänsklig psykologi förstå att vi själva inte är mycket bättre.

Den som vill kan på samma ”goda” grunder tolka in AB, LJ, SE, NF och CA, Ted Gärdestad, Svartenbrandt, AA, VG och AL, för att få det att stämma.med sin egen bild.
På samma sätt som ME blivit damen i de fyras gäng på Apelbergsgatan.

Sigge kanske såg fel eller hade snutnoja rent allmänt och drog sin slutsats.
Det kanske egentligen var ett hemsjukvårdsteam på väg till eller ifrån en gamling i kvarteret?

Men visst måste vi hålla diskussionen fri och tillåta oss att spekulera.

Jag kan inte annat än hålla med och kvittera vänligheten. Uppskattar dina inlägg.

Beträffande fortsatt utredning tycker jag inläggen kring Per H på Skandia är intressanta. Det kan ju stämma att han ville kasta smuts på SE för att dölja sanningen.

Vem är egentligen Filters källa, är det Per H ?

Per H:s samarbete med PGV och AK talar inte till hans fördel i min bok. Där pågick saker som väcker frågor.
Citera
2018-10-27, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Gunnar Wall skriver om Skandiamannen och han är inte särskilt imponerad av filters bevisning.

Utan att ge mig in på SEs göranden och låtanden vill jag bara påpeka att A-L Gahn till TP uppgett att det inte var den bästa ordningen med arbetstiderna och att man täckte upp för varann på olika sätt. Den tid hon uppgivit var felaktig och det var egentligen vid 21-tiden.
A-L Gahn avled 2015 vid 90-års ålder och de nya uppgifterna kommer då allra tidigast från 2006, sannolikt senare.
I förhöret juni 1986 säger hon "Jag vet vad jag har sagt och jag står faktiskt för det med reservation för mitt dåliga minne". Kanske en reservation hon använder om hennes uppgifter senare kan komma att ifrågasättas. Eller så har hon dåligt minne och då är det knappast bättre 20-30 år senare.
Citera
2018-10-27, 12:44
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Frågor

Hade Skandiahuset någon koppling till Stay behind?
Kan Skandiahuset använts av knarkspanare 28 feb 1986?
Varför var observationerna av walkeitalkie bärande personer så känsliga att man inte pratade om dessa i 30 års tid?

Jag tror lite mera på en konspiration än en ensam gm, men mordet verkar också ha en improviserad prägel.

Så just nu tror jag att någon/några med löfte om backup högre upp utnyttjade Palmes biobesök och visste om att han saknad skydd av livvakter den kvällen.
1986 pratade polisen om walkeitalkie bärande personer med bland annat

Helena Lähde (FUP 390)
Susanne Karlsson (FUP 454)
Annika Blomkvist (FUP 477)
Jan Nilsson (FUP 350)
Hans Johansson (FUP 306)
Leif Ljunqvist (FUP 190)

källa:
FUP 1-289 http://www.nationensfiende.se/wp-content/uploads/fup/PP847_2396_13_G1_1100_02.pdf
FUP 290-622 http://www.nationensfiende.se/wp-content/uploads/fup/PP847_2396_13_G1_1102_02.pdf
Citera
2018-10-27, 12:48
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Förvånad över hur idioter som skrivit i tråden över lång tid om andra teorier helt plötsligt hakar på ideen om skandiamannen. Trotts att allt sedan dag ett pekat på att det var någon form av svensk säkerhetsorganisation som låg bakom.
Kör dom ett minnesprogram över Krille är han säkert gärningsmannen igen...
Jag tror att hela poängen med "ideen om skandiamannen" är att någon ska haka på. SE är en vette.
Senast redigerad av 299792458 2018-10-27 kl. 12:53.
Citera
2018-10-27, 12:50
Medlem
Citat:
Gunnar Wall skriver om Skandiamannen och han är inte särskilt imponerad av filters bevisning.

Men det jag ( sumer) tycker är intressant, det är att Per H säkerhetschef på Skandia som drev på om att Skandiamannen skulle utredas , senare hamnar på före detta säkerhetschefen P G Vinges företag, Vinge Integrated Protection.
Samma företag som Alf Karlsson som jobbade på SÄPO 1986 hamnade på.
Försökte Per H sätta dit Skandiamannen för mordet för att skydda någon annan person/organisation?

Jag citerar ett stycke av Gunnar Wall.

"Nu kan ju inte Thomas Pettersson bygga upp ett alldeles likadant scenario eftersom det är klarlagt att Skandiamannen inte alls följde efter makarna Palme från bion. Vi vet att han stämplade ut från jobbet och gick ut från byggnaden vid en tidpunkt väldigt nära mordet. Det är därför Pettersson måste skissa på en lite mer komplicerad variant, en som ändå ska sluta med att Skandiamannen skjuter statsministern.

Hur troligt är då det här resonemanget?

Ja, att Skandiamannen i hemlighet skulle ha smugit iväg till Grand mot slutet av den sena föreställningen av Bröderna Mozart blir ju bara rimligt att ens tänka sig om han vet att makarna Palme är där. Och om vi tänker oss honom som ensam gärningsman betyder det i sin tur att han själv bör ha varit vid bion omkring klockan 21 och observerat Olof och Lisbeth när de kom till biografen.

Så den första frågan är: hur sannolikt är det att han var det?

Thomas Pettersson bygger det på uppgifter som ska ha kommit från väktaren Anna-Lisa G om att Skandiamannen kommit in utifrån vid 21-tiden.

Men det förbryllande är att den enda dokumentation som tycks finnas i utredningen om den saken inte kommer från Anna-Lisa G utan från en tjänsteman inom Skandia, Per H, som arbetade med en del säkerhetsfrågor inom företaget och som snabbt kom att fastna för hypotesen att Skandiamannen var Palmes mördare.

Per H hade under 1986 intensiva kontakter med poliser i Palmeutredningen där han presenterade uppgifter som tycktes vara komprometterande för Skandiamannen. Till sist tycks hans arbetsgivare ha tröttnat på honom, han omplacerades till en vad han själv kallade ”hopplös tjänst” inom företaget, slutade och kom senare att arbeta för den tidigare säpochefen P-G Vinges säkerhetsföretag, Vinge Integrated Protection (VIP). En annan som gått till samma företag var Alf Karlsson, en chef inom Säpo som haft jourtjänstgöring under natten då Palme mördades.

I ett förhör som hålls med Per H den 9 juni 1986 av kriminalinspektören Erik Skoglund i Palmeutredningen säger Per H att Anna-Lisa G berättat att Skandiamannen ”varit ute och käkat” och ”passerat in /…/ strax efter nio”.
Det låter ju verkligen intressant. Och det är det som är själva utgångspunkten för Thomas Petterssons hypotes. Men vad säger Anna-Lisa G själv? Hon hörs den 10 juni, alltså dagen efter Skoglunds förhör med Per H. Och där framträder en tydlig och helt annan berättelse om när Skandiamannen varit ute och ätit middag.

Förhöret hålls av två poliser, en av dem är samme Skoglund som hör Per H dagen innan.

https://gunnarwall.wordpress.com/2018/10/26/bokslut-over-en-osannolik-mordare/?fbclid=IwAR0MoTj2Oz-hzPAPPBeCFduorf66vBJjBbDTnCQ2Mj5y3oKj96nng5Xf-yg
För det första så hävdar TP just detta som GW och alla sunt tänkande människor kan se inte är möjligt.
Att trots den knappa tiden har SE lyckats med det omöjliga: Att stå vid Grand, springa före, runda Skandiahuset mot Luntmakargatan, bege sig genom de stora huset via korridorer, upp och ner för trappor och förmodligen genom en och annan låst dörr, in på rummet hämta vapen ner i foajén och stämpla ut.
En paniklösning! Och språngmarschen måste ha varit
fullständigt häpnadsväckande och iögonenfallande.
Ingen har sett den varken på Sveavägen/Luntmakargatan eller i huset. Och eftersom Filter trycker hårt på att SE inte tycks ha varit synlig på mordplatsen, och därför inte var där, så kan man med fog använda samma argument när det gäller språngmarschen.
Det som ingen sett, har därmed inte skett.

Dom hävdar nu att den rätts tiden för SE:s ankomst till Skandiahuset inte är som A-L Gahn uppgett i polisförhören utan i stället är det som Häggström fått fram.

TP påstår att han själv hört A-L säga att SE kom in efter kl 21, och att hon gett fel uppgifter tidigare. Det rätta är alltså Högströms version.
Hur det nu var med den saken.
Spelar det någon roll när allt annat i hypotesen har spruckit?
Citera
2018-10-27, 13:10
Medlem
CP avförd
SE avförd
Som flera sagt de stjäl publik och lyckas faktiskt ganska bra med det.

Som Sumer skriver vad har Staybehind för samband med Skandiahuset?
Vad har Alvar Lindencrona för gemensamt med sin efterträdare mer än försäkringsbranschen.
Thulehuset senare Skandiahuset där OPs far var verkställande direktör.
Blir ju lite av familjemord om Staybehind är ansvariga för skotten men i vilket fall så finns det makt bland folket här.
Citera
2018-10-27, 14:33
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Nja det där skriver jag inte under på. Till Mossads taktik hör att ha folk klädda som GM och/eller i snarlika fordon som används för flykten som fortsätter i den ursprunglig flyktriktningen medan GM/hitteam viker av vid först tillfälle. Backup med uppgift att kontrollera resultatet (jämför med lillehammer) kommer fram till platsen från en position i annan riktning än tänkt reträttväg och det kan vara upp till 30 sek senare. I detta fall söderifrån på Sveavägen eller från position på andra sidan Sveavägen. Denne gör ingen lång visit på mordplatsen. Med fritt synfält behöver denne dessutom inte befinna sig så nära utan bara ha fritt synfält mot offret. Kan lätt ha passerat obemärkt.

I det här fallet har dessutom händelsen utvecklats snabbt on the go med kanske någon eller max några minuters marginaler och då är det svårt med optimala ageranden som vi ser på filmerna från Huddingegruppen sker. Vittnes rörelser kan också ha varit störningsmoment ( t ex vittne som kommer längst Luntis) för den som skall hålla GM:s reträttväg fri som tvingats ta en dold position. Hindrandet av Sigges framfart skulle också kunna stämma med den uppgiften. Antar att det är en av orsakerna till att man hört det vittnet igen för att se om någon kan ha smitit emellan.

Nu skiljer sig Lillehammer-fallet i Modus Operandi från mordet på Olof Palme, detta är i och för sig inte mindre intressant. Ska vi se på själva tillvägagångssättet i MOP är det mycket lite som påminner om en militärt upplagd/U-tjänst operation. Snarare påminner det om hur det brukar gå till när olika länders säkerhetstjänster/polis avlivar motståndare.

Tittar man på britternas MRF(med efterföljare) som är det enda officiella och offentliga exemplet på återkommande aktioner/operationer som militären genomfört påminner dessa mer om Lillehammer. Sen har du mordförsöken på De Gaulle. I viss mån JFK. Profilmorden på balkan och juggar i Sverige. Där det förekommer en krypskytt(oftast med militär bakgrund i specialförband eller paramilitära polisförband). Och så givetvis det allra vanligaste sättet för en militär underrättelsetjänst att döda, bombdåd.

Sen har du dårarna, ensamma galningarna. Där mordet på Hendrik Verwoerd kan anses vara den bästa referensen. Påminner om mordet på Anna Lind. Kniv, befinner sig i närheten.
Christer Pettersson hade dödat på likartat sätt som de två ovanstående mördades.

Tittar vi på sådana Henri Curiel, Pierre Goldman, morden som kan tillskrivas Jugoslaverna och KGB. Är det sällan och aldrig ett stort avstånd mellan mördaren och offret. En viss kartläggning föreligger, skuggning har förekommit. Typexempel är Casimiro Monteiro, sköt Delgado på nära håll och garotterade Delgados sekreterare.

Oftast sker det i anslutning till hemmet, när individen står för att låsa upp dörren, eller öppnar dörren för att gå ut, eller kliver ut ur hissen på sin våning alt i/ur bilen. Samma sätt som "professionella/kontrakts" mördare med erfarenhet avlivar sitt offer. Och ibland är det ju på ett ut så att säga.

Oftast 1-4 man som är inblandade när säkerhetstjänster agerar. Jag tänker att det har med bakgrund att göra, en militär möter i princip aldrig sin motståndare ensam på nära håll och går från defensiv till offensiv. Det är polisiärt sätt att agera. Militärt sätt är offensivt-offensivt.

Alldeles oavsett så agerar en ordningspolis som en ordningspolis. Det är därför SÄPO aldrig rekryterar från ordningen. De vill ha vana spanare, som inte tänker som en ordningspolis och därmed inte agerar som en ordningspolis. En militär agerar som en militär osv. På samma sätt som en snickare agerar som snickare, visst kan denna agera som en timmerman men då blir det därefter. Samma som lärare, en lärare är alltid lärare oavsett. Sen visst finns det undantag, och sådana som reservofficerare som kanske agerar mer som en militär än som den folkhögskolelärare han må vara.

Mördaren i mina ögon är van att röra sig på gatorna, van att inte synas, van att dyka upp, göra insats/sitt jobb och sedan försvinna.
För mig skriker det polisiärt agerande, spanare, van spanare. Inte frilansade elektriker som är ute och kartlägger enligt order. Att kartlägga är en sak, det kan många lära sig. Men att bli en spanare, att även om du blir iakttagen eller utstirrad fortsätta du utan att nämnvärt darra på manschetten, det fixar inte elektrikern som hobbyövervakar borgarrådet eller annan potentat.
Citera
2018-10-27, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Nu skiljer sig Lillehammer-fallet i Modus Operandi från mordet på Olof Palme, detta är i och för sig inte mindre intressant. Ska vi se på själva tillvägagångssättet i MOP är det mycket lite som påminner om en militärt upplagd/U-tjänst operation. Snarare påminner det om hur det brukar gå till när olika länders säkerhetstjänster/polis avlivar motståndare.

Tittar man på britternas MRF(med efterföljare) som är det enda officiella och offentliga exemplet på återkommande aktioner/operationer som militären genomfört påminner dessa mer om Lillehammer. Sen har du mordförsöken på De Gaulle. I viss mån JFK. Profilmorden på balkan och juggar i Sverige. Där det förekommer en krypskytt(oftast med militär bakgrund i specialförband eller paramilitära polisförband). Och så givetvis det allra vanligaste sättet för en militär underrättelsetjänst att döda, bombdåd.

Sen har du dårarna, ensamma galningarna. Där mordet på Hendrik Verwoerd kan anses vara den bästa referensen. Påminner om mordet på Anna Lind. Kniv, befinner sig i närheten.
Christer Pettersson hade dödat på likartat sätt som de två ovanstående mördades.

Tittar vi på sådana Henri Curiel, Pierre Goldman, morden som kan tillskrivas Jugoslaverna och KGB. Är det sällan och aldrig ett stort avstånd mellan mördaren och offret. En viss kartläggning föreligger, skuggning har förekommit. Typexempel är Casimiro Monteiro, sköt Delgado på nära håll och garotterade Delgados sekreterare.

Oftast sker det i anslutning till hemmet, när individen står för att låsa upp dörren, eller öppnar dörren för att gå ut, eller kliver ut ur hissen på sin våning alt i/ur bilen. Samma sätt som "professionella/kontrakts" mördare med erfarenhet avlivar sitt offer. Och ibland är det ju på ett ut så att säga.

Oftast 1-4 man som är inblandade när säkerhetstjänster agerar. Jag tänker att det har med bakgrund att göra, en militär möter i princip aldrig sin motståndare ensam på nära håll och går från defensiv till offensiv. Det är polisiärt sätt att agera. Militärt sätt är offensivt-offensivt.

Alldeles oavsett så agerar en ordningspolis som en ordningspolis. Det är därför SÄPO aldrig rekryterar från ordningen. De vill ha vana spanare, som inte tänker som en ordningspolis och därmed inte agerar som en ordningspolis. En militär agerar som en militär osv. På samma sätt som en snickare agerar som snickare, visst kan denna agera som en timmerman men då blir det därefter. Samma som lärare, en lärare är alltid lärare oavsett. Sen visst finns det undantag, och sådana som reservofficerare som kanske agerar mer som en militär än som den folkhögskolelärare han må vara.

Mördaren i mina ögon är van att röra sig på gatorna, van att inte synas, van att dyka upp, göra insats/sitt jobb och sedan försvinna.
För mig skriker det polisiärt agerande, spanare, van spanare. Inte frilansade elektriker som är ute och kartlägger enligt order. Att kartlägga är en sak, det kan många lära sig. Men att bli en spanare, att även om du blir iakttagen eller utstirrad fortsätta du utan att nämnvärt darra på manschetten, det fixar inte elektrikern som hobbyövervakar borgarrådet eller annan potentat.

I princip är vi överens men svårigheten här är att det inte är en förutbestämd plats och att man inte hade så mycket tid på sig från go till handling. Därför är det extra svårt att förstå var man kan leta medgärningsmän/kvinnor kring mordplatsen teoretiskt sett. Med tanke på turerna kring knarkspaningen är det ännu svårare då man kan tänka sig att det kan vara allt från 4-5 till fler direkt inblandade och ännu fler som hade viss insikt eller kännedom. Att nysta i där kan vara kartläggning av bland annat vapeninnehav. Det verkar onekligen som kollegor fåtts att förtiga vissa saker kring detta med försäkringar. Det var inte vi men snacka inte om det.....

Med tanke på personalutbytet mellan Säpo och knarkspan kan det ju vara så att vissa fått flytta sig utan att ställa frågor för frilansande Säpospanare (som DF och hans kompisar t ex)
Citera
2018-10-27, 17:15
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertus
CP avförd
SE avförd

Vad har Alvar Lindencrona för gemensamt med sin efterträdare mer än försäkringsbranschen.
Blir ju lite av familjemord om Staybehind är ansvariga för skotten men i vilket fall så finns det makt bland folket här.

Alvar Lindencrona hade Tage Erlanders fulla förtroende och kanske också Olof Palmes.. Det är klarlagt att när både Thede Palm och Birger Elmér la ut krokar för att ta kontrollen över Stay Behind satte Tage ner foten och gjorde klart att AL skulle vara chef. AL och TEs samarbete gick tillbaka till departementstiden under andra världskriget. Dessutom avled AL 1981.
Citera
2018-10-27, 17:29
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:

Men det jag ( sumer) tycker är intressant, det är att Per H säkerhetschef på Skandia som drev på om att Skandiamannen skulle utredas , senare hamnar på före detta säkerhetschefen P G Vinges företag, Vinge Integrated Protection.
Samma företag som Alf Karlsson som jobbade på SÄPO 1986 hamnade på.
Försökte Per H sätta dit Skandiamannen för mordet för att skydda någon annan person/organisation?

Jag citerar ett stycke av Gunnar Wall.

"Nu kan ju inte Thomas Pettersson bygga upp ett alldeles likadant scenario eftersom det är klarlagt att Skandiamannen inte alls följde efter makarna Palme från bion. Vi vet att han stämplade ut från jobbet och gick ut från byggnaden vid en tidpunkt väldigt nära mordet. Det är därför Pettersson måste skissa på en lite mer komplicerad variant, en som ändå ska sluta med att Skandiamannen skjuter statsministern.

Hur troligt är då det här resonemanget?

Ja, att Skandiamannen i hemlighet skulle ha smugit iväg till Grand mot slutet av den sena föreställningen av Bröderna Mozart blir ju bara rimligt att ens tänka sig om han vet att makarna Palme är där. Och om vi tänker oss honom som ensam gärningsman betyder det i sin tur att han själv bör ha varit vid bion omkring klockan 21 och observerat Olof och Lisbeth när de kom till biografen.

Så den första frågan är: hur sannolikt är det att han var det?

Thomas Pettersson bygger det på uppgifter som ska ha kommit från väktaren Anna-Lisa G om att Skandiamannen kommit in utifrån vid 21-tiden.

Men det förbryllande är att den enda dokumentation som tycks finnas i utredningen om den saken inte kommer från Anna-Lisa G utan från en tjänsteman inom Skandia, Per H, som arbetade med en del säkerhetsfrågor inom företaget och som snabbt kom att fastna för hypotesen att Skandiamannen var Palmes mördare.

Per H hade under 1986 intensiva kontakter med poliser i Palmeutredningen där han presenterade uppgifter som tycktes vara komprometterande för Skandiamannen. Till sist tycks hans arbetsgivare ha tröttnat på honom, han omplacerades till en vad han själv kallade ”hopplös tjänst” inom företaget, slutade och kom senare att arbeta för den tidigare säpochefen P-G Vinges säkerhetsföretag, Vinge Integrated Protection (VIP). En annan som gått till samma företag var Alf Karlsson, en chef inom Säpo som haft jourtjänstgöring under natten då Palme mördades.

I ett förhör som hålls med Per H den 9 juni 1986 av kriminalinspektören Erik Skoglund i Palmeutredningen säger Per H att Anna-Lisa G berättat att Skandiamannen ”varit ute och käkat” och ”passerat in /…/ strax efter nio”.
Det låter ju verkligen intressant. Och det är det som är själva utgångspunkten för Thomas Petterssons hypotes. Men vad säger Anna-Lisa G själv? Hon hörs den 10 juni, alltså dagen efter Skoglunds förhör med Per H. Och där framträder en tydlig och helt annan berättelse om när Skandiamannen varit ute och ätit middag.

Förhöret hålls av två poliser, en av dem är samme Skoglund som hör Per H dagen innan.

https://gunnarwall.wordpress.com/2018/10/26/bokslut-over-en-osannolik-mordare/?fbclid=IwAR0MoTj2Oz-hzPAPPBeCFduorf66vBJjBbDTnCQ2Mj5y3oKj96nng5Xf-yg

Ex-polisen Per Häggström var i Augusti 1985 i Schweiz för att återköpa stulen konst tillsammans med Tommy "Turbo" Lindström och den för inblandning i MOP misstänkte Milan Heidenreich. Den sistnämnde pliggad som kontakt för den tjeckoslovakiska säkerhetstjänsten och med ett förflutet som Konsthandlare och motocrosstjärna.

Helgen efter MOP betalade PH ut en sexsiffrig dusör till MH för dennes insatser med att återbörda värdefull konst till rättmätiga. Allt under överinseende av den i PU ständigt närvarande "Turbo".

Erik Skoglund är en annan "filur" som kryssar omkring i MOPs omgivningar. Förutom samtalet med PH ang Stig Engström är det han som onsdagen 26februari tar emot hot samtalet mot Olof Palme och Hans Holmer från den galne österrikaren Walter Kirisits-

Det är Skoglund som utreder och lägger ner utredningarna om försvinnandet/mordet på Cats Falck och mordet i september -86 på Ungraren Peter Imre Virag. I det sistnämnda fallet pekar den SÄPO-kopplade Lev Morozov ut Ivan von Birchan som den person som kommer ut ur Virags port efter mordet.
Citera
2018-10-27, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertus
CP avförd
SE avförd

Vem stod som ägare för Skandia .....?...Han som ägde ? Hur mkt skulle denne förlora om Sverige inte gick med i EU m.fl?
Citera
2018-10-27, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
När man ständigt återkommer med samma halvkvävda antydningar och dessutom lösa anklagelser anonymt mot en namngiven person utan att kunna styrka sina påståenden på minsta sätt är det helt relevant att kalla det för troll. Att OP gjort ett industibesök tiden före och att du påstår att denne hade ett vapen räcker inte för att upprepas otaliga gånger. Det är snarast att betrakta som förtal.

I guess I would be concerned about "förtal" if I were lying or making up some fantasy - but since it is neither - I'll stick with what I have said. The Managing Director had a unregistered / unknown S & W - plus ammo.

To me the more important question would be - why has Hans Melander not have it in his possession and tested it?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in