Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Du och Honan6 svarade inte på frågan i mitt inlägg (
stärker eller
försvagar):
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Detta är din fråga då:
"
Alltså, skulle det stärka eller försvaga era misstankar mot SD om det skulle visa sig att det här (se nedan) stämmer?"Stefan och Lena planerade turen på Nordsjön ihop och genomförde den ihop. Båda två har foton sparade från tillfället. De åkte i Stefans bil, och de besökte Ett par butiker på vägen hem."
Eftersom din hypotes är att vi tycker att Medinsyns info inte stämmer för att vi misstänker att hen skyddar SD? Om jag uppfattar dig rätt?
Då är mitt svar liksom tidigare att det
kan ju vara ett skydd (fördel) för SD. OM det skulle vara sant att de träffats 30/3 då varken stärker eller minskar mina misstankar,
eftersom jag inte vet vad polisen har för annat på honom än det lilla vi fått via pressen. Även EGT har ju nämnt att hon vet saker som inte är till SDs fördel, men att i nuläget är dessa något som vi inte fått ta del av. Jag tror på att det finns mer på SD, något som är allvarligt eftersom ÅK trodde på och försökte på sannolika.
Den fördel det skulle kunna vara för SD är:
- Han visar att de inte haft en konfliktbaserad relation.
- Han har haft kontakt med LW och kan därmed ha avsatt DNA om det nu återfinns på brottplats/brottsoffer.
Kanske han har konfronterats med att LW hade hans DNA på sig. Och hur kan han förklara detta? Kanske det finns personer som i förhör sagt att LW inte ville träffa honom, inte har haft ett aktuellt förhållande med honom på länge?
Man kan förstås vända på det (och det är väl det du vill få fram, helst utan att själv säga det) så kan man ju säga att om SD har åkt med LW (om det skulle stämma) den 30/3 så skulle det kunna vara en
nackdel för SD:
- ATT han har umgåtts med LW på detta sätt, skulle ju kunna visa att man har umgåtts. Utan något som helst umgänge/kontakt/what so ever, blir det konstigt att man plötsligt får ett motiv att döda LW.
Så:
Att jag misstror Medinsyns inlägg beror mest på den info vi fått av GilGrimsson och Honan och inte så mycket beroende på om det är en fördel eller nackdel för SD. Det jag mer reflekterar över är som så många andra i tråden är VARFÖR, vilket motiv har han för göra något sådant som att låtsas vara där med LW denna dag, 30/3.
Det svaret är viktigt.
Mina misstankar mot SD kvarstår oförändrade, oavsett.
Det beror på att jag är övertygad om att polisen har mer på honom än vi vet.