2018-10-27, 13:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Så de visste om LW:s försvinnande, men åkte ändå dit på onsdagen. Ja, det är kanske inte så orimligt ändå. Det är väl hoppet som är det sista som överger en.

Jag vet inte heller om de är så jättekonstigt.
Dels för att det kanske inte finns så väldigt mycket man kan göra, om man inte är släktingar/väldigt nära familjen/bor nära.

Tror också att om polisen velat arbeta "ostört" och utan iblandning av MPS i detta skede (jag tror inte att MPS har gjort ett sök), så kan diskussionerna gått i banor mer av att "hur ska vi göra, vi kanske inte kan göra så mycket på olats" mer än att hålla oss uppdaterade. Kanske kan man heller inte tro att det verkligen har hänt något allvarligt utan tänker att det finns naturliga förklaringar.
Citera
2018-10-27, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Vi har ju faktiskt en psykolog i tråden som inte varit aktiv på ett tag, kanske hon vill säga varför SD har så konstiga lekar samt söker sig till sin pastor och varför de valde just LW.
Varför dom valde just henne kanske HD vill svara på genom hennes arbetskamrater

Till SD de flesta vet när det är 100% fullmåne.. inte imponerad.

Förr i tiden i små byar och glesbygdsområden va det ganska vanligt
att folk gick till prästen å beklagade sig när äktenskapet knakade i fogarna.
Kan tänka mig att det började så mellan SD å LW, han kanske
gick dit å grät en skvätt.
Citera
2018-10-27, 13:18
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Har man redan i förväg bestämt sig för att SD är gärningsmannen så spelar det naturligtvis ingen roll vilka faktaomständigheter som sedan visar sig föreligga. Precis allting kan ju tolkas till hans nackdel.

Jag ser att ingen av er har velat svara på min enkla fråga:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Som du redan förstått av mina tidigare svar så tror jag att såväl SD som Medinsyn ljuger. SD/LW kan ha gjort turen tillsammans t ex i februari året innan och fotograferat då, men INTE i mars/april -18. Det är ganska vanligt att skyldiga väver in sanningar i lögner och här har nog MGM hittat på att turen skulle ha skett i närtid p g a att det finns spår av LW.
Ska bli intressant att få reda på vad utredarna funnit för svar och vad som hamnar i FUP:en om det är relevant i händelsekedjan.
Nu är det nog svarat på din fråga.
Citera
2018-10-27, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
@Sh.Holmes Har du möjlighet att säga vilken typ av vänkrets JG, HD, SD rör sig i..

Nej, men jag vet att deras bekantskaps krets krympt betydligt. Och folk säger också upp bekantskapen mot dom som fortfarande umgås med SD främst.
Alla tre SD, HD och JG beter sig väldigt underligt så det är väl inte konstigt att folk drar sig undan.
Vad gäller JG kanske han fick en reprimand för att han bjuder in en misstänkt mördare på universitetet, kanske därför han är så upprörd.
Universitetet har nog fått nog av sådana för en lång tid framöver.
Citera
2018-10-27, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Förr i tiden i små byar och glesbygdsområden va det ganska vanligt
att folk gick till prästen å beklagade sig när äktenskapet knakade i fogarna.
Kan tänka mig att det började så mellan SD å LW, han kanske
gick dit å grät en skvätt.

Och krävde att bli ordentligt tröstad...
Citera
2018-10-27, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nej, men jag vet att deras bekantskaps krets krympt betydligt. Och folk säger också upp bekantskapen mot dom som fortfarande umgås med SD främst.
Alla tre SD, HD och JG beter sig väldigt underligt så det är väl inte konstigt att folk drar sig undan.
Vad gäller JG kanske han fick en reprimand för att han bjuder in en misstänkt mördare på universitetet, kanske därför han är så upprörd.
Universitetet har nog fått nog av sådana för en lång tid framöver.

Ja, på bilden inför Hollandresan stod de utanför JGs jobb och fikade. Förvånar mig att han fortfarande geogachar med SD. Svag? rädd? klara inte säga nej? För tydligen är han ju inte helt övertygad om SDs oskuld.
Citera
2018-10-27, 13:30
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Som du redan förstått av mina tidigare svar så tror jag att såväl SD som Medinsyn ljuger. SD/LW kan ha gjort turen tillsammans t ex i februari året innan och fotograferat då, men INTE i mars/april -18. Det är ganska vanligt att skyldiga väver in sanningar i lögner och här har nog MGM hittat på att turen skulle ha skett i närtid p g a att det finns spår av LW.
Ska bli intressant att få reda på vad utredarna funnit för svar och vad som hamnar i FUP:en om det är relevant i händelsekedjan.
Nu är det nog svarat på din fråga.
Den här frågan var tydligen mycket känslig, och er tydliga ovilja att svara antyder att ni redan på förhand har bestämt er för vem som skall vara gärningsmannen. Sedan vill ni antagligen anpassa ert "case" mot SD efterhand, allteftersom fakta kommer fram. Frågan kvarstår:
Citera
2018-10-27, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Och krävde att bli ordentligt tröstad...

Nu kanske en eller annan blir förbannad.

Jag tror hon gjorde ett gudomligt ingripande
Citera
2018-10-27, 13:42
Medlem
Cocinellas avatar
På väg till Marieberg i dag passerade jag planket och det slog mig hur kort plankbiten är.

Tror inte man kan gå längst upp, såg inte ut som så mycket buskar.

Hade det varit jag så hade jag sprungit i diket nere vid vägen. Diket är skapligt djupt och springer du snabbt och inväntar rätt tillfälle hinner du hela biten utan bilmöte.

Dalaan skrev att just den natten var det lugnt. Jag har själv passerat lugna tillfällen då man kunnat åka utan att möta så mycket trafik, dvs långt mellan bilarna.

Nåväl, nu ska jag fortsätta shoppa. 😎
Citera
2018-10-27, 13:45
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Den här frågan var tydligen mycket känslig, och er tydliga ovilja att svara antyder att ni redan på förhand har bestämt er för vem som skall vara gärningsmannen. Sedan vill ni antagligen anpassa ert "case" mot SD efterhand, allteftersom fakta kommer fram. Frågan kvarstår:

Jag kan svara på den frågan.

Om de varit tillsammans vid Nordsjöcacharna så varken stärker eller minskar det misstankarna, varför skulle det göra det?
Senast redigerad av Cocinella 2018-10-27 kl. 13:51.
Citera
2018-10-27, 13:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Du och Honan6 svarade inte på frågan i mitt inlägg (stärker eller försvagar):

Detta är din fråga då:

"Alltså, skulle det stärka eller försvaga era misstankar mot SD om det skulle visa sig att det här (se nedan) stämmer?
"Stefan och Lena planerade turen på Nordsjön ihop och genomförde den ihop. Båda två har foton sparade från tillfället. De åkte i Stefans bil, och de besökte Ett par butiker på vägen hem."
Eftersom din hypotes är att vi tycker att Medinsyns info inte stämmer för att vi misstänker att hen skyddar SD? Om jag uppfattar dig rätt?

Då är mitt svar liksom tidigare att det kan ju vara ett skydd (fördel) för SD. OM det skulle vara sant att de träffats 30/3 då varken stärker eller minskar mina misstankar, eftersom jag inte vet vad polisen har för annat på honom än det lilla vi fått via pressen. Även EGT har ju nämnt att hon vet saker som inte är till SDs fördel, men att i nuläget är dessa något som vi inte fått ta del av. Jag tror på att det finns mer på SD, något som är allvarligt eftersom ÅK trodde på och försökte på sannolika.

Den fördel det skulle kunna vara för SD är:

- Han visar att de inte haft en konfliktbaserad relation.
- Han har haft kontakt med LW och kan därmed ha avsatt DNA om det nu återfinns på brottplats/brottsoffer.

Kanske han har konfronterats med att LW hade hans DNA på sig. Och hur kan han förklara detta? Kanske det finns personer som i förhör sagt att LW inte ville träffa honom, inte har haft ett aktuellt förhållande med honom på länge?

Man kan förstås vända på det (och det är väl det du vill få fram, helst utan att själv säga det) så kan man ju säga att om SD har åkt med LW (om det skulle stämma) den 30/3 så skulle det kunna vara en nackdel för SD:

- ATT han har umgåtts med LW på detta sätt, skulle ju kunna visa att man har umgåtts. Utan något som helst umgänge/kontakt/what so ever, blir det konstigt att man plötsligt får ett motiv att döda LW.

Så:
Att jag misstror Medinsyns inlägg beror mest på den info vi fått av GilGrimsson och Honan och inte så mycket beroende på om det är en fördel eller nackdel för SD. Det jag mer reflekterar över är som så många andra i tråden är VARFÖR, vilket motiv har han för göra något sådant som att låtsas vara där med LW denna dag, 30/3.

Det svaret är viktigt.

Mina misstankar mot SD kvarstår oförändrade, oavsett.
Det beror på att jag är övertygad om att polisen har mer på honom än vi vet.
Citera
2018-10-27, 14:14
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Nu kanske en eller annan blir förbannad.

Jag tror hon gjorde ett gudomligt ingripande
Okej på vilket vis - rent sexuellt eller refererar du till filmen ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in