Citat:
Ursprungligen postat av
flashbackfollower
Fast nu är det du ju som framställer henne som svag? För oss sekulära har präster ingen särställning i samhället, de besitter precis samma styrkor och svagheter som andra av rasen homo sapiens.
Sedan tycker jag inte att en kvinna som bejakar sina sexuella behov är särskilt svag, jag hade inte dömt henne om hon nu som singel i mogen ålder tagit chansen att ha många romantiska förbindelser. Kanske något hon missade som ung. Om hon bara ryckte på axlarna åt konvention, församling och könsroller behövde hon vara synnerligen stark. Det visar inte minst fördömandet av henne i denna tråd.
Det där med att träffa rätt i en debatt med en person som inte känner mig är marigt.
Om jag ber dig gå tillbaka till inlägget där jag skrev:
<Vet hut!
Skäms!>
-och stryker det där, så får min text en annan valör. För jag försökte med en ironisk provokation. Min uppfattning om LW är att hennes handlingar visar att hon var rätt svag.
Svag i anden (men det avstår jag från att diskutera här).
Svag i sin moral. För att ta en bild från sjön: LW visste att hon navigerade med en allvarligt devierande moralisk kompass, men struntade i vilka konsekvenser det kunde föra med sig. Som att gå på grund. På grund av att se till sig själv före sina barns behov av stabilt föräldraskap. Genom exemplets makt.
LW tycks ha trasslat med SD. Barnen tycks ha vetat om det, men affären tycks ha fortsatt i smyg.
Det är f ö inte människan och mamman LW jag kritiserar, det är hennes, i mina ögon, felaktiga
handlingar.
Edit: Din ursäkt är noterad och det är inga problem för mig att förlåta en miss.
Den skribenten du nämner delar jag väldigt lite med vad gäller denn*s etik.
Tack för bilden från savannen! Kultur är synnerligen intressant. Som av en ren tillfällighet sitter jag just i denna stund i MEK i Berlin, alltså i muséet för europeisk kultur. Passar på att bilda mig när jag har en fri helg.