2018-10-27, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Och krävde att bli ordentligt tröstad...

SD har nog krävt tröst från flera kvinnor och jag hoppas de träder fram och berättar om hans försök.

Vad det gäller LW och relationer så var hon fri att göra vad hon ville. SD fick nobben till sex i bilen, tror jag. LW har uppgett sig vara en liberal f d pastor och det sticker nog i ögonen på SD och den gamla församlingen. Hon kände för många män och flera av dem har nog ansatts med nyfikna frågor från SD.
Citera
2018-10-27, 14:48
Medlem
sommarljums avatar
Alltså, skulle det stärka eller försvaga era misstankar mot SD om det skulle visa sig att det här (se nedan) stämmer?
"Stefan och Lena planerade turen på Nordsjön ihop och genomförde den ihop. Båda två har foton sparade från tillfället. De åkte i Stefans bil, och de besökte Ett par butiker på vägen hem."
[/quote]

Det finns inga foton publicerade på vare sig SDs eller LWs geocachingkonton i alla fall.
Är fotona sparade i respektive telefoner då eller vad avses? Hur vet Medinsyn det?
Citera
2018-10-27, 14:52
Medlem
Citat:
Starka kvinnor kan också bli förförda av narcissister. Varför tror du att de är så beryktade? De kryper under huden...
När jag nu svarar dig på det vis jag strax gör, räknar jag kallt med att bli stenad och strimlad.

Kör för din uppfattning om att "starka kvinnor kan också bli förförda". I min bok är man då inte särskilt stark.
Dessutom visste ju LW att den som "uppvaktade" henne (om det nu ens var på det viset?) var gift. Redan där borde LW ha ryggat och skyggat. Det var LW som vigt "narcissisten" .
Men det finns ytterligare en sak att ha i minnet: LW var mamma till tre barn. Som förälder bär man ett stort ansvar för att fostra sina barn på så sätt att de som vuxna blir välfungerande i den sociala kontext de kommer att hamna. Man ger sina barn etiska kompasser. Man lär dem skilja på rätt och fel. För att man vill att det skall gå dem väl i livet.

I Sverige är det inte accepterat att man som vigselförrättande pastor går i säng med en av parterna man vigt så länge det äktenskapet fortfarande är obrutet.
Att sen många i tråden försöker relativisera LW:s övertramp och närmast desperat slåss för att likställa LW:s otrohetsmässiga övertramp med SD:s visar på att man är kappvändare. För att skydda LW..

Efter vad som framkommit i tråden försökte dessutom LW att för sina barn dölja att hon fortsatt(?) hade smusselaffärer med SD. För mig visar det på dubbelmoral; LW visste att hon därmed i åtminstone nåt avseende gjorde fel, men kunde inte låta bli SD. Alternativt: lät sig tjusas av den man som postare beskrivit som "äckel", "fähund", "psykopat" m m.
Det är i mina ögon ingen särskilt stark kvinna som gör så.
Mot sig och mot sina barn. Inte bra.
Citera
2018-10-27, 15:00
Medlem
Citat:
Ps Jag har ingen anledning att skämmas, livet är inte så svartvitt som du försöker inbilla oss. Tom hotar att mörda din make om han bedrar dig. Jag är ingen ungdom och jobbar med människor, har hört och sett det mesta. Sexualitet är en stark drift, vår kristna tvåsamhet till trots. Ds
(det fetade)
Det där kommer INTE från mig!
Minns inte vem som skrev det där kategoriska. Eftersom jag är emot alla former av dödande av människor, inkl dödsstraff, så har det där INTE kommit från mig!
Ber dig leta upp citatet och därefter be mig vänligt om ursäkt.
Jag kommer att förlåta dig.
Citera
2018-10-27, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
När jag nu svarar dig på det vis jag strax gör, räknar jag kallt med att bli stenad och strimlad.

Kör för din uppfattning om att "starka kvinnor kan också bli förförda". I min bok är man då inte särskilt stark.
Dessutom visste ju LW att den som "uppvaktade" henne (om det nu ens var på det viset?) var gift. Redan där borde LW ha ryggat och skyggat. Det var LW som vigt "narcissisten" .
Men det finns ytterligare en sak att ha i minnet: LW var mamma till tre barn. Som förälder bär man ett stort ansvar för att fostra sina barn på så sätt att de som vuxna blir välfungerande i den sociala kontext de kommer att hamna. Man ger sina barn etiska kompasser. Man lär dem skilja på rätt och fel. För att man vill att det skall gå dem väl i livet.

I Sverige är det inte accepterat att man som vigselförrättande pastor går i säng med en av parterna man vigt så länge det äktenskapet fortfarande är obrutet.
Att sen många i tråden försöker relativisera LW:s övertramp och närmast desperat slåss för att likställa LW:s otrohetsmässiga övertramp med SD:s visar på att man är kappvändare. För att skydda LW..

Efter vad som framkommit i tråden försökte dessutom LW att för sina barn dölja att hon fortsatt(?) hade smusselaffärer med SD. För mig visar det på dubbelmoral; LW visste att hon därmed i åtminstone nåt avseende gjorde fel, men kunde inte låta bli SD. Alternativt: lät sig tjusas av den man som postare beskrivit som "äckel", "fähund", "psykopat" m m.
Det är i mina ögon ingen särskilt stark kvinna som gör så.
Mot sig och mot sina barn. Inte bra.

Fast nu är det du ju som framställer henne som svag? För oss sekulära har präster ingen särställning i samhället, de besitter precis samma styrkor och svagheter som andra av rasen homo sapiens.
Sedan tycker jag inte att en kvinna som bejakar sina sexuella behov är särskilt svag, jag hade inte dömt henne om hon nu som singel i mogen ålder tagit chansen att ha många romantiska förbindelser. Kanske något hon missade som ung. Om hon bara ryckte på axlarna åt konvention, församling och könsroller behövde hon vara synnerligen stark. Det visar inte minst fördömandet av henne i denna tråd.
Citera
2018-10-27, 15:21
Medlem
Citat:
(det fetade)
Det där kommer INTE från mig!
Minns inte vem som skrev det där kategoriska. Eftersom jag är emot alla former av dödande av människor, inkl dödsstraff, så har det där INTE kommit från mig!
Ber dig leta upp citatet och därefter be mig vänligt om ursäkt.
Jag kommer att förlåta dig.

Ja, förlåt. Jag tror jag blandade ihop med en debatt med ”Glorius life” som också är religiös och ser oerhört hårt på otrohet. Ibland tänker jag när jag ser konsekvenserna av svartsjuka att en del av ursprungsbefolkningen i Afrika var klokare än oss. Där var sex med olika partners inte en stor sak. Barnen var allas ansvar, för ingen hade ändå full koll på faderskapet. Liknar mer hur andra däggdjur lever, visst konkurrerar hannarna och alla får inte para sig men livslång trohet är inget krav. En ny alfahane blir lika välkomnad av honorna.
Citera
2018-10-27, 15:37
Medlem
Citat:
Fast nu är det du ju som framställer henne som svag? För oss sekulära har präster ingen särställning i samhället, de besitter precis samma styrkor och svagheter som andra av rasen homo sapiens.
Sedan tycker jag inte att en kvinna som bejakar sina sexuella behov är särskilt svag, jag hade inte dömt henne om hon nu som singel i mogen ålder tagit chansen att ha många romantiska förbindelser. Kanske något hon missade som ung. Om hon bara ryckte på axlarna åt konvention, församling och könsroller behövde hon vara synnerligen stark. Det visar inte minst fördömandet av henne i denna tråd.
Det där med att träffa rätt i en debatt med en person som inte känner mig är marigt.
Om jag ber dig gå tillbaka till inlägget där jag skrev:
<Vet hut!
Skäms!>
-och stryker det där, så får min text en annan valör. För jag försökte med en ironisk provokation. Min uppfattning om LW är att hennes handlingar visar att hon var rätt svag.
Svag i anden (men det avstår jag från att diskutera här).
Svag i sin moral. För att ta en bild från sjön: LW visste att hon navigerade med en allvarligt devierande moralisk kompass, men struntade i vilka konsekvenser det kunde föra med sig. Som att gå på grund. På grund av att se till sig själv före sina barns behov av stabilt föräldraskap. Genom exemplets makt.
LW tycks ha trasslat med SD. Barnen tycks ha vetat om det, men affären tycks ha fortsatt i smyg.

Det är f ö inte människan och mamman LW jag kritiserar, det är hennes, i mina ögon, felaktiga handlingar.

Edit: Din ursäkt är noterad och det är inga problem för mig att förlåta en miss.
Den skribenten du nämner delar jag väldigt lite med vad gäller denn*s etik.
Tack för bilden från savannen! Kultur är synnerligen intressant. Som av en ren tillfällighet sitter jag just i denna stund i MEK i Berlin, alltså i muséet för europeisk kultur. Passar på att bilda mig när jag har en fri helg.
Senast redigerad av Carinah78 2018-10-27 kl. 15:44.
Citera
2018-10-27, 15:40
Medlem
Honan6s avatar
Medinsyn har tydligt visat att hen inte har full impulskontroll och har klivit in i tråden i upprört tillstånd.

Gå in och kika på vad hen skrev i sitt första inlägg då hen kallade postare för Begåvningsreserver. Vilken diskussion hade förts i tråden innan? Jo, något om digitala spår. Sen kanske det finns anledning till att kolla om inlägget låg i nära anslutning till något nyligen genomfört geoevent eller åklagarbesked till TR...
(länk till hens första inlägg: http://www.flashback.org/sp65035898 )

Den numer avstängda Medinsyn har tydligt visat ett personligt engagemang och skrivit "fakta" (sanna eller ej) som snarare har stärkt misstankarna mot SD, i mina ögon sett.
Citera
2018-10-27, 15:42
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:

Jag håller med. Att hon levde sitt liv som hon själv ville och gick vidare bort från församlingen, tyder på styrka.
Citera
2018-10-27, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag håller med. Att hon levde sitt liv som hon själv ville och gick vidare bort från församlingen, tyder på styrka.
Ja, kan köpa det. Delvis.
Fast nu var det det där med att hon, enl uppgift i tråden, smög och mörkade mötena med SD för sina barn.
De tycks ha vetat om det, men ändå kunde inte LW be drummeln försvinna. Geocacha med den mannen hade jag ALDRIG gett mig ut på!
Citera
2018-10-27, 15:55
Medlem
Citat:
Det där med att träffa rätt i en debatt med en person som inte känner mig är marigt.
<Vet hut!
Skäms!>
-och stryker det där, så får min text en annan valör. För jag försökte med en ironisk provokation. Min uppfattning om LW är att hennes handlingar visar att hon var rätt svag.
Svag i sin moral. För att ta en bild från sjön: LW visste att hon navigerade med en allvarligt devierande moralisk kompass, men struntade i vilka konsekvenser det kunde föra med sig. Som att gå på grund. På grund av att se till sig själv före sina barns behov av stabilt föräldraskap. Genom exemplets makt.
LW tycks ha trasslat med SD. Barnen tycks ha vetat om det, men affären tycks ha fortsatt i smyg.

Det är f ö inte människan och mamman LW jag kritiserar, det är hennes, i mina ögon, felaktiga handlingar.

Eller så var hon en bra mamma OCH bejakade sin sexualitet. Jag kan inte avgöra det. En skilsmässa är ofta oönskat av barnen men kanske var enda utvägen för detta par. Enligt Sh Holmes hade hon fokus på barnen de veckor när hon hade dem.
Sedan vänder jag mig att du skriver att hon satte sig själv före sina barns behov. Vad vet du ens om det? År 2018 hade jag hoppats att den tradionella synen på modern skulle vara begravd. Jag är en sk karriärskvinna som efter spädbarnsåldern sällan vabbat, gått på föräldrarmöten eller bakat. Jag har ägnat minst lika mycket tid på jobbet som LW på geocach. Min man, som är en mer jordnära person har tagit större ansvar för hushåll och familj. Jag har frågat mina nu snart vuxna barn hur de sett på vår familjesituation. Alla tycker det har varit bra, min dotter säger att jag varit en förebild för henne. Så låt oss begrava bilden av Madonnan och den heliga modern en gång för alla. LW var inte svag i mina ögon.
Citera
2018-10-27, 16:02
Medlem
Citat:
<Vet hut!
Skäms!>

Edit: Din ursäkt är noterad och det är inga problem för mig att förlåta en miss.
Den skribenten du nämner delar jag väldigt lite med vad gäller denn*s etik.
Tack för bilden från savannen! Kultur är synnerligen intressant. Som av en ren tillfällighet sitter jag just i denna stund i MEK i Berlin, alltså i muséet för europeisk kultur. Passar på att bilda mig när jag har en fri helg.

Tack, ha det så trevligt i Berlin. Jag kan hålla med dig om en punkt, att falla för SD var en svaghet. Men om han är narcissist så har han antagligen tränat hela livet på att manipulera människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in