Citat:
Ursprungligen postat av
SpaceBase
Tack flushbuch för svar.
Jag kollade igenom bilder från stället.
Intrycket
-välskött café//nattklubb/restaurang.
-ordentligt påkostat
-ser ut att vara blandad kompott på gästerna, både svenskar och invandrare.
Men intrycket är helt klart att det är ett finare ställe med lite klass. Ser inte ut att vara ett hak dit kriminella element drar sig.
Möjligtvis Jack Vegas maskinerna men det såg ut att vara ett seriösare ställe.
-hittade både larm och vad jag misstänker är kameror men inte helt 100.
-Man kan inte se hela lokalen från utsidan. Dessutom verkar det vara gardiner fördragna mestadels.
-Några ökända orter i närheten som tex Bredäng och Enskede.
-Mycket smågator överallt åt alla håll som man kan fly på effektivt med en vespa + en större led västerut - (tror det var väster).
Jag tror inte att detta handlar om att någon har spanat in BO. Han hänger inte ens ofta på Sultan. Jag ska försöka berätta i detaljer vad som hände den kvällen då BO blev skjuten
Bakgrund:
BO är född och uppvuxen i Älta (nacka). Han bodde ihop med mamma, pappa och lille bror C*ara. Familjen levde ett vanligt Svensson liv. BO:s farbror, farbrors fru och deras två döttrar (D*a och Y*ran) bodde grannar med BO:s familj och dem va mycket thighta. Han växte upp i en trygg miljö. Han var väldigt väluppfostrad, ambitiös och ansvarsfull. Pappa och farbror reste ganska mycket i samband med jobb och han fick ofta inta rollen som ”mannen i huset” för både pappa och farbor.
Nu till kvällen då BO blev skjuten:
BO hade en ganska lugn dag. Gjorde inte så mycket med tanke på att det va söndag. Ca kl 20.00 hör kusinen D*a av sig och vill att han ska följa med henne och röka vattenpipa. BO sa nej från början då han ville förbereda sig inför skola på måndagen. Kusinen fortsätter tjata och BO ger med sig. Han frågade sin mamma om han fick låna bilen och hennes svar va :” ska du verkligen ut tros att du inte har lust” BO svara:” ja mamma, hon är lite nere och jag vill inte lämna henne ensam” ( ta detta med en nypa salt då jag inte va närvarande vid konversationen utan har fått det återberättat utav mamman). BO lånar mammas/pappas bil, plockar upp kusin och åker till Sultan. Dem hade jätte trevligt under kvällen, mycket skratt och snaps. Kl börjar bli sent och BO inser att han måste upp tidigt på morgonen. BO och kusin börjar röra sig mot parkeringen där bilen står. Plötsligt hör dem oväsen komma bakifrån och BO fallen ner.. D*a inser då att BO har blivit skjuten och ringer 112. BO låg nere på marken och blödde, 10 skatt fick han i sig. Han va vid liv när anbulanen kom men omkom tyvärr senare på sjukhuset.
Alla som kände BO VISSTE att detta inte hande med något kriminellt att göra utan den högst sannolika teorin i detta fall är att GM måste ha tagit fel på BO eller att detta vara helt random då GM kanske behövde bevisa hur känslokall hen är för att kunna komma in i ett kriminellt gäng (detta genom att skjuta en helt oskyldig människa)
Vet inte om jag har missat något men så ser det iaf ut. Sen kan alla spekulera hur mycket dem vill.