2018-10-26, 23:47
  #301
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Både ja och nej. Ingång från en gata och därifrån ligger Sultan på bottenvåningen. Det är trappor ner till Segeltorps centrum och går man ner för dem ligger Sultan en våning upp. Osäker på om lokalen sträcker sig genom byggnaden och har fönster ner mot centrum dock.
Jag är rätt säker på att dom har fönster ut mot centrum, dock är det som du säger då på det andra våningsplanet. Byggnaden är som ett sorts sluttningshus. På det nedre planet som ligger mot centrum huserar ett rehabcenter eller något liknande.

Angående kamera så skulle jag gissa att det finns vid gymmets entré, dock troligen riktad på så sätt att man inte ser annat än vem som går in och ut i den byggnaden. Annars hade den kameran fångat mordet om det nu skedde där blommorna ligger.
Citera
2018-10-27, 08:26
  #302
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Tack flushbuch för svar.
Jag kollade igenom bilder från stället.
Intrycket
-välskött café//nattklubb/restaurang.
-ordentligt påkostat
-ser ut att vara blandad kompott på gästerna, både svenskar och invandrare.
Men intrycket är helt klart att det är ett finare ställe med lite klass. Ser inte ut att vara ett hak dit kriminella element drar sig.
Möjligtvis Jack Vegas maskinerna men det såg ut att vara ett seriösare ställe.
-hittade både larm och vad jag misstänker är kameror men inte helt 100.
-Man kan inte se hela lokalen från utsidan. Dessutom verkar det vara gardiner fördragna mestadels.
-Några ökända orter i närheten som tex Bredäng och Enskede.
-Mycket smågator överallt åt alla håll som man kan fly på effektivt med en vespa + en större led västerut - (tror det var väster).

Jag tror inte att detta handlar om att någon har spanat in BO. Han hänger inte ens ofta på Sultan. Jag ska försöka berätta i detaljer vad som hände den kvällen då BO blev skjuten

Bakgrund:
BO är född och uppvuxen i Älta (nacka). Han bodde ihop med mamma, pappa och lille bror C*ara. Familjen levde ett vanligt Svensson liv. BO:s farbror, farbrors fru och deras två döttrar (D*a och Y*ran) bodde grannar med BO:s familj och dem va mycket thighta. Han växte upp i en trygg miljö. Han var väldigt väluppfostrad, ambitiös och ansvarsfull. Pappa och farbror reste ganska mycket i samband med jobb och han fick ofta inta rollen som ”mannen i huset” för både pappa och farbor.

Nu till kvällen då BO blev skjuten:
BO hade en ganska lugn dag. Gjorde inte så mycket med tanke på att det va söndag. Ca kl 20.00 hör kusinen D*a av sig och vill att han ska följa med henne och röka vattenpipa. BO sa nej från början då han ville förbereda sig inför skola på måndagen. Kusinen fortsätter tjata och BO ger med sig. Han frågade sin mamma om han fick låna bilen och hennes svar va :” ska du verkligen ut tros att du inte har lust” BO svara:” ja mamma, hon är lite nere och jag vill inte lämna henne ensam” ( ta detta med en nypa salt då jag inte va närvarande vid konversationen utan har fått det återberättat utav mamman). BO lånar mammas/pappas bil, plockar upp kusin och åker till Sultan. Dem hade jätte trevligt under kvällen, mycket skratt och snaps. Kl börjar bli sent och BO inser att han måste upp tidigt på morgonen. BO och kusin börjar röra sig mot parkeringen där bilen står. Plötsligt hör dem oväsen komma bakifrån och BO fallen ner.. D*a inser då att BO har blivit skjuten och ringer 112. BO låg nere på marken och blödde, 10 skatt fick han i sig. Han va vid liv när anbulanen kom men omkom tyvärr senare på sjukhuset.

Alla som kände BO VISSTE att detta inte hande med något kriminellt att göra utan den högst sannolika teorin i detta fall är att GM måste ha tagit fel på BO eller att detta vara helt random då GM kanske behövde bevisa hur känslokall hen är för att kunna komma in i ett kriminellt gäng (detta genom att skjuta en helt oskyldig människa)

Vet inte om jag har missat något men så ser det iaf ut. Sen kan alla spekulera hur mycket dem vill.
__________________
Senast redigerad av Solsidan1 2018-10-27 kl. 08:34.
Citera
2018-10-27, 08:47
  #303
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solsidan1
Jag tror inte att detta handlar om att någon har spanat in BO. Han hänger inte ens ofta på Sultan. Jag ska försöka berätta i detaljer vad som hände den kvällen då BO blev skjuten

Bakgrund:
BO är född och uppvuxen i Älta (nacka). Han bodde ihop med mamma, pappa och lille bror C*ara. Familjen levde ett vanligt Svensson liv. BO:s farbror, farbrors fru och deras två döttrar (D*a och Y*ran) bodde grannar med BO:s familj och dem va mycket thighta. Han växte upp i en trygg miljö. Han var väldigt väluppfostrad, ambitiös och ansvarsfull. Pappa och farbror reste ganska mycket i samband med jobb och han fick ofta inta rollen som ”mannen i huset” för både pappa och farbor.

Nu till kvällen då BO blev skjuten:
BO hade en ganska lugn dag. Gjorde inte så mycket med tanke på att det va söndag. Ca kl 20.00 hör kusinen D*a av sig och vill att han ska följa med henne och röka vattenpipa. BO sa nej från början då han ville förbereda sig inför skola på måndagen. Kusinen fortsätter tjata och BO ger med sig. Han frågade sin mamma om han fick låna bilen och hennes svar va :” ska du verkligen ut tros att du inte har lust” BO svara:” ja mamma, hon är lite nere och jag vill inte lämna henne ensam” ( ta detta med en nypa salt då jag inte va närvarande vid konversationen utan har fått det återberättat utav mamman). BO lånar mammas/pappas bil, plockar upp kusin och åker till Sultan. Dem hade jätte trevligt under kvällen, mycket skratt och snaps. Kl börjar bli sent och BO inser att han måste upp tidigt på morgonen. BO och kusin börjar röra sig mot parkeringen där bilen står. Plötsligt hör dem oväsen komma bakifrån och BO fallen ner.. D*a inser då att BO har blivit skjuten och ringer 112. BO låg nere på marken och blödde, 10 skatt fick han i sig. Han va vid liv när anbulanen kom men omkom tyvärr senare på sjukhuset.

Alla som kände BO VISSTE att detta inte hande med något kriminellt att göra utan den högst sannolika teorin i detta fall är att GM måste ha tagit fel på BO eller att detta vara helt random då GM kanske behövde bevisa hur känslokall hen är för att kunna komma in i ett kriminellt gäng (detta genom att skjuta en helt oskyldig människa)

Vet inte om jag har missat något men så ser det iaf ut. Sen kan alla spekulera hur mycket dem vill.

Det är mycket i tråden som handlar om "det kan inte vara han som var måltavlan, det måste vara fel, han hade inga problem med någon, blablabla.

Sluta ta dig friheten att tala för en död man. Allt vad den avlidne pysslat med har du faktiskt inte aning om. Det går faktiskt att hamna i trubbel utan att vara kriminellt belastad. Det går faktiskt att trampa kriminella på tårna utan att vara kriminell själv. Man kan faktiskt också vara kriminell utan att flasha med det, det är kanske vad man kan kalla för en lyckad kriminell.

Låt denna utredning ha sin gång och sluta ta dig friheten att berätta hur det ligger till bara för att du är bekant med BO. Han blev trots allt nerpepprad på öppen gata, det är inte märkligt att folk börjar spekulera då.
Citera
2018-10-27, 09:32
  #304
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Det är mycket i tråden som handlar om "det kan inte vara han som var måltavlan, det måste vara fel, han hade inga problem med någon, blablabla.

Sluta ta dig friheten att tala för en död man. Allt vad den avlidne pysslat med har du faktiskt inte aning om. Det går faktiskt att hamna i trubbel utan att vara kriminellt belastad. Det går faktiskt att trampa kriminella på tårna utan att vara kriminell själv. Man kan faktiskt också vara kriminell utan att flasha med det, det är kanske vad man kan kalla för en lyckad kriminell.

Låt denna utredning ha sin gång och sluta ta dig friheten att berätta hur det ligger till bara för att du är bekant med BO. Han blev trots allt nerpepprad på öppen gata, det är inte märkligt att folk börjar spekulera då.

Detta va ju iof inte ett svart till dig utan till dem som vill spekulera i det hela.. tänkte att en bakgrund till händelsen kanske gör saker och ting tydligare. Dessutom så står allt som jag har skrivit i olika tidningar. Detta är också det som polisen har fått ta del av vid förhör.
Citera
2018-10-27, 09:42
  #305
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Det är mycket i tråden som handlar om "det kan inte vara han som var måltavlan, det måste vara fel, han hade inga problem med någon, blablabla.

Sluta ta dig friheten att tala för en död man. Allt vad den avlidne pysslat med har du faktiskt inte aning om. Det går faktiskt att hamna i trubbel utan att vara kriminellt belastad. Det går faktiskt att trampa kriminella på tårna utan att vara kriminell själv. Man kan faktiskt också vara kriminell utan att flasha med det, det är kanske vad man kan kalla för en lyckad kriminell.

Låt denna utredning ha sin gång och sluta ta dig friheten att berätta hur det ligger till bara för att du är bekant med BO. Han blev trots allt nerpepprad på öppen gata, det är inte märkligt att folk börjar spekulera då.

Ursäkta, men är du lätt utvecklingsstörd eller?
Vi fick precis fram väldigt detaljerad information om vad BO gjorde precis timmarna innan mordet. Hur han hamnade på caféet och annan väldigt intressant information.
Visst om du vill spekulera i blindo i tråden så kör på.
Vi övriga spekulerar och försöker få så mycket kött på benen som möjligt på vägen.
Ditt inlägg som jag citerar nu var förmodligen en av de mest korkade inläggen jag läst någonsin på Flashback. Inser du hur korkat inlägg du skrev då?
Men fortsätt du. Spekulera du på i blindo. Breifa gärna en gång i veckan i tråden om hur det går med dina spekulationer.
Citera
2018-10-27, 09:43
  #306
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solsidan1
Jag tror inte att detta handlar om att någon har spanat in BO. Han hänger inte ens ofta på Sultan. Jag ska försöka berätta i detaljer vad som hände den kvällen då BO blev skjuten

Bakgrund:
BO är född och uppvuxen i Älta (nacka). Han bodde ihop med mamma, pappa och lille bror C*ara. Familjen levde ett vanligt Svensson liv. BO:s farbror, farbrors fru och deras två döttrar (D*a och Y*ran) bodde grannar med BO:s familj och dem va mycket thighta. Han växte upp i en trygg miljö. Han var väldigt väluppfostrad, ambitiös och ansvarsfull. Pappa och farbror reste ganska mycket i samband med jobb och han fick ofta inta rollen som ”mannen i huset” för både pappa och farbor.

Nu till kvällen då BO blev skjuten:
BO hade en ganska lugn dag. Gjorde inte så mycket med tanke på att det va söndag. Ca kl 20.00 hör kusinen D*a av sig och vill att han ska följa med henne och röka vattenpipa. BO sa nej från början då han ville förbereda sig inför skola på måndagen. Kusinen fortsätter tjata och BO ger med sig. Han frågade sin mamma om han fick låna bilen och hennes svar va :” ska du verkligen ut tros att du inte har lust” BO svara:” ja mamma, hon är lite nere och jag vill inte lämna henne ensam” ( ta detta med en nypa salt då jag inte va närvarande vid konversationen utan har fått det återberättat utav mamman). BO lånar mammas/pappas bil, plockar upp kusin och åker till Sultan. Dem hade jätte trevligt under kvällen, mycket skratt och snaps. Kl börjar bli sent och BO inser att han måste upp tidigt på morgonen. BO och kusin börjar röra sig mot parkeringen där bilen står. Plötsligt hör dem oväsen komma bakifrån och BO fallen ner.. D*a inser då att BO har blivit skjuten och ringer 112. BO låg nere på marken och blödde, 10 skatt fick han i sig. Han va vid liv när anbulanen kom men omkom tyvärr senare på sjukhuset.

Alla som kände BO VISSTE att detta inte hande med något kriminellt att göra utan den högst sannolika teorin i detta fall är att GM måste ha tagit fel på BO eller att detta vara helt random då GM kanske behövde bevisa hur känslokall hen är för att kunna komma in i ett kriminellt gäng (detta genom att skjuta en helt oskyldig människa)

Vet inte om jag har missat något men så ser det iaf ut. Sen kan alla spekulera hur mycket dem vill.

Först, beklagar sorgen då det ser ut som att du kände BO.

Tack, det här ger en födjupad bild både av BO och hans sista kväll.

Kan du se något annat motiv än förväxling eller slumpvis mål?

Kan han ha haft en romans eller nära vänskap med en tjej som trampat någon/några på tårna?

Finns det något alls som tydde på att BO hade någon kriminell sida som familj och vänner inte kände till? Kunde han t.ex. ha oförklarligt mycket pengar att röra sig med ibland?

Känner du till om BO hade något starkt politiskt intresse eller politiskt engagemang i någon kontrversiell fråga?

Är det något annat som stack ut och var ovanligt eller oväntat med BO eller med den sista perioden i BOs liv. Hände det något konstigt tiden innan?

Tack om du orkar svara på något av detta.
Citera
2018-10-27, 09:45
  #307
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solsidan1
Nu till kvällen då BO blev skjuten:
BO hade en ganska lugn dag. Gjorde inte så mycket med tanke på att det va söndag. Ca kl 20.00 hör kusinen D*a av sig och vill att han ska följa med henne och röka vattenpipa. BO sa nej från början då han ville förbereda sig inför skola på måndagen. Kusinen fortsätter tjata och BO ger med sig. Han frågade sin mamma om han fick låna bilen och hennes svar va :” ska du verkligen ut tros att du inte har lust” BO svara:” ja mamma, hon är lite nere och jag vill inte lämna henne ensam” ( ta detta med en nypa salt då jag inte va närvarande vid konversationen utan har fått det återberättat utav mamman). BO lånar mammas/pappas bil, plockar upp kusin och åker till Sultan. Dem hade jätte trevligt under kvällen, mycket skratt och snaps. Kl börjar bli sent och BO inser att han måste upp tidigt på morgonen. BO och kusin börjar röra sig mot parkeringen där bilen står. Plötsligt hör dem oväsen komma bakifrån och BO fallen ner.. D*a inser då att BO har blivit skjuten och ringer 112. BO låg nere på marken och blödde, 10 skatt fick han i sig. Han va vid liv när anbulanen kom men omkom tyvärr senare på sjukhuset.
Tack för intressant information! Då låter det som att vi kan utesluta att GM väntade på parkeringen alltså. Vet du om han blev skjuten exakt där blommorna ligger, dvs nedanför trappan från Sultan?

GM bör troligtvis kommit från trappan eller från vänster i bilden.

Vy i motsatt riktning, nedanför trappan.
Citera
2018-10-27, 09:53
  #308
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solsidan1
Detta va ju iof inte ett svart till dig utan till dem som vill spekulera i det hela.. tänkte att en bakgrund till händelsen kanske gör saker och ting tydligare. Dessutom så står allt som jag har skrivit i olika tidningar. Detta är också det som polisen har fått ta del av vid förhör.

Skit i honom. Han verkar ju vara helt tappad bortom all sans.
Tack för väldigt intressant information.
Hoppas du fortsätter följa tråden även om jag ser att du nästan aldrig skriver.
Jag tror att det kan komma frågor här i framtiden som du kanske kan svara på.
Tänk på att polisen följer den här tråden noga. Polisen är givetvis mycket skickligare utredare än oss flashback hobby detektiver. Dom vet mycket mer än oss.
Men dom följer trådar som denna ganska noga. Det kan komma infallsvinklar och små pusselbitar som dom inte sett eller tänkt på. Detta vet dom och dom använder dessa trådarna som små sidokomplement till större utredningar.
Så fortsätt gärna följa tråden. Rätt som det är så kommer det en fråga från någon som du kanske kan hjälpa till med.
Ha en fin Lördag.
Mvh

Ps: Du skrev// Det blev mycket "skratt och snaps". Menar du Snapchat eller va snaps autocorrect för något?

Eller drack dom båda 2 snaps under kvällen?
Väldigt intresserad av den här detaljen.

Mvh igen.
__________________
Senast redigerad av SpaceBase 2018-10-27 kl. 10:01.
Citera
2018-10-27, 10:46
  #309
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Först, beklagar sorgen då det ser ut som att du kände BO.

Tack, det här ger en födjupad bild både av BO och hans sista kväll.

Kan du se något annat motiv än förväxling eller slumpvis mål?

Kan han ha haft en romans eller nära vänskap med en tjej som trampat någon/några på tårna?

Finns det något alls som tydde på att BO hade någon kriminell sida som familj och vänner inte kände till? Kunde han t.ex. ha oförklarligt mycket pengar att röra sig med ibland?

Känner du till om BO hade något starkt politiskt intresse eller politiskt engagemang i någon kontrversiell fråga?

Är det något annat som stack ut och var ovanligt eller oväntat med BO eller med den sista perioden i BOs liv. Hände det något konstigt tiden innan?

Tack om du orkar svara på något av detta.

Tack!
Som jag har förstått det så har han haft en flickvän men det tog slut för ca 2 år sedan. Henne var han väldigt kär i. Vet dock inte om dem har haft kontakt innan han fick bort.

Jag skulle vara väldigt förvånad om det visade sig att han hade några som helst kriminalla kopplingar. Familjen har det bra ekonomiskt. Han är väldigt ansvarsfull. Pluggar till lärare och har 2 jobb vid sidan om. Han tycker mycket om att vara med familj och vänner.

Han hade inga politiska åsikter så. Han levde ett vanligt Svenssonliv i princip. Vet dock att han var väldigt intresserad av att jobba med ungdomar, speciellt sånna som hade det lite tufft, därför tog valde han att jobba på fristidsgården/lärarassitent vid sidan av hans studier. Han ville göra skillnad.

Inget konstigt eller märkvärdigt i hans liv sista perioden. Han har alltid varit sig lik.
Citera
2018-10-27, 10:52
  #310
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Tack för intressant information! Då låter det som att vi kan utesluta att GM väntade på parkeringen alltså. Vet du om han blev skjuten exakt där blommorna ligger, dvs nedanför trappan från Sultan?

GM bör troligtvis kommit från trappan eller från vänster i bilden.

Vy i motsatt riktning, nedanför trappan.

Jag har faktiskt inte frågat D*a (kusinen som varmed vid tillfället) om vart han sköts exakt. Men hon sa att skotten kom bakifrån. Och att hon inte hann se om det va 2 eller en som satt på mopeden/motorscyckeln. Hon grodde att det va smällare först och sprang därifrån och gömde sig bakom en vägg. När hon senare hörde BO skrika ”aj, aj, varför gud!” Så tittade hon ut och då såg hon BO ligga på marken och han höll sig för bröstet. Han blödde kraftigt. Och det va nästintill tomt på gatan.
Citera
2018-10-27, 10:55
  #311
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Skit i honom. Han verkar ju vara helt tappad bortom all sans.
Tack för väldigt intressant information.
Hoppas du fortsätter följa tråden även om jag ser att du nästan aldrig skriver.
Jag tror att det kan komma frågor här i framtiden som du kanske kan svara på.
Tänk på att polisen följer den här tråden noga. Polisen är givetvis mycket skickligare utredare än oss flashback hobby detektiver. Dom vet mycket mer än oss.
Men dom följer trådar som denna ganska noga. Det kan komma infallsvinklar och små pusselbitar som dom inte sett eller tänkt på. Detta vet dom och dom använder dessa trådarna som små sidokomplement till större utredningar.
Så fortsätt gärna följa tråden. Rätt som det är så kommer det en fråga från någon som du kanske kan hjälpa till med.
Ha en fin Lördag.
Mvh

Ps: Du skrev// Det blev mycket "skratt och snaps". Menar du Snapchat eller va snaps autocorrect för något?

Eller drack dom båda 2 snaps under kvällen?
Väldigt intresserad av den här detaljen.

Mvh igen.


Haha sorry, misstänkte att snaps skulle låta som att han drack ”snaps”. Menade att dem skickade en massa snapchat bilder och videos. Han körde bli så han drack inte den kvällen.
Citera
2018-10-27, 11:13
  #312
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solsidan1
Tack!
Som jag har förstått det så har han haft en flickvän men det tog slut för ca 2 år sedan. Henne var han väldigt kär i. Vet dock inte om dem har haft kontakt innan han fick bort.

Jag skulle vara väldigt förvånad om det visade sig att han hade några som helst kriminalla kopplingar. Familjen har det bra ekonomiskt. Han är väldigt ansvarsfull. Pluggar till lärare och har 2 jobb vid sidan om. Han tycker mycket om att vara med familj och vänner.

Han hade inga politiska åsikter så. Han levde ett vanligt Svenssonliv i princip. Vet dock att han var väldigt intresserad av att jobba med ungdomar, speciellt sånna som hade det lite tufft, därför tog valde han att jobba på fristidsgården/lärarassitent vid sidan av hans studier. Han ville göra skillnad.

Inget konstigt eller märkvärdigt i hans liv sista perioden. Han har alltid varit sig lik.

Tack för svar!

Det verkar inte finnas något känt stöd för någon annan teori om bakgrund än just att det skulle röra sig om ett misstag eller kanske någon sjuk initieringsritual (tvivlar på det, om man vill se om någon klarar av att döda tror jag man passar på att välja ett mål som man faktiskt vill ta död på)

Det finns inget som tyder på att BO eller hans familj gjort något fel. Det är inte de som ska granskas. Ändå, en ytterligare tanke till vad som skulle kunna ligga bakom. Tror du att det kan ha funnits en hotbild mot pappan eller farbrorn? Det behöver inte betyda att de skulle ha någon kriminell verksamhet eller några kriminella kontakter. Det skulle kunna betyda att de erbjudits 'beskydd' för någon verksamhet och sedan inte velat 'spela boll' med sina 'beskyddare'. Skulle det kunna finnas någon substans i en sådan teori? Vet du om de var företagare eller vad de jobbar med? Förstår om du väljer att inte svara av hänsyn till familjen, men om du känner att du kan vore det intressant. Om inte för att kanske kunna skriva ner sannolikheten för något sådant.


Citat:
Ursprungligen postat av Solsidan1
Haha sorry, misstänkte att snaps skulle låta som att han drack ”snaps”. Menade att dem skickade en massa snapchat bilder och videos. Han körde bli så han drack inte den kvällen.

Bra att han fick en fin sista kväll i livet. Samtidigt, så sjukt sorgligt. Det här berör mig verkligen även om jag inte alls kände BO. En så ung person som verkar ha varit en god kraft i sin omgivning och hade bra planer för sitt liv. Det är ett sådant mörker att sådant här händer. Alla som har varit med om något liknande vet att detta kommer att vara ett svårt trauma för både familj och vänner under långt tid framåt. Jag hoppas de hittar kraft att ta sig igenom detta på något sätt. De personer som tar sig rätten att ta en annan människas liv på det här sättet måste lagföras och straffas hårt. Hoppas att de åker fast och att utvisning finns med som en möjlighet så vi slipper dessa i framtiden. Vi behöver inte sånt här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in