Citat:
Ursprungligen postat av
Hjortfelt
Det som jag också reagerade på och tycker är konstigt var att den andra tjejen gick med på att springa Madeleines ärenden?! Som andra varit inne på, tror inte det är nåt som kommer vara till hennes fördel. Hon borde ju sagt ifrån men kanske hon var för snäll. Eller så kanske det är Madeleines "plan" att dem andra ska störa Per på uppmaning av henne och hans irritation om den uppstår kommer då riktas mot dem och inte henne, dem andra åker ut och skulle dem andra säga som det är så vet hon hur "förtrollad" Per är av henne.
Skulle inte förvåna mig då hon är en läskig människa på flera punkter.
Jag kan tycka att även om Marie gillar Tore så kunde hon ju gett Alireza den här dejten och fått se lite mera vem han är. Nu fick han ju inget sagt igår heller och han är ju blyg vilket Marie borde se. Hon sa att hon lät honom stanna för att han skulle få komma fram mera och hon ville se vem han var, men hennes agerande mot Alireza är ju lite märkligt då. Hon gör ju motsatsen.
Ja, givetvis kunde hon sagt nej.
Dock har vi väl alla nån gång gjort något åt nån annan för att få denne "någon annan" att helt enkelt "Hålla käften" på ren svenska. Det var antagligen det hon gjorde när hon gick dit och störde. Hon orkade inte med Maddes eviga gnällande och för att få slut på det tog hon en för laget.
Det lär knappast göras igen dock, det stod rätt klart efter snacket med kameran i rutan.
Det kan mycket väl vara ett sådant fall ja, att Madde försöker få andra att framstå som tokiga för att själv framstå som bättre. Dock verkar ju övriga tjejer redan ha genomskådat det så det lär inte hålla länge.
Jag tolkade det mest som att hon ville att Alireza själv skulle visa framfötterna. Givetvis svårt när han är så blyg men jag tror ändå det är det Marie vill ha. Sedan kan hon givetvis ändå ta ett snack med honom, men det kan ju faktiskt också vara som så att hon vet att hon ska välja bort Christer och Hasse så det finns tid kvar för dejt/enskilt samtal med Alireza.
Att hon känner mest för Tore (iaf just nu) står utom allt tvivel dock.
Citat:
Ursprungligen postat av
MZW
Simon har antagligen varit okysst hela livet och är självskriven som oskuld. Han vet inte vad kärlek är för fem öre utan känner ”pirr” med alla sina tjejer och tycker väldigt mycket om samtliga. Den tjejen han skickade hem innan detta, liten och timid tjej, skulle han behållit. Men tror att han gått på utseende endast nu, även om det är en otrolig differens på tjejerna. Två blondiner med massa smink samt två naturliga tjejer, piercing och mer alternativa klädstilar.
Dock är väl Simon säkert rätt skön och charmig IRL, men är ett perfekt tillfälle för TV4 att få fram lite roliga timmen och då är det lätt att plocka fram flummigt material med honom. Däremot tror jag att det ekar lite tomt i huvudet på honom tyvärr och han är väldigt eljest, även om man hoppas att han finner kärleken.
Ja, det verkar vara lite som en tonåring som så fort han får en blick av en tjej i skolkorridoren tror att hon är kär i honom.
Han borde behållit Emelie ja.
Man får som du säger hoppas att han lyckas finna kärleken även om det känns långt borta just nu med tanke på vad han valt och hur han beter sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
dialektiker
Alltså den där Henrik, han är ju så tråkig så klockorna stannar. Usch vad stel han är. Fy fan för att överhuvudtaget behöva umgås med honom.
Jag blir lite irriterad på Per, när han inte tyckte det skulle vara några som helst problem att kombinera nytt familjeliv med ungar och massa byggprojekt och renoveringar. Hur kan han veta att det kommer gå smärtfritt? Säger han ja. Ska frugan binda upp sig med ungarna och han vara bonde och samtidigt renovera olika hus då? Ja, ja, folk har så himla mycket åsikter innan de fått barn.
Jag tror Henrik är den av alla som är mest rädd för att visa mer för någon annan och därmed kunna gå miste om någon/några av tjejerna. Troligen väljer han den där Sara till slut om man ska tippa.
Han sa ju att han hoppas att det ska fungera, man ska inte glömma att han inte kommer sälja sitt nuvarande hus innan det andra är klart heller, så det blir inte så att familjen kommer leva i ett byggprojekt utan bo kvar i ett bra hus tills det nya är klart.
Det som kan ställa till det är givetvis tidsbrist.
Citat:
Ursprungligen postat av
KrossedOut
Hallå! Var det bara jag som noterade detta?
Jag tror det handlar om det första valet och att hon väljer bort någon hon tycker ser bra ut men inte har några starkare känslor för helt enkelt. Pressen inför valet gör att hon grinar en skvätt. Rädslan att välja fel helt enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av
dialektiker
Vilket jävla tjat om den där korthåriga tjejens fågelrädsla hos fågelbonden.
Men hu, jag skulle verkligen inte vilja bo mitt bland kackel i en hönsgård och massa äckliga hönor som springer omkring.
Rätt otrevligt de får sova också. Han är verkligen inte sådär gemytlig och generös som Per.
Vilket ogemytligt och småsnuskigt? ungkarlsboende Simon erbjöd. Han är lite tappad bakom en vagn.Tjejerna verkade smått förfärade över hans pensionärsmässiga inredning men ändå inriktade på att få honom.
Ja, fågelrädslan riskerar att ta över allt där tyvärr. Dock tror jag som sagt att det blir henne han väljer till slut.
Sedan hur man vill bo är ju otroligt individuellt, vissa gillar att bo i stan, vissa på landet, vissa i lägenhet, vissa i villa etc.
Beträffande hur olika tjejerna får sova handlar det väl till syvende och sist om hur mycket plats etc det finns i husen med. Per har säkerligen bättre förutsättningar för att dela upp än vad Erik har.
Ja, Simons hus var väl inte som i en inredningskatalog kanske men alla har ju olika stil, dock medgav han ju att han inte brytt sig om att ändra något efter sin farmor som ägde huset innan. Visst att jag inte föredrar sådan inredning men det är samtidigt rätt skönt att se att inte alla vill ha en vit, minimalistisk inredning eller att allt är köpt på IKEA...