2018-10-25, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scraper
Tror inte någon av hennes utvalda håller måttet riktigt, hon är ju en riktig goding.

Nej enligt Ratsit och Mer Info är en man skriven på samma adress som Susanna och det är definitivt inte någon av hennes brevskrivare . Sen om det är en inneboende eller hennes man vet man ju ej.
Citera
2018-10-25, 21:50
Medlem
Citat:
Jo det hjälper lite, även om det mest är kandidaternas namn jag inte greppat.

Per kommer att välja hon som ser himla frisk ut, på gränsen till men inte faktiskt tjock. Hon som planterade trädet.

Susanna blir det ingen stor romans för - hon behöver mer än dessa mediokra typer.

Simon lär välja den varma typen han handlade med. Enda konkurrenten är den lite halvaspiga bondmoran, medan blondinerna lär kickas först.

Magnus - ja den är lite svårare. Ber att få återkomma med 100%-igt svar efter nästa runda.

Var kan man betta på detta?

Vet inte var man kan betta på det faktiskt, nån annan i tråden vet kanske mer än jag?!

Tror också Per kommer välja Sofie som hon heter som han planterade trädet med.

Tror också åt det hållet gällande Susanna

Instämmer att blondinerna kommer kickas först hos Simon, det borde vara så iaf.

Magnus har ju klickat en del med Moa som han tvättade traktorn med, sen får man ju se hur det utvecklas med dem andra tjejerna.

Japp gör så, återkom gärna
Citera
2018-10-25, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Folk som inte har fått barn kan säga så himla tvärsäkert hur de ska göra innan, sen när de väl fått barn så får de se vad det hela handlar om.
Jag hade själv inte en susning om att amning kunde vara så jobbigt, som det blev för mig så var min sambo den som hjälpte till med mjölkersättning och vakade bebben under nätterna också (och blev trött därefter).
Andra fäder märker kanske ingenting om amningen går som en dans för frugan och hon ligger där med bebben intill sig hela natten.

Ha, ha, då vi var hos några släktingar innan de fick barn, så sa de att de skulle vara benhårda på att barnen ska äta upp maten, innan de får lämna bordet. Jag tog lite illa vid mig, för jag visste hur problemfri min dotter var med mat, och det beror på att jag inspirerat till matglädje istället för tvång. Hon var ju pytteliten då hon kunde sitta med och vara social med vuxna på bjudningar och sånt också.
Och ändå verkade de ha synpunkter på att vi var för avslappnade mot dottra.

Sen när de nu fått egna barn, så är det rent vedervärdigt att äta med deras ungar. Jag står inte ut. De är all annanstans och kryper under bordet än att sitta och äta. De för oljud och är skitjobbiga.
Och inte blev det så bestämt mot ungarna heller från de vuxnas sida.

Så där kan det vara. Innan man fått barn själv kan man bygga en illusion om hur smärtfritt allt kommer vara, men sen får man minsann se hur det fungerar.

Instämmer, vet många i min närhet som också har trott att man ska kunna göra så mycket i kombination med att skaffa barn och sen har dessa upptäckt att så var ej fallet. Man får göra mycket omprioriteringar om man skaffar barn. Det kommer nog Per också märka.
Citera
2018-10-25, 22:15
Medlem
Scrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Vet inte var man kan betta på det faktiskt, nån annan i tråden vet kanske mer än jag?!

Tror också Per kommer välja Sofie som hon heter som han planterade trädet med.

Tror också åt det hållet gällande Susanna

Instämmer att blondinerna kommer kickas först hos Simon, det borde vara så iaf.

Magnus har ju klickat en del med Moa som han tvättade traktorn med, sen får man ju se hur det utvecklas med dem andra tjejerna.

Japp gör så, återkom gärna

Enda orosmolnet gällande Simon är nog att hon han handlade med nog är relativt erfaren och man undrar om det verkligen kan hålla i längden, när han beter sig ungefär som en sjuåring. Men, hoppas!
Annars är hon den andra icke-blonda en mycket lämplig backup, och kanske t.o.m. en bättre matchning? De har väl bägge lite intressanta tänder? Och råhånglar tydligen i nästa avsnitt.

Angående Perre, så kan han väl renovera gulhuset medan "bullen är i ugnen"?
Senast redigerad av Scraper 2018-10-25 kl. 22:19.
Citera
2018-10-25, 22:20
Medlem
Citat:
Enda orosmolnet gällande Simon är nog att hon han handlade med nog är relativt erfaren och man undrar om det verkligen kan hålla i längden, när han beter sig ungefär som en sjuåring. Men, hoppas!

Angående Perre, så kan han väl renovera gulhuset medan "bullen är i ugnen"?

Jo visst kan Per börja med sina renoveringar även om hans tjej blir gravid, men han får ju vara redo och släppa sina projekt om nåt sker. Är ju mycket som kan hända under en graviditet. Sen får man ju se om Per ens hamnar där med någon av brevskrivarna. Kanske inte blir nåt med någon i slutändan, eller det hinner ta slut innan det blir nåt barn.

Frida som Simon handlade med är definitivt mer erfaren än vad han är när det kommer till kärlek och relationer. Det tror jag alla hans sökande är om jag ska vara ärlig . Och jo, han får tona ner sitt skrattande en aning för det blir nog jobbigt i längden för tjejerna.
Citera
2018-10-26, 09:02
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Det som jag också reagerade på och tycker är konstigt var att den andra tjejen gick med på att springa Madeleines ärenden?! Som andra varit inne på, tror inte det är nåt som kommer vara till hennes fördel. Hon borde ju sagt ifrån men kanske hon var för snäll. Eller så kanske det är Madeleines "plan" att dem andra ska störa Per på uppmaning av henne och hans irritation om den uppstår kommer då riktas mot dem och inte henne, dem andra åker ut och skulle dem andra säga som det är så vet hon hur "förtrollad" Per är av henne.

Skulle inte förvåna mig då hon är en läskig människa på flera punkter.

Jag kan tycka att även om Marie gillar Tore så kunde hon ju gett Alireza den här dejten och fått se lite mera vem han är. Nu fick han ju inget sagt igår heller och han är ju blyg vilket Marie borde se. Hon sa att hon lät honom stanna för att han skulle få komma fram mera och hon ville se vem han var, men hennes agerande mot Alireza är ju lite märkligt då. Hon gör ju motsatsen.

Ja, givetvis kunde hon sagt nej.
Dock har vi väl alla nån gång gjort något åt nån annan för att få denne "någon annan" att helt enkelt "Hålla käften" på ren svenska. Det var antagligen det hon gjorde när hon gick dit och störde. Hon orkade inte med Maddes eviga gnällande och för att få slut på det tog hon en för laget.
Det lär knappast göras igen dock, det stod rätt klart efter snacket med kameran i rutan.

Det kan mycket väl vara ett sådant fall ja, att Madde försöker få andra att framstå som tokiga för att själv framstå som bättre. Dock verkar ju övriga tjejer redan ha genomskådat det så det lär inte hålla länge.

Jag tolkade det mest som att hon ville att Alireza själv skulle visa framfötterna. Givetvis svårt när han är så blyg men jag tror ändå det är det Marie vill ha. Sedan kan hon givetvis ändå ta ett snack med honom, men det kan ju faktiskt också vara som så att hon vet att hon ska välja bort Christer och Hasse så det finns tid kvar för dejt/enskilt samtal med Alireza.
Att hon känner mest för Tore (iaf just nu) står utom allt tvivel dock.

Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Simon har antagligen varit okysst hela livet och är självskriven som oskuld. Han vet inte vad kärlek är för fem öre utan känner ”pirr” med alla sina tjejer och tycker väldigt mycket om samtliga. Den tjejen han skickade hem innan detta, liten och timid tjej, skulle han behållit. Men tror att han gått på utseende endast nu, även om det är en otrolig differens på tjejerna. Två blondiner med massa smink samt två naturliga tjejer, piercing och mer alternativa klädstilar.

Dock är väl Simon säkert rätt skön och charmig IRL, men är ett perfekt tillfälle för TV4 att få fram lite roliga timmen och då är det lätt att plocka fram flummigt material med honom. Däremot tror jag att det ekar lite tomt i huvudet på honom tyvärr och han är väldigt eljest, även om man hoppas att han finner kärleken.

Ja, det verkar vara lite som en tonåring som så fort han får en blick av en tjej i skolkorridoren tror att hon är kär i honom.
Han borde behållit Emelie ja.

Man får som du säger hoppas att han lyckas finna kärleken även om det känns långt borta just nu med tanke på vad han valt och hur han beter sig.

Citat:
Alltså den där Henrik, han är ju så tråkig så klockorna stannar. Usch vad stel han är. Fy fan för att överhuvudtaget behöva umgås med honom.

Jag blir lite irriterad på Per, när han inte tyckte det skulle vara några som helst problem att kombinera nytt familjeliv med ungar och massa byggprojekt och renoveringar. Hur kan han veta att det kommer gå smärtfritt? Säger han ja. Ska frugan binda upp sig med ungarna och han vara bonde och samtidigt renovera olika hus då? Ja, ja, folk har så himla mycket åsikter innan de fått barn.

Jag tror Henrik är den av alla som är mest rädd för att visa mer för någon annan och därmed kunna gå miste om någon/några av tjejerna. Troligen väljer han den där Sara till slut om man ska tippa.

Han sa ju att han hoppas att det ska fungera, man ska inte glömma att han inte kommer sälja sitt nuvarande hus innan det andra är klart heller, så det blir inte så att familjen kommer leva i ett byggprojekt utan bo kvar i ett bra hus tills det nya är klart.
Det som kan ställa till det är givetvis tidsbrist.

Citat:
Ursprungligen postat av KrossedOut
Hallå! Var det bara jag som noterade detta?

Jag tror det handlar om det första valet och att hon väljer bort någon hon tycker ser bra ut men inte har några starkare känslor för helt enkelt. Pressen inför valet gör att hon grinar en skvätt. Rädslan att välja fel helt enkelt.

Citat:
Vilket jävla tjat om den där korthåriga tjejens fågelrädsla hos fågelbonden.

Men hu, jag skulle verkligen inte vilja bo mitt bland kackel i en hönsgård och massa äckliga hönor som springer omkring.
Rätt otrevligt de får sova också. Han är verkligen inte sådär gemytlig och generös som Per.

Vilket ogemytligt och småsnuskigt? ungkarlsboende Simon erbjöd. Han är lite tappad bakom en vagn.Tjejerna verkade smått förfärade över hans pensionärsmässiga inredning men ändå inriktade på att få honom.

Ja, fågelrädslan riskerar att ta över allt där tyvärr. Dock tror jag som sagt att det blir henne han väljer till slut.
Sedan hur man vill bo är ju otroligt individuellt, vissa gillar att bo i stan, vissa på landet, vissa i lägenhet, vissa i villa etc.

Beträffande hur olika tjejerna får sova handlar det väl till syvende och sist om hur mycket plats etc det finns i husen med. Per har säkerligen bättre förutsättningar för att dela upp än vad Erik har.

Ja, Simons hus var väl inte som i en inredningskatalog kanske men alla har ju olika stil, dock medgav han ju att han inte brytt sig om att ändra något efter sin farmor som ägde huset innan. Visst att jag inte föredrar sådan inredning men det är samtidigt rätt skönt att se att inte alla vill ha en vit, minimalistisk inredning eller att allt är köpt på IKEA...
Citera
2018-10-26, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ja, givetvis kunde hon sagt nej.
Dock har vi väl alla nån gång gjort något åt nån annan för att få denne "någon annan" att helt enkelt "Hålla käften" på ren svenska. Det var antagligen det hon gjorde när hon gick dit och störde. Hon orkade inte med Maddes eviga gnällande och för att få slut på det tog hon en för laget.
Det lär knappast göras igen dock, det stod rätt klart efter snacket med kameran i rutan.

Det kan mycket väl vara ett sådant fall ja, att Madde försöker få andra att framstå som tokiga för att själv framstå som bättre. Dock verkar ju övriga tjejer redan ha genomskådat det så det lär inte hålla länge.

Jag tolkade det mest som att hon ville att Alireza själv skulle visa framfötterna. Givetvis svårt när han är så blyg men jag tror ändå det är det Marie vill ha. Sedan kan hon givetvis ändå ta ett snack med honom, men det kan ju faktiskt också vara som så att hon vet att hon ska välja bort Christer och Hasse så det finns tid kvar för dejt/enskilt samtal med Alireza.
Att hon känner mest för Tore (iaf just nu) står utom allt tvivel dock.

Ja, det verkar vara lite som en tonåring som så fort han får en blick av en tjej i skolkorridoren tror att hon är kär i honom.
Han borde behållit Emelie ja.

Man får som du säger hoppas att han lyckas finna kärleken även om det känns långt borta just nu med tanke på vad han valt och hur han beter sig.

Jag tror Henrik är den av alla som är mest rädd för att visa mer för någon annan och därmed kunna gå miste om någon/några av tjejerna. Troligen väljer han den där Sara till slut om man ska tippa.

Han sa ju att han hoppas att det ska fungera, man ska inte glömma att han inte kommer sälja sitt nuvarande hus innan det andra är klart heller, så det blir inte så att familjen kommer leva i ett byggprojekt utan bo kvar i ett bra hus tills det nya är klart.
Det som kan ställa till det är givetvis tidsbrist.

Jag tror det handlar om det första valet och att hon väljer bort någon hon tycker ser bra ut men inte har några starkare känslor för helt enkelt. Pressen inför valet gör att hon grinar en skvätt. Rädslan att välja fel helt enkelt.

Ja, fågelrädslan riskerar att ta över allt där tyvärr. Dock tror jag som sagt att det blir henne han väljer till slut.
Sedan hur man vill bo är ju otroligt individuellt, vissa gillar att bo i stan, vissa på landet, vissa i lägenhet, vissa i villa etc.

Beträffande hur olika tjejerna får sova handlar det väl till syvende och sist om hur mycket plats etc det finns i husen med. Per har säkerligen bättre förutsättningar för att dela upp än vad Erik har.

Ja, Simons hus var väl inte som i en inredningskatalog kanske men alla har ju olika stil, dock medgav han ju att han inte brytt sig om att ändra något efter sin farmor som ägde huset innan. Visst att jag inte föredrar sådan inredning men det är samtidigt rätt skönt att se att inte alla vill ha en vit, minimalistisk inredning eller att allt är köpt på IKEA...

Jo det är sant, man har väl också gjort så nån gång för att en person som tjafsar ska "hålla käften" och som du säger så tror jag inte det kommer hända igen. Tror även Per genomskådar det. Madde verkar ju skapligt arg nästa gång med så ska bli intressant att se vad hon gör då. Hon sa ju nåt om "jag såg en chans att avbryta där" Man såg väl att Per var på väg att pussa tjejen som gillar att hoppa fallskärm, minns inte hennes namn nu. Man kan ju dock undra var dem är? Tyckte Madeleine sa nåt om "nu har vi fått vänta här på dom i två timmar", men kan ju hört fel.

Kan ju vara så att Marie väntar på att Alireza ska ta initiativ till egen tid, eller som du säger, att hennes slutliga val kommer stå mellan Tore och Alireza och då hinner hon med egna dejter med honom under programmens gång. Christer är jag övertygad om att han kommer ryka i nästa val, hon lär inte gilla hans sura attityd och än mindre efter nästa avsnitt när hon får en "utskällning" av honom. Och som han uttrycker sig då, "det är Tore hit och Tore dit"...tror Marie kommer tycka att han är larvig och inget att fortsätta dejta.
Citera
2018-10-26, 10:41
Medlem
Foo666s avatar
Citat:
Jo det hjälper lite, även om det mest är kandidaternas namn jag inte greppat.

Per kommer att välja hon som ser himla frisk ut, på gränsen till men inte faktiskt tjock. Hon som planterade trädet.

Susanna blir det ingen stor romans för - hon behöver mer än dessa mediokra typer.

Simon lär välja den varma typen han handlade med. Enda konkurrenten är den lite halvaspiga bondmoran, medan blondinerna lär kickas först.

Magnus - ja den är lite svårare. Ber att få återkomma med 100%-igt svar efter nästa runda.

Var kan man betta på detta?

Tror det är svårt att få någon att ta emot spel på något som redan hänt. Risken för spelfusk är ju enorm.
Citera
2018-10-26, 15:39
Medlem
Varför förutsätts det alltid att brevskrivarna ska flytta ihop med bönderna och inte tvärtom? Har det hänt någon gång att en bonde sålt sin gård och flyttat till tjej i tätort efter att ha varit med i bonde söker fru?
Citera
2018-10-26, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti
Varför förutsätts det alltid att brevskrivarna ska flytta ihop med bönderna och inte tvärtom? Har det hänt någon gång att en bonde sålt sin gård och flyttat till tjej i tätort efter att ha varit med i bonde söker fru?

Varför är man med i "bonde söker fru" om man inte vill bo på en gård på landet? Den som är bonde kan ju inte gärna bo i en lägenhet i stan och alla som söker vet ju om förutsättningarna. Vill man leva i stan får man söka sig till något annat dejtingprogram. Att vara bonde är inte bara ett yrke, det är mer en livsstil. Sedan finns det säkert bönder som sadlat om och flyttat in till stan men jag tror att det är ganska ovanligt.
Citera
2018-10-26, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Varför är man med i "bonde söker fru" om man inte vill bo på en gård på landet? Den som är bonde kan ju inte gärna bo i en lägenhet i stan och alla som söker vet ju om förutsättningarna. Vill man leva i stan får man söka sig till något annat dejtingprogram. Att vara bonde är inte bara ett yrke, det är mer en livsstil. Sedan finns det säkert bönder som sadlat om och flyttat in till stan men jag tror att det är ganska ovanligt.
Man vill hjälpa en desperat bonde att komma ifrån sin tråkig arbete. Programmet kunde ju lika hjärna handla om det. Bönder som behöver hitta nån å slippa jobba
Citera
2018-10-26, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti
Man vill hjälpa en desperat bonde att komma ifrån sin tråkig arbete. Programmet kunde ju lika hjärna handla om det. Bönder som behöver hitta nån å slippa jobba

Varför skulle det vara tråkigt att vara bonde? Jag antar att de trivs med det livet och söker någon som vill flytta in på gården.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in