2018-10-25, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Alltså den där Henrik, han är ju så tråkig så klockorna stannar. Usch vad stel han är. Fy fan för att överhuvudtaget behöva umgås med honom.

Jag blir lite irriterad på Per, när han inte tyckte det skulle vara några som helst problem att kombinera nytt familjeliv med ungar och massa byggprojekt och renoveringar. Hur kan han veta att det kommer gå smärtfritt? Säger han ja. Ska frugan binda upp sig med ungarna och han vara bonde och samtidigt renovera olika hus då? Ja, ja, folk har så himla mycket åsikter innan de fått barn.

Henrik påminner ganska mycket om Erik, ganska stel, tar inga initiativ till närhet, bjuder inte på sig så mycket.

När du säger det så, ja det lär bli väldigt svårt att få ihop både ett liv med ny partner och barn med alla hus som ska renoveras. När Per först sa det så tyckte jag det väldigt fint men det är ju allt det praktiska också. Kanske han är mer gammalmodig än man tror/fått se och tänker att den nya tjejen kommer vara hemma med barnen tills dessa börjar skolan så han kan jobba på med gård och husprojekt? Tror inte dagens tjejer är så pigga på det, det är nog mera, "in med ungen på dagis så fort de går för jag vill tillbaka till jobbet"
Citera
2018-10-25, 14:24
Medlem
Scrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Vilka tror du blir "vinnarna" då?

Jag kan bara deras fejs, inte deras namn, men kan inte hitta någon schysst sammanställning, ens på TV4:s BSF-sida.
Citera
2018-10-25, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scraper
Jag kan bara deras fejs, inte deras namn, men kan inte hitta någon schysst sammanställning, ens på TV4:s BSF-sida.

Okej synd att det inte finns ens på TV 4:s egen sida.

Men dem 4 bönderna som medverkar i det riktiga programmet heter Per, Susanna, Simon och Erik

Dem som medverkar i "Kärlek åt alla" på webben är Leonora, Marie, Henrik och Magnus

Kanske är till någon hjälp.
Citera
2018-10-25, 16:50
Medlem
exoticspices avatar
Susanna är lite samma typ som Jennifer som var med 2016. Som kör och driver med killarna.

http://ishestnews.se/wp/wp-content/uploads/12948583_10156908468365713_1574693761_o.jpg
Citera
2018-10-25, 17:36
Medlem
KrossedOuts avatar
Hallå! Var det bara jag som noterade detta?

Citat:
Ursprungligen postat av KrossedOut
Vad är det som ska hända nästa vecka? Susanna verkade gråta & Linda sa något i stil med att ’ja, han är verkligen snygg’. Lämnar Hannes frivilligt?
Citera
2018-10-25, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrossedOut
Hallå! Var det bara jag som noterade detta?

Nej jag noterade också det, men behöver ju inte vara att Hannes lämnar, kan ju vara att hon gråter för att hon tycker det är svårt känslomässigt att välja bort någon vem det än må vara.
Citera
2018-10-25, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Susanna är lite samma typ som Jennifer som var med 2016. Som kör och driver med killarna.

http://ishestnews.se/wp/wp-content/uploads/12948583_10156908468365713_1574693761_o.jpg

Jo finns en del likheter. Får väl se om hon blir utan kille i slutändan precis som den bonden du nämner.
Citera
2018-10-25, 18:02
Medlem
dialektikers avatar
Citat:

När du säger det så, ja det lär bli väldigt svårt att få ihop både ett liv med ny partner och barn med alla hus som ska renoveras. När Per först sa det så tyckte jag det väldigt fint men det är ju allt det praktiska också. Kanske han är mer gammalmodig än man tror/fått se och tänker att den nya tjejen kommer vara hemma med barnen tills dessa börjar skolan så han kan jobba på med gård och husprojekt? Tror inte dagens tjejer är så pigga på det, det är nog mera, "in med ungen på dagis så fort de går för jag vill tillbaka till jobbet"

Folk som inte har fått barn kan säga så himla tvärsäkert hur de ska göra innan, sen när de väl fått barn så får de se vad det hela handlar om.
Jag hade själv inte en susning om att amning kunde vara så jobbigt, som det blev för mig så var min sambo den som hjälpte till med mjölkersättning och vakade bebben under nätterna också (och blev trött därefter).
Andra fäder märker kanske ingenting om amningen går som en dans för frugan och hon ligger där med bebben intill sig hela natten.

Ha, ha, då vi var hos några släktingar innan de fick barn, så sa de att de skulle vara benhårda på att barnen ska äta upp maten, innan de får lämna bordet. Jag tog lite illa vid mig, för jag visste hur problemfri min dotter var med mat, och det beror på att jag inspirerat till matglädje istället för tvång. Hon var ju pytteliten då hon kunde sitta med och vara social med vuxna på bjudningar och sånt också.
Och ändå verkade de ha synpunkter på att vi var för avslappnade mot dottra.

Sen när de nu fått egna barn, så är det rent vedervärdigt att äta med deras ungar. Jag står inte ut. De är all annanstans och kryper under bordet än att sitta och äta. De för oljud och är skitjobbiga.
Och inte blev det så bestämt mot ungarna heller från de vuxnas sida.

Så där kan det vara. Innan man fått barn själv kan man bygga en illusion om hur smärtfritt allt kommer vara, men sen får man minsann se hur det fungerar.
Citera
2018-10-25, 20:39
Medlem
Scrapers avatar
Citat:
Jo finns en del likheter. Får väl se om hon blir utan kille i slutändan precis som den bonden du nämner.

Tror inte någon av hennes utvalda håller måttet riktigt, hon är ju en riktig goding.
Citera
2018-10-25, 20:47
Medlem
Scrapers avatar
Citat:
Okej synd att det inte finns ens på TV 4:s egen sida.

Men dem 4 bönderna som medverkar i det riktiga programmet heter Per, Susanna, Simon och Erik

Dem som medverkar i "Kärlek åt alla" på webben är Leonora, Marie, Henrik och Magnus

Kanske är till någon hjälp.

Jo det hjälper lite, även om det mest är kandidaternas namn jag inte greppat.

Per kommer att välja hon som ser himla frisk ut, på gränsen till men inte faktiskt tjock. Hon som planterade trädet.

Susanna blir det ingen stor romans för - hon behöver mer än dessa mediokra typer.

Simon lär välja den varma typen han handlade med. Enda konkurrenten är den lite halvaspiga bondmoran, medan blondinerna lär kickas först.

Magnus - ja den är lite svårare. Ber att få återkomma med 100%-igt svar efter nästa runda.

Var kan man betta på detta?
Citera
2018-10-25, 21:19
Medlem
dialektikers avatar
Vilket jävla tjat om den där korthåriga tjejens fågelrädsla hos fågelbonden.

Men hu, jag skulle verkligen inte vilja bo mitt bland kackel i en hönsgård och massa äckliga hönor som springer omkring.
Rätt otrevligt de får sova också. Han är verkligen inte sådär gemytlig och generös som Per.

Vilket ogemytligt och småsnuskigt? ungkarlsboende Simon erbjöd. Han är lite tappad bakom en vagn.Tjejerna verkade smått förfärade över hans pensionärsmässiga inredning men ändå inriktade på att få honom.
Citera
2018-10-25, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mysan45
Ehhh, ser inte tokiga ut??? De ser fan ut som white trash!!!🙉🙉🙉🙉
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ser inte så tokiga ut?`Det är ju just det dom gör, totalt innehållslöst bakom ögonen, det finns bara en anledning till att dom medverkar och det är för tv-tiden som dom tror ska ge dom fördelar utanför BSF.

När flyttade den personen som är skriven hos Susanna in?
Det är ju faktiskt inte helt omöjligt att det är någon annan ur brevhögen än dom vi sett heller.

Tja, jämfört med t.ex. Pers brudar som är breda som ladugårdsdörrar, väger 100 pannor och ser ut som 50+, så skulle jag nog säga att Simons bimbos ser bra mycket bättre ut. Att de är blåsta är en annan sak. Sedan vet vi inte säkert om de bara är där för TV-tiden.

Jag vet inte när han flyttade in, det kan man nog kolla hos Skatteverket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in