2018-10-25, 17:37
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nu har du såklart gjort ett urval av relationsmördare som ser hyfsat städade ut, jag orkar inte ens kolla... Hur eller hur så föreligger samma missuppfattning här, som när det gäller ihjälmisshandlade barn.

...sedan förekommer det mord även bland mer etablerade människor i samhället, men då brukar det inte vara det här eskalerande våldet. En sådan man hoppar inte sönder kvinnans hjärna.

.

Du kan gå in på Aftonbladets kartläggning av 279 kvinnomord och det eskalerande våld som finns i många av fallen. Hur fina dom ser ut på utsidan och hur ruttna dom är på insidan. Du har inget att lära mig i Lotta Rudholms fallet genom att försöka påstå saker som bevisligen är felaktigt. Det spelar ingen roll vad som är mordvapnet utan hur dom ser ut enligt den här tråden. Ett starkt argument i tråden som använts för att smutsa ner Lotta och att hon inte borde vara tillsammans med Martin. Det här tugget kan man köra upp där solen inte skiner eftersom dom här jävlarna finns överallt i samhället. Om du vill kan jag lägga upp vad dom har gemensamt dom här männen med Martin Jonsson.

Nej jag har inte gjort något urval utan dom mest kända morden har jag tagit men allt finns i en databas, och du kan även kolla med BRÅ. Försöker du påstå att det är en slags missuppfattning så tror jag nog att du har missat mycket både i detta fallet och det problem som föreligger med alla dom kvinnomord som återupprepar sig.

Citat:
Männen som dödar
”Männen som dödar” avslöjade 236 män som tog sin kvinnas liv, och myndigheternas misslyckande att stoppa dem. Nominerades för en Guldspade.
https://dodadekvinnor.story.aftonbladet.se/

Citat:
Län: Stockholm
Dödsdatum: 2016-06-04
Relation: Förhållande
Tidigare hot och våld: Ja, han misshandlade och hotade Lotta.
Sökt hjälp: Ja, Lotta polisanmälde. Gärningsmannen sökte psykiatrisk vård.
Fanns varningssignaler: Tidigare grovt våld. accelererande drogproblem, psykisk ohälsa
Gärningsman: Martin Jonsson
Ålder vid gärningen: 33
Tidigare straffad: Ja. Dömd för misshandel, nyligen frigiven efter grov kvinnofridskränkning och misshandel.
Vapen: Trubbigt våld
Brottsrubricering: Mord
Dom: Fängelse
Inställning: Erkänner att han misshandlat Lotta grovt, men att det inte är mord.
Påverkad: Ja, alkohol, kokain, benzo och dopningspreparat

Lotta Rudholm, 41
För Lotta var det viktigt att träna och sköta sin hälsa, hon hade en älskad hund men ville gärna även bli mamma. Den nye pojkvännen var charmig, uppvaktande och gick även han på gym. Snart blev hon rädd för honom. För sina systrar berättade hon om svartsjukan och hoten men inte om det grova våldet. Några dagar före mordet sa hon till storasyster: “Jag orkar inte mer”.

Senast redigerad av Moosky 2018-10-25 kl. 18:07.
2018-10-25, 22:28
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Du kan gå in på Aftonbladets kartläggning av 279 kvinnomord och det eskalerande våld som finns i många av fallen. Hur fina dom ser ut på utsidan och hur ruttna dom är på insidan. Du har inget att lära mig i Lotta Rudholms fallet genom att försöka påstå saker som bevisligen är felaktigt. Det spelar ingen roll vad som är mordvapnet utan hur dom ser ut enligt den här tråden. Ett starkt argument i tråden som använts för att smutsa ner Lotta och att hon inte borde vara tillsammans med Martin. Det här tugget kan man köra upp där solen inte skiner eftersom dom här jävlarna finns överallt i samhället. Om du vill kan jag lägga upp vad dom har gemensamt dom här männen med Martin Jonsson.

Nej jag har inte gjort något urval utan dom mest kända morden har jag tagit men allt finns i en databas, och du kan även kolla med BRÅ. Försöker du påstå att det är en slags missuppfattning så tror jag nog att du har missat mycket både i detta fallet och det problem som föreligger med alla dom kvinnomord som återupprepar sig.

https://dodadekvinnor.story.aftonbladet.se/

Rutan du citerade gav ju en väldigt förskönad bild av Lotta, så om DET är nivån på faktan så tror jag att jag avstår från Aftonbladets rapport. De försöker ju få Lotta till någon helylletjej och hälsofanatiker, fast hon t.o.m. knarkade och hade silikon i brösten, piercing i naveln, en enorm tatuering, rakat könshår, blonderat hår och allt vad det stod i obduktionsrapporten; jag kommer inte ihåg allt längre. Hon var inte etablerad på arbetsmarknaden trots sin ålder, hon hade inget förstahandskontrakt på lght... och att hon inte hann bli mamma, ska nog det barnet som inte hann bli till vara tacksamt för.

Aftonbladet beskriver inte heller hur Martin Jonsson såg ut - nämner inget om hans stora muskler och ansiktstatueringar t.ex. - utan det är meningen att man ska tro att han såg ut som vilken skötsam kille som helst som tränar på gym, och att Lotta inte alls var korkad när hon började träffa honom. Ingen hade kunnat aaaaaaana att han hade en sådan sida... *suckar*

Du får nog sluta hämta din verklighetsbild från Aftonbladet...
Senast redigerad av Merwinna 2018-10-25 kl. 22:30.
2018-10-25, 22:33
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du är den SISTE jag ämnar diskutera psykopati med, det räcker fullständigt i den andra tråden om Peter Madsen som du beundrar och vars beteende du försöker förmildra samt ge dig på efterlevande.

Jag ska bara kort skicka med en kommentar:
Vägen in i relationer kan handla om blind förälskelse likaväl som blind fascination. Två sidor, samma mynt.

Det kan det, men hos Jonsson fanns ju inget att bli fascinerad av.
2018-10-26, 14:13
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Folk som har förmåga att snabbt sortera in en ny människa i rätt fack, lever också längre... (Gammalt djungelordspråk.) Utan den förmågan hade vi inte överlevt som art. Redan stenåldersflickorna visste, att när det kommer en stor karl med en vildsvinsbete trädd genom näsan - ja då är det dags att springa och gömma sig i skogen...

Det är så kul att se vad du värderar hos det motsatta könet - att du fortfarande tycker att det är status att ha en sådan pojkvän som Jonsson! Det var väl det Lotta också tyckte... OK ärligt talat så tror inte jag heller att Jonssons typ skulle ragga på mig nu, men för 15 år sedan så hände det ju. Numera är det mest handväskan jag får akta för sådana som Jonsson!

Det har inte jag så svårt att förstå, eftersom PM uträttat en mängd intressanta saker i sitt liv, innan han blev "den sadistiske mördaren". Han har kunskaper även i andra ämnen än tekniska - historia t.ex. - han har ett utvecklat språk och han kan uttrycka sig medryckande på både svenska och engelska. Han har konstnärlig begåvning och känsla för showmanship, och många har berättat att de har haft fantastiska upplevelser tillsammans med honom. Så "den sadistiske mördaren" är inte ALLT Madsen är. Jonsson, däremot, har aldrig gjort något annat än ofog (har han ens haft ett riktigt jobb någon gång?), och vet praktiskt taget inget om något. Vad skulle man kunna prata med honom om? Kom förresten ihåg att han också hade ett liv på sitt samvete, plus ett antal misshandlade, redan när han träffade Lotta. Hon valde att vara med honom ändå...
TACK för att du så övertydligt bekräftar att fördomar och låg intelligens går hand i hand. Sortera på du, inuti din fördomsfulla, faktaresistenta bubbla, där det känns tryggt för fakta sparkar hårt när man försöker att blunda.

Förutom det så tillhör du också kategorin som med lätthet faller pladask inför Madsens manipulerande psykopatbeteende. Spelar väl ingen roll vilka djävulska störningar den mannen har, han är ju så spännande och begåvad, inte sant? Men, vad jag förstått så föredrar han rätt unga kvinnor.

Det är "kul" att se att du vänder mitt resonemang avseende det orimliga i att en "muskulös, tatuerad" kille skulle ragga på dig - till att jag anser att det är "status med en pojkvän som Jonsson"?!
Den tatuerade, muskulöse killen vid bardisken föredrar nog, som Madsen, rätt unga kvinnor.

Psykopati står inte inristat i tatueringar och muskler. Kreativitet, framgång, fina titlar eller tjusig kostym är inte heller något som minimerar risken för att personen är en psykopat.
Fördomar och okunskap ger de generaliseringar du framför.

Du sorterar för fort, gör för många fel. Fördomar fördummar.
Gammalt Stockholmsordspråk.
2019-01-16, 11:14
Medlem
Vem är ”snälla”? Kom det fram?
2019-01-16, 11:42
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Vem är ”snälla”? Kom det fram?
Det var väl den andra kvinnan som Martin hade/hade haft ett förhållande med.
2019-01-16, 23:05
Medlem
Lazermannens avatar
Att Martin lider av antisocial personlighetsstörning är ett faktum. Antagligen har han en skada på hjärnan. Han är en mycket svår intern som sitter på avdelningen för särskilt resurskrävande intagna SRI på Tidaholmsanstalten.

Martin har misskött sig flera gånger, hotat och slagit både personal och intagna. Ändå ska han friges villkorligt år 2029. Innan han slog ihjäl Lotta, så satt han 12 år i fängelse pga annat mord.

Vem ska han döda härnäst ?

Lotta då, hon var en oskyldig kvinna som råkade träffa fel man. Trots det kan man ju undra hur hon tänkte när hon besvarade Martins facebook invit. Martins facebook verkar vara bort nu, men jag hann se den innan den försvann och bara genom att titta på Martins foton borde alla varningsklockor ringa.

Varför stannade inte Lotta hos snälle Per ? Varför gick hon bakom ryggen på Per och hamnade i många olika relationer med andra män ? Det står att Lotta sökte bekräftelse från olika män och att hon mådde dåligt, hade hon depressioner ? var Lotta bipolär eller hade hon ADHD ?

Hade Lotta nån diagnos ?
2019-01-16, 23:24
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermannen
Att Martin lider av antisocial personlighetsstörning är ett faktum. Antagligen har han en skada på hjärnan. Han är en mycket svår intern som sitter på avdelningen för särskilt resurskrävande intagna SRI på Tidaholmsanstalten.

Martin har misskött sig flera gånger, hotat och slagit både personal och intagna. Ändå ska han friges villkorligt år 2029. Innan han slog ihjäl Lotta, så satt han 12 år i fängelse pga annat mord.

Lotta då, hon var en oskyldig kvinna som råkade träffa fel man. Trots det kan man ju undra hur hon tänkte när hon besvarade Martins facebook invit. Martins facebook verkar vara bort nu, men jag hann se den innan den försvann och bara genom att titta på Martins foton borde alla varningsklockor ringa.

Varför stannade inte Lotta hos snälle Per ? Varför gick hon bakom ryggen på Per och hamnade i många olika relationer med andra män ? Det står att Lotta sökte bekräftelse från olika män och att hon mådde dåligt, hade hon depressioner ? var Lotta bipolär eller hade hon ADHD ?

Hade Lotta nån diagnos ?

Läs inlägg 10732 härovan. Det kanske räcker som förklaring till den märkliga aningslösheten. Flickor får numera lära sig från tidig ålder, att de "inte ska vara fördomsfulla". Inte lita på varningsklockor, inte tro på att tecken som "anabola muskler" och tatueringar på ansikte, hals och händer betyder något (och inte heller svart hud eller semitiskt utseende, utländska namn o.s.v.). Man ska leka med alla. Varje ny individ ska ses som - en ny individ. Ett oskrivet blad. Det är bara det, att när alla de gamla fördomarna har bekräftats för den fördomsfria, så har negern, araben eller Martin Jonsson redan foten i dörren...
2019-01-19, 13:38
Medlem
Lazermannens avatar
Citat:
Det kanske räcker som förklaring till den märkliga aningslösheten.Inte lita på varningsklockor, inte tro på att tecken som "anabola muskler" och tatueringar på ansikte, hals och händer betyder något Martin Jonsson redan foten i dörren...

Martin var som en igel, han ville inte släppa taget om Lotta. Hon var psykiskt svag, hade depressioner, viss suicidrisk, åt ångestdämpande mediciner. Tyvärr gav han sig inte förrän hon var död. Hade Lotta åtminstone tackat ja till det skyddade boendet, hade hon kanske varit i livet idag, men då hade väl kåkfararen Martin dödat nån annan istället.
Senast redigerad av Lazermannen 2019-01-19 kl. 13:48.
2019-01-19, 13:50
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Martin var som en igel, han ville inte släppa taget om Lotta. Hon var psykiskt svag, hade depressioner, svag suicidrisk, åt ångestdämpande mediciner. Tyvärr gav han sig inte förrän hon var död. Hade Lotta åtminstone tackat ja till det skyddade boendet, hade hon kanske varit i livet idag, men då hade väl kåkfararen Martin dödat nån annan istället.

Jo, men problemet med det skyddade boendet var att de inte accepterade husdjur. Om Lottas mor eller systrar, som skrikit så mycket sedan om att de borde få skadestånd, hade tagit sig an hennes hund... så hade detta heller inte behövt hända.
2019-01-19, 16:31
Medlem
Lazermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Det tyder på struligt liv/uppväxt om man ens ger en blick till en dylik psykopat, t.o.m en 5-åring skulle fatta att denna person ska man inte ens titta på.

Martin är 100 % skadat gods, psykopat med ADHD och missbruksproblem. Han fattar ingenting, hans hjärna är missbildad. Han känner ingen skam eller skuld. Han sa till polisen att det brann i skallen. Som sagt syntes det tydligt på Martins numer borttagna fb sida att han är en skallerorm, som man ska akta sig för om man vill ha livet i behåll.

Ändå svarar Lotta på hans fb-inviter. Hur tänker hon? Hon såg bra ut och kunde utan problem registrerat sig på valfri dating sida och hittat tiotusen andra tatuerade muskelkillar som INTE suttit 12 år i fängelse. Martin är ju exceptionellt skadad på alla sätt, lönlöst att försöka förklara något för honom, mediauppståndelsen och rättegången tog han med en axelryckning, gnällde över att han inte kommer att kunna träffa kvinnor (att slå) under sitt 18 åriga fängelsestraff. Lotta däremot borde förstått bättre och inte gett sig i kast med våldsmän, men hon kanske var gränslös, något som hängde ihop med ev bipolär diagnos? Hon hade fått revbenen knäckta av Martin ändå sitter de tillsammans och skrattar under en nattlig taxifärd bara några timmar innan Martin slog ihjäl henne.
Senast redigerad av Lazermannen 2019-01-19 kl. 17:28.
2019-01-19, 16:49
Medlem
CrazyPriests avatar
Citat:

Hade Lotta nån diagnos ?

Hur vet du allt detta om Martin? Att han hotat och slagit personal i fängelset, är det det senaste straffet han sitter på?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in