Citat:
Nu har du såklart gjort ett urval av relationsmördare som ser hyfsat städade ut, jag orkar inte ens kolla... Hur eller hur så föreligger samma missuppfattning här, som när det gäller ihjälmisshandlade barn.
...sedan förekommer det mord även bland mer etablerade människor i samhället, men då brukar det inte vara det här eskalerande våldet. En sådan man hoppar inte sönder kvinnans hjärna.
.
...sedan förekommer det mord även bland mer etablerade människor i samhället, men då brukar det inte vara det här eskalerande våldet. En sådan man hoppar inte sönder kvinnans hjärna.
trams.
.
Du kan gå in på Aftonbladets kartläggning av 279 kvinnomord och det eskalerande våld som finns i många av fallen. Hur fina dom ser ut på utsidan och hur ruttna dom är på insidan. Du har inget att lära mig i Lotta Rudholms fallet genom att försöka påstå saker som bevisligen är felaktigt. Det spelar ingen roll vad som är mordvapnet utan hur dom ser ut enligt den här tråden. Ett starkt argument i tråden som använts för att smutsa ner Lotta och att hon inte borde vara tillsammans med Martin. Det här tugget kan man köra upp där solen inte skiner eftersom dom här jävlarna finns överallt i samhället. Om du vill kan jag lägga upp vad dom har gemensamt dom här männen med Martin Jonsson.
Nej jag har inte gjort något urval utan dom mest kända morden har jag tagit men allt finns i en databas, och du kan även kolla med BRÅ. Försöker du påstå att det är en slags missuppfattning så tror jag nog att du har missat mycket både i detta fallet och det problem som föreligger med alla dom kvinnomord som återupprepar sig.
Citat:
https://dodadekvinnor.story.aftonbladet.se/
Männen som dödar
”Männen som dödar” avslöjade 236 män som tog sin kvinnas liv, och myndigheternas misslyckande att stoppa dem. Nominerades för en Guldspade.
”Männen som dödar” avslöjade 236 män som tog sin kvinnas liv, och myndigheternas misslyckande att stoppa dem. Nominerades för en Guldspade.
Citat:
Län: Stockholm
Dödsdatum: 2016-06-04
Relation: Förhållande
Tidigare hot och våld: Ja, han misshandlade och hotade Lotta.
Sökt hjälp: Ja, Lotta polisanmälde. Gärningsmannen sökte psykiatrisk vård.
Fanns varningssignaler: Tidigare grovt våld. accelererande drogproblem, psykisk ohälsa
Gärningsman: Martin Jonsson
Ålder vid gärningen: 33
Tidigare straffad: Ja. Dömd för misshandel, nyligen frigiven efter grov kvinnofridskränkning och misshandel.
Vapen: Trubbigt våld
Brottsrubricering: Mord
Dom: Fängelse
Inställning: Erkänner att han misshandlat Lotta grovt, men att det inte är mord.
Påverkad: Ja, alkohol, kokain, benzo och dopningspreparat
Lotta Rudholm, 41
För Lotta var det viktigt att träna och sköta sin hälsa, hon hade en älskad hund men ville gärna även bli mamma. Den nye pojkvännen var charmig, uppvaktande och gick även han på gym. Snart blev hon rädd för honom. För sina systrar berättade hon om svartsjukan och hoten men inte om det grova våldet. Några dagar före mordet sa hon till storasyster: “Jag orkar inte mer”.
Dödsdatum: 2016-06-04
Relation: Förhållande
Tidigare hot och våld: Ja, han misshandlade och hotade Lotta.
Sökt hjälp: Ja, Lotta polisanmälde. Gärningsmannen sökte psykiatrisk vård.
Fanns varningssignaler: Tidigare grovt våld. accelererande drogproblem, psykisk ohälsa
Gärningsman: Martin Jonsson
Ålder vid gärningen: 33
Tidigare straffad: Ja. Dömd för misshandel, nyligen frigiven efter grov kvinnofridskränkning och misshandel.
Vapen: Trubbigt våld
Brottsrubricering: Mord
Dom: Fängelse
Inställning: Erkänner att han misshandlat Lotta grovt, men att det inte är mord.
Påverkad: Ja, alkohol, kokain, benzo och dopningspreparat
Lotta Rudholm, 41
För Lotta var det viktigt att träna och sköta sin hälsa, hon hade en älskad hund men ville gärna även bli mamma. Den nye pojkvännen var charmig, uppvaktande och gick även han på gym. Snart blev hon rädd för honom. För sina systrar berättade hon om svartsjukan och hoten men inte om det grova våldet. Några dagar före mordet sa hon till storasyster: “Jag orkar inte mer”.
Senast redigerad av Moosky 2018-10-25 kl. 18:07.
Senast redigerad av Moosky 2018-10-25 kl. 18:07.