2018-10-26, 09:25
Medlem
Någon som har koll på vad det här handlar om?

https://www.fotbollskanalen.se/superettan/hif-supporter-blev-svart-misshandlad---pa-egna-laktaren/
Citera
2018-10-26, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordvits

https://www.fotbollskanalen.se/superettan/hif-supporter-blev-svart-misshandlad---pa-egna-laktaren/

**kopierat från supportersäsongen**

"Enligt HD:s uppgifter ska det finnas en pågående konflikt mellan en yngre och en äldre supporterfalang. Upprinnelsen till misshandeln uppges ha varit att en supporter från den äldre skaran ska ha gått fram till en supporter från den yngre gruppen för att "hålla samman läktaren". Den yngre supportern ska ha uppfattat det som ”inkräktande på deras område” och överfallit supportern från den äldre gruppen"

Vad händer i Skåne? Vilken kategori tillhör den äldre ? Vem anmäler sina egna? Ingen "old school" ultras... Fast Helsingborg är bara låtsas anglofiler, låtsas ultras och utan heder...
Citera
2018-10-26, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabrasmus

"Enligt HD:s uppgifter ska det finnas en pågående konflikt mellan en yngre och en äldre supporterfalang. Upprinnelsen till misshandeln uppges ha varit att en supporter från den äldre skaran ska ha gått fram till en supporter från den yngre gruppen för att "hålla samman läktaren". Den yngre supportern ska ha uppfattat det som ”inkräktande på deras område” och överfallit supportern från den äldre gruppen"

Vad händer i Skåne? Vilken kategori tillhör den äldre ? Vem anmäler sina egna? Ingen "old school" ultras... Fast Helsingborg är bara låtsas anglofiler, låtsas ultras och utan heder...

Står det någonstans att det är supporten som anmält?
Tror att (utan att veta allt) det är en "allmän" polisanmälan upprättad. Annars hade det nog stått att vederbörande polisanmält.
Citera
2018-10-26, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabrasmus

Sundsbusarna (äldre), Ultras Helsingborg (yngre). Inget med firmor att göra även om de yngre varit med någon gång vad jag förstått? Bör ligga i supportertråden istället.
Citera
2018-10-27, 07:47
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordvits

Skitsnack från media som vanligt.
Bråket handlar om att en knarkare som är skyldig ett stort antal personer i den aktiva delen av supportrarna en hel del pengar, dök upp hyfsat påverkad och började ställa till bekymmer på läktaren. Han ombads att lämna ett par gånger men hans tjackade hjärna förstod inte riktigt uppmaningen utan han blev helt enkelt avlägsnad istället..
Citera
2018-10-28, 06:51
Medlem
Domkallarmighakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajde69
Någon som sitter på info varför Alexande* inte längre har någon plats i FB längre? Har hört lite olika saker! Men tänkte om någon ”insatt” vet sanningen.

Vare den lille jäveln som alltid var ett h-vete att möta?
Citera
2018-10-28, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Domkallarmighakan
Vare den lille jäveln som alltid var ett h-vete att möta?

stämmer.
och anledingen till att han vart kickad har ingenting med fotboll att göra.
Citera
2018-10-28, 14:11
Medlem
Jag har bara kört mot honom 2 gånger! Och där var han inget överdrivet! Sitter du på någon riktig info om varför han ”hoppade” av?
Citera
2018-10-28, 14:12
Medlem
Enligt min källa var det pga att han banka på en brud. Men det var inte helt 100! Där av så undrade jag om någon annan satt på info.
Citera
2018-10-30, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -=Damian=-
Skitsnack från media som vanligt.
Bråket handlar om att en knarkare som är skyldig ett stort antal personer i den aktiva delen av supportrarna en hel del pengar, dök upp hyfsat påverkad och började ställa till bekymmer på läktaren. Han ombads att lämna ett par gånger men hans tjackade hjärna förstod inte riktigt uppmaningen utan han blev helt enkelt avlägsnad istället..

Ren skitsnack. Är mycket väl bekant med BO, han har inte rört en drog på ca 4-5 månader. Snubben såg det blev tjaffs, gick bort och försökte få folk att hålla i sams istället då vi håller på samma lag, svaret blev bara ”stick härifrån” och blev sedan nerslagen.

Påverkad av 3-4 öl stämmer bättre in.

Du får gärna kolla pm ang ditt uttalande om skulderna. Bara på flashback sån sörja dyker upp..
Senast redigerad av Pojken1987 2018-10-30 kl. 05:11.
Citera
2018-10-30, 20:19
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken1987
Ren skitsnack. Är mycket väl bekant med BO, han har inte rört en drog på ca 4-5 månader. Snubben såg det blev tjaffs, gick bort och försökte få folk att hålla i sams istället då vi håller på samma lag, svaret blev bara ”stick härifrån” och blev sedan nerslagen.

Påverkad av 3-4 öl stämmer bättre in.

Du får gärna kolla pm ang ditt uttalande om skulderna. Bara på flashback sån sörja dyker upp..

har svarat.. och för att klargöra även här.. han är skyldig MIG pengar.. och en handfull av mina vänner / nekanta
Citera
2018-10-31, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -=Damian=-
har svarat.. och för att klargöra även här.. han är skyldig MIG pengar.. och en handfull av mina vänner / nekanta

PM. Vi avslutar detta här och fortsätter genom pm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in