2018-10-23, 09:33
Medlem
Jag tror alla har sett klippet på yt när WM stormar FB i sthlm på en krog då WM kom över en FB tröja, någon som vet varför FB ej kom ut och tog boxet trots att VM backade bak och gav FB tid och utrymme för en fight på gatan?
Citera
2018-10-23, 12:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av X-Moore
Oj då, en mobbare som träder fram och vill verka tuff, samt påpeka hur tragiska (som jag gissar att du försökte stava till?) andra människors liv är. Intressant att du - samtidigt som du uppenbarligen tycker att mobbning urskiljer agnarna från vetet - tycker att människor som möter varandra i en uppgjord fight på någorlunda lika villkor är "fåntrattar". Klart att det är lättare att ge sig på ensamma, små individer än några som potentiellt sett kan ge tillbaka. Men vad är utmaningen i det?

Jag ska inte föra Tjohoo72s talan, den kan hen säkert föra själv, och att jag ens ger mig in i debatten får jag väl skylla på måndags biran. Jag tänker inte sänka mig till din nivå att idiotförklara det man inte förstår, men faktum är att du skriver som en kratta. Vad menar du med följande:

"Du däremot, som förespråkare av svenska "firmor" bestående av arbetsetslösa fåntrattattar i "dress code" och hänger i denna tråd för att du är en del av den kulturen, saknar befogenhet att försöka görs någon till åtlöje. Du är åtlöjet personifierad."

Är Förespråkare samma sak som Talesman? Att det finns "fåntrattattar" inom firmorna må vara hänt, men personligen är min erfarenhet att de flesta faktiskt inte är "arbetsetslösa". "i dress code", jag utgår från att du menar att det finns en "dress code"? Nej, någon "dress code existerar inte per se. Däremot finns det - som inom många andra subkulturer - ett specifikt klädmode bland vissa. D.v.s. att det precis som bland annat exempelvis punkare, mods, hårdrockare och skinheads finns vissa plagg/märken som anses vara "viktiga/äkta". Du kan jämföra med klädmärken som bärs av tex folk som anser sig tillhöra överklassen eller vissa yrkesgrupper; som en signal om "vem man är".
Den sista delen av din mening är lite svårtolkad, men: Om någon saknar befogenhet att uttala sig, är det ju du, och om något åtlöje är personifierat, så är det du som gjort dig till åtlöje.

Jag är vanligvis ingen mobbare, men det är svårt att låta bli när man känner vittring av så mycket svaghet och töntighet. Man kan inte låta bli.

Jasså du kallar det "mode" haha, i en subkultur.

Ok. Kan du berätta hur det modet ser ut. Ge mig lite exempel.

En annan undran är dessa fåniga försök till hoppsparkar i ögonblicket ni stöter ihop med en annan hejarklack. Det såg man även wisemen göra, helt utan framgång, mot öststatarna. Är det en svensk grej och varför görs det när det bara ser fånigt ut och inte fungerar? Vad kommer det ifrån? Är det en kopiering av riktiga huliganer eller är det frå någon Bruce Lee film?

Feed med!
Citera
2018-10-23, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolllipo
Haha du e sämst. Solnaboyzzzz.
Det var visst 5 högljudda apor som sjöng en anti AIK sång och åkte på stryk av 2 AIK grabbar som kom från preem macken ditt mongo

Sanningen kan va svår att ta in om man är en tanig liten söderapa som inte har åstadkommit någonting dom senaste åren förutom att åka mot Bröndby på 10 sekunder eller attackera bajens julgranar och skicka tomma hot till kgb
Citera
2018-10-23, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsmulle1312
Jag tror alla har sett klippet på yt när WM stormar FB i sthlm på en krog då WM kom över en FB tröja, någon som vet varför FB ej kom ut och tog boxet trots att VM backade bak och gav FB tid och utrymme för en fight på gatan?

Du menar senast i Göteborg??

Svårt att säga. Vissa här står ju och säger att firman är livrädda och får storstryk osv av WM, tror inte det är så svart och vitt, tillexempel så duckade ju wm firmans erbjudande om uppstyrt den dagen.
Jag menar, firman klippte bröndby några veckor innan. Det är ett ansett som ett bra gäng.
Tror wm är snäppet vassare just nu men de som sitter o säger att firman springer så fort de ser wm kan du nog ta med en nypa salt.
Citera
2018-10-23, 16:59
Medlem
.
Senast redigerad av lolllipo 2018-10-23 kl. 17:11.
Citera
2018-10-23, 19:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Jasså du kallar det "mode" haha, i en subkultur.

Ok. Kan du berätta hur det modet ser ut. Ge mig lite exempel.

"Grunden har dock hela tiden varit en fokusering på märken som Stone Island, Burberry, C.P Company, Ralph Lauren, Henri Lloyd och Lacoste, med flera." Några exempel saxat från wikipedia.

Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
En annan undran är dessa fåniga försök till hoppsparkar i ögonblicket ni stöter ihop med en annan hejarklack. Det såg man även wisemen göra, helt utan framgång, mot öststatarna. Är det en svensk grej och varför görs det när det bara ser fånigt ut och inte fungerar? Vad kommer det ifrån? Är det en kopiering av riktiga huliganer eller är det frå någon Bruce Lee film?

Feed med!

Hoppsparkar i olika clasher likt det här är för att det helt enkelt ofta är effektivt i grusgropssammandrabbningar.

Du envisas med att ta upp TFC vilket inte var en fotbollssammandrabbning, utan ett slags UFC med 5v5 istället för 1v1, utan viktklasser.

I övrigt känner jag att jag inte behöver skriva något mer då jag tycker att X-Moore gav bra svar på tal angående dina dumma uttalande, och gjorde bort dig tillräckligt.
Citera
2018-10-23, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsmulle1312
För att FB är rädda och vet att WM krossar FB. FB kan endast så på en uteservering och skrika hora med skydd av bengen.
Citat:
Ursprungligen postat av SolnaBoyz
Det var visst 5 högljudda apor som sjöng en anti AIK sång och åkte på stryk av 2 AIK grabbar som kom från preem macken ditt mongo

Sanningen kan va svår att ta in om man är en tanig liten söderapa som inte har åstadkommit någonting dom senaste åren förutom att åka mot Bröndby på 10 sekunder eller attackera bajens julgranar och skicka tomma hot till kgb
Haha. Du och dina lögner.
Citat:
Ursprungligen postat av gurka12345
Du menar senast i Göteborg??

Svårt att säga. Vissa här står ju och säger att firman är livrädda och får storstryk osv av WM, tror inte det är så svart och vitt, tillexempel så duckade ju wm firmans erbjudande om uppstyrt den dagen.
Jag menar, firman klippte bröndby några veckor innan. Det är ett ansett som ett bra gäng.
Tror wm är snäppet vassare just nu men de som sitter o säger att firman springer så fort de ser wm kan du nog ta med en nypa salt.
FB är rädda ja.
WM äger den svenska scenen fullständigt.
Citera
2018-10-24, 10:52
Medlem
-
Senast redigerad av Panonios 2018-10-24 kl. 11:21.
Citera
2018-10-25, 08:57
Medlem
Någon som vet hur UCS och DFG´s prylar blev baxade?
Citera
2018-10-25, 17:21
Medlem
Någon som sitter på info varför Alexande* inte längre har någon plats i FB längre? Har hört lite olika saker! Men tänkte om någon ”insatt” vet sanningen.
Citera
2018-10-25, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajde69
Någon som sitter på info varför Alexande* inte längre har någon plats i FB längre? Har hört lite olika saker! Men tänkte om någon ”insatt” vet sanningen.
Versionen jag hörde var att han la av själv, vad har du hört?
Citera
2018-10-26, 02:16
Medlem
.
Senast redigerad av Angleone 2018-10-26 kl. 02:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in