Ang. Nyblom och MVB.
Underhållande avsnitt. Jag gillade speciellt det snyftiga segmentet när Henrik pratade om sin mamma där Robin frågar om han vill hälsa henne något, varpå Henrik snabbt svarar "hit me pengarna". SD-segmentet var underhållande med. Men mest realistiskt var nog hans bitterhet över komiker-scenen. Rolig historier med Mårten Andersson, standup-klubbarna, Morgan Alling osv.
Min kritik är att det kunde vara mer subtilt. Det märktes tydligt att Henrik ville framställa sig som patetisk/bitter/psykotisk/korkad i varje yttrande. Det fick mig att tänka på gustafssons syn på att spela full. Man ska "spela en full som försöker spela nykter". Jag gissar att de var inspirerade av Jonas Inde, men även om han är rätt transparent med sin problematik och sjukdomsbild så framstår väl han i poddarna mer som en person försöker vara så normal som möjligt, men att sjukdomsbilden och bitterheten ändå skiner igenom.
Endast två saker var lite pajjiga, först att Henrik tyckte Malou Von Sivers var bästa komikern. Den kändes väl 0% sannolik? Jag förstod inte riktigt vad de ville åt med den annat än absurditet? Sen det om att nån blev blind pga hans slag var för överdrivet med.
Robin var väldigt bra som programledare. Att han hade hört alla detaljer från varje incident och konfronterade Henrik med dessa var oerhört kul

(t.ex. när han nyanserade Henriks SD-historia med att han ska ha kallat kvinnan för "Erdogan-fitta").