2018-10-24, 23:20
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jag ser vad du menar. Det är rätt mycket Gulletussan över Sara, hela sättet liksom.

Varför slängde hon saltstenen på marken. Jag blev tvungen att kolla upp vad det där var, som hon slängde till kossan att slicka på (jag vet ju att det heter Sleke, men jag kom på att jag inte visste varför man ger det till kossorna). Nu när jag googlade upp det så stod det att de ska placeras högt.
Susanna alltså.

(Ursäkta att jag ger lite torftiga kommentarer, men jag har inte sett hela än.
Usch, vad nonchalant hon kändes nu, Susanna, mot de andra. De två första, som kommit.
Sitta där med mobilen, precis när de kommit. Suck.)
Senast redigerad av dialektiker 2018-10-24 kl. 23:28.
Citera
2018-10-24, 23:26
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roland Jansson
Han är lite lillgammal o tråkig. Tror inte han är så kul att leva med i långa loppet, får känslan av "my way or the highway.

Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Erik: Verkar vilja hålla distansen till samtliga av sina 4 tjejer och tar inga initiativ till närhet än så länge. Verkar mera inriktad på att försöka "bota" Katrins fågelskräck än att fokusera på romantik. Tyckte så synd om tjejen från Norrland som hade lagt ner möda på en sån fin och personlig present och sen får hon ett sånt ljummet bemötande tillbaka. Förstår att hon blev besviken och tycker det var riktigt dåligt av honom. Det stämmer också det hon sa att han får börja visa mer engagemang för tjejerna och visa att han har intresse. Annars tror jag att tjejerna kommer börja dra från hans gård frivilligt snart.

Erik hade väl haft en del förhållanden innan? Han känns ju inte direkt som en ladies man nu...
Kanske är han alltför kameramedveten, rädd för att göra bort sig och håller därför på kontrollen.
Tror att han vet vad han vill ha och det behöver ju inte vara något negativt, tvärtom. Han känns rätt trygg i sig själv. Kanske är det så att ingen av tjejerna är rätt för honom helt enkelt.
Det har ju inte varit någon som känts som någon självklar matchning precis och jag tror inte att Erik är typen som tvingar fram något på beställning.
Som sagt, bara det inte blir "Katrins fågelskola" av alltihop för det kommer att bli tröttsamt.
Citera
2018-10-24, 23:41
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Lite tankar och reflektioner om dagens "Kärlek åt alla"

Leonora: Tog med sig Annette och där blev det måla fönsterkarmar och fika, Annette visade mer av den sidan Leonora verkar gilla och Annette kom också in på att hon tycker dem andra tjejerna som Leonora valt är för unga och hintade om att hon borde dissa dessa två. Man vet ju aldrig hur Leonora resonerar och mycket möjligt att hon kommer välja Annette i slutändan. Tycker fortfarande att hon skulle passa bättre med 26-åriga Sofia från Göteborg dock.
Jag tyckte inte att Leonora gav Annette någon bra förklaring till varför hon valt att ta med unga tjejer.
Först sa hon något om att unga tjejer skrämde henne (troligtvis för att hon blev bränd av en yngre tjej sist/förra säsongen), att hon visste att jämnåriga och äldre skulle passa in i hennes liv men att hon ändå ville ge yngre en chans (som en utmaning eller vadå?). Lite konstigt resonemang.

Citat:
Magnus: Tog med sig Moa och där blev det tvätta traktor och sen fika, det blev mycket bus med både lödder och vattenslang och Magnus antydde att det var någon gnista som tändes där mellan honom och Moa. Tyckte att Jenny verkade rätt sur för att han inte valde henne trots att hon påstår att hon inte är svartsjuk. I trailern inför nästa vecka så får man se Jenny säga att hon tycker att hon och Magnus klickar bra, men samtidigt så ser man honom sitta i skymningen och kyssa en tjej som jag tror var Moa . Där händer det grejer iaf.
Magnus verkar väldigt avslappnad med Moa. Noterade även att han lade armen om henne när de höll på med traktorn.
Jenny verkar bli rätt sur av sig, ja. Inget trevligt drag.

Citat:
Marie: Tog med sig Tore och där var det rida på hästar som är Maries stora passion och sen fika även där. Hans-Erik och Alireza sa inte speciellt mycket när dem inte blev valda, det var mest uppgivna suckar från dessa två vad jag kunde tolka. Däremot så reagerade Christer ganska starkt, han sa att han blev otroligt besviken att han inte fick egen tid och när han sen satt med Hans-Erik och Alireza så sa han till dem att han tycker inte det finns någon jämställdhet på Siggesta och att saker inte går rätt till.
Tore var duktig på hästryggen, har sett betydligt värre nybörjare så det var klart godkänt

Ja, surgubben Christer går på högvarv nu. Kan bli kul om han spårar fullständigt. Bara en tidsfråga innan han får åka hem. Det gemensamma hästintresset kommer inte att rädda honom.
Citera
2018-10-24, 23:49
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker

Varför slängde hon saltstenen på marken. Jag blev tvungen att kolla upp vad det där var, som hon slängde till kossan att slicka på (jag vet ju att det heter Sleke, men jag kom på att jag inte visste varför man ger det till kossorna). Nu när jag googlade upp det så stod det att de ska placeras högt.
Susanna alltså.

(Ursäkta att jag ger lite torftiga kommentarer, men jag har inte sett hela än.
Usch, vad nonchalant hon kändes nu, Susanna, mot de andra. De två första, som kommit.
Sitta där med mobilen, precis när de kommit. Suck.)

Missade de två incidenterna som du beskriver men gällande Susanna så fick jag intrycket att hon bara väntade på att de två andra killarna skulle dyka upp.
Hannes är väl favoriten utifrån det man sett hittills.
Lite taskigt att hon kallade den yngsta, Tobias, för "pöjk" också även om hon säkert inte menade något illa med det. Tobias är så ung, genuin och "oförstörd" på samma sätt som Emil var. Hoppas att han träffar någon fin tjej som uppskattar honom. Det lär inte bli Susanna.
Citera
2018-10-24, 23:58
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Missade de två incidenterna som du beskriver men gällande Susanna så fick jag intrycket att hon bara väntade på att de två andra killarna skulle dyka upp.
Hannes är väl favoriten utifrån det man sett hittills.
Lite taskigt att hon kallade den yngsta, Tobias, för "pöjk" också även om hon säkert inte menade något illa med det. Tobias är så ung, genuin och "oförstörd" på samma sätt som Emil var. Hoppas att han träffar någon fin tjej som uppskattar honom. Det lär inte bli Susanna.

Ja, hon känns lite slarvig mot dem. Men det kanske beror på någon nervositet hon har?
Jag tycker hon är jättesöt, men samtidigt känns det som att hon i sin nervositet ska kokettera mot dem. Vara sådär lite sexig och locka dem. Så det blir lite skämskudde ibland.
Gud vad gullig den där lille Tobias är (han är verkligen lugn och äldre för sin ålder), men en riktig drömkille.
Citera
2018-10-25, 00:12
Medlem
dialektikers avatar
Citat:

Intressant för övrigt att Madeleine nu även kunde manipulera den där andra tjejen till att springa hennes ärenden (att avbryta Per och Sofie). Kommer att bli spännande att följa den här utvecklingen...

Eller hur. Kaninkokerskan startar hårt med att manipulera andra.

Hon är superläskig.
Citera
2018-10-25, 00:18
Medlem
dialektikers avatar
Det är lite Fredrik säsong 2, över Simon, då det gäller det nervösa skrattet alltså (fast Simon blir ju inte tittarfavorit, det tror jag inte). Sen är det lite Robert Gustafssons dansbands-Roland (Torsk på Tallin) över honom också. Fast man måste ju ändå ge Simon "att han får till det" då det gäller hångel med tjejerna. Han kanske njuter av bara det? och skiter i om det verkligen blir fru.

Han är så tjusad över att hångla loss med tjejerna, så han glömmer att han söker fru, tror jag.
Citera
2018-10-25, 01:09
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Eller hur. Kaninkokerskan startar hårt med att manipulera andra.

Hon är superläskig.

I början kunde man kanske skylla på redigering och att de försökte framstå henne som galnare än hon var. Nu börjar det ju bli väldigt tydligt att det verkligen är något allvarligt fel på människan

Citat:
Det är lite Fredrik säsong 2, över Simon, då det gäller det nervösa skrattet alltså (fast Simon blir ju inte tittarfavorit, det tror jag inte). Sen är det lite Robert Gustafssons dansbands-Roland (Torsk på Tallin) över honom också.
Ja, Fredrik har vi ju nämnt några gånger som en jämförelse. Dock så höll Fredrik stilen mer och var inte fullt lika laddad som Simon tycks vara 24/7.
Fick också lite Roland-vibbar i detta avsnitt, särskilt i den där scenen när han höll på och plockade med glasen.

Säga vad man vill om Simon men underhållning blir det ju i alla fall.

Citat:
Han är så tjusad över att hångla loss med tjejerna, så han glömmer att han söker fru, tror jag.
"Bonde söker sex" är mer passande i Simons fall tror jag.
Citera
2018-10-25, 02:06
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roland Jansson
Norrländskan
hihi, Lotta Engberg är faktiskt född i Överkalix så ja, jag tycker vi fortsätter såhär att ingen känns vid korrekta namnen
Citera
2018-10-25, 02:19
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Fattar inte heller varför hon gav presenten inför de andra tjejerna. Hade passat bättre att ge den till honom när de var ensamma. Nu blev det hela mest pinsamt.
Just det, eftersom den här bonden är ett rättvisemärkt producent av delad uppmärksamhet.
Frågan är hur ska hon kunna motivera med hedern i behåll en framtida hijack utav Ecke utan att måsta överträffa sin Pandora tändsticksask
så att kära-ner-sig-fallhöjden blir ännu högre för henne...det är uteslutet nu att köra en standardiserad "jag trivs på gården, det vara bara det jag vill jag ville säga, kram"

Citat:
Det var en komplimang annars för å markera att han är ung-kötts-övervägandet i sällskapet, det finns även en dökötts-komplimang innestående åt någon lycklig sate..

..för det finns inte utrymme nä de gäll en Susanna-typ för några
"in på ditt rum du råbarkade testosterontuppiga kavaj-pryd(d)a...hönsfjun-skäggia lilla manna-gryn!
det skulle bara spåra över i mordisk gullighet, sanna minna ord
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-10-25 kl. 03:13.
Citera
2018-10-25, 05:57
Medlem
KrossedOuts avatar
Vad är det som ska hända nästa vecka? Susanna verkade gråta & Linda sa något i stil med att ’ja, han är verkligen snygg’. Lämnar Hannes frivilligt?
Citera
2018-10-25, 06:45
Medlem
Mysan45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Blåsta kanske, men de ser ju inte så tokiga ut. Bimbos brukar inte dras till töntar på bondgårdar, utan de vill ha "bad guys", vilket är väldigt förvånande, för de verkar ju genuint intresserade av Simon. Man går ju inte och köper nallar och presenter annars liksom. Mycket märkligt! Vad vill dessa?

Ehhh, ser inte tokiga ut??? De ser fan ut som white trash!!!🙉🙉🙉🙉
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in