2018-10-25, 16:48
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Jag är på allvar orolig för bristerna i välfärden i Sverige. Vi har urusla pensioner, lärarbrist, brist på sjukvårdspersonal (med köer som följd) och enorma köer till äldreomsorgen. Generellt litar vi allt mindre på samhällets förmåga i Sverige. Om vi på allvar vill och ska kunna göra någonting åt det här måste vi satsa mer pengar - det finns inga andra utvägar. Många skyller på invandringens kostnader för bristerna i välfärden. Men sanningen är att Moderaterna enormt aggressiva politik för skattesänkningar är ett långt större hot mot välfärdens finansiering.

Nu ska SD rösta för Moderaternas skattesänkningar på 30 miljarder, varav en stor del är riktad sänkning av brytpunkten för alla som tjänar över 40 000 kr. Ett parti som kampanjade under valrörelsen för att "Sverige ska hålla ihop". Ett parti som bärs upp av LO-väljare, pensionärer och andra låginkomsttagare. Ett parti som, till skillnad från M och KD, har ett väldigt lågt stöd bland högutbildade och höginkomsttagare. Åkesson framstår som en nyttig idiot när han säger att han tänker rösta på en M-budget "förutsatt att den innehåller skattesänkningar för pensionärer", när det är allmänt känt att övergångsregeringens budget också kommer innehålla skattesänkningar för pensionärer.

Det hade varit en sak om SD hade förhandlat med Moderaterna och fått igenom sin egen politik. Men nu riskerar vi att få en liknande situation som med Trump där folk röstar på ett populistiskt alternativ, men den enda politik som går igenom är enorma skattesänkningar. "Vi måste driva vår politik", säger Mufs ordförande. Det är så tydligt att "vår politik" syftar på skattesänkningar åt höginkomsttagare och definitivt inte SDs hjärtefrågor.

Jag är glad över att jag inte röstade på SD i valet. Men hur tänker till exempel ni som röstade på SD? Och ni andra?

Svaret på frågan är i princip ja. Men Sd resonerar antagligen så att hundratals miljarder går till invandringen att få stopp på den är det absolut bästa sättet att skapa nya pengar till välfärd, sjukvård och för att kunna höja fattigpensionärernas standard.

Vi kan höja inkomstskatterna och politikerna talar vitt och brett om att det behövs för välfärden och samhällets fattigaste. Men alla svenskar blir blåsta för pengarna, de går oavkortat till de svarta hål som heter integration och invandring.

För mig är prioriteringen klar, sopa igen det svarta hålet, för det kommer att sluka allt vi betalar in i skatt moms och avgifter, nu och för all evig framtid. Rösta Sd och rädda landet.
Citera
2018-10-25, 19:08
Medlem
SD sviker sina väljare genom valet att inte driva en aktiv återvandringspolitik. De kommunala kostnaderna för livstodssocialfallen från tredje världen med deras avkommor kostar enorma summor, de tar upp hyresrätter vilket driver på efterfrågan på bostäder och därmed priserna, samt driver de no go-zoner. Jobbskatteavdrag är ett särintresse i sammanhanget.
Citera
2018-10-25, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Svaret på frågan är i princip ja. Men Sd resonerar antagligen så att hundratals miljarder går till invandringen att få stopp på den är det absolut bästa sättet att skapa nya pengar till välfärd, sjukvård och för att kunna höja fattigpensionärernas standard.

Vi kan höja inkomstskatterna och politikerna talar vitt och brett om att det behövs för välfärden och samhällets fattigaste. Men alla svenskar blir blåsta för pengarna, de går oavkortat till de svarta hål som heter integration och invandring.

För mig är prioriteringen klar, sopa igen det svarta hålet, för det kommer att sluka allt vi betalar in i skatt moms och avgifter, nu och för all evig framtid. Rösta Sd och rädda landet.

Och ingenting av det där löses av att rösta på en M/KD-budget. Det enda M har pratat om är väl något slags generellt bidgragstak som ska gälla för alla. Att rösta för stora skattesänkningar framför en opolitisk budget är med andra inget annat än ett stort ställningstagande för en moderat skattepolitik.
Citera
2018-10-25, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Förespråkare av det gör brukar glömma att M sålde så mycket dom kunde under sin tid vid makten vilket dolde förlusten. Problemet med det är att sakerna som såldes i många fall tjänade in pengar. Nu blev det en klump summa istället och när den är slut måste hålet fyllas av någon.

Skillnaden mellan rött och blått har alltid varit vem som ska betala. Alliansen tar från dom som inget har och övriga vill ta från dom som har mest. Problemet för SD nu tror jag är att många med vänster dragning kan välja att gå tillbaka

Ja, de sålde massor av statliga tillgångar. Dessutom lämnade de efter sig ett stort underskott på 86 miljarder, som växte åren efter finanskrisen. Alliansen verkar tro att det går att sänka skatterna hur mycket som helst utan att det påverkar statens finanser eller resurserna till välfärden. Ungefär som Republikanerna alltid har resonerat i USA med Reagan, Bush Jr och nu Trump. Sen skar väl Alliansen inte ner så mycket i välfärden, men satsade ingenting heller. Eftersom vi har en kostnadsutveckling år för år så medför det ändå en minskning av välfärdens resurser.
Citera
2018-10-25, 19:41
Medlem
Citat:
Stämmer att Sd stödde jobbskatteavdragen men sedan ångrade de sig för att inte tappa väljare. S har gett mer till de allra fattigaste pensionärerna det stämmer. Men de har på sossevis prioriterat utjämning och inte alls varit intresserade av att att pensionärer ska betala lika i procentuell skatt som arbetstagare. De pensionärer som har låga inkomster har drabbats mycket lite i kronor och ören på grund av att de redan betalar lite i skatt. Pensionärer med lite högre inkomster har betalat betydligt mer.

Sossarna har alltid gått efter andra principer än rättvisa. De snor pengar av dem det är lätt att sno pengar av och ger till de som röstar på dem, nu för tiden går allt till invandringen. Sossar höjer också punktskatter och annat som kallas avgifter eftersom det inte syns på löntagarnas lönespecifikation. Sådan skatter drabbar alla konsumenter lika och känns mycket hårdare för den med små inkomster, typ fattigpensionärer.

Det gör sossarna för att de är fega och sluga. Undviker löntagarnas vrede och plockar i stället sina pengar från de vars protester inte hörs lika tydligt. Sossarna påminner om personrånare som rycker handväskan av den gamla tanten.

Moderaterna vill i sin budget höja momsen på livsmedel från 12 till 14 procent, för att "finansiera skattesänkningar på arbete". Där har du höjda punktskatter. Som dessutom tydligt omfördelar från låginkomsttagare till höginkomsttagare.
Citera
2018-10-25, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
Nej. Man sviker ingen genom att rösta för skattesänkningar!

Fast nu är det inte skattesänkningar i Uffes mening utan skatteförflyttning.
Han vill inte minska totalbeskattningen utan bara se till att dom rika betalar mindre.
Citera
2018-10-25, 23:25
Medlem
Egentligen tror jag inte SD kommer kunna locka både bidragstagare och invandringskritiker.

Deras högergir kommer fungera bättre. Invandringskritiker vill inte dela ut bidrag, för en massa bidrag går till invandrare. I Det Nya Sverige gäller det att dra in bidrag. Själv är jag sjukt trött på att se alla "invandrare" driva omkring glada i hågen och gapa i sina mobiler osv. Samt vänsterslödder som aldrig arbetar, men pengar har de att gå och fika hela tiden.
Afghaner som klagar för att de inte kan swisha pengar till kompisar när de går på restaurang - för det dras från deras försörjningsstöd! Omg!
Sverige måste sluta dela ut bidrag, helt enkelt.

Ingen röstar SD för att få mer i bidrag. De som lever på bidrag kan rösta på V och S.

Sverige kommer inte att hålla ihop mer. Den tiden är förbi. Jag tjänar lägre än 80% av svenskar men ger blanka fan i inkomstklyftor. Varför ska Abdul som lever på socialen och jobbar svart samt inhyser två syrier svart och drar in 30k, varför ska hans social bekostas av mig? Folk får klara sig själva. Muslimer får ge pengar till muslimer och vi svenskar kan ge pengar till svenskar. 50% av lönen (inkl sociala avgifter) går direkt till staten som sedan skyfflar ut dem i olika antirasistiska projekt och bostäder för människor som aldrig kommer få ett betalt arbete.

Jag fattar inte gnället kring bidragsassistans heller. Dra in skiten. Jag vill inte betala för att alla handikappade ska ha 24h / dygn service, och för att locka hit ständigt nya horder av handikappade från hela världen. I Det Nya Sverige finns det viktigare problem.
Senast redigerad av grelin1999 2018-10-25 kl. 23:30.
Citera
2018-10-26, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Skulle förvåna mig om du läst SD budget i detalj. Flesta som kläcker ut sig sånt har bara läst vad andra partier säger och media skriver. D.v.s man upprepar som en papegoja utan att veta om det stämmer.

Nu är det ju inte speciellt svårt att räkna ut att en budget haltar ifall den delvis baseras på att vi i stort sett aldrig tagit emot några invandrare, för att SD inte har velat det, när de bevisligen är här.
Fast ett antal ekonomer, jag , journalister, riksdagens utredningstjänst och andra har självklart kommit fram till att deras budgetar är både extremt ogenomtänkta och inte brukar vara i närheten av att gå ihop just för att vi inte har läst SD:s budgetar.
Det är inte helt sällsynt att du blir förvånad va?
Citera
2018-10-26, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Egentligen tror jag inte SD kommer kunna locka både bidragstagare och invandringskritiker.

Deras högergir kommer fungera bättre. Invandringskritiker vill inte dela ut bidrag, för en massa bidrag går till invandrare. I Det Nya Sverige gäller det att dra in bidrag. Själv är jag sjukt trött på att se alla "invandrare" driva omkring glada i hågen och gapa i sina mobiler osv. Samt vänsterslödder som aldrig arbetar, men pengar har de att gå och fika hela tiden.
Afghaner som klagar för att de inte kan swisha pengar till kompisar när de går på restaurang - för det dras från deras försörjningsstöd! Omg!
Sverige måste sluta dela ut bidrag, helt enkelt.

Ingen röstar SD för att få mer i bidrag. De som lever på bidrag kan rösta på V och S.

Sverige kommer inte att hålla ihop mer. Den tiden är förbi. Jag tjänar lägre än 80% av svenskar men ger blanka fan i inkomstklyftor. Varför ska Abdul som lever på socialen och jobbar svart samt inhyser två syrier svart och drar in 30k, varför ska hans social bekostas av mig? Folk får klara sig själva. Muslimer får ge pengar till muslimer och vi svenskar kan ge pengar till svenskar. 50% av lönen (inkl sociala avgifter) går direkt till staten som sedan skyfflar ut dem i olika antirasistiska projekt och bostäder för människor som aldrig kommer få ett betalt arbete.

Jag fattar inte gnället kring bidragsassistans heller. Dra in skiten. Jag vill inte betala för att alla handikappade ska ha 24h / dygn service, och för att locka hit ständigt nya horder av handikappade från hela världen. I Det Nya Sverige finns det viktigare problem.

Du har rätt i det mesta, men handlar inte välfärden om mer än bidrag? Pensioner, polisen, sjukvård och äldrevård. Ingenting av det fungerar ju bra idag. Om det stämmer att nyliberaler ville dra undan mattan för välfärdsstaten genom invandringen så verkar de ha lyckats ganska bra när välfärdsstaten nu symboliseras av bidrag. Nästa steg blir väl i så fall att man gör sjukvården, äldreomsorgen och pensionerna så dåliga att folk söker sig till privata lösningar istället. Ungefär som i USA där det finns en viss välfärd, men som ändå inte håller måttet. Då tappar välfärdsstaten sin legitimitet fullständigt. Det är dit vi är på väg med dessa ständiga stora skattesänkningar. Det verkar nästan omöjligt att undvika en sådan utveckling.
Citera
2018-10-26, 07:51
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Och ingenting av det där löses av att rösta på en M/KD-budget. Det enda M har pratat om är väl något slags generellt bidgragstak som ska gälla för alla. Att rösta för stora skattesänkningar framför en opolitisk budget är med andra inget annat än ett stort ställningstagande för en moderat skattepolitik.

Så du vet redan att budgeten innehåller stora skattesänkningar? Det första Reinfeldt gjorde när han blev statsminister 2006 var att höja bensinskatten.

Jag har levt under socialdemokratiskt skattetryck på 70 talet. Jobbade lite extra på kvällarna för att den usla lönen skull räcka till men marginalskatterna gjorde att det kändes som att jobba för Rakel. Köpte man en macka och fika försvann hela förtjänsten. (du kan läsa här vad jobba för Rakel betyder http://www.saob.se/artikel/?unik=R_0001-0346.46q7)

Vill aldrig att sossarna ska få dominera igen. De slösar bara bort dina skattepengar på andra saker än de du hoppas på.

Jag vill ha en Sverigedemokratisk budget.
Senast redigerad av Returpapper 2018-10-26 kl. 08:00.
Citera
2018-10-26, 08:57
Medlem
Citat:
Så du vet redan att budgeten innehåller stora skattesänkningar? Det första Reinfeldt gjorde när han blev statsminister 2006 var att höja bensinskatten.

Jag har levt under socialdemokratiskt skattetryck på 70 talet. Jobbade lite extra på kvällarna för att den usla lönen skull räcka till men marginalskatterna gjorde att det kändes som att jobba för Rakel. Köpte man en macka och fika försvann hela förtjänsten. (du kan läsa här vad jobba för Rakel betyder http://www.saob.se/artikel/?unik=R_0001-0346.46q7)

Vill aldrig att sossarna ska få dominera igen. De slösar bara bort dina skattepengar på andra saker än de du hoppas på.

Jag vill ha en Sverigedemokratisk budget.

Gällande både budget och ideologi, så anser jag SD vara av mest nytta för land och nation, men då ska dom dessförinnan inte alliera sig med odemokratiska högern, då de är cyniska, och allt fler svenskar får rösta på SD så att SD får minst 51 % av rösterna. Då går drömmarna i uppfyllelse!!!

Om SD får makten, hoppas jag att Åkesson upplöser och förbjuder alla andra partier och slänger flertalet ledare i fängelse som politiska fångar ifall de ställer till med besvär.

Enstatsparti räcker, då SD ändå är mest förnuftiga utav alla andra partier, för de tänker på land, rike och befolkning och detta tillsammans gör inte ett enda av de andra partierna.

Vänstern tillåter primärt för mycket invandring och urholkar sina förfäders land och sin befolknings identitet.

Högern tillåter primärt för mycket diskriminering av sina egna sjuka och arbetslösa landsmän, som de vore ovärdiga skadedjur.
Citera
2018-10-26, 09:37
Medlem
Citat:
Du har rätt i det mesta, men handlar inte välfärden om mer än bidrag? Pensioner, polisen, sjukvård och äldrevård. Ingenting av det fungerar ju bra idag. Om det stämmer att nyliberaler ville dra undan mattan för välfärdsstaten genom invandringen så verkar de ha lyckats ganska bra när välfärdsstaten nu symboliseras av bidrag. Nästa steg blir väl i så fall att man gör sjukvården, äldreomsorgen och pensionerna så dåliga att folk söker sig till privata lösningar istället. Ungefär som i USA där det finns en viss välfärd, men som ändå inte håller måttet. Då tappar välfärdsstaten sin legitimitet fullständigt. Det är dit vi är på väg med dessa ständiga stora skattesänkningar. Det verkar nästan omöjligt att undvika en sådan utveckling.

SD har ju sagt att de kräver skattesänkningar för äldre för att rösta på Ms budget.
Fler poliser har alla partier utlovat.
Och sjukvård hanteras av landstinget...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in