2018-10-25, 11:34
Medlem
Väldigt många verkar ta TiNi:s ord om sjukskriven 14:e och sjuk under deras planerade semester.
Ni verkar dessutom ta orden om larm och hot från SD som sanning.

Tänk till nu om rimligheten. Det finns ju ingen verklighetsförankring.
Kommer någon och säger att SD äter småbarn så är det en direkt sanning.

Denna masspsykos känner dom flesta igen om man läser historia, det började i Münchens ölbarer...

Jag håller SD med ett par till händelseförlopp som sannolik GM. Han ska granskas, men han äter inte småbarn och är inte ansvarig för dinosauriernas utplåning.
Citera
2018-10-25, 11:34
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Skuld,Skam,Sveek skulle kunna sammanfatta paret Davidsson.

Nog är det onekligen många frågetecken kring paret Davidssons förhållande.
Citera
2018-10-25, 11:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
'Philomena' och jag hade en längre diskussion om det här med USA-resan, och den rimligaste teorin verkar trots allt vara att SD och HD hade planerat den här resan långt i förväg. Det tycks helt enkelt inte finnas några vettiga alternativa teorier:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Varför sjukanmälde HD sig då?
Varför vet hon inget om någon USA resa?
Citera
2018-10-25, 11:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Väldigt många verkar ta TiNi:s ord om sjukskriven 14:e och sjuk under deras planerade semester.
Ni verkar dessutom ta orden om larm och hot från SD som sanning.

Tänk till nu om rimligheten. Det finns ju ingen verklighetsförankring.
Kommer någon och säger att SD äter småbarn så är det en direkt sanning.

Denna masspsykos känner dom flesta igen om man läser historia, det började i Münchens ölbarer...

Jag håller SD med ett par till händelseförlopp som sannolik GM. Han ska granskas, men han äter inte småbarn och är inte ansvarig för dinosauriernas utplåning.

Var och en får tro på vad den vill och göra sin bedömning.
Om det hade varit tvärtom SD va BO och BO LW MGM hade du skrivit likadant då? Nu drog du upp barn det fick inte vi göra. Varför ringde HD och sjukanmälde sig.!? Du om någon borde kanske förstå att dethär kommer fram vid rättegång. Hoppas du är kvar i tråden då.
Citera
2018-10-25, 11:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
LW har rimligtvis tackat nej till USA resan runt den 21april, hon
pratade om Norgeresan på Läcköeventet.

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Om LW ens va tillfrågad om någon USA resa.

Inga garantier lämnas

Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nej inga garantier... uppgifterna ovan kommer från EGT... som verkar ha spioner överallt och vet vad folk pratar om...

Jag tror att SD hade en förhoppning om att LW skulle följa med, tveksam dock i vilken ordning de två damerna ev fick frågan. Kanske var tanken från början (beroende på när SD beställde resan) att HD skulle med men hon fick reda på att SD hade en affär med LW. Ångrade sig och hade inte ens lagt in om semester för tiden (om det som kommit fram i tråden från arbetskamraterna säger, vilket jag väljer att tro på).

Kanske SD och HD hade planerat resan i första hand, med betoning på SD.

HD kanske inte ville åka när otrohet kom fram och kanske äktenskapsbråk som följde på det och varit under en tid.

Kanske SD "övertalade" henne att ta sitt "förnuft tillfånga" och åka nu när allt verkade på ända. Alltså mer eller mindre under tvång/hot/vädjan?

Bara en förflugen spekulation...
Citera
2018-10-25, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Ja vi har svarat ja på den frågan om larm men inte vad för larm och vem eller hur många som har det som någon skrivit.
Är inget vi kommer att förmedla här det skulle avslöja för mycket och riskera utredningen.
Men du som känner MGM han vet.
Eller SD lurar er som med huset.

Ska dem ta in SD? Nä är det sant?

Jag är en av dem som litar helt på den information som du delger tråden! Mycket spännande om någon typ av anhållan äntligen är pågång.
Citera
2018-10-25, 12:03
Medlem
Citat:
Vi kan nå polisen med det men alla på jobb
har inte det. Det är mycket vi skulle önska att vi kunde dela med oss av här.
Vi har funderat på en sak som inte har med mordet att göra. Men vill inte blanda in dem egentligen. Vi får tänka på saken.
OBS::: Har inget med mordet att göra

Överfallslarm kopplat till polisen, TiNi är trovärdig enligt mig
Citera
2018-10-25, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Möjligtvis från 12 maj, det är tre (3) dagar före avresa.

Övertygar dessvärre inte mig.

Inte mig heller.
Om jag bokar en resa idag, för att åka om 7 dagar. Teoretiskt är det väl att planera en resa det med?
Han kanske sett eventet i USA tidigare och ville åka, men bestämmer sig först ett par dagar innan avresan att boka en biljett. Planerar man när man åker på en "sista minuten" ?

Känns som om den planerade resan endast var planerad i sinnet.
Citera
2018-10-25, 12:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Denna logg borde ha en gång för alla dödat alla spekulationerna. Resan var planerad!

Ja, kanske från 12/5 eller nära inpå?

Kanske var den planerad sedan en längre tid, men HD ville inte följa med? De låg ju i skilsmässa...
Sedan blev det ändrade planer?
Citera
2018-10-25, 12:09
Medlem
Citat:
Var och en får tro på vad den vill och göra sin bedömning.
Om det hade varit tvärtom SD va BO och BO LW MGM hade du skrivit likadant då? Nu drog du upp barn det fick inte vi göra. Varför ringde HD och sjukanmälde sig.!? Du om någon borde kanske förstå att dethär kommer fram vid rättegång. Hoppas du är kvar i tråden då.
Jag är inte enögd, men skulle ha väldigt lite att tillföra då jag inte känner LW på det sättet. Men ingen skillnad annars. Logiskt tänkande och analysera fakta.

Plus poäng till dig för plötsligt betydligt bättre meningsuppbyggnad...
Citera
2018-10-25, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag blir inte klok på HD.
Hon fick sannolikt reda på relationen SD/LW under vår -17.
Skapar eget geokonto juli -17.

Umgås mer med S*ll*n än med SD.

Vill skiljas i februari -18, signerade skilsmässopapper lämnas in till TR i mitten av mars.

Flyttar till brf-längan där hon ser till LW:s uteplats. Hjälpte hennes föräldrar till med köpeskillingen eftersom det verkar som att SD inte löst ut henne från huset ännu?

Åker utomlands med sin mor och syster i april -18. Verkar sällan umgås med sina döttrar.

Fortsätter umgås med S*ll*n från Enköping som håller på och säljer sitt hus (blir sålt i början av juli -18). Han och hans registrerade fru är skrivna på olika adresser. HD var ute med honom och geocachade i Norrköping helgen innan mordet då det sen skrivs i en logg om att hon ska ta med en guldsko till USA. När skrev hon den loggen på riktigt? Hennes beteende innan mordet talar inte alls för att hon planerade att följa med SD till USA.

Kanske USA-resan beställdes av SD under vintern i hopp om att den skulle kitta samman paret igen efter en lång tids elänðig söndring? Dock kunde inte SD låta bli LW och HD fick reda på det? Skilsmässoansökan blev då ett ofrånkomligt faktum?

HD lever sitt liv, SD är helt övergiven och han lider av att "hans" kvinnor lever livet med andra män. Han inser att han förlorat LW, men ska minnsann bevisa att han ska göra allt för HD? Planen för mord börjar ta form i april som är den tuffaste månaden med hans inneboende ständiga lidande av övergivenhet och svartsjuka?
Han informerar om sin mordplan till HD dagen innan USA-resan och hon blir så upprörd att hon inte kan jobba den dagen?
Hon vill inte tro att han menar allvar, men på natten till den 15:e får hon reda på att det gjorde han? SD grinar på sina bara knän "Se, vad jag gjort för oss, du kan inte lämna mig nu. Jag har planerat allt. Ingen kommer finna spår från mig. Du är tvungen att följa med till USA så vi är borta när hon hittas"

HD hamnar i chock och vet inte hur hon ska bete sig? Hon måste på alla sätt och vis spela helt oförstående till att han skulle kunna vara skyldig -detta för att rädda sitt eget skinn. Barnen får inte förlora båda föräldrarna i den uppkomna situationen. Hon vet det mesta om vad som hände, men har lovat att inget säga?

Sakteliga kommer HD till insikt att SD kan bli farlig även för henne och barnen med, så kanske är hon på väg att öppna munnen snart? Ju längre tiden går, så blir pressen hårdare för SD som märker att han inte når fram till HD trots att han gjort allt i sin makt för att återfå henne? Hans tidigare vänner börjar dra sig undan och de flesta börjar tvivla på hans oskuld. Polisens utredning fortgår och han får ännu inget vetá om vad de finner för svar. Situationen börjar kännas ohållbar och han vet inte vem/vilka han kan lita på längre? HD väntar på att han ska erkänna, men hon tiger om detta för andra och drar samtidigt sig undan SD. Hon känner sig tryggare med andra och upplever att hon inte kan hjälpa en mördare mer? SD har gjort det en gång, blir han mer desperat kan det ske igen?

Trovärdigt, och jag tror HD följde med till USA (och Holland) under hot. Kanske ett av skälen att de stoppades vid USA gränsen.
Citera
2018-10-25, 12:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jag är en av dem som litar helt på den information som du delger tråden! Mycket spännande om någon typ av anhållan äntligen är pågång.

Vi har ingen insyn i någon uttedning så det vet vi inte. Vi kände inte LW eller SD.
Bara HD och flickorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in