Jag har tidigare skrivit att
bomberna som skickats till diverse individer är
falska och att det hela är en
false flag-operation. Normalt sett brukar jag citera inläggen som jag vill komplettera men av någon "underlig" anledning kan jag inte hitta inläggen... Bomberna är ju bara det som det
talas mest om nu gällande Trump, Q och det kommande valet.
Ta en titt på andra
bilden i denna artikel som föreställer en av bomberna samt paketet den skickades i.
1. Varför får
journalister (bilden är enligt uppgift tagen av en journalist) ta bilder på
orörda (
icke desarmerade) bomber? Varför får journalister över huvud taget komma nära dessa bomber? Det verkar högst ovanligt.
2.
Frimärkerna på paketet är
inte stämplade = paketet har
inte skickats med postgången som påstått.
3. Bomben är en uppenbar
attrap som skall ge
sken av en bomb (á la Hollywood);
Fd bombexperten Tom Sauer har skrivit följande på twitter:
Tom Sauer
@thomasbsauer
(THREAD)
A few observations from a former bomb disposal officer (i.e. Me):
1. Proper pipe bombs don't have wires connected to both ends. That's dumb.
10:15 - 24 okt. 2018 från Washington, DC
Tom Sauer
@thomasbsauer
2. You can find timers / remote control receivers WAY smaller than whatever that white box is. A proper timer would best be stored inside the pipe, making it fully encapsulated. That thing is just silly looking.
Tom Sauer
@thomasbsauer
3. Bottom Line: Whoever made that wanted it to be painfully obvious to anyone and everyone that it's a "bomb."
This is nearly the same as a bundle of road flares wrapped together with an old-timey alarm clock ticking away.
Tom Sauer
@thomasbsauer
4. "Hoax Devices" are FAR more common than real ones. In which case, we should ask ourselves what the motives of the "bomber" are and "who benefits?"
Go ahead. Think deeply and critically.
TLDR:
Fake news. Fake bombs, Fake outrage, Fake compassion, Fake facts, Fake Science, Fake refugees..... It's all an illusion. It's a game. We've been played for.fools.
Källa: https://voat.co/v/QRV/2809224