Citat:
Ursprungligen postat av
caeco
Upplevde du någon smärta när detta skedde eller bara obehag? Jag har lyckats pricka vad jag antar är en nerv en gång för ett bra tag sedan. Hela kroppen ryckte till, "ryckte ihop" sig i brist på bättre ord. Någon smärta kände jag inte däremot, men var väldigt skumt att inte känna kontroll över sin kropp.
Jag som bara sticker 1ml åt gången brukar köra orange nål i låret. Körde tidigare i skinkan men tycker det var väldigt svårt att vrida sig, samt att jag har lite kontrollbehov och gärna vill se när nålen går igenom huden.
Stack mig med insulinverktyg två gånger med i brist på annat. Funderat på att gå över till det, då det knappt känns. Viskositeten på båda oljorna jag körde var låg nog för att det inte skulle vara något problem. Kräver ju att man inte har särskilt mycket fett där man injicerar. Risken finns ju annars att det blir subkutan injektion.
Tack Alfred för din input, tur att vi noviser har dej och alla andra lite mer erfarna när vi har frågor och dylikt.
Caeco för att svara på din fråga, det har mest varit obehag, men även till viss del smärta två gånger då muskeln troligtvis rörde sig när jag kom emot nerven.
Vad brukar du köra för längd på dom orangea nålarna? Kör ju gärna rätt långa nålar så man vet att man prickar muskeln som man ska.
Har funderat på orangea nålar också, då oljan jag kör nu är mycket mer lättflytande än den förra jag körde, och därför inte bör vara några problem att använda orangea nålar till.
För övrigt, visst har oljans viskositet ingenting att göra med hur potent testot är? För visst är oljan bara nåt man ”binder upp testot i” lätt förklarat? Så min lättflytande olja bör inte vara sämre bara för att den är just lättflytande?
Mvh Roddarn