2017-05-15, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Tycker det låter konstigt att köra olja man får ont av. Man får alltid pip efter injekt, så sluta gnäll om det bara är lite ömt. Svullnar det upp och gör väldigt ont är något fel.

Har ju bara kört ett stick:P hur ska jag veta att jag skulle få ont..

Men aja dags för stick nummer två, funderar starkt på axeln.. fast nu säger han att vi borde ta andra benet, vettefan verkar som han vill att jag ska köpa en rullator
Citera
2017-05-15, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Du kan använda vodka om du vill.

Visst kan man det om man vill, men det är inte bra eller att rekommendera, man kan faktiskt lika bra låta bli helt och hållet. . Högsta bakteriedödande effekt ligger vid 70%-75% etanol. Isopropanol fungerar med lite svagare, runt 45%.
Citera
2017-05-15, 17:02
Medlem
nirrts avatar
T-röd ett par gånger. Sanning.
Citera
2017-05-15, 18:34
Medlem
aja stick nummer 2 i andra benet avklarat, det kändes mycket bättre.. det var dessutom en annan som hjälpte mig (jag ska försöka göra det själv) men ja det kändes knappt, och känns knappt nu heller.. vi får dock se inom 1-2 dagar hur det känns.. förhoppningsvis bättre

annars får jag väl hoppa av
Citera
2017-05-15, 19:25
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfson
aja stick nummer 2 i andra benet avklarat, det kändes mycket bättre.. det var dessutom en annan som hjälpte mig (jag ska försöka göra det själv) men ja det kändes knappt, och känns knappt nu heller.. vi får dock se inom 1-2 dagar hur det känns.. förhoppningsvis bättre

Blir det värre och värre i flera dagar är det någon form av reaktion. Blir det felstick eller normal pip är det oftast som värst dagen efter.
Citera
2017-05-15, 21:47
Medlem
Citat:

om det är krig detta sticket också så kör axeln, om axeln inte ens funkar då tycker jag du kan fundera på o hoppa av men benen alltså, det är jävligt många som inte sticker i benen alls för det är ett jävligt ställa o ha pip på, dessutom vanligt att man får pip på
Citera
2017-05-15, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max-gainz
om det är krig detta sticket också så kör axeln, om axeln inte ens funkar då tycker jag du kan fundera på o hoppa av men benen alltså, det är jävligt många som inte sticker i benen alls för det är ett jävligt ställa o ha pip på, dessutom vanligt att man får pip på

Håller med där. Benen är sista stället jag sticker. Enklast men mest problem.
Citera
2017-05-15, 23:41
Medlem
ah okej, tack grabbar får hoppas detta stick gick bättre..

Grejen är att MUSKELN jag har ont i är inte den muskeln vi satte i, utav det är den inre lårmuskeln, kanske satte för djupt? eller vad fan vet jag

Känns ingenting än så länge i stick nr 2 (vänster ben) men ja.. får jag ont provar jag axeln, får jag ont då med hoppar jag av direkt!
Citera
2017-05-16, 07:30
Medlem
starkefars avatar
Sätter i princip alltid i gluteus. Benet skulle jag aldrig sätta i numera. Fick alltid onödiga smärtor. Rumpan it is. Kör med blå nål så gör den minimal skada med. Slutat med grön pga att jag alltid kör i rumpan. Varierar med höger och vänster rumpa och lite spridning på zonen som är ok i rumpan.
Kör ungefär 3 stick i veckan
Citera
2017-05-16, 15:21
Medlem
Citat:

Vaknade upp imorse eller ja ganska nyligen, hade jävligt svårt att somna inatt utav någon anledning (tur man är arbetslös) iallafall så vaknade jag upp och ja.. öm som fan i andra benet, och lite smärta.. är dock full rörlig med vänster ben fortfarande, men känns som att imorgon kommer smärtan jag har i höger benet också lägga sig i vänster benet, förhoppningsvis har jag fel. men tror fan inte det..

Ni som beskriver att ni också får den här smärtan i benet, är det SJUK smärta ni får? alltså typ kliva upp ur sängen är som att du inte har något ben alls, och lyfta upp benet i knähöjd är i princip omöjligt? haltar framåt varje steg jag tar. Om jag nu får smärtan i båda benen kommer jag inte kunna gå ALLS

Frågan är hur länge det tar innan det lägger sig helt? Vet inte ens om jag vågar sticka nr3 i axeln just nu, då kommer jag ju nästintill vara förlamad? har även en grym date jag måste gå på nästa vecka =D jobbigt att vara handikappad hahahha!
Citera
2017-05-16, 20:32
Medlem
Citat:
Vaknade upp imorse eller ja ganska nyligen, hade jävligt svårt att somna inatt utav någon anledning (tur man är arbetslös) iallafall så vaknade jag upp och ja.. öm som fan i andra benet, och lite smärta.. är dock full rörlig med vänster ben fortfarande, men känns som att imorgon kommer smärtan jag har i höger benet också lägga sig i vänster benet, förhoppningsvis har jag fel. men tror fan inte det..

Ni som beskriver att ni också får den här smärtan i benet, är det SJUK smärta ni får? alltså typ kliva upp ur sängen är som att du inte har något ben alls, och lyfta upp benet i knähöjd är i princip omöjligt? haltar framåt varje steg jag tar. Om jag nu får smärtan i båda benen kommer jag inte kunna gå ALLS

Frågan är hur länge det tar innan det lägger sig helt? Vet inte ens om jag vågar sticka nr3 i axeln just nu, då kommer jag ju nästintill vara förlamad? har även en grym date jag måste gå på nästa vecka =D jobbigt att vara handikappad hahahha!

hahahahaha jag skrattar så jag håller på o dö XD alltså förlåt mannen men jag skrattar bara för att jag har varit i din sits

min första kur stack jag i ben nr 1, sen ben nr 2, sen rumpa och jag kunde fortfarande inte gå XD jobbar i ett yrke där jag går ca 20 k steg om dagen i raskt tempo så ahh det var fan raket forskning o klara av jobbet

för att svara på din fråga ja, jag är extremt pip känslig, det täcker ALLA märken jag har kört hitintills och det är väll över 10 stycken olika minst (har egentligen ingen koll men det är en del)

kör axeln nästa gång jag tror du kan känna av sticket men kommer heller inte ha några problem i vardagen vilket brukar vara det viktigaste
Citera
2017-05-16, 23:19
Medlem
Citat:
hahahahaha jag skrattar så jag håller på o dö XD alltså förlåt mannen men jag skrattar bara för att jag har varit i din sits

min första kur stack jag i ben nr 1, sen ben nr 2, sen rumpa och jag kunde fortfarande inte gå XD jobbar i ett yrke där jag går ca 20 k steg om dagen i raskt tempo så ahh det var fan raket forskning o klara av jobbet

för att svara på din fråga ja, jag är extremt pip känslig, det täcker ALLA märken jag har kört hitintills och det är väll över 10 stycken olika minst (har egentligen ingen koll men det är en del)

kör axeln nästa gång jag tror du kan känna av sticket men kommer heller inte ha några problem i vardagen vilket brukar vara det viktigaste

haha skratta på nä men det är förjävligt. Iallafall har jag dämpat smärtan rejält nu efter besök på apoteket, köpte ipren och alvedon och det hjäpte sjukt mycket mer än förväntat, känner dock fortfarande av det, men det känns bättre.

Men ja, jag ska ta dina råd och köra axeln på lördag. så får jag hoppas på att det går bra. ska försöka sova nu.. ser fram emot rullatorn imorgon bitti
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in