Citat:
Jag blev jätteförvånad när ngn tyckte att 99% av men värderar utseendet högst och väljer den vackraste. Först trodde jag att personen skämtade. Att ngn kan tycka så i civiliserad Sverige känns konstigt när t o m mer utseendefixerade italienare pratar med förakt om begreppet "donna oggetto" d v s när man ser kvinnan bara som ett föremål. Sedan försökte jag komma med låååånga motargument varför jag tyckte att hen hade fel vilket ledde bara till att ngn bad mig att dra åt helvete.
Jag förstår att man på ett forum där man ser bara det yttre hos en människa kan göra så. Hade man en mer empatisk människosyn skulle det inte hända. Jag måste lära mig att känna av vibbarna på forumet och inte börja "slå huvudet mot väggen" d v s inte försöka övertala ngn eller ge sin synpunkt när det är ingen ide.
Jag förstår att man på ett forum där man ser bara det yttre hos en människa kan göra så. Hade man en mer empatisk människosyn skulle det inte hända. Jag måste lära mig att känna av vibbarna på forumet och inte börja "slå huvudet mot väggen" d v s inte försöka övertala ngn eller ge sin synpunkt när det är ingen ide.
Jag brukade bli förvånad över detta också men har mer och mer upphört att förvånas när jag har märkt att samhället har blivit mer och mer utseendefixerat. Det är därför BSF är en ren befrielse att titta på där sånt inte förekommer i någon större skala. Att se kraftiga tjejer med former som finns både hos Per och hos Magnus i "Kärlek åt alla" är en ren fröjd. Jag kan tycka i stor grad att det är personligheten och det som finns i hjärtat är det som gör människan vacker. Vad ska man med en vacker partner rent utseendemässigt till om det sen inte finns någon insida som är nåt att ha?
, snart brakar det nog loss mellan gubbarna där. Fast Alireza är också rätt "normal", är väl mera att han är blyg, men han har väl inte visat ett lika avvikande beteende som Christer och Hans-Erik
och Magnus antydde att det var någon gnista som tändes där mellan honom och Moa. Tyckte att Jenny verkade rätt sur för att han inte valde henne trots att hon påstår att hon inte är svartsjuk. I trailern inför nästa vecka så får man se Jenny säga att hon tycker att hon och Magnus klickar bra, men samtidigt så ser man honom sitta i skymningen och kyssa en tjej som jag tror var Moa
. Där händer det grejer iaf.
Även här händer det lite.