2018-10-24, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Jag blev jätteförvånad när ngn tyckte att 99% av men värderar utseendet högst och väljer den vackraste. Först trodde jag att personen skämtade. Att ngn kan tycka så i civiliserad Sverige känns konstigt när t o m mer utseendefixerade italienare pratar med förakt om begreppet "donna oggetto" d v s när man ser kvinnan bara som ett föremål. Sedan försökte jag komma med låååånga motargument varför jag tyckte att hen hade fel vilket ledde bara till att ngn bad mig att dra åt helvete.

Jag förstår att man på ett forum där man ser bara det yttre hos en människa kan göra så. Hade man en mer empatisk människosyn skulle det inte hända. Jag måste lära mig att känna av vibbarna på forumet och inte börja "slå huvudet mot väggen" d v s inte försöka övertala ngn eller ge sin synpunkt när det är ingen ide.

Jag brukade bli förvånad över detta också men har mer och mer upphört att förvånas när jag har märkt att samhället har blivit mer och mer utseendefixerat. Det är därför BSF är en ren befrielse att titta på där sånt inte förekommer i någon större skala. Att se kraftiga tjejer med former som finns både hos Per och hos Magnus i "Kärlek åt alla" är en ren fröjd. Jag kan tycka i stor grad att det är personligheten och det som finns i hjärtat är det som gör människan vacker. Vad ska man med en vacker partner rent utseendemässigt till om det sen inte finns någon insida som är nåt att ha?
Citera
2018-10-24, 10:41
Medlem
Är det inte jävligt mycket off-topic nu? Kan förstå varför folk blir trötta.
Citera
2018-10-24, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Jag brukade bli förvånad över detta också men har mer och mer upphört att förvånas när jag har märkt att samhället har blivit mer och mer utseendefixerat. Det är därför BSF är en ren befrielse att titta på där sånt inte förekommer i någon större skala. Att se kraftiga tjejer med former som finns både hos Per och hos Magnus i "Kärlek åt alla" är en ren fröjd. Jag kan tycka i stor grad att det är personligheten och det som finns i hjärtat är det som gör människan vacker. Vad ska man med en vacker partner rent utseendemässigt till om det sen inte finns någon insida som är nåt att ha?

Jag tycker lite synd om människor som bara ser det yttre och missar resten. Det är så enkelt att se bara utseendet medan det tar ett helt liv att upptäcka resten. Och att tänka sig att hela resten av människan har ingen/liten betydelse för vissa. Och hur man sedan blir förvånad om man har valt en narcissit/psykopat/kaninkokerska när bara stirrat sig blind på det yttre.

Det är härligt att man har tagit i TV underhållningen vanliga människor också som BSF har gjort. Det känns väldigt enformigt och verklighetsfrämmande att bara ha människor i viss ålder och bara med ett visst utseende med. Mer program med mognare värderingar och människor skulle behövas.
Citera
2018-10-24, 12:54
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ja till Christers stora förtret , snart brakar det nog loss mellan gubbarna där. Fast Alireza är också rätt "normal", är väl mera att han är blyg, men han har väl inte visat ett lika avvikande beteende som Christer och Hans-Erik

Du har rätt beträffande Alireza, han är antagligen väldigt blyg. Jag minns knappt hur han låter när han pratar?
Kan ju vara att han inte är lika hemma språkligt som övriga heller.

Citat:
Jag gillar din människosyn. Själv blev jag "bortkastad" från en annan forum p g a min människosyn, d v s att jag tyckte att utseendet inte var så viktigt när man söker kärleken för livet.

Välkommen till BSF-tråden, skit i dom som bara fokuserar på utseendet och häng med på tjötet om ett trevligt program, nytt avsnitt ikväll!

Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti
Är det inte jävligt mycket off-topic nu? Kan förstå varför folk blir trötta.

Jo, det är väl lite väl långt ifrån topic faktiskt.
Vi får se fram emot kvällens begivenheter istället, det brukar ju alltid ske en del när deltagarna ska installeras på gårdarna. Vilka ska dela rum med vilka? Vem tar rummen närmast bondens egna?
Citera
2018-10-24, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Du har rätt beträffande Alireza, han är antagligen väldigt blyg. Jag minns knappt hur han låter när han pratar?

Välkommen till BSF-tråden, skit i dom som bara fokuserar på utseendet och häng med på tjötet om ett trevligt program, nytt avsnitt ikväll!

Vi får se fram emot kvällens begivenheter istället, det brukar ju alltid ske en del när deltagarna ska installeras på gårdarna. Vilka ska dela rum med vilka? Vem tar rummen närmast bondens egna?

Nej kanske är att han inte känner sig hemma språkligt. Alireza har bara pratat en gång mig veterligt och det var på Speeddejten med Marie, när hon frågade hur han är som person, "Jag är väldigt lugn men snäll också". Hoppas på att få höra lite mer från honom i dagens avsnitt.
Citera
2018-10-24, 13:50
Medlem
Citat:
Jag tycker lite synd om människor som bara ser det yttre och missar resten. Det är så enkelt att se bara utseendet medan det tar ett helt liv att upptäcka resten. Och att tänka sig att hela resten av människan har ingen/liten betydelse för vissa. Och hur man sedan blir förvånad om man har valt en narcissit/psykopat/kaninkokerska när bara stirrat sig blind på det yttre.

Det är härligt att man har tagit i TV underhållningen vanliga människor också som BSF har gjort. Det känns väldigt enformigt och verklighetsfrämmande att bara ha människor i viss ålder och bara med ett visst utseende med. Mer program med mognare värderingar och människor skulle behövas.

Jo en del bönder har ju stirrat sig blinda på det yttre under årens lopp med BSF men dessa relationer har ju inte varat speciellt länge av förklarliga skäl.
Citera
2018-10-24, 14:48
Medlem
Nu har man sett "Kärlek åt alla" som redan ligger ute på webben så nedan lite tankar om avsnittet.

Citera
2018-10-24, 17:56
Medlem
https://www.expressen.se/noje/linda-lindorffs-hemliga-sexkrav-pa-bonderna/

Skulle inte bli förvånad om Simon är en av bönderna detta gäller, han verkar ju bubbla över på alla håll och kanter ovan vid tjejer som han är.
Citera
2018-10-24, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Hos Per blir det väl rabalder utav helsike om inte Madeleine får rummet närmast Pers sovrum .
Citera
2018-10-24, 18:26
Medlem
Citat:
https://www.expressen.se/noje/linda-lindorffs-hemliga-sexkrav-pa-bonderna/

Skulle inte bli förvånad om Simon är en av bönderna detta gäller, han verkar ju bubbla över på alla håll och kanter ovan vid tjejer som han är.
Handlar nog mest om att produktionen inte vill att det ska hända något som kamerorna missar.
Citera
2018-10-24, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti
Handlar nog mest om att produktionen inte vill att det ska hända något som kamerorna missar.

Ja kanske det...
Citera
2018-10-24, 19:29
Medlem
Lite tankar och reflektioner om dagens "Kärlek åt alla"

Bönderna på Siggesta fick ta med sig en brevskrivare på en "bondgårdsdejt"

Henrik: Tog med sig Jessica som inte fick egentid sist, det blev vedhuggning och sen lite fika. Tycker inte det händer så mycket där och Henrik och hans dejter är fortfarande dem tråkiga på Siggesta enligt mig. Dem andra två tjejerna han dejtar verkade inte reagera mycket över att dem inte fick egen tid idag.

Leonora: Tog med sig Annette och där blev det måla fönsterkarmar och fika, Annette visade mer av den sidan Leonora verkar gilla och Annette kom också in på att hon tycker dem andra tjejerna som Leonora valt är för unga och hintade om att hon borde dissa dessa två. Man vet ju aldrig hur Leonora resonerar och mycket möjligt att hon kommer välja Annette i slutändan. Tycker fortfarande att hon skulle passa bättre med 26-åriga Sofia från Göteborg dock.

Magnus: Tog med sig Moa och där blev det tvätta traktor och sen fika, det blev mycket bus med både lödder och vattenslang och Magnus antydde att det var någon gnista som tändes där mellan honom och Moa. Tyckte att Jenny verkade rätt sur för att han inte valde henne trots att hon påstår att hon inte är svartsjuk. I trailern inför nästa vecka så får man se Jenny säga att hon tycker att hon och Magnus klickar bra, men samtidigt så ser man honom sitta i skymningen och kyssa en tjej som jag tror var Moa . Där händer det grejer iaf.

Marie: Tog med sig Tore och där var det rida på hästar som är Maries stora passion och sen fika även där. Hans-Erik och Alireza sa inte speciellt mycket när dem inte blev valda, det var mest uppgivna suckar från dessa två vad jag kunde tolka. Däremot så reagerade Christer ganska starkt, han sa att han blev otroligt besviken att han inte fick egen tid och när han sen satt med Hans-Erik och Alireza så sa han till dem att han tycker inte det finns någon jämställdhet på Siggesta och att saker inte går rätt till. Sen fick man se i trailern inför nästa vecka att Christer tar Marie åt sidan och "skäller" ut henne för att hon inte ger honom och dem andra två lika mycket chanser. Man hör honom säga i arg ton till Marie "Detta är inte okej, det är Tore hit och Tore dit...". Ska bli kul att se då hur Marie reagerar och hur hon bemöter Christers kritik Även här händer det lite.

På kvällen blev det också en grillfest där alla bönderna och brevskrivarna medverkar utom Leonora som lämnade Siggesta för att åka hem till sin dotters skolavslutning. Man får väl se mer av den festen nästa vecka då Christer tar Marie åt sidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in