2018-10-24, 18:51
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
...

Om han nu skulle "skydda" någon annan, undrar om han då kan tänka sig en ca 12år i fängelse själv.
...

Det ser jag som helt uteslutet. Är det så att postaren framhärdar detta så kommer jag att dra på mungipan.
Citera
2018-10-24, 18:52
Medlem
NW175s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
En person på nästan 50 år som inte dricker ofta och mycket blir sällan ordentligt stupfull, han har lärt sig sedan ungdomen och vet i regel att det kan vara vanskligt att köra dagen efter om man varit väldigt onykter.

Om han däremot dricker ofta och mycket ökar sannolikheten att han någon gång chansar. De flesta rattfyllor kommer undan straff men den som chansar ofta löper nog större risk att åka fast.

Hur är MGM:s ekonomi? Den som kanske påstod att han inte hade det så fett hade nog bara kommenterat hans företag, men har han inte ett jobb (anställning) också?

Han är australiensare och i Australien går gränsen vid 0,5. Skulle kunna vara så att han har en liberalare syn på detta och därför chansar och kör med en öl eller två i kroppen. Risken att åka fast i Sverige är dessutom väldigt låg, såvida man inte vinglar fram.
Citera
2018-10-24, 18:58
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NW175
Han är australiensare och i Australien går gränsen vid 0,5. Skulle kunna vara så att han har en liberalare syn på detta och därför chansar och kör med en öl eller två i kroppen. Risken att åka fast i Sverige är dessutom väldigt låg, såvida man inte vinglar fram.

Tänkbart att det var på gränsen eller var det en grov rattfylla och vad fick han för straff?
Citera
2018-10-24, 20:18
Medlem
Deadwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokazt
Svenska är inte hans modersmål.
Språkkunskaper och intelligens är två helt olika saker.

Han skriver och stavar precis lika dåligt och lågintelligent på engelska.
Citera
2018-10-24, 20:18
Medlem
NW175s avatar
Citat:
Tänkbart att det var på gränsen eller var det en grov rattfylla och vad fick han för straff?

Bra fråga, de som hittade rattfyllan kanske vet?
Citera
2018-10-24, 20:21
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
(FB) Försvunna Therése Karlsson hittad mördad vid Arlanda i Sigtuna
Citera
2018-10-24, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deadwood
Han skriver och stavar precis lika dåligt och lågintelligent på engelska.

Verbal intelligens är bara en av många typer av intelligens. Det finns gott om verbalt skickliga puckon så väl som verbalt oskickliga icke-puckon.

Även om GA är mindre verbal tyder allt annat på att han tillhör kategorin icke-puckon med god marginal.

Rätt tveksam till om den här diskussionen leder närmare att förstå vad som hänt T.

Vi kan stanna vid att det finns goda skäl att tro att nuvarade MGM är en smart person. Exakt hur verbal han är tror jag inte är relaterat till trådens huvudfrågor.
Senast redigerad av flushbuch 2018-10-24 kl. 20:31.
Citera
2018-10-24, 20:39
Medlem
Citat:
Trådar på Flashback är farliga, där någon spekulerar vilt utan någon som helst aning, och som sedan längre fram tolkas som fakta.

Verkligen. Tack för att du hjälper till att räta upp saker.

Tror du det är möjligt att GA använde andra droger än alkohol ibland? Typ festdroger någon gång ibland? Eller ser du det som uteslutet?

Verkar det troligt eller otroligt att han hade ett öppet förhållande med sin särbo?
Citera
2018-10-25, 00:57
Medlem
Citat:
Han är helt enkelt bara en mycket duktig IT konsult, så det är riktiga, ärliga pengar.
Inget konstigt alls.

Trådar på Flashback är farliga, där någon spekulerar vilt utan någon som helst aning, och som sedan längre fram tolkas som fakta.

Jag sa inte att det va så... Men många i tråden talar ju om TKs och drogproblem.. Och vad det verkar så är MGM och Tk relativt nya bekantskaper (har åtminstone jag fått intrycket av).. Därav min spekulation om det va han som "försåg" henne med droger... Som jag sa, bara spekulationer...
Citera
2018-10-25, 01:01
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFlygmyra
Häktningsförhandling nummer 3 är väl inte förrän nästa torsdag, eller har jag missat något?

Ingen Häktningsförhandling nästa torsdag den 1/11. Men åtal ska vara väckt då. Väljer åklagaren att ansöka om förlängning av häktningen skall ny Häktningsförhandling ske var 14 dag fram tills åtal väcks.
Citera
2018-10-25, 01:17
Medlem
Tog fel på dag satt på Efterlyst i tron det var torsdag och nytt avsnitt.

Det var ju förra veckans avsnitt..Men jag tittade på inslaget om T och där säger polismannen till Hasse A vad de behöver göra.

Han säger citat " Så får vi gå igenom mobilen och kolla trafiken på den" så som jag fick till mig har polisen funnit T,s mobil när var hur framgick INTE..
Citera
2018-10-25, 06:09
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gasbonden
Tog fel på dag satt på Efterlyst i tron det var torsdag och nytt avsnitt.

Det var ju förra veckans avsnitt..Men jag tittade på inslaget om T och där säger polismannen till Hasse A vad de behöver göra.

Han säger citat " Så får vi gå igenom mobilen och kolla trafiken på den" så som jag fick till mig har polisen funnit T,s mobil när var hur framgick INTE..

Har inte sett det programmet men gissar att de även kan mena bara mobiltrafiken och den behövs ju inte själva telefonen för, bara att den varit upplopplad förstås.
Senast redigerad av Dumhetsmuseet 2018-10-25 kl. 06:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in