Citat:
Som jag har förstått det kan det finnas två olika anledningar att antyda att det finns oklarheter kring USA-resan. Enligt en tidigare idé i trådstarten skulle resan ha varit hastigt påkommen, något som skulle tyda på att det handlade om en "utlandsflykt" efter mordet. Jag tror att det var Aftonbladet som körde på den här linjen i början. Kanske också polisen.
En senare och minst lika befängd teori går ut på det var LW som skulle resa med SD till USA:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Jag blir nyfiken på hur du tänker här Philomena. Vad är det som gör det svårt för dig att tro att SD och HD skulle ha planerat sin gemensamma semesterresa till USA långt i förväg?
En senare och minst lika befängd teori går ut på det var LW som skulle resa med SD till USA:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Jag blir nyfiken på hur du tänker här Philomena. Vad är det som gör det svårt för dig att tro att SD och HD skulle ha planerat sin gemensamma semesterresa till USA långt i förväg?
Jag håller med dig om att utlandsflykt låter befängt. Har själv aldrig trott på den teorin eftersom att det låter tämligen korkat att tro att man undkommer lagens långa arm genom att sätta sig på ett flyg till USA. Makarna D är ju knappast några yrkeskriminella med nätverk som kunnat hjälpa dem att försvinna. Min tanke till att de skulle ha rest iväg oplanerat ifall de/han/hon skulle vara GM, vore mer att de/han/hon drabbats av panik och gjort det utan att tänka efter hur smart det var eller att de sett det som en verklig flykt.
Anledningen att jag har svårt att tro att makarna D planerat resan i förväg är bara grundad i uppgifter i tråden om att tidigare uppgifter kring resan inte stämt. Just nu florerar det så många motsägelser kring resan att det är svårt att veta vilka man ska tro på. Om man tror på de senare så är planeringen dementerad. Ska man tro på tidiga uppgifter i tråden så var resan planerad. Vad väljer du att tro på?