2018-10-24, 20:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja det är ju lite skumt att SD kontaktade Beholder x (JH) direkt, men jag tror INTE polisen bad SD om detta!
SD visste såklart om att LW skulle till Norge med honom, vilket nog var en orsak till hans ilska, chattande och sedan ev att han gick hem till LW mitt i natten.

SD agerar verkligen som en skyldig människa gör, annars är man inte så oerhört energisk att hjälpa till och förklara att man är oskyldig.

Nej, jag tror inte en sekund på att polisen skulle be en förhörd att kontakta ett annat vittne (eller vad beteckningen nu skulle vara). Det låter ju som tjänstefel.

Man kan ju tycka att hans till synes obekymrade tillvaro efter LWs mycket tragiska död, verkar ganska underligt. Att dessutom inte dra sig för att "skylta" med det genom alla loggningar och foton ter sig än märkligare.

Intressant att du tror (vet?) att SD kontaktat BeholderX på eget bevåg.
Du vet inte vad han sa/frågade?
Man undrar ju verkligen hur ett sådant samtal gick till. Tror inte att han ville "ta reda på hur allt gått till" för att få klart för sig när försvinnandet skett heller.

Om SD tagit kontakt med honom vet naturligtvis polisen det och vad SD sa att han ville.

Kanske vill han lägga skugga på BeholderX...
Citera
2018-10-24, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Lånar ett stycke ur ett inlägg som Philomena postade kl 15:35 idag (fetningen är min):

<också varit så upprörd att jag blivit känslomässigt styrd, känt hat mot en man som haft en besvärande historik med min vän samt dessutom fortsatt att vara polisens ende MGM. Därtill kanske det inte heller är så konstigt om man i den positionen hamnar i polemik med personer som då vill försvara denne person. Utifrån detta så finner jag inget konstigt i Sh.Holmes agerande i tråden såsom en vän till den mördade kvinnan ifråga. Det är inget konstigt med att reagera så. Liksom, det är inget konstigt att SDs och HDs vänner som EGT m fl reagerar känslomässigt och hamnar i polemik med den andra sidan. Att det pågår skyttegravskrig i tråden om det finns folk här från båda sidor är inget konstigt.>

Tvärtemot vad en del i tråden anser om mig som tillhörande "SD-gänget", så har jag öht aldrig "försvarat" SD. Jag har däremot, med näbbar och väl vässade klor, försvarat SD:s rätt att som odömd privatperson slippa att här i tråden bli beskriven som LW:s mördare.
Ännu är han inte åtalad, än mindre dömd.

Frågor på det, någon?

Edit: Gör ett litet tillägg och där jag i första hand riktar mig till flashbackfollower (inlägget kl 15:55).
Det är intressant att notera att när jag påpekar att det i kristliga sammanhang -och som ju LW i allra högsta grad får sägas ha varit en del av- är fullständigt otänkbart att man som vigselförrättare går i säng med en av parterna man vigt, jag då inte får nån återkoppling i den frågan.
Ingen av alla trådddeltagarna vill diskutera just den biten, utan istället anses jag baktala och kränka LW.
Min poäng är att LW:s beslut att gå i säng med SD kan ha väckt mycket starka känslor hos religiösa fanatiker, men eftersom huvuddelen av tråddeltagarna har SD som enda tänkbara gärningsperson, så skygglappar man sig totalt.
Jag är f ö idag inte medlem i nån församling.

Det är en mycket bra information, och möjligen en förklaring till att hennes kyrkliga kontakter verkar ha svalnat. Antagligen var hon inte välkommen på samma sätt längre. Det underlättade knappast heller att UW verkade vara bitter. Men att någon skulle gå så långt som att mörda av en sorts kristen moralisk indignation låter för mig inte rimligt. Det är knappast förenligt med en tro på nya testamentet och Jesus.
Citera
2018-10-24, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Så det är trovärdigt att en arbetskollega till HD har kontakt med hennes föräldrar och ställer frågan om USA resan?

Veckan innan skriver TiNi och undrar om det kommer många journalister den 22:a.
Den 22:a skriver hen att dom var där veckan innan och då var det många journalister.

TiNi skriver att dom fått larm, och ställer MV frågan om dom får behålla dom.
Sen ifrågasätter hen att någon frågade om trygghetslarm.
Kan inte tolka det som nått annat än att hen menar att polisen försett dom med (trygghets)larm. Inte frågan om en, utsn flera arbetskamrater till HD, tolkar jag det som.

Har aldrig hört talas om detta förfarande. Polisen har inte en hög trygghetslarm på hög att lämna ut till folk. Eftersom TiNi ifrågasatte trygghetslarm kandke dom fick var sin visselpipa...

Datumet 22:a oktober har varit offentligt sen länge, liksom det nya avstämningsdatumet.
Varför tror ni att SD lurat in HD att han ska friskrivas just det datumet? Om han inte gör det, vad vann han på det? Inte logiskt.

Vi har aldrig tagit kontakt med HD.s föräldrar vill du vår vän posta det annnars tacksam om du inte hittar på saker vi inte har skrivit.!

Vi har tidigare svarat dig på frågor nu ändrar du dem elle tolkar vi fel? Du radade upp en mängd poster till oss och du fick svar.
Tar det en sista gång.!.!.!

Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
av andra.
Trygghetslarm?
Och ja föra veckan vi var på tingsrätten var där mycket människor. Även journalister är det så konstigt?
Självklart får inte en journalist en kallelse som någon tycks tro.

Du-ni som skriver vi försöker uppmana skrivare att skicka mail till tingsrätten för och få person uppgifter vi har aldrig skrivit att någon ska skicka mail.
Det är hänsynslöst att ni anklagar oss för sådana saker.

Vi önskar du öppet här kan berätta om du och resten av ditt hatande av att vi skriver här har blivit trollade.
Om tingsrättens ärende i dag i mordet på Lena Wesström 22OKT.

Vad som gör att du bla stör dig på att vi skriver här begriper vi inte får vi inte skriva här?
… [ Visa mindre ]

Citat:
notknapparen frågade om ni hade larm, nu kommer en sammanställning från dig med frågan "Trygghetslarm?". Du ser dom fetade (svartade) raderna, där det inleds med att du skriver en fråga till MV om ni får behålla larmen, sedan för ni frågan om larm som du svarar ja på.
Och ni undrar du varför frågan finns?! Eller missförstår jag något?

Citat:
Citat:
Vi ser ditt fetande ( svartade) raderna.
Notknapparen frågade om vi hade larm vi svarade *3 Ja
Men inte att vi hade ett trygghetslarm.!
Men ett larm. Vem som skrivit om trygghetslarm vet inte vi det får du eller ni som älter om det söka upp själv.

Citat:
Citat:
Vad menar ni för larm om inte trygghetslarm? Ni bekräftar ju att ni har larm.

22:a oktober ville ni att jag gick till TR. Nu skriver ni att det var förra veckan och det var mycket journalister. Vad gällde förra veckan?

Citat:

Citat:
Men det har vi svarat på att vi har larm och
vad för larm vi har är inget som har med tråden att göra?
Nej vi frågade dig om du inte visste något om den 22OKT då du skriver du känner dem alla.
Vi känner bara HD.
Vi har inte begärt att du ska gå till någon rätt.
Vi vart och hämtade ut det man fick ut i ärendet föra veckan har vi skrivit flera gånger. Och då vart där mycket människor och journalister.
Inte vet vi vad och varför där vart så många människor och journalister. Vi jobbar inte på Örebros tingsrätt.
Du får själv söka upp om du är intresserad av varför där vart mycket människor och journalister. Det har inget med tråden att göra vi kommer inte svara mer på dina påstridiga frågor som inte leder någonstans.!

Om du läser vad vi skriver behöver du inte tolka och skriva saker vi inte skrivit.
Senast redigerad av TinnaNinna85 2018-10-24 kl. 21:26.
Citera
2018-10-24, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Tänker du dig det som ett möjligt motiv?

Religiösa fanatiker slår ihjäl henne bakom ett plank för att återupprätta församlingens och pastorämbetets heder inför Gud?

Något sådant? Det låter inte som ett speciellt hett spår i så fall måste jag säga.
Och hur ser du då på hettan i vad vi skulle kunna kalla "Femmånaders-spåret"? I mina ögon vore det alldeles förfärligt om hela denna utredning skulle haverera, en mördare kunna undkomma och detta p g a initiala missar från Örebropolisens sida.
Sverige behöver INTE fler ouppklarade mord!

Säger inte att det är troligt med [ytterligare] ett svenskt mord utfört i Guds namn.
Men det har hänt.
Att kontot TinnaNinna85 i en replik till mig angav att h*n/de aldrig hört talas om Knutby, betyder ju i sammanhanget ingenting.
Vill bara påpeka att det har hänt förr.
Senast redigerad av Carinah78 2018-10-24 kl. 21:18.
Citera
2018-10-24, 21:14
Bannlyst
Citat:
Så det är trovärdigt att en arbetskollega till HD har kontakt med hennes föräldrar och ställer frågan om USA resan?

Den 22:a skriver hen att dom var där veckan innan och då var det många journalister.

Kan inte tolka det som nått annat än att hen menar att polisen försett dom med (trygghets)larm. Inte frågan om en, utsn flera arbetskamrater till HD, tolkar jag det som.

Har aldrig hört talas om detta förfarande. Polisen har inte en hög trygghetslarm på hög att lämna ut till folk. Eftersom TiNi ifrågasatte trygghetslarm kandke dom fick var sin visselpipa...

Datumet 22:a oktober har varit offentligt sen länge, liksom det nya avstämningsdatumet.
Varför tror ni att SD lurat in HD att han ska friskrivas just det datumet? Om han inte gör det, vad vann han på det? Inte logiskt.
… [ Visa mindre ]

Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
TiNi uppger att info kommer från HD. Oavsett var hen hämtar info från verkar personen ha mer insyn än de flesta av oss. Förstår att hen undrar varför ni kallar ett överfallslarm för trygghetslarm. Är man inom vården vet man att det är en jäkla skillnad. Trygghetslarm delar kommunen främst ut till åldringar och handikappade så att de kan larma hemtjänst.

Det har du helt rätt i otrolig skillnad. Men den är så nyfiken på vad det är för larm förstår inte varför det är så intressant.
Citera
2018-10-24, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Undertill till enkel förkovran för dom som känner sig träffade i ovanliggande beskrivning:

"En brottmålsprocess ställer stora krav på de involverade parterna. När människors frihet och ära står på spel är det viktigt att allt går rätt till och att ingen döms oskyldig. Detta då de flesta moderna stater strävar efter att vara en rättsstat."

" Den allmänna huvdregeln säger att det skall vara bevisat ”bortom rimligt tvivel” att gärningsmannen är skyldig. Detta uttryck myntades av HD i ett rättsfall på 1980 talet och kommer ursprungligen från amerikansk och engelsk rätt där det kallas ”beyond reasonable doubt"
https://www.minilex.se/a/bortom-rimligt-tvivel

Måhända länken undertill är intressant inte bara för mig utan även för tråden av visst intresse. Eller varför inte till trådens snille tillika kvinnosakskämpe Sh.Holmes som upprepat anklagat mig för att uppmuntra kvinnomisshandel.

"Mäns våld mot kvinnor i nära relationer. En komparation över tid" 1975 till nutid
https://www.brottsoffermyndigheten.se/projektkatalog/fran-effektiv-rattskipning-till-rattskipning-med-forhinder-mans-vald-mot-kvinnor-i-nara-relationer-e n-komparation-over-tid

Intressant men ser inte att artikeln tillför något särskilt.
Har inga problem med att du kallar mig kvinnosakskämpe, men det är att gå för långt. Likadant med snille, det är jag långt ifrån, men jag är ärlig och står för mina åsikter, vad jag sagt och vad jag skriver, jag ljuger inte utan berättar från mitt håll, vad jag sett, hört och upplevt.

Att du förundras över att flera här anklagar dig för att uppmuntra till kvinnomisshandel är en väldigt konstig reaktion från din sida.
Det är du själv som ondgjort dig över " LWs olagliga ockupation av SDs motorfordon" och vägrat ta avstånd från det våld han använde, vilket INTE var i syfte att få ut henne ur bilen. För då drar eller knuffar man ut någon, man tar inte armen runt halsen, trycker ned huvudet och knogar kvinnan i skallen.

Tills du tar avstånd från det agerandet ÄR du de facto en förespråkare för kvinnomisshandel.
Citera
2018-10-24, 21:27
Medlem
Citat:
Det har du helt rätt i otrolig skillnad. Men den är så nyfiken på vad det är för larm förstår inte varför det är så intressant.

Det är intressant att ni får det att låta som polisen försett er med larm (oavsett typ, kan inte nomeklaturen). Detta ska då ha med att ni eller polisen känner att ni har en hotbild mot er, i och med att SD skickade SMS om att träffas?
Rätta mig om jag har fel!

Angående HD och hennes föräldrar. Stämmer och jag gör en pudel! Tyckte jag läst att ni pratat med hennes föräldrar, men så läser jag inte nu, bevisen överväldigande! Ursäkta!!!
Citera
2018-10-24, 21:45
Medlem
Citat:
Och hur ser du då på hettan i vad vi skulle kunna kalla "Femmånaders-spåret"?

Jag har inte följt den här mycket omfattande och ganska underliga tråden mer än mycket lite i början och därefter mycket sporadiskt. Jag har alltså själv ingen åsikt i frågan med gissar att du menar SD när du skriver femmånaders-spåret.

Citat:
I mina ögon vore det alldeles förfärligt om hela denna utredning skulle haverera, en mördare kunna undkomma och detta p g a initiala missar från Örebropolisens sida.
Sverige behöver INTE fler ouppklarade mord!

Självklart behöver Sverige färre mord och färre ouppklarade mord. Här är vi mycket överens.

Citat:
Säger inte att det är troligt med [ytterligare] ett svenskt mord utfört i Guds namn.
Men det har hänt.
Att kontot TinnaNinna85 i en replik till mig angav att h*n/de aldrig hört talas om Knutby, betyder ju i sammanhanget ingenting.
Vill bara påpeka att det har hänt förr.

Det har det. Knutby var mycket märkligt och speciellt. Absolut inte några hedersmord i det fallet. Dessutom är det väl att sträcka på sanningen att koppla drivkraften i det sorgliga dramat till 'kristen fanatism'? Visst, vissa i Knutby kan man nog kalla kristna fanatiker. Drivkraften där var väl mer sex, makt och en inte alldeles liten gnutta psykopati? Den skruvade sektkristendom församlingen hamnat i var del i omständigheterna och underlättade, men kan knappast sägas ha varit de centrala drivkrafterna.

Har du något konkret som skulle kunna tyda på en 'Helge Fossmo', 'Kristi brud' eller 'barnflicka' i LWs närhet? Mer än att det är dåligt för både en församling, respekten för vigselakten och trovärdigheten i pastorsämbetet om den vigseförrättande pastorn inlåter sig i äktenskapsbrott med brudgummen? Att det förhåller sig så ifrågasätter jag inte, men utan ytterligare ingredienser blir det en fasligt tunn soppa att torgföra som möjlig förklaring till det tragiska som hände LW i våras.
Senast redigerad av flushbuch 2018-10-24 kl. 21:47.
Citera
2018-10-24, 21:46
Medlem
Citat:
Det är intressant att ni får det att låta som polisen försett er med larm (oavsett typ, kan inte nomeklaturen). Detta ska då ha med att ni eller polisen känner att ni har en hotbild mot er, i och med att SD skickade SMS om att träffas?

Angående HD och hennes föräldrar. Stämmer och jag gör en pudel! Tyckte jag läst att ni pratat med hennes föräldrar, men så läser jag inte nu, bevisen överväldigande! Ursäkta!!!

Vem har sagt att det stog i smsen från SD att han ville träffas?
Har TinnaNinna skrivit det eller har SD sagt att han samsat och bett att få träffa HDs arbetskamrater till EGT?
Citera
2018-10-24, 21:54
Bannlyst
Citat:

31886# inlägget har vi svarart dig.
Läs det igen.! Ursäkten accepterad att vi ska ha frågart HD.s föräldrar om resan.
Starkt gjort att be om ursäkt👏🏻
Senast redigerad av TinnaNinna85 2018-10-24 kl. 21:58.
Citera
2018-10-24, 22:02
Medlem
Citat:

Om vi alla håller med om att SD är oskyldig.. känns det såpass rätt och bra för dig då att du kan sova skönt om nätterna?
Citera
2018-10-24, 22:11
Medlem
Citat:
Hört av dom på plats...
Vilken plats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto