Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
Och hur ser du då på hettan i vad vi skulle kunna kalla "Femmånaders-spåret"?
Jag har inte följt den här mycket omfattande och ganska underliga tråden mer än mycket lite i början och därefter mycket sporadiskt. Jag har alltså själv ingen åsikt i frågan med gissar att du menar SD när du skriver femmånaders-spåret.
Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
I mina ögon vore det alldeles förfärligt om hela denna utredning skulle haverera, en mördare kunna undkomma och detta p g a initiala missar från Örebropolisens sida.
Sverige behöver INTE fler ouppklarade mord!
Självklart behöver Sverige
färre mord och
färre ouppklarade mord. Här är vi mycket överens.
Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
Säger inte att det är troligt med [ytterligare] ett svenskt mord utfört i Guds namn.
Men det har hänt.
Att kontot TinnaNinna85 i en replik till mig angav att h*n/de aldrig hört talas om Knutby, betyder ju i sammanhanget ingenting.
Vill bara påpeka att det har hänt förr.
Det har det. Knutby var mycket märkligt och speciellt. Absolut inte några hedersmord i det fallet. Dessutom är det väl att sträcka på sanningen att koppla drivkraften i det sorgliga dramat till 'kristen fanatism'? Visst, vissa i Knutby kan man nog kalla kristna fanatiker. Drivkraften där var väl mer sex, makt och en inte alldeles liten gnutta psykopati? Den skruvade sektkristendom församlingen hamnat i var del i omständigheterna och underlättade, men kan knappast sägas ha varit de centrala drivkrafterna.
Har du något konkret som skulle kunna tyda på en 'Helge Fossmo', 'Kristi brud' eller 'barnflicka' i LWs närhet? Mer än att det är dåligt för både en församling, respekten för vigselakten och trovärdigheten i pastorsämbetet om den vigseförrättande pastorn inlåter sig i äktenskapsbrott med brudgummen? Att det förhåller sig så ifrågasätter jag inte, men utan ytterligare ingredienser blir det en fasligt tunn soppa att torgföra som möjlig förklaring till det tragiska som hände LW i våras.