Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-23, 06:27
  #25
Medlem
Värdelöst. Hänvisar bara till VC hela tiden.
Citera
2018-07-23, 06:44
  #26
Medlem
frozenbeachs avatar
Kan tänka mig att det är som 1177 , råder en att ta en panodil och avvakta eller hänvisar till vc om det blir värre typ..nä skulle inte använda mig av dessa appar.
Citera
2018-07-23, 21:20
  #27
Medlem
Värdelöst, massa praktikanter som hänvisar till VC hela tiden.
Citera
2018-07-25, 08:15
  #28
Medlem
Förstår inte hur dessa klåpare kan överleva eftersom bara hänvisar till VC hela tiden. Dom gör ALLT för att inte göra det dom får betalt för! Jävla idioter!
Citera
2018-07-25, 08:35
  #29
Medlem
Carl Serungs avatar
Funkade fantastiskt bra! Kontaktade Min Doktor en söndag då jag hade haft en jävulsk hosta i samband med influensa. 1 timme senare hade jag Coccilana-Etyfin på recept som jag kunde hämta ut på apoketet mindre än 5 minuter från där jag bor.
Citera
2018-09-01, 13:23
  #30
Medlem
Bolennarts avatar
Ringde Kry för att jag vart hemma med feber och hosta sen 5 dagar och fick ett läkarintyg för kommande vecka samt hostmedicin. Vört varenda krona
Citera
2018-10-24, 18:17
  #31
Medlem
Provat doktor.se appen och den tar ej betalt för någonting!

Haft tidigare hudbesvär och det var inte svårt att få en förnyelse på ett gammalt recept sen 4-5 år sen tillbaka!
Citera
2018-10-24, 18:29
  #32
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rethen
Provat doktor.se appen och den tar ej betalt för någonting!

Haft tidigare hudbesvär och det var inte svårt att få en förnyelse på ett gammalt recept sen 4-5 år sen tillbaka!

Eller hur, detta är gratis eftersom de här tjänsterna är ideella...

De tar naturligtvis bra betalt för minsta möjliga insats, via våra skattepengar. Smidigt för individen men det urholkar finansieringen för den övriga vården. Något som leder till att kostnaderna för saker som sannolikt ofta borde falla inom egenvård ökar och tar resurser från vård för faktiskt vårdkrävande tillstånd.

Citat:
Allt fler svenskar söker sig till de privata nätläkarna. Det innebär en kostnadsbomb för Sveriges landsting, som står för notan

https://www.svd.se/landstingen-tar-s...-deras-motdrag

Citat:
Nätläkare orsakar ohejdbar kostnadsökning

https://www.svd.se/natlakare-orsakar...kostnadsokning
Citera
2018-10-24, 20:48
  #33
Medlem
Oavsett är det en bra app för de som har något problem / är sjuka som kan kolla upp det ganska snabbt och knappt har någon tid, säg till mig när det finns vårdcentral öppet till kl 19 så kan jag gå dit istället...
Citera
2018-10-24, 22:28
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rethen
Oavsett är det en bra app för de som har något problem / är sjuka som kan kolla upp det ganska snabbt och knappt har någon tid, säg till mig när det finns vårdcentral öppet till kl 19 så kan jag gå dit istället...
Precis där problemet ligger anser jag. Landstinget måste själva hinna ikapp detta, istället för att klaga på att dessa app-tjänster är dyra.

Vårdguiden är ju ändå fullständigt värdelös när man ringer dit och om vårdcentralen är stängd eller vill boka en tid åt mig om en månad så kommer jag ju självklart att använda till exempel Kry istället.
Citera
2018-10-24, 23:38
  #35
Medlem
drArsMoriendis avatar
Har inte själv använt dem, men tycker det är en bra idé att ha distansalternativ så samhället har snabb tillgång till vård utan väntetiden först för att få en tid och sedan ta sig till HC/sitta i väntrum.

Kritiken att bedömningarna de gör är 'enkla' och inte så tidskrävande relativt till att det kostar landstinget lika mycket som ett fysiskt läkarbesök är befogat, men om problemet är att det gamla ersättningssystemet inte hänger med teknikutvecklingen så bör vi ombesörja att ändra byråkratin hellre än att förbjuda en ny eftertraktad vårdform. Man får väl utvärdera om ersättningen ska ändras helt enkelt.
Citera
2018-10-25, 00:34
  #36
Medlem
Har dom tillgång till journalen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback