Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-17, 16:08
  #1
Medlem
Googlas avatar
Tja. Fann ingen tråd och med tanke på belastningen på akuten man hört om tänkte jag passa på och tipsa om två appar man får snacka med doktor eller barnmorska. På min doktor kan du välja besvär, sedan får du chatta med en doktor som kan förnya läkemedel, kolla på bilder du skickat in på tex utslag, göra bedömning, skriva ut läkemedel, psykiska besvär och remiss. Appen kry är detsamma men där är det videosamtal som gäller och där kan du även chatta med psykolog.

obs de föreskriver eller förnyar inte narkotikaklassade läkemedel. Tycker ni om tjänsten berätta för era vänner så kan e-tjänster bli mer populära och ökad utbredd och minska belastningen på vårdcentralerna med tanke på ökad befolkning i Sverige.

Samtalen/förskrivning faller under högkostnadsskyddet om du nu har det, förutom psykolog
Citera
2017-01-17, 16:27
  #2
Medlem
Jag har kontaktat Min Doktor vid upprepade tillfällen, jag har fått svar inom 3 timmar, även på lördagar och söndagar och fått recept så jag är mer än nöjd.
Citera
2017-05-08, 10:53
  #3
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Jag har laddat ner appen, och tänkte höra om det finns fler erfarenheter och folk som använt appen ?

Är detta äntligen svaret på att få slippa kafka-liknande byråkrati inom vården ?
Citera
2017-05-08, 12:15
  #4
Medlem
Asklords avatar
Har använt den och tycker det funkade bra. Sökte för ryggont. Dom kan ju inte trycka och ha sig men men.
Citera
2017-05-09, 01:47
  #5
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord
Har använt den och tycker det funkade bra. Sökte för ryggont. Dom kan ju inte trycka och ha sig men men.
Vad fick du ut av det då?
Citera
2017-05-09, 02:07
  #6
Medlem
farfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Jag har laddat ner appen, och tänkte höra om det finns fler erfarenheter och folk som använt appen ?

Är detta äntligen svaret på att få slippa kafka-liknande byråkrati inom vården ?

Svar ja. Har t.ex. fått receptförnyelser snabbt och smidigt denna väg.
Citera
2017-05-09, 07:50
  #7
Medlem
Hur är det med provtagning? Skickar de iväg en till lab om det behövs och följer sen upp med ett recept om det är motiverat?
Citera
2017-05-10, 01:25
  #8
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Hur är det med provtagning? Skickar de iväg en till lab om det behövs och följer sen upp med ett recept om det är motiverat?

De skickar en pdf du får skriva ut och boka tid till provtagning, ta med lappen och de fixar allt
Citera
2017-05-10, 07:09
  #9
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Ja, varför inte.

Bara inte det mer och mer försvinner det traditionella sättet att träffa läkare.

Men undrar lite som nån tidigare -hur fick en postare hjälp med sin ryggvärk?
Citera
2017-05-19, 13:07
  #10
Medlem
knut_1s avatar
Ingen som har erfarenhet av MediCheck ?
Citera
2017-05-20, 21:42
  #11
Medlem
Åt skogen, de kan ev däremot fungera som ett komplement till vanliga sjukvården och avlasta den, speciellt då med patienter de känner.
Citera
2017-05-20, 22:14
  #12
Medlem
Tycker det är en bra tjänst. Jag fick ångest här om kvällen över mina födelsemärken. Skickade in bilder på dem och inom några timmar svarade nån att de är ofarliga. Har frikort, så det var gratis också.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback