2018-10-23, 22:57
Medlem
Tror det hela handlar om att de tittat för mycket på svenska Hollywoodfruar och tror att det är så det är att vara hemmafru.
Citera
2018-10-23, 22:58
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Det skriver man ju här också. De är ju inkvoterade chefer och politiker enligt flashback.

Det finns sådana, likson det finns journalister som vanliga knegare betalar för med presstöd, osv. Ingen tror att det är ödet som vanliga kvinnan står inför.
Citera
2018-10-23, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Att dom vill vara hemma och lata sig tror jag säkert - Helst ska man ha en partner som drar in enorma mängder deg också, så att man kan få ägna sig åt saker som är roligt i stället för att jobba. Skulle inte säga det har något med ett konservativt synsätt att göra - bara att det strävas mot ökad bekvämlighet. Det går inte att jämföra att vara "hemmafru" idag mot förr. Idag innebär begreppet att man klickar på en knapp för att dra igång robotdammsugaren, gör en Grandiosa-pizza i ugnen, och sitter hemma och tittar på kattvideos på Youtube hela dagarna.

Instämmer till fullo. Det är bekvämligheten och latheten som spelar in för de unga tjejerna. Aldrig nånsin har vi väl sett så många sjukskrivna , halvtidsarbetande eller genusstuderande unga kvinnor som nu?
Citera
2018-10-23, 23:20
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaLoca
Samhället är väl knappast särskilt vänster?
Runt 70% är min gissning.
Citera
2018-10-24, 00:06
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaLoca
Samhället är väl knappast särskilt vänster?
Nä nä.

Media är vänster.
Talmannen är vänster.
Regeringen är vänster.
Alla blattar och "unga aktivister" är vänster.

Vad i samhället är inte vänster?
Citera
2018-10-24, 01:07
Medlem
ALL forskning pekar mot att även fast kvinnor i väst blir allt mer "fria" och "privilegierade" så sjunker deras lycka exceptionellt. Ja, man undrar ju varför, men statistik är ju sexistiskt och rasistiskt.
Citera
2018-10-24, 01:08
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Nä nä.

Media är vänster.
Talmannen är vänster.
Regeringen är vänster.
Alla blattar och "unga aktivister" är vänster.

Vad i samhället är inte vänster?

De som betalar för skiten.
Citera
2018-10-24, 01:12
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
De som betalar för skiten.
Japp, precis så. Därför jag inte betalar skatt och flyttar från Sverige inom 5 års tid.

Finns inget här att hämta inom de branscher jag jobbar. Helt dött och urvattnat av vänstern och PK-ismen.

Det lustiga är att samma branscher går utmärkt utomlands.
Citera
2018-10-24, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Stämmer det att svenska tjejer födda på 90-talet vill vara hemmafruar? Jag ser nämligen en trend i att de yngre förkastar feminismen, eftersom det är coolt att vara konservativ eftersom samhället är vänster.

https://www.expressen.se/ledare/linda-nordlund/ert-hemmafru-lajv-ar-trams-90-talister/

Förmodligen en försvinnande liten andel. Fast kvinnosyn tycks ju vara en av sakerna en hel del nationalister och konservativa har gemensamt med islam, så vem vet.

Citat:
Nej, du tänker på batikhäxorna.

Hon skriver inte om batikhäxor i artikeln du länkade, läste du den aldrig själv?

Citat:
Enligt SCB's senaste undersökning från i våras så har SD stöd av 8,7 procent av kvinnor 18-29 år. Och då brukar SCB underskatta stödet till SD.

http://www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__ME__ME0201__ME0201B/Partisympati051/?rxid=208a1879-6c35-4521-8bc7-32927e05f78c

Men denna tråd bör inte handla om SD utan om hemmafruidealet.

18-24 är inte riktigt samma sak som 18-29.
Citera
2018-10-24, 01:19
Medlem
Man måste väl ändå ha ett knycke ungar innan man får titulera sig själv som hemma- någonting annat än arbetslös? Så, med det avseendet har hon rätt i att det inte är något annat än just livande, om fenomenet verkligen existerar.
Senast redigerad av har 2018-10-24 kl. 01:27.
Citera
2018-10-24, 01:35
Medlem
rikastistorstans avatar
Tror jag inte på. Var hittar man isf dessa kvinnor? Jag tjänar bra med deg och hade gärna haft en hemmafru som ägnade sig åt shopping, träning, sex och hem. Lyckas bara dra hem dekadenta vänsterbrudar som pluggar flumsaker och tänder på "fascister" i smyg.
Citera
2018-10-24, 02:55
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Tror jag inte på. Var hittar man isf dessa kvinnor? Jag tjänar bra med deg och hade gärna haft en hemmafru som ägnade sig åt shopping, träning, sex och hem. Lyckas bara dra hem dekadenta vänsterbrudar som pluggar flumsaker och tänder på "fascister" i smyg.:sad44:

Hshs...de lever i en livslös bubbla i väntan på någonslags konflikt som ska få de att känna något...dock inte roliga att ha omkring dagen efter när man nyktrat till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in