2018-10-23, 16:08
Medlem
Offerviljas avatar
Kloka inlägg från kommentarsfältet på Youtube:

"Riktigt riktigt skönt att projektet tar form nu äntligen. Är helt övertygad om att det var Ingrid Carlqvist som agerade bromskloss och som höll tillbaka mycket av potentialen som finns i DFS iom hennes korkade uttalanden om allting, och särskilt fientligheten mot NMR som hon uppvisat gång efter annan som inte gynnat någon. Carlqvist lämnade och helt plötsligt tog allting en väldans fart, givetvis många nationella som började tro på projektet igen när inte en kontrajihadist satt i styrelsen. Härligt härligt!"
- Ingrid Sionistqvist

"Stora gratulationer till insamlingen och till det första Svenskarnas Hus. Jag är så oerhört imponerad att det knappt finns ord och så väldigt stolt över att tillhöra en så fantastisk förening som Det Fria Sverige med så många offervilliga och kunniga människor som vill göra allt för att dess visioner ska bli verklighet. Nu mot ännu större framgångar och många spännande månader framöver. Gratulerar till alla i Det Fria Sverige!"
- Vitman

Det som är allra mest positivt med den här insamlingen är att det inte lönade sig att sätta en counterjihadist som vice ordförande och att låta den mongoloida sionisten Maria Celander skriva artiklar på Svegot om hur underbart det vore om Zlatan hade velat ta på sig rollen som brobyggare mellan svenskar och svartskallar. Insamlingen tog ordentlig fart när dessa båda svin lämnade föreningen. Helt och hållet litar jag fortfarande inte på Dan Eriksson och gänget, men jag kommer att fortsätta att känna mig glad över den fantastiska insamlingen och Det fria Sveriges första hus. Man måste kunna förlåta folk här i livet. Nordiska motståndsrörelsen ska också förlåtas för sitt sinnessjuka försök att locka in Ingrid Sionistqvist i sin organisation. Tillsammans ska vi ta tillbaka det här landet nu!

Den coolaste personen i Det fria Sveriges styrelse:

https://www.youtube.com/watch?v=6rtcgA0Sf-4
Citera
2018-10-23, 18:04
Medlem
LustigeLukass avatar
jag är lite nyfiken på Mot Stånds-rörelsens syn på husköpet. Är det månne så att denna tråd befolkas av troll bittra efter debaclet med nykteristladan i Sunnansjö?
Citera
2018-10-23, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Håll dig tillämnen som du förstår dig på. Det vill säga i haschtrådarna där du skriver majoriteten av dina inlägg.

Nu får du väl ge dig...

Jag har skrivit två inlägg i Cannabisforumet gällande legaliseringen av Cannabis i Kanada då jag råkar bo här.

Att du anser att 2 av 540 inlägg (3.7 promille) utgör en majoritet, säger en hel del om dina matematiska färdigheter.

Kan du vänligen sluta att fabricera uppenbara lögner om användare som är kritiska mot DFS och din käre Dan Eriksson, och hålla dig till ämnet och sakfrågorna?

Du försöker måla ut mig som någon haschtomte (trots att jag aldrig rökt ens tobak), med referens till en tråd om legalisering på det politiska planet. Detta med förhoppningar om att mina åsikter skall avfärdas då jag tydligen är någon risig pundare.

DFS är verkligen en sekt, vilket bevisas gång på gång av anhängare som dig själv.
Helt makalöst!
Citera
2018-10-23, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasquit
Nu får du väl ge dig...

Jag har skrivit två inlägg i Cannabisforumet gällande legaliseringen av Cannabis i Kanada då jag råkar bo här.

Att du anser att 2 av 540 inlägg (3.7 promille) utgör en majoritet, säger en hel del om dina matematiska färdigheter.

Kan du vänligen sluta att fabricera uppenbara lögner om användare som är kritiska mot DFS och din käre Dan Eriksson, och hålla dig till ämnet och sakfrågorna?

Du försöker måla ut mig som någon haschtomte (trots att jag aldrig rökt ens tobak), med referens till en tråd om legalisering på det politiska planet. Detta med förhoppningar om att mina åsikter skall avfärdas då jag tydligen är någon risig pundare.

DFS är verkligen en sekt, vilket bevisas gång på gång av anhängare som dig själv.
Helt makalöst!

Är det jag som ska hålla mig ämnet? Du antog medvetet fel att jag antydde att 500 000 var en stor summa. Nu väljer du att helt och hållet fly sakfrågan igen och tala om helt andra saker. Det är makalöst hur du svarar på ett ämne du inte har någon koll på. Du tror att du kan plocka billiga poäng genom att antyda något helt befängt. Något som inte hade att göra med mitt tidigare svar. Men det är väl inte så jättekonstigt med tanke på att du beviserligen är en pårökt, lat, lurk.
Att jag skrev att ni är ett gäng avundsjuka fattiglappar är att ni gråter ut så hårt över att styrelsen drar in lite pengar via svegot och i medlemsavgifter. Ändå har de lyckats behålla 500 000 och lagt dem till upprustningen av huset. De har altså inte länsat kassan för eget bruk. Svegot och DFS lär inte dra in så otroligt mycket cash då medlemsavgiften ligger på 100 kronor.
Senast redigerad av Perlmutter 2018-10-23 kl. 19:26.
Citera
2018-10-23, 19:30
Medlem
Citat:
Men det är väl inte så jättekonstigt med tanke på att du beviserligen är en pårökt , lat lurk.

Suck.
Okay, du har bevisat att jag är en haschpundare med dessa kloka ord.

Jag kom med ett längre inlägg där jag klargjorde min ståndpunkt, ditt svar var att jag skall hålla käften och hålla mig till cannabisforumet där jag tydligen hör hemma som den pundare jag är. Kommenterar man legalisering i ett G8 land så måste man vara knarkare.

(Antar att Conrad är superpundare som haft ett helt avsnitt om Cannabis och hur fantastiskt det är).

Du framhävde att det fans 500 000 i kassan som någonting fantastisk, vilket inte är imponerande med tanke på att medlemsintäkterna för DFS och SveGot räknat på 1500 medlemmar är 3-3.3 miljoner...utöver den fjuttiga miljon man samlat in på nästan ett år.

Så nog har det länsats en hel del!

500 000 motsvarar 6 veckors medlemsavgifter.
Senast redigerad av Rasquit 2018-10-23 kl. 19:33.
Citera
2018-10-23, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasquit
Suck.
Okay, du har bevisat att jag är en haschpundare med dessa kloka ord.

Jag kom med ett längre inlägg där jag klargjorde min ståndpunkt, ditt svar var att jag skall hålla käften och hålla mig till cannabisforumet där jag tydligen hör hemma som den pundare jag är. Alla som pratar drogpolitik är pundare.

(Antar att Conrad är superpundare som haft ett helt avsnitt om Cannabis och hur fantastiskt det är).

Du framhävde att det fans 500 000 i kassan som någonting fantastisk, vilket inte är imponerande med tanke på att medlemsintäkterna för DFS och SveGot räknat på 1500 medlemmar är 3-3.3 miljoner...utöver den fjuttiga miljon man samlat in på nästan ett år.

Så nog har det länsats en hel del!

Nej jag jag skriver inte att det är en fantastisk summa men de borde ligga i styrelsens fickor enligt er crackpundare logik. Med tanke på huset Dan fixat så kommer 1,7 miljoner kronor plus gratisarbete få priset på huset att stiga till runt 10. Men om de avundsjuka crackpundarna får spå i hur det slutar sedan. Så kommer Mygel Dan flytta in, sittandes på en kungatron iklädd minkpäls och bli serverad gåslever dygnet runt av medlemmarnas kvinnor och barn.
För övrig tog det föreningen flera månader att nå 1000 medlemmar och ligger nu på drygt 1200. Och majoriteten av medlemmarna prenumerarar inte på både svegot och DFS. Huset var ju inte heller helt gratis. Sen varför skulle Svegot pengarna läggas till DFS. Det är ju som att fria Tider skulle bekosta en annan förenings hus och fritidsaktiviteter.
Senast redigerad av Perlmutter 2018-10-23 kl. 19:48.
Citera
2018-10-23, 20:44
Medlem
Frejssons avatar
Har följt detta projektet från start.

Stötte på Radio Framåt engång i tiden. Tyckte om snacket. Hängde med till motgift men tröttnade ganska snabbt när man skulle bli medlem och betala. Så intresserad var jag inte av herrarna, även om Jonas De Geer var en favorit att lyssna på. Styrkan med Radio Framåt och början av Motgift var att dom inte var överens. Blev intressanta diskussioner mellan Dan, Magnus och Jonas.

När sen DFS/Svegot dök upp var jag inte förvånad. Motgift hade blivit kommersiellt så varför inte ta steget längre.

Projektet i sig är det ingen fel på. Förstår verkligen hur framtiden är tänkt med fastigheter, café, gym mm.

Men frågetecknen är många. Ändå har som lyckats köpa ett hus. Hursomhelst är det imponerande. Det kan man inte säga nått om.

Sen är det lätt att kolla hur mycket dom har tagit ut i lön. Ring Skatteverket och kolla orgnr hur mycket det betalas varje månad i arbetsgivaravgifter. Kolla om dom har enskilda firmor. Betalas det in arbetsgivaravgifter där?
Vissa saker går inte att dölja. Jag har inte så stort intresse att jag orkar det.

Tror inte det är ett projekt att lura pengar av nationella. Det är för lite pengar. Tror samtliga i styrelsen är genuint intresserade att detta skall funka.

Jag personligen hade tyckt det varit trevligt om det lyckas, men tror att det stannar vid ett större hus som tyvärr kommer drabbas av mycket skadegörelse.
Citera
2018-10-23, 21:13
Medlem
okok1s avatar
Skydda huset pratade de om för ett år sedan tror jag. Så man har nog tänkt på det. Förmodligen kommer det alltid bo någon där? Och kanske är denna person beväpnad? Eller kanske har man vakthundar som skyddar huset?
Citera
2018-10-23, 23:47
Medlem
Citat:
Nej jag jag skriver inte att det är en fantastisk summa men de borde ligga i styrelsens fickor enligt er crackpundare logik. Med tanke på huset Dan fixat så kommer 1,7 miljoner kronor plus gratisarbete få priset på huset att stiga till runt 10. Det är ju som att fria Tider skulle bekosta en annan förenings hus och fritidsaktiviteter.

Dan har inte "fixat" något hus. Han har ordnat med en insamling och köpt ett hus för en massa blåögda och/eller verklighetsförnekande människors surt förvärvade pengar.

Hand upp den som tror att medlemmarna kommer att få någon egentlig tillgång till detta hus, eller om det i huvudsak kommer att nyttjas av Dan, Magnus, Conrad, styrelsen + deras hangarounds. Hela upplägget är som gjort för att missbrukas.

Varför skulle husets värde stiga till runt 10 miljoner bara för att det renoveras upp? Jag utgår från att du skämtar.
Citera
2018-10-23, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Dan har inte "fixat" något hus. Han har ordnat med en insamling och köpt ett hus för en massa blåögda och/eller verklighetsförnekande människors surt förvärvade pengar.

Hand upp den som tror att medlemmarna kommer att få någon egentlig tillgång till detta hus, eller om det i huvudsak kommer att nyttjas av Dan, Magnus, Conrad, styrelsen + deras hangarounds. Hela upplägget är som gjort för att missbrukas.

Varför skulle husets värde stiga till runt 10 miljoner bara för att det renoveras upp? Jag utgår från att du skämtar.

Nej huset är inte köpt med den dryga miljonen som hittills samlats in. Försök igen. Sant det blir i princip som DFS stadshus. Huset råkar vara ganska stort och om vi skulle anställa klåpare som dig så hade arbetskostnaderna blivit flera miljoner. Huset kommer rustas upp ordentligt och alla hantverkare arbetar gratis. Tomten är också stor och rustas upp. Mycket av materialet kommer köpas till låg kostnad tack vare kontakter. jag förstår att du är avundsjuk och hatisk när du sitter nere i källaren och röker.
Citera
2018-10-24, 00:25
Medlem
Citat:
Nej huset är inte köpt med den dryga miljonen som hittills samlats in. Försök igen. Sant det blir i princip som DFS stadshus. Huset råkar vara ganska stort och om vi skulle anställa klåpare som dig så hade arbetskostnaderna blivit flera miljoner. Huset kommer rustas upp ordentligt och alla hantverkare arbetar gratis. Tomten är också stor och rustas upp. Mycket av materialet kommer köpas till låg kostnad tack vare kontakter. jag förstår att du är avundsjuk och hatisk när du sitter nere i källaren och röker.

Jaja, vi förstår att du är ledsen och arg och att det är därför du uttrycker dig sådär. Det går säkert över när du får dig ett mål mat, korv och makaroner direkt från pastorns pannor, i SVENSKARNAS HUS. Till dess kan du väl ändå försöka svara på frågan hur husets värde plötsligt skulle kunna stiga till tio miljoner. Är det något Dan sagt till dig? Då kan jag ta ur dig den villfarelsen. Dan säger så mycket.
Citera
2018-10-24, 01:16
Medlem
JonasIndes avatar
Citat:
Med tanke på huset Dan fixat så kommer 1,7 miljoner kronor plus gratisarbete få priset på huset att stiga till runt 10.

Dan är en Gud som genom en handpåläggning förvandlar ett fallfärdigt ruckel till en fastighet värd 10 fucking miljoner.

Shit, du verkar helt hjärntvättad av den här sekten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in