2018-10-23, 12:54
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Dan har redan köpt in den läderinbundna boken. Man har beställt brons-, silver- och guldplaketter och beställt ett par porträtt i olja av amatörkonstnären i byn. Nu ska de som hjälpt till äntligen få sitt rättmätiga tack! Nu ska de förevigas i SVENSKARNAS HUS. Kanhända blir det en gratis varmkorv också under någon nationell föreläsningskväll.
När DFS hade sin sommarfest höll Dan ett tal där han entusiastiskt utropade att deltagarnas barnbarns barn kommer resa statyer av dem. Dock är filmen där man kunde bevittna det numera raderad från Youtube.
Citera
2018-10-23, 12:59
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrisonMike
Du överdriver ju otroligt, uttagen ur DFS är oerhört blygsamma i sammanhangen, inte så att de gör månatliga uttag. Det har skett vid ett särskilt tillfälle. Det är heller inte orimligt att DFS ersätter Magnus och Dan för utlägg i samband med deras arbete för DFS.
Men du har inga belägg för att alla medlemsintäkter gått till lön?
Fast det vet vi ju inte. Uppenbarligen har de DFS som heltidssyssla och plockar ut lön från organisationen. Men ingen förutom Dan, Magnus och Gud vet hur mycket lön de tar; eller hur pengarna över huvud taget spenderas för den delen. Detta är ett mysterium och medlemmarna får snällt hoppas på att det sköts på ett schysst sätt, utan någon egen insyn.
Senast redigerad av Run3 2018-10-23 kl. 13:02.
Citera
2018-10-23, 13:16
Bannlyst
Det som jag gillar allra mest med projektet hur det än slutar är att det retar gallfeber på vänsterns degenererade haschtomtar och dagliga verksamhetsklienter. JDG hade behövts för att ta ner fåntrattarna på jorden lite grann, inget fel med en positiv syn eftersom det behövs men nu är tomtar på loftet och det rejält.

Om det skulle vara någon jag följer i strid, om det skulle finnas en kandidat som jag ser som duglig, så är det Kaiserstrand och hans befäl, han håller sig i form och har klass. Han hade jag kunnat stå bredvid med bössan i hand och meja ner fiender samt fått rejält med blodsmak och tagit en kula för.
Citera
2018-10-23, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeS.Patton
Det som jag gillar allra mest med projektet hur det än slutar är att det retar gallfeber på vänsterns degenererade haschtomtar och dagliga verksamhetsklienter. JDG hade behövts för att ta ner fåntrattarna på jorden lite grann, inget fel med en positiv syn eftersom det behövs men nu är tomtar på loftet och det rejält.

Om det skulle vara någon jag följer i strid, om det skulle finnas en kandidat som jag ser som duglig, så är det Kaiserstrand och hans befäl, han håller sig i form och har klass. Han hade jag kunnat stå bredvid med bössan i hand och meja ner fiender samt fått rejält med blodsmak och tagit en kula för.

Kasselstrand och gänget som han omger sig med är akademiker, och skulle för allt i världen inte vilja bli sammankopplade med pöbeln inom DFG. Det handlar om två från varandra helt olika projekt. AFS är ett seriöst projekt, och håller dom sig på sin kant, och kommer inte att beblanda sig med DFG.

Om det skulle visa sig att AFS har kontakter med DFG så är det kört för dom, och det vet ledningen i AFS om.
Citera
2018-10-23, 14:26
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Neger snälla. De som splittrar är du och DFS-människorna. Man för inte nationalismen i Sverige framåt genom att bedriva bluffverksamhet som inte leder någonstans och vars huvudsakliga syfte är att initiativtagarna ska berika sig själva.

Jag kritiserar de som förtjänar kritik. Det tycker jag att andra ska göra också. Det är så verksamheter utvecklas. Det betyder inte att man ägnar sig åt gnällande och skitsnack. Jag har stor respekt för alla som gör saker uppriktigt och på allvar, från Nordisk Ungdom och NMR till AfS och olika alternativmediesatsningar. Däremot tänker jag inte jamsa med och låtsas att DFS bedriver en lovvärd verksamhet när de inte gör det, när de i grunden är rent destruktiva. Sådana organisationer ska bort.

Precis, svårare än så här behöver man inte göra saken.
Citera
2018-10-23, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
När DFS hade sin sommarfest höll Dan ett tal där han entusiastiskt utropade att deltagarnas barnbarns barn kommer resa statyer av dem. Dock är filmen där man kunde bevittna det numera raderad från Youtube.

Med tanke på att dom har 500 000 i kassan utöver insamlingen så kan dom inte ha plockat ut så otroligt mycket. Hur mycket pengar tror du att dom drar in egentligen? Det märks ju tydligt i tråden att ni egentligen bara är avundsjuka fattiglappar.
AFS hade inga problem med att låta en del svegotarna befinna sig på deras valvaka och Kasselstrand gick med på en videosänd intervju med svegot. Ni som kallar andra vita människor för pöbel borde sättas i läger för att sedan brännas upp.
Citera
2018-10-23, 15:26
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Med tanke på att dom har 500 000 i kassan utöver insamlingen så kan dom inte ha plockat ut så otroligt mycket. Hur mycket pengar tror du att dom drar in egentligen? Det märks ju tydligt i tråden att ni egentligen bara är avundsjuka fattiglappar.
AFS hade inga problem med att låta en del svegotarna befinna sig på deras valvaka och Kasselstrand gick med på en videosänd intervju med svegot. Ni som kallar andra vita människor för pöbel borde sättas i läger för att sedan brännas upp.
Jag vet väl inte hur mycket de drar in. De redovisar ju inte hur många medlemmar de har. Eller?

Jag har aldrig kallat någon här för pöbel.

Ska jag brännas för att jag ställer frågor?
Citera
2018-10-23, 15:30
Medlem
PrisonMikes avatar
Dan har gett hintar om att huset är väldigt stort men inte har så mycket väggar osv. Det tyder på att de inte avser att bo där. Jag hoppas verkligen att de haft något byggproffs som inspekterat huset innan köpet. Finns så många fällor man kan gå i som husköpare. En organisation har också mindre rättigheter än en husköpare som som köpt ett undermåligt hus. Förhoppnings ligger huset nära en järnvägsstation.

Det här kommer antagligen inte vara ett ställe man går till när man har en timme över...men med tiden kanske fler nationalister flyttar dit och det blir ett Knutby. Givetvis kommer media protestera vilt och göra artiklar om ”nazistfästet” men alltfler vanliga svenskar har fattat vikten av att bo homogent och det blir antagligen en rejäl snöbollseffekt när en liten ort eller område plötsligt uppnåt kritisk massa vad gäller närvaro av nationalister. Säg att 20 nationella familjer bor nära varandra och har en gemensam samlingslokal...jag tror den kritiska massa ligger någonstans 20-30 familjer...det lär bli en explosion av natonalister och i förlängningen vanliga svenskar som vill bo där.
Citera
2018-10-23, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrisonMike
Därför att ingen gillar baksätesförare och defaitister. Sedan har vi lite jante inblandat också - du får inte kritisera om du inte gör det bättre själv. Med det sagt så har Landos en några poänger men han överdriver och svartmålar för mycket vilket gör att hans poänger tyvärr går förlorade.

Det är lätt att man hårdrar det, men jag håller med Landos om det mesta. Jag har gjort ungefär samma analys.

Jag ser DFS som rent skojeri (för jag tror inte att Dan är så korkad att han faktiskt tror att han skall bygga någon förening som skall representera alla etniska svenskar, där folk skall resa statyer över ursprungsmedlemmarna om 200 år).

Conrad avskyr jag verklgen.
Jag har träffat den lilla parveln öga mot öga, och vi har haft tuffa diskutioner i I&C-tråden, innan han gick under jorden då allt skit grävdes fram (bilder på honom i drag med smink och kvinnokläder, grov rattfylla, artikeln i ETC och inte minst hur han stod upp för Bajs-Hanna pedofilen).

När Dan knöt CONRAD och psyksjuka Ingrid till sig så förstod jag vad planen var; Maximera medlemsntalet för att få in mer pengar (på bekostnad av sin egen ideologiska övertygelse).
Att prostituera sig själva (inte helt olikt utecklingen inom SD).

Då jag vet vilka människorna bakom projektet är så är jag fullständigt övertygad om att det kommer att sluta i skit, precis som alla andra projekt dessa herrar rör vid.

Vill ni sponsra detta och tror på det, kör så det ryker!

Själv skulle jag inte ge Dan Eriksson en krona efter hur han slängde alla Motgift-lyssnare under bussen, folk som stött det projektet sedan RF-tiden.

In i det sista lovade han att Motgift skulle vidareutvecklas och bli bättre.

Sedan övergavs det helt för DFS och SveGot, vilket Dan givetvis visste om men inte kunde låta bli att mjölka ett extra halvår.

Vi får se vad som händer nu. Jag har väldigt svårt att se hur man skall kunna infria den verksamhet som DFS är tänkt att tillhandahålla med de mycket knapra resurser man har.

Vilka skall ta sig till huset, var ligger det? Blir det bara lekstuga för Dan med gäster?

Sedan skall ni Dan-lovers inte dra på allt för höga växlar för att ni samlat in 1 miljon på nästan ett ÅR.

Ann Heberleins bok om våldtäkter drog in 1 miljon på ett par dagar som jämförelse.
Finns mängder med liknande skräpinsamlingar som dragit in stora belopp på kort tid.

Detta säger en hel del om DFS-folket.

Om nu DFS är så fantastiskt viktigt och Sveriges enda räddning...varför tar det ett år att samla in en ynka miljon om man är 1000, eller 2000 medlemmar?

Money talks and bullshit walks!

Ett par människor donerar störra belopp, men resten sitter bara och lyssnar och donerar noll (trots uppmaningar från Dan att skippa semesterresan med ungarna, och istället skänka pengarna till honom).

Det skall bli oerhört intressant att följa detta.
Jag tror att Dan håller liv i det så länge det går för att mjölka, mjölka och mjölka.

Sedan är konstruktionen så att om föreningen läggs ned så skänks ALLA ekonomiska resurser till annat projekt som väljs av styrelsen...som ej kan avsättas.

Dan kan alltså skänka pengarna (inklusive huset) till något annat projekt han startat upp (eller någon målvakt).

Nej tack, det är en hel slalompist full av röda flagggor uppsatt runt detta.

Överklomplicerat betyder nästan alltid fulspel.
Citera
2018-10-23, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Med tanke på att dom har 500 000 i kassan
Det märks ju tydligt i tråden att ni egentligen bara är avundsjuka fattiglappar.
Tycker du att 500 000 är mycket pengar? Är det en superimponerande summa?
Speciellt satt i realtion till en förening med 1-2000 medlemmar.

Det är växelkassa för en organisation.

Räcker knappt till en schysst bil för en privatperson. Inte ens en årslön för en vanlig tjänteman.

Med den synen på pengar och resurser så är det nog du som är fattiglappen

500 000 är en bra start, men det är ingenting att hänga i julgranen och verkligen inga ekonomiska muskler man kan slänga runt.
Citera
2018-10-23, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Jag vet väl inte hur mycket de drar in. De redovisar ju inte hur många medlemmar de har. Eller?

Jag har aldrig kallat någon här för pöbel.

Ska jag brännas för att jag ställer frågor?

Dom har sagt hur många medlemmar de har, vill du veta exakt hur medlemsantalet ser ut dag för dag?
Dom ska komma med en årsredovisning. Så innan folk kritiserar dem så kan ni väl vänta tills allt redovisas för medlemmarna. Dom lovade ett hus och det är fixat, dom lovade total insyn i föreningen angående intäkter och utgifter. Allt ska redovisas för medlemmarna.
Dom har fått in 28 000 kronor till bara idag. Men dom här pengarna ska "Mygel" dan stoppa i sina egna fickor och riskera hela sin familj, fru och barn genom att blåsa sitt eget folk.
Senast redigerad av Perlmutter 2018-10-23 kl. 15:47.
Citera
2018-10-23, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasquit
Tycker du att 500 000 är mycket pengar? Är det en superimponerande summa?
Speciellt satt i realtion till en förening med 1-2000 medlemmar.

Det är växelkassa för en organisation.

Räcker knappt till en schysst bil för en privatperson. Inte ens en årslön för en vanlig tjänteman.

Med den synen på pengar och resurser så är det nog du som är fattiglappen

500 000 är en bra start, men det är ingenting att hänga i julgranen och verkligen inga ekonomiska muskler man kan slänga runt.

Fortsätt spela efterbliven. Den här summan på 500 000 är inte pengar som kommer från insamlingen. det är pengar från medelmsavgifter med mera sedan januari. Pengar som de kunnat göra vad de ville med, ändå finns de kvar. Om de har plockat ut så jävla mycket pengar hur kommer det sig då att man har 500 000 i kassan. Ingen har sagt att det är mycket pengar. För 3 månader sedan låg den här summan på 300 000. Sen så är DFS en intresseförening inte en organisation. Håll dig tillämnen som du förstår dig på. Det vill säga i haschtrådarna där du skriver majoriteten av dina inlägg.
Senast redigerad av Perlmutter 2018-10-23 kl. 16:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in