2018-05-24, 23:02
Avstängd
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Kanske av dig och dina hjärnspöken. Jag var tongivande medlem där och uppfattade inte alls att folk tyckte som du. Sen att du är hatisk och bitter beror nog troligare på dina personliga tillkortakommanden än något annat.

Var du på en enda träff som anordnades via Motgift, eller gömde du dig hemma bakom soffan?
Haha, nu har de små SD Thailand-ludren börjat anklaga mig för att ha "personliga tillkortakommanden" också. Något som jag alltid har fått hört är hur konstigt det är att jag som är snygg, skärpt och har bra smak kan vara nazist.

DFS eller Turkiska föreningen? TURKISKA FÖRENINGEN!

Svenne Svensson, hahahhaahahaha…
Citera
2018-05-25, 00:17
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Fast du hatar väl alla? Finns det någon du gillar?

Det är en av de positiva sakerna med Offervilja. Den nationella rörelsen är i behov av mer hat och färre pajaskonster av figurer som Carlqvist, Eriksson och Söderman.
Citera
2018-05-25, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Lite mer info om DFS och Svenskarnas hus från Ingrid i radio Svegot:

-huset ska vara av typen bygdegård, herrgård eller en fd skola, alltså ej nån villa

-huset ska ha en samlingslokal där det får plats minst 100 personer

-huset ska ha ett storkök som kan användas för café och restaurangverksamhet

-huset ska ha övernattningslägenheter eller mindre bostäder där DFS-medlemmar kan bo över helgerna/ledighet

-någon/några från DFS ledning ska bo året runt på gården i säkerhetssyfte

-huset ska ligga söder om Dalälven och det inte ligga i närheten av nåt storstadsområde

Enligt Daniel Frändelöv håller dom på och tittar på några hus och det borde inte vara svårt att få tag på nåt för runt 1 miljon, sa han.

Ni som har koll på Hemnet i glesbygdskommuner, går det att hitta såna här fastighetsobjekt för 1-2 miljoner?
Att få in hundra pers är inte så svårt, det får man i en skolmatsal typ. Byskolor kan kosta under miljonen men de får man inte in 100 pers i matsalen och byskolor är inte gjorda för att bo i. En riktig nerlagd skola skulle funka men då har den antagligen flera byggnader. Givetvis ute i ödemarken om budgeten är en miljon.

Förstår inte hur det ska funka. Det finns ju löpande kostnader för underhåll, värme, el osv. Inte så att folk åker dit för att äta på ställets cafe/restaurang om det ligger i ödemarken. Vad ska dra in pengar? Poddande? Jobba i glesbygd?

Och säkerhetsmässigt är det en katastrof? Ska Carlqvist, Söderman och Frändelöv stå för säkerheten?
Citera
2018-05-25, 09:46
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Robin Holmgren som sitter i styrelsen verkar lite knepig. På http://blueshift.nu/det-fria-sverige-inget-annat-an-folkets-demonstration-v-2-0/ står det följande om honom:

Känns ju smakfullt att ha en sådan typ som en av representanterna för sin förening. Och på https://gatorna.info/threads/afa-stockholm-sammanstallning-av-nordisk-ungdoms-m-1358/ står det:

Så har DFS infiltrerat Nordisk Alternativhöger via Robin Holmgren? Det skulle förklara varför Christoph Dulny är så okritiskt vänligt inställd till DFS.

Fast jag tycker inte Dulny verkar vara "okritiskt vänligt inställd". Utöver att de gjorde en spot under lanseringen har de inte nämnt DFS speciellt mycket. Svegot har de heller inte pushat för. Horngren nämnde dem, korrekt, som en ny sida som publicerar "fem-sex rewrites om dagen". Tror inte de är negativt inställda men de tycker kanske inte det är ett tillräckligt relevant projekt för att ges återkommande Uppmärksamhet. I jämförelse har Nordisk alternativhöger och VP lyft fram NMR mycket mycket oftare och inte sällan i positiva ordalag.
Citera
2018-05-25, 09:55
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
Att få in hundra pers är inte så svårt, det får man i en skolmatsal typ. Byskolor kan kosta under miljonen men de får man inte in 100 pers i matsalen och byskolor är inte gjorda för att bo i. En riktig nerlagd skola skulle funka men då har den antagligen flera byggnader. Givetvis ute i ödemarken om budgeten är en miljon.

Förstår inte hur det ska funka. Det finns ju löpande kostnader för underhåll, värme, el osv. Inte så att folk åker dit för att äta på ställets cafe/restaurang om det ligger i ödemarken. Vad ska dra in pengar? Poddande? Jobba i glesbygd?

Och säkerhetsmässigt är det en katastrof? Ska Carlqvist, Söderman och Frändelöv stå för säkerheten?

Stor byggnad som måste renoveras kraftigt. Ett utbyggt skalskydd med kameraövervakning, kraftiga stängsel, grindar osv. Låter mer som ett 5-miljonersprojekt. Driften och löpande utgifter ska nog bekostas med de i kommande medlemsavgifterna. Självklart kommer någon, flera eller alla bo där och säkert helt gratis då de ju "sköter säkerheten".

Men ett alternativ kan ju vara att man köper ett fallfärdigt projekt och sen får medlemmarna renovera (i utbyte mot att möjligen få bli fullvärdiga?). Låter förvisso inte som en dum idé principiellt att göra så. Vet att gamla Kpml(r) genom sina medlemmar i många år underhållit sitt hus i Göteborg på sådant sätt (läst en artikel i Proletären om detta för flera år sedan).
Citera
2018-05-25, 09:58
Medlem
Alt-Kikes avatar
Alla utgifter landar på medlemmarna så Dan kan leva godsherre. Behövs det manfolk på gården kan han säkert dupera något efterblivet hjon att arbeta dräng gratis.
Citera
2018-05-25, 11:14
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Fast jag tycker inte Dulny verkar vara "okritiskt vänligt inställd". Utöver att de gjorde en spot under lanseringen har de inte nämnt DFS speciellt mycket. Svegot har de heller inte pushat för. Horngren nämnde dem, korrekt, som en ny sida som publicerar "fem-sex rewrites om dagen". Tror inte de är negativt inställda men de tycker kanske inte det är ett tillräckligt relevant projekt för att ges återkommande Uppmärksamhet. I jämförelse har Nordisk alternativhöger och VP lyft fram NMR mycket mycket oftare och inte sällan i positiva ordalag.
Christopher Dulny har ju varit med i en livestream under AfS-presskonferensen hos DFS/Svegot, och den pratade de även om i Vita Pillret och hänvisade folk dit. Debatten med Arga Blatten hos Motgift la de också mycket tid på att prata om i Vita Pillret. Dan och Magnus har varit gäster i Vita Pillret. Tycker allt att DFS får mycket plats.

Aldrig har jag hört dem säga något negativt om DFS eller Svegot. Ingen kritik alls. DFS nämns snarare ibland i förbifarten som ett av nationalistiska projekt som försöker åstadkomma något. Så lyssnar man bara på Vita Pillret är det omöjligt att få en negativ bild av DFS.

Jag tycker också att Nordisk Alternativhöger är tysta om Me Ne Frego och Jonas De Geer. Hur kommer det sig att de aldrig har funderat på att ha De Geer som gäst i Vita Pillret? För att han står i dålig dager hos DFS?

Det är indicier som dessa som får mig att tro att DFS är ihopkopplat med Nordisk Alternativhöger på subliminala sätt. Bl.a. via Robin Holmgren verkar det som.
Senast redigerad av Run3 2018-05-25 kl. 11:16.
Citera
2018-05-25, 23:23
Medlem
Citat:
Christopher Dulny har ju varit med i en livestream under AfS-presskonferensen hos DFS/Svegot, och den pratade de även om i Vita Pillret och hänvisade folk dit. Debatten med Arga Blatten hos Motgift la de också mycket tid på att prata om i Vita Pillret. Dan och Magnus har varit gäster i Vita Pillret. Tycker allt att DFS får mycket plats.

Aldrig har jag hört dem säga något negativt om DFS eller Svegot. Ingen kritik alls. DFS nämns snarare ibland i förbifarten som ett av nationalistiska projekt som försöker åstadkomma något. Så lyssnar man bara på Vita Pillret är det omöjligt att få en negativ bild av DFS.

Jag tycker också att Nordisk Alternativhöger är tysta om Me Ne Frego och Jonas De Geer. Hur kommer det sig att de aldrig har funderat på att ha De Geer som gäst i Vita Pillret? För att han står i dålig dager hos DFS?

Det är indicier som dessa som får mig att tro att DFS är ihopkopplat med Nordisk Alternativhöger på subliminala sätt. Bl.a. via Robin Holmgren verkar det som.
I något av dom tidiga avsnittet så Dulny något i stil med ”Me Ne frego? Lyssnar någon på det ens?”

Tråkigt för jag skulle verkligen vilja höra mer av JDG i olika forum och inte bara i sitt eget.

Kanske en aning av off-topic
Senast redigerad av herrwille 2018-05-25 kl. 23:25.
Citera
2018-05-26, 00:14
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrwille
I något av dom tidiga avsnittet så Dulny något i stil med ”Me Ne frego? Lyssnar någon på det ens?”

Tråkigt för jag skulle verkligen vilja höra mer av JDG i olika forum och inte bara i sitt eget.

Har också ett minne av att Dulny ska ha sagt det. Tycker det ytterligare styrker tesen att DFS har köpt Nordisk Alternativhöger. Det skulle också förklara varför Dan så slaviskt lyssnar på Vita Pillret och härmar deras beteende och uttryck.
Citera
2018-05-26, 00:40
Medlem
Alt-Kikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrwille

Det är för att dom är för seriösa och "vuxna". Akademiska. Inte internaliserat alt right-jargongen. Försöker vara nyanserade och inte anammat livsstilsnasismen.

Sen också ska man inte glömma att Frodi hörsammade Greg Johnsons begäran att stänga ute Friberg från Scandza förra året.

Chris "min gammelfarfar fick smaka gasen och blev helgonförklarad" Dallny äter ur Fribergs hand.
Senast redigerad av Alt-Kike 2018-05-26 kl. 00:52.
Citera
2018-05-26, 00:44
Medlem
Alt-Kikes avatar
Citat:
Har också ett minne av att Dulny ska ha sagt det. Tycker det ytterligare styrker tesen att DFS har köpt Nordisk Alternativhöger. Det skulle också förklara varför Dan så slaviskt lyssnar på Vita Pillret och härmar deras beteende och uttryck.
Nordisk Alternativhöger är Fribergs egendom.

Dan försöker apa efter för han tror det är vad kidsen vill ha. Men han är allmänt kass och aptrist gubbe så ingen köper det.

Tänk den där memen med Steve Buscemi.
Citera
2018-05-26, 01:47
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuliusSpengler
Nu reagerar du som en kvinna, men jag ska förklara logiskt för dig hur det hela fungerar. Jag är inte heller nått anti-troll som tokhetsar, jag menar bara rent objektivt att saker hade kunnat skötts på ett annat sätt och gett mer lyckade resultat.

I vilket fall: Är man mer än ytligt insatt i den nationella rörelsen så vet man att Motståndsrörelsen förbjuder dubbelorganisering. Ett nytt projekt som verkligen vill ena rörelsen och få helhjärtat stöd av Motståndsrörelsen och organisationens aktivister måste alltså förhandla till sig någon form av undantag från regeln som säger att Motståndsrörelsens medlemmar inte involverar sig i andra projekt.
Nej. Jag reagerar likt en person, som till skillnad från dig, faktiskt har läst vad DfS står för och därför slipper dra massa efterblivna slutsatser och missa det faktum att NMR varit välkomna i DfS. utan att tvingas göra avkall på något ideologiskt så länge det inte strider emot DfS grundläggande värderingar. Vad i dessa värderingar skulle hindra någon från NMR att delta på något vis?
Citat:
Det första problemet med DFS var att det lanserades i smyg. Nordisk alternativhöger, The Golden One och några utländska nationalister involverades för att ge projektet en PR-boost vid lanseringen. Men Motståndsrörelsen och NU fick ingen förhandsinformation och därför reagerade Motståndsrörelsen mer skeptiskt än positivt (NU reagerade inte alls). Detta då man inte visste vilka intentioner och agendor som låg bakom projektet.
Vilket värde öht finns i att ge förhandsinformation till en organisation (NMR) som man strax innan blivit smutskastad av? Menar du att NMR skulle vara någon slags nationalistisk förmyndare som man måste fråga om lov för att undvika mer smutskastning än vad man redan fått?
Citat:
Rent objektivt har DFS varit en sammanslagning av Motgift och Ingrid och Conrad. Rent objektivt är det enda större resultatet av DFS hittills att personerna bakom Motgift och Ingrid och Conrad samlat in och plockat ut pengar. Några personer som redan fanns runt projekten har knutits lite närmare, men styrelsen domineras helt av Motgift och I&C.
Jaha? Man har samlat in en ansenlig summa pengar som vänta på att användas när den nått sitt fullständiga mål. Och för att långsiktigt stärka DfS ekonomiskt har man som det var tänkt investerat i en mediasatsning som av allt att döma verkar gå relativt bra. Hujedamej vad skandalöst och kriminellt
Citat:
Projektet har också en enorm förtroendekris som man kan se här på Flashback. Problemet är att det påstods att prio ett var Svenskarnas hus och att det här var ett nydanande projekt och inte bara ett nytt mediaprojekt. Ändå lanserades ett nytt mediaprojekt med hjälp av pengar som samlats in till Svenskarnas hus-satsningen, människor som donerade till DFS innan Svegot lanserades ville stödja Svenskarnas hus och inte ett nytt mediaprojekt. Det ser alltså antingen ut som att styrelsen inte spelade med öppna kort från början (när de lovade att det inte var något nytt mediaprojekt och att allt annat skulle rulla på som vanligt) eller att folk som stödde projektet från start i alla fall inte riktigt fick vad de betalade för på kort sikt (på längre sikt får vi ju se om de utlovade löftena hålls eller dras tillbaka). Det här har kritikerna på Flashback rätt i även om kritiken är överdriven och eldas på av troll. Är DFS en allmännyttig förening för att skapa Svenskarnas hus, eller är det en frontorganisation för att finansiera ett nytt mediaprojekt?
Jag skulle knappast definiera det som en förtroendekris baserat på vad massa rödingtroll och annat stört pack sinnessjukt sitter och masspostar till varandra. Är man dum nog att falla offer för illasinnade rykten att DfS handlar om ett ekonomiskt bedrägeri så är det väl inte mer med det.
Citat:
Även om det inte behöver finnas en stor intressemotsättning mellan de två olika möjliga agendorna så ligger det t.ex. i nationalistiska organisationers intresse att hjälpa till att skapa svenska mötesplatser, men det ligger inte nödvändigtvis i nationalistiska organisationers intresse att stödja en mediasatsning som har en avvikande ideologisk agenda. Alltså är den här frågan om vad som är den dominerande agendan av stort intresse för NU och Motståndsrörelsen; de hade garanterat kunnat samarbeta kring en lokal men är mer sannolikt ointresserade av att samarbeta kring propagandaproduktion med människor som inte delar deras politiska agenda.
DfS är ideologiskt obundet så vad menar du med "avvikande ideologisk agenda"? Och vilken politiska agenda motsätter sig DfS?

Citat:
Om jag själv hade varit en obunden person som velat bilda en stiftelse med samma vision som DFS så hade jag såklart inte gett all makt till Motståndsrörelsen eller NU, men jag hade försökt att inkludera dem i projektet. Säg att man hade erbjudit någon från Motståndsrörelsen och någon från NU en plats i styrelsen, säg att man gett garantier att båda grupperna skulle få anordna möten i Svenskarnas hus, säg att 1 av 5 anställda mediapersoner skulle vara från respektive organisation och att de via sina organisationers mediaplattformar skulle hjälpa till att marknadsföra det gemensamma DFS-projektet i utbyte mot minimal ersättning. Låter detta orimligt eller som en rimlig praktisk lösning för att nå målet? Jag tror i alla fall att med ett sådant upplägg hade vi redan haft ett Svenskarnas hus och haft massvis med aktivister som kunde vakta det.
Generellt sett kanske inte ett helt oävet tankesätt. Men om ett sådant samarbete verkligen skulle givande för respektive organisation är nog ganska osannolikt. Som jag redan nämnt så finns det, om än på pappret än så länge, stora möjligheter inom DfS för ett bredare samarbete just med tanke på att DfS är relativt ideologiskt obundet.
Citat:
Med det upplägg som faktiskt genomfördes har vi istället en insamling som kommit av sig, svagt engagemang i den uttalade basverksamheten (att skapa lokalt nätverkande och köpa Svenskarnas hus) och maximalt med engagemang och resurser investerade i ett mediaprojekt (vilket är helt plus minus noll för rörelsen som helhet eftersom de inblandade redan jobbade med media innan).
Man skall nog akta sig för att överskatta hur stora resurser den nationella rörelsen i dagsläget kan använda sig av och därför mer långsiktigt planera sin utvidgning därefter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in