Citat:
Ursprungligen postat av
Landos
De har byggt upp mediaprojektet SveGot som det har som bulvan för att lyfta lön ur DFS.
Det var raka motsatsen mot vad man lovat.
De har väl varit transparenta med att de använt en del pengar ur DFS till flytt och utrustning för SveGot. Samtidigt är ju det två kommunicerande kärl, Dan och Magnus måste flytta för att kunna driva DFS och då är det väl inte otänkbart att DFS står för notan, att det blir en bonus för Svegot tror jag inte så många svegotologer har problem med. De som verkar protestera är de som inte är medlemmar eller donatorer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Landos
Det blev ett stort mediaprojekt SveGot istället för lobbyarbete för svenskarna, trots att man inte skulle bli något ny mediasatsning.
Men vad har det egentligen med DFS-projektet att göra? Bara för att man inte gör en sak helbra så betyder ju inte det att allt man gör är skit.
Citat:
Ursprungligen postat av
Landos
När man tog till sig Ingrid Fucking Carlqvist och CONRAD för att komma åt deras korkade mellanmjölkslyssnare....så sålde man ute en stor del av sin själ. Det kommer ni inte ifrån.
Men vad har det din kritik mot att DFS inte skulle infria löften om att skaffa ett hus?
Citat:
Ursprungligen postat av
Landos
Man rövknullade Baronen offentligt, som efter lång tystnad och återhållsamhet gick ut och bekräftade Dans tidigare upplägg...och hur han prioriterar snabba cash framför allt annat.
Men vad har det din kritik mot att DFS inte skulle infria löften om att skaffa ett hus?
Citat:
Ursprungligen postat av
Landos
Det sätter verkligen ribban, om styrelseordföranden fakturerar sina egna bolag och använder den ideella förening som personlig bankomat för att betala för flyttar och allt möjligt.
Du överdriver ju otroligt, uttagen ur DFS är oerhört blygsamma i sammanhangen, inte så att de gör månatliga uttag. Det har skett vid ett särskilt tillfälle. Det är heller inte orimligt att DFS ersätter Magnus och Dan för utlägg i samband med deras arbete för DFS.
Citat:
Ursprungligen postat av
Landos
Jag har inga som helst problem med löner och arvoden. Betalade gärna för Motgift själv.
Mitt problem är när man som ideell förening lägger beslag på så gott som alla medlemsintäknter till lön till styrelsen (sig själva) istället för att bedriva t.ex. lobbyarbete och aktivism.
Men du har inga belägg för att alla medlemsintäkter gått till lön?
Citat:
Ursprungligen postat av
Landos
Huset fick man betala för på sidan av, och DUBBLA medlemskap för DFS och SveGot..trots att DFS äger SveGot....
Medlemskap i DFS och Svegot är ju två olika saker. Ägarförhållandena är ganska ointressanta i sammanhanget då det är två olika saker.
Citat:
Ursprungligen postat av
Landos
Det är verkligen konstigheter där. En unge kostar ca 10 000 i månaden på förskola som är kraftigt subventionerad. Tror du att staten skulle subventionera någon förskola i DFS-huset (som måste följa läroplan med genus och allas lika värde?)
Man gör som muslimska förskolor gjort. Går till kommunen och begär ut andra förskolors godkända ansökningar och kopierar dem. Många sade att det inte skulle gå att köpa ett hus, att staten skulle sätta stopp. Nu står vi här, med ett hus. Att bara säga saker som "det går inte" och ge upp är defaitism av värsta som och det är sådana som skjuts av sina egna i krig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Landos
Det skall till anställda, administration och löpande kostnader. Alla som drivit verskamhet i kommunistsverige vet att ingenting är lätt.
Rom byggdes inte på en dag och du överdriver rätt mycket, exempelvis vet jag en ganska stor förskola som har en ekonomi och planeringsansvarig på en halvtidstjänst.
Citat:
Ursprungligen postat av
Landos
Det blir väl en sketen bänk och skivstång och en dammig bokhylla med lite natinoella böcker och en Nespressomaskin.
Det lär nog börja så ja. Precis som att Svenskarnas Hus började som en hemsida och några kronor på ett bankkonto. Och idag mindre än ett år senare har har Svenskarnas Hus materialiserat sig och finns på riktigt. Ser du mönstret Landos?
Citat:
Ursprungligen postat av
Landos
DFS har ju utlovat en helt annat utopi än någon nationell organisation som har en typ klubblokal.
De har som målsättning att bygga ett samhälle liknande Knutby skulle jag tro, dvs . Om ett gäng frireligiösa nötter kan göra skapa ett litet samhälle komplett med samlingslokal, förskola, gym, företag osv så lär nationella också kunna göra det. Tänk ett gated community, dvs allt som görs inom området sker med de boendes bästa för ögonen och man fattar besluten tillsammans.
Citat:
Ursprungligen postat av
Landos
Det är precis detta jag själv alltid propagerat för. Man måste driva företag, vars vinst kan skattefritt gå direkt in i t.ex föreningar.
Det blir helt andra belopp än någon sketen insamling på en miljon och lite medlemsavgifter.
Problemet är att den som har en bra idé och som tar risken att investera pengar och sin tid i idén vill också den utdelning som risken och arbetet ger. Därför kommer inte något företag startas av nationella med den uttalade målsättningen att all vinst ska gå till nationella projekt. Det kan komma först när det finns en infrastruktur med människor som bor i samma område och har gemensamma intressen så att behov uppstår, tex behov av en förskola, behov av ett gym, behov av cafe/restaurang osv. Då kommer de sakerna att skapas. Det är därför som det första Svenskarnas Hus inte kommer öppna från dag ett med en gourmetrestaurang, gym av SATS-kvalitet och bibliotek i stil med Kungliga Biblioteket. Jag skulle bli ytterligt förvånad om det ett år efter öppnandet har något annat än ett deltidsöppet ideellt drivet cafe.
Citat:
Ursprungligen postat av
Landos
Kan vänstern driva massa skitföretag så kan för fan vi också.
Riktiga bolag, inom alla sektorer. Förstår inte varför det skall vara så in i helvetes svårt att förstå, det är där kapitalet måste genereras.
Vet inte vad du menar för vänsterföretag där vinsten inte går till ägarna utan investeras i andra vänsterprojekt? Vänstern är mer framgångsrika när det gäller lokaler och annat för att de dels omhuldas av systemet och dels vet hur man nyttjar systemet till max.
Citat:
Ursprungligen postat av
Landos
De flesta såg det som en klar möjlighet att huset skulle köpas. Det är verksamhetsplanen (även den långsiktiga) som ifrågasattes, då allt handlar om att lägga pengar på sig själva via SveGot.
Hittills har det inte skett någon gigantisk förskingring och ärligt talat så tror jag att svegotologerna har överseende med mindre uttag från verksamheten så länge som Dan och Magnus levererar.
Jag vill dock poängtera att det krävs att man har kritiska ögon i alla verksamheter där det förekommer ekonomiska transaktioner. Ex bör medlemmarna noga kolla bokföring och även kolla omständigheterna kring inköp, ex att det där huset inte är sålt till överpris eller liknande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Landos
Så det är irrelevant att Dan under falskt namn sysslat med bedrägerier på sådan skala att han exponerats i Dansk TV? Okay...ränderna går aldrig ut en tiger.
Nu är karln aldrig dömd (eller ens misstänkt?) för bedrägerier så vakta din tunga. Ok, så Dan höll på med shady business för hur länge sedan? 15 år sedan?
Citat:
Ursprungligen postat av
Landos
Har du våldtagit någon för 20 år sedan så är du paria for life i mina ögon. Samma gäller här.
Nu skulle nog de flesta anföra att våldtäkt säger en del om en människas sexuella drivkraft och är inget som förändras med åren. En del mer sansade skribenter skulle nog också anföra att det är skillnad mellan att köpa domäner på internet och sälja dyrt och våldta någon.

Antar att du aldrig gjort ett enda fel i ditt liv? Eftersom den nationella rörelsen åtminstone bestod av handlingskraftiga män så finns det ett flertal inom rörelsen som är dömda för HMF, misshandel, vapenbrott osv. Det är samma män som antagligen kommer stå i första ledet om saker går åt helvete. Och till skillnad från dig så sitter de inte i ett land där man lagligt kan inneha en AR (nåväl, går i Sverige också men är oerhört svårt). Jag har hellre en Dan vid min sida om SHTF än en Landos som aldrig brutit mot en enda lag, regel eller etikett och som dessutom sitter på en annan kontinent.
Kontentan i din kritik är att
1) Det har gjorts uttag ur DFS för Dans flytt till Sverige
2) Det har gjorts köp av utrustning till DFS från Svegot (den kan man möjligen kritisera, var det marknadsvärde?)
3) Baronen fick sparken
4) Conrad är dum
5) Ingrid Sionqvist är ännu dummare
6) Huset kommer inte att köpas
7) Staten/rödingarna kommer stoppa det
8) Huset är förvisso köpt men man kommer inte kunna infria något mål ändå
9) Dan är tjock och har feta fingrar
10) För 15 år sedan köpte Dan domännamn och sålde dyrt
11) Sådana här projekt ska drivas av vinstdrivande företag och inte donationer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Landos
I mina ögon förblir han en överviktig, avdankad gammal bedragare som inte drar sig för att skjuta sina vänner och kollegor i ryggen och liera sig med fienden (Ingrid Carlqvist).
Det må vara hur det vill med den saken, så länge Dan fortsätter leverera så kommer sådana kritiker som du sitta bittra och marginaliserade i er ensamhet framför skärmen, långt borta från händelsernas centrum men ändå veta hur slipstenen skulle dras på ett bättre sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Perlmutter
Ser man på dina inlägg så handlar de bara om hur rätt åt svensken det är att han får dras med massinvandring, våldtäkter med mera.
Jag har viss förståelse för Landos. Jag bor i Sverige och även jag kan ibland tycka att svenskarna förtjänar konsekvenserna av massinvandringen.
Disclaimer: Jag har aldrig varit medlem i Svegot/DFS, har aldrig träffat Magnus eller Dan och kommer antagligen aldrig att besöka det där huset. Jag bara kände att jag borde ta dem i försvar nu när de levererar på utsatt tid.