Citat:
Ursprungligen postat av
PrisonMike
Därför att ingen gillar baksätesförare och defaitister. Sedan har vi lite jante inblandat också - du får inte kritisera om du inte gör det bättre själv. Med det sagt så har Landos en några poänger men han överdriver och svartmålar för mycket vilket gör att hans poänger tyvärr går förlorade.
Det är lätt att man hårdrar det, men jag håller med Landos om det mesta. Jag har gjort ungefär samma analys.
Jag ser DFS som rent skojeri (för jag tror inte att Dan är så korkad att han faktiskt tror att han skall bygga någon förening som skall representera alla etniska svenskar, där folk skall resa statyer över ursprungsmedlemmarna om 200 år).
Conrad avskyr jag verklgen.
Jag har träffat den lilla parveln öga mot öga, och vi har haft tuffa diskutioner i I&C-tråden, innan han gick under jorden då allt skit grävdes fram (bilder på honom i drag med smink och kvinnokläder, grov rattfylla, artikeln i ETC och inte minst hur han stod upp för Bajs-Hanna pedofilen).
När Dan knöt CONRAD och psyksjuka Ingrid till sig så förstod jag vad planen var; Maximera medlemsntalet för att få in mer pengar (på bekostnad av sin egen ideologiska övertygelse).
Att prostituera sig själva (inte helt olikt utecklingen inom SD).
Då jag vet vilka människorna bakom projektet är så är jag fullständigt övertygad om att det kommer att sluta i skit, precis som
alla andra projekt dessa herrar rör vid.
Vill ni sponsra detta och tror på det, kör så det ryker!
Själv skulle jag inte ge Dan Eriksson en krona efter hur han slängde alla Motgift-lyssnare under bussen, folk som stött det projektet sedan RF-tiden.
In i det sista lovade han att Motgift skulle vidareutvecklas och bli bättre.
Sedan övergavs det helt för DFS och SveGot, vilket Dan givetvis visste om men inte kunde låta bli att mjölka ett extra halvår.
Vi får se vad som händer nu. Jag har väldigt svårt att se hur man skall kunna infria den verksamhet som DFS är tänkt att tillhandahålla med de mycket knapra resurser man har.
Vilka skall ta sig till huset, var ligger det? Blir det bara lekstuga för Dan med gäster?
Sedan skall ni Dan-lovers inte dra på allt för höga växlar för att ni samlat in 1 miljon på nästan ett ÅR.
Ann Heberleins bok om våldtäkter drog in 1 miljon på ett par dagar som jämförelse.
Finns mängder med liknande skräpinsamlingar som dragit in stora belopp på kort tid.
Detta säger en hel del om DFS-folket.
Om nu DFS är så fantastiskt viktigt och Sveriges enda räddning...varför tar det ett år att samla in en ynka miljon om man är 1000, eller 2000 medlemmar?
Money talks and bullshit walks!
Ett par människor donerar störra belopp, men resten sitter bara och lyssnar och donerar noll (trots uppmaningar från Dan att skippa semesterresan med ungarna, och istället skänka pengarna till honom).
Det skall bli oerhört intressant att följa detta.
Jag tror att Dan håller liv i det så länge det går för att mjölka, mjölka och mjölka.
Sedan är konstruktionen så att om föreningen läggs ned så skänks ALLA ekonomiska resurser till annat projekt som väljs av styrelsen...som ej kan avsättas.
Dan kan alltså skänka pengarna (inklusive huset) till något annat projekt han startat upp (eller någon målvakt).
Nej tack, det är en hel slalompist full av röda flagggor uppsatt runt detta.
Överklomplicerat betyder nästan alltid fulspel.