2018-10-22, 22:38
Medlem
HateWrecks avatar
Undrar om mgm också var glad i kokain?

Kokain kan utlösa helt bisarra situationer. Det finns ingen detalj som är för liten att gräla om för fel brukare.
Kokain har dessutom förmågan att eskalera en diskussion till ett gräl, ett gräl till ett bråk etc etc.

Att TK var mer än bara lite diskussionslysten har framgått ganska tydligt i tråden.
Jag vet inte mer om TK och hennes vanor vad gäller rusmedel än det jag läst här.
Hennes personlighet och det sätt alkohol påverkade hennes humör/beteende i kombination med kokain låter dock som en riktigt besvärlig blandning.
Folk har dräpt varann över småsaker pga kokain förr.
Citera
2018-10-22, 23:24
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Kokain och depression. Uppfattade du henne som självdestruktiv? Att hon kanske halvt om halvt medvetet kan ha gasat mot en vägg av något slag i somras? Menar inte suicid utan mer något uppgivet och konsekvenstänksbefriat läge.

Det låter riktigt dumt, men som du skriver inte omöjligt. Han kan ha drabbats av panik och fattat en del irrationella beslut som han hade svårt att backa ur sedan.

Till ditt scenario med medicinska orsaker kan man också lägga till t.ex. en 'vanligt' misshandel. Det vill säga en misshandel som i vanliga fall inte skulle leda till några allvarligare konsekvenser men som i just det här fallet tog riktigt illa i kombination med hur T mådde fysiskt innan. Om T dog efter någon typ av lättare konfrontation med GM (snarare än efter någon mer besinningslös och grov misshandel) är det lätt att tänka sig att full panik efteråt.

Jag fick uppfattningen att hon hade det tufft men att hon definitivt ville både leva och göra något av sitt liv. Men tröskeln är hög ibland när man inte mår bra och har ett missbruk.
Citera
2018-10-22, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, den behöver inte vara på, inte ens simkort behöver vara i tror jag. Bara polisen har ett mobilnummer så kan de spåra vilka master den kopplat upp mot, och de kan spåra och återskapa sms. Och hur länge och med vem man talat i mobilen med. Dock inte vad som sagts.

Men det kan ju vara så illa i detta fall, att både Tess bostad, MGMS bostad och Nancys Bar är samma mast. Det var väl bara 3 km fågelvägen mellan deras bostäder?

Arbogakvinnan pejlade de på ca 100 m om hon var i huset eller nere vid bryggan HOPPAS det går lika bra här
Citera
2018-10-22, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Har läst uppgifter på 30 till 90 minuter men skulle gärna få en trovärdig källa. Det har med flera parametrar att göra i enskilda fall varför det kanske inte går att ge mer en uppskattningar för det. Skulle dock gärna få en källa med uppskattning tagen till flera parametrar.
Min föreställning är att man kan frakta en död smal person i t ex en baklucka en timma efter ett dödsfall i 20 graders omgivning, utan att en hund markerar för avliden några dagar senare. Men har kanske inte rätt, läser gärna en bättre underbyggd uppskattning eller en bra källa.

Flugor hittar en kropp minuter efter döden inträffat så din siffror tror jag väl kan stämma
Citera
2018-10-22, 23:40
Medlem
Fortunaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
Undrar om mgm också var glad i kokain?

Kokain kan utlösa helt bisarra situationer. Det finns ingen detalj som är för liten att gräla om för fel brukare.
Kokain har dessutom förmågan att eskalera en diskussion till ett gräl, ett gräl till ett bråk etc etc.

Att TK var mer än bara lite diskussionslysten har framgått ganska tydligt i tråden.
Jag vet inte mer om TK och hennes vanor vad gäller rusmedel än det jag läst här.
Hennes personlighet och det sätt alkohol påverkade hennes humör/beteende i kombination med kokain låter dock som en riktigt besvärlig blandning.
Folk har dräpt varann över småsaker pga kokain förr.

Tänkte oxå på att om hon var jobbig och tjatig innan så blev hon säkert 100 ggr värre på ladd.
Hade en kompis förr som var sjukt jobbig och när hon var påtänd i samband så var det fan outhärdligt. Hon slutade inte prata alls, hon kunde mala timme in och timme ut men hon var bara jobbig och inte otrevlig så hon åkte på stryk.
Då tänker jag Tess, full fluddrad och påtänd högrisk person som hade lätt att komma i slagsmål med till och med okända män.

Men åter till det faktumet att de gått ut med att det är svårt att fastställa dödsorsak så faller dödsmisshandel igen platt.
Citera
2018-10-22, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fortunae
Men åter till det faktumet att de gått ut med att det är svårt att fastställa dödsorsak så faller dödsmisshandel igen platt.

Skulle dels kunna förklaras av att kroppen legat länge och eventuellt också är avsiktligt 'förstörd' på något ytterligare sätt.

En annan förklaring skulle kunna vara om man tänker sig en kombination av medicinska skäl och någon typ av 'lättare' misshandel som dödsorsak. Tänker mig att en sådan dödsorsak skulle vara mycket svårare att se efter långt tid än en direkt dödande grov misshandel.
Citera
2018-10-22, 23:49
Medlem
Fortunaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Skulle dels kunna förklaras av att kroppen legat länge och eventuellt också är avsiktligt 'förstörd' på något ytterligare sätt.

En annan förklaring skulle kunna vara om man tänker sig en kombination av medicinska skäl och någon typ av 'lättare' misshandel som dödsorsak. Tänker mig att en sådan dödsorsak skulle vara mycket svårare att se efter långt tid än en direkt dödande grov misshandel.

Ja helt riktigt, det behöver ju inte innebära några brutna ben eller skelett skador.
Citera
2018-10-22, 23:50
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gasbonden
Arbogakvinnan pejlade de på ca 100 m om hon var i huset eller nere vid bryggan HOPPAS det går lika bra här

Ja, tyvärr måste jag nog grusa dina förhoppningar något. Granliden som sommarstugan heter, låg så till, att den kopplade upp mot 3 olika master om jag inte missminner mig totalt.

Men polisen ska kunna se var mobilen har varit, vem som skickat sms (om det inte är kontantkort, då vet man bara ett telefonnummer), om tess skickat sms och till vem, samt om Tess ringt, eller om någon ringt henne, hur länge samtalet varade. Samt vad hon eller mobilen har surfat på innan mobilen dog.

Men även ett kontantnummer kan polisen lösa, med lite tur. Det kan ju ha ringts från den till andra nummer inom bekantskapskretsen, vilka vet vems nummer det är.
Citera
2018-10-22, 23:51
Medlem
Fortunaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gasbonden

Upps 2:a på den
Men var inte bara det därför att sommarstugan låg emellan två master eller hur funkar det där?
De kan väl bara se vilken mast som man är uppkopplad på inte hur långt man är i från?
Citera
2018-10-22, 23:59
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fortunae
Upps 2:a på den
Men var inte bara det därför att sommarstugan låg emellan två master eller hur funkar det där?
De kan väl bara se vilken mast som man är uppkopplad på inte hur långt man är i från?

Nja, jag tror polisen hade otrolig tur där för som jag kommer ihåg det så var det en mast som kopplade sommarstugan, en mast på ena sidan sjön vid sommarstugans privata strand, och en mast mitt i sjön, typ. Och att det var rätt långt att gå från stugan till stranden/bryggan.
Citera
2018-10-23, 00:01
Medlem
Fortunaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nja, jag tror polisen hade otrolig tur där för som jag kommer ihåg det så var det en mast som kopplade sommarstugan, en mast på ena sidan sjön vid sommarstugans privata strand, och en mast mitt i sjön, typ. Och att det var rätt långt att gå från stugan till stranden/bryggan.

Ja så var det ja. Tack för svar.
Då undrar jag om en mast täcker 3 km som det är mellan Nancys, GA och Tess bostad
Citera
2018-10-23, 01:33
Medlem
Jag googlade lite på pejling eftersom jag tycker telefonen är viktig även den häktades mobil. Det finns en app som tydligen visar master mm men jag är så okunnig på detta område.

Någon av er andra kanske kan kolla detta. Det är ju inte bara att tömma master behövs domstolsbeslut och ett brott med viss straffskala tror det kallas tvångsåtgärd.

Skulle vara mycket intressant att veta ang masterna enda till Atlanda och runt nacys t,s bostad och den nu häktade

En sak till .att ingen granne reagerat på katternas "skrik" borde ju höras väl hur bodde T
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in