2018-10-22, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Bra idé att ringa och kanske få bekräftelse på att man blivit trollad? Kan tänka mig att kanslisterna på Örebro TR har kunnat skratta gott åt en del samtal och haft lite att prata om på lunchrasten.

OnT: Upprepar här nedan en fråga.

Är det en gängse uppfattning bland trådens följare att SD fr o m idag kommit närmare ett livstidsstraff?

Vad ledde den s k "22e-oktober-rörelsen" till?
Klarhet?
Förvirring?

Vi har ganska tydligt förklarat vad som HD berättat avseende datum 22OKT. Om du läst vad vi skrivit.
Vi har själv varit på tingsrätten och köpt handlingar som vi tidigare förklarat.
Vi har skrivit av det postat det här du hade svårt att förstå.
Då skrev vi telefonnummer till tingsrätten och adress så dem som ville kan ta tag i telefonen och ringa för det vart så svårt för någon att förstå.
Vi har aldrig skrivit att det gäller rättegång häktning beslag polisförhör och vad mer det skrivits om av andra.
Trygghetslarm?
Och ja föra veckan vi var på tingsrätten var där mycket människor. Även journalister är det så konstigt?
Självklart får inte en journalist en kallelse som någon tycks tro.

Du-ni som skriver vi försöker uppmana skrivare att skicka mail till tingsrätten för och få person uppgifter vi har aldrig skrivit att någon ska skicka mail.
Det är hänsynslöst att ni anklagar oss för sådana saker.

Vi önskar du öppet här kan berätta om du och resten av ditt hatande av att vi skriver här har blivit trollade.
Om tingsrättens ärende i dag i mordet på Lena Wesström 22OKT.

Vad som gör att du bla stör dig på att vi skriver här begriper vi inte får vi inte skriva här?
Senast redigerad av TinnaNinna85 2018-10-23 kl. 00:10. Anledning: Svartat text
Citera
2018-10-22, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Vi har ganska tydligt förklarat vad som HD berättat avseende datum 22OKT. Om du läst vad vi skrivit.
Vi har själv varit på tingsrätten och köpt handlingar som vi tidigare förklarat.

Med risk för att verka lika korkad som vissa här, vad var det idag den 22 Okt från tingsrätten som hände?
Citera
2018-10-22, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Är inte en åtalsförlängning de där 1-2 veckorna som åklagaren kan be om för att hinna klart åtalet? Själva förundersökningen har ju annars ingen deadline om ingen är häktad, de får pågå tills brottet preskriberas (mord preskriberas dock aldrig). Enda kravet, om jag har förstått RB rätt, är att förundersökningen ska drivas så snabbt som omständigheterna tillåter och på ett sätt så ingen utsätts för misstankar i onödan. Tolkar det som att utredningen får rulla på bäst den vill så länge det finns skäl.

Tror dock inte 5 månader anses länge för ett mordfall, däremot är det ju lång tid att ha en mgm stå still på den lägre misstankegraden. Tänker att åklagaren kanske också sitter i en rävsax här; hon får väl varken höja till sannolika eller åtala honom utan mer bevis, men hon får inte heller avskriva honom med de bevis som finns. Känns onekligen som det är dags att vågen tippar över åt något håll nu. Well, helst igår.

Rätt. 5 månader är ingen lång tid vid ett mordfall, särskilt om man ev misstänker det vara planerat. Det är snarast att förvänta. Det "perfekta mordet". Som få lyckas med, in the end, men många Grandiosa människor tror sig genomföra.

Men tiden äger Åklagaren, värre är det för MGM. Tror jag.
Citera
2018-10-22, 23:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Med risk för att verka lika korkad som vissa här, vad var det idag den 22 Okt från tingsrätten som hände?

Vi tycker inte du och del andra är korkade men det blir bäst att Carina förklarar vad som tingsrätten den 22OKT hade med mordet på Lena Wesström att göra.
Citera
2018-10-23, 00:02
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Tror ganska säkert att MN menade att SD avskrivs som skäligen misstänkt, men kvarstår i utredningen. För att avskriva honom, så måste det finnas bevis att SD inte kan ha någon del med mordet att göra. Med SD:s erkännande att han var i området vid den tidpunkten, utan alibi och med den utmålade motivbilden blir han svår att avskriva som skäligen i dagsläget. Måste nog till bevis som talar mer mot en annan GM.
Tack för förtydligandet, det är naturligtvis ett avskrivande som skäligen misstänkt vi diskuterar. Men vad är det för motivbild du talar om? Tror du att Åsa Hiding är inne på det Metro antydde, dvs. att SD skulle ha haft ett svartsjukemotiv?
Senast redigerad av Draifos 2018-10-23 kl. 00:40.
Citera
2018-10-23, 00:06
Medlem
Citat:
Vi tycker inte du och del andra är korkade men det blir bäst att Carina förklarar vad som tingsrätten den 22OKT hade med mordet på Lena Wesström att göra.
Så du kan inte tala om det?
Citera
2018-10-23, 00:10
Medlem
Är det bara jag som tycker att detta är märkligt ja nästan komiskt, att den närmaste kretsen och ett helt gäng här i tråden verkar ha full koll på LWs, SDs och HDs sexliv, könsstorlek, underlivsoperationer och till och med preventivmedel och en hel del annat smaskigt...

Men ingen verkar veta vem/vilka som initialt hade tänkt att åka till USA, då det INTE var HD!

Så jag känner mig nu tvungen att återupprepa denna fråga som jag ställde för ett par dagar sedan, någon borde ju veta eller kan fråga vidare ang detta, jag anser att det kan vara viktig info gällande motivbild och ev en utlösande faktor i detta morddrama!
Citera
2018-10-23, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag är tyvärr alldeles för dåligt påläst i ämnet för att kunna bidra med något konkret. Men jag har en fråga till er båda:
För mig låter ModestyBlaisers inlägg rätt och riktigt, men sedan börjar brus-nilssons svar med ett ”nej” vilket förvirrar mig.
Kan ni hjälpa mig att råda bot på min förvirring?
Det var svar på 2:a stycket. Inte svårare än så.....
Citera
2018-10-23, 00:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Så du kan inte tala om det?

Om du läser lite tillbaka här så kanske du ser att vi är troll ljuger om datum tingsrätt mm då är det för alla bäst att den som nu skriver det påvisar för er att det inte vart så. Och det har Carina skrivit att den då ska ringa tingsrätten så hoppas den då har mod att be om förlåt. Och även till tråden berätta om vad som var i tingsrätten den 22OKT om mordet på Lena Wesström.
Citera
2018-10-23, 00:22
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Då skrev vi telefonnummer till tingsrätten och adress så dem som ville kan ta tag i telefonen och ringa för det vart så svårt för någon att förstå.
Vi har aldrig skrivit att det gäller rättegång häktning beslag polisförhör och vad mer det skrivits om av andra.
Trygghetslarm?
Och ja föra veckan vi var på tingsrätten var där mycket människor. Även journalister är det så konstigt?

Du-ni som skriver vi försöker uppmana skrivare att skicka mail till tingsrätten för och få person uppgifter vi har aldrig skrivit att någon ska skicka mail.

Vi önskar du öppet här kan berätta om du och resten av ditt hatande av att vi skriver här har blivit trollade.

Vad som gör att du bla stör dig på att vi skriver här begriper vi inte får vi inte skriva här?

Två frågor: Vad gjorde ni hos tingsrätten förra veckan? Vad var det som hände i tingsrätten igår (22 okt) som var kopplat till mordet på LW? Har läst alla dina inlägg, men det framgår inte riktigt.
Citera
2018-10-23, 00:23
Medlem
Citat:
Tack för svar.
Det vart inte bara min mobil det var flera stycken. Ingen av oss har någon relation till SD mer än att vi jobbar med HD.

Vi svarade ju inte på det sms där han ville träffa oss. Och inte på dem andra heller.

Tror du vi kommer få gå på ännu flera
förhör?

Tror du vi får behålla larmen även om SD blir
avskriven ?

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vad?
Ville han träffa er??
Flera sms???
Har ni larm????

Citat:
*3 Ja

Citat:
Trygghetslarm?

notknapparen frågade om ni hade larm, nu kommer en sammanställning från dig med frågan "Trygghetslarm?". Du ser dom fetade (svartade) raderna, där det inleds med att du skriver en fråga till MV om ni får behålla larmen, sedan för ni frågan om larm som du svarar ja på.
Och ni undrar du varför frågan finns?! Eller missförstår jag något?
Citera
2018-10-23, 00:24
Medlem
Citat:
Om du läser lite tillbaka här så kanske du ser att vi är troll ljuger om datum tingsrätt mm då är det för alla bäst att den som nu skriver det påvisar för er att det inte vart så. Och det har Carina skrivit att den då ska ringa tingsrätten så hoppas den då har mod att be om förlåt. Och även till tråden berätta om vad som var i tingsrätten den 22OKT om mordet på Lena Wesström.
Jag har hela tiden trott på dig och din information. Om du inte kan tala om här i tråden, här och nu, vad som hände igår 22/10 blir jag direkt misstänksam.

Jag läser ifatt så mycket jag hinner och orkar. Du hissade upp den 22/10, nu får du nog vara så god och tala om vad det var. Tack
Senast redigerad av glendale 2018-10-23 kl. 00:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in