Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Jag har en fråga förstår om du inte får eller kan
svara på den.
Vet du varför polisen kom till HD.s arbetsplats och varför alla vi skulle bli förhörda?
Undrar också om du vet att HD ringde och sjukanmälde sig den 14Maj och hon som tog emot samtalet var en av dem första från jobb som blev förhörda.
Är det vanligt polisen behåller mobiltelefoner nästan en vecka som dem gjorde med våra som
SD skickar sms till.
Citat:
Ursprungligen postat av
Moralensväktare
Jag visste inte om dom uppgifterna som du lämnade nu. Men för att svara generellt så vill man kartlägga alla i närheten av ett offer för att se om det finns någonting avvikande i deras beteende. Och när det gäller sjukskrivningen så vill man förhöra sig om samtalet lät avvikande på något sätt eller om HD röst lät annorlunda. Och eftersom du skriver att man hade intresse för din mobil eftersom du fått sms från SD så kan du ha en närstående ställning till SD och då blir du automatiskt intressant i utredningen.
Tack för svar.
Det vart inte bara min mobil det var flera stycken. Ingen av oss har någon relation till SD mer än att vi jobbar med HD.
Vi svarade ju inte på det sms där han ville träffa oss. Och inte på dem andra heller.
Tror du vi kommer få gå på ännu flera
förhör?
Tror du vi får behålla larmen även om SD blir
avskriven ?