2018-10-21, 16:32
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
SD har uppgett väldigt tydligt vad han gjorde och befann sig under mordkvällen och natten. Men det ger han inte 100 % alibi kan jag säga och en del uppgifter blir motstridiga i vad som framkommit i övriga vittnesmål. Och det är även kollat klockslag när som du nämner datorn är inloggad och mobilaktiviteter.
Han får en del frågor som kommer vara besvärande för han vid kommande förhör. Utan att lämna ut några detaljer.

Vill/kan du säga något om HD's förehavanden och/eller alibi för samma tidsspann?
Citera
2018-10-21, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Jag har en fråga förstår om du inte får eller kan
svara på den.
Vet du varför polisen kom till HD.s arbetsplats och varför alla vi skulle bli förhörda?

Undrar också om du vet att HD ringde och sjukanmälde sig den 14Maj och hon som tog emot samtalet var en av dem första från jobb som blev förhörda.

Är det vanligt polisen behåller mobiltelefoner nästan en vecka som dem gjorde med våra som
SD skickar sms till.

Jag visste inte om dom uppgifterna som du lämnade nu. Men för att svara generellt så vill man kartlägga alla i närheten av ett offer för att se om det finns någonting avvikande i deras beteende. Och när det gäller sjukskrivningen så vill man förhöra sig om samtalet lät avvikande på något sätt eller om HD röst lät annorlunda. Och eftersom du skriver att man hade intresse för din mobil eftersom du fått sms från SD så kan du ha en närstående ställning till SD och då blir du automatiskt intressant i utredningen.
Citera
2018-10-21, 16:37
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Det är bro 1 som du har markerat.

Har eventuella fynd i samband med sökinsatserna häromveckan stärkt eller avskrivit tidigare teorier om händelseförloppet?
Citera
2018-10-21, 16:42
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Det finns indikationer på att mordet inte utfördes i affekt utan att det fanns någon form av planering.

Vad kan sådana indikationer bestå av?
Citera
2018-10-21, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
Jag är ledsen, men jag förstår inte riktigt vad du menar. Kan du prova att skriva igen och utveckla dina tankar lite?
Läs vad jag skrev så förstår du nog vad jag menade.
Citera
2018-10-21, 17:03
Bannlyst
Citat:
Jag har en fråga förstår om du inte får eller kan
svara på den.
Vet du varför polisen kom till HD.s arbetsplats och varför alla vi skulle bli förhörda?

Undrar också om du vet att HD ringde och sjukanmälde sig den 14Maj och hon som tog emot samtalet var en av dem första från jobb som blev förhörda.

Är det vanligt polisen behåller mobiltelefoner nästan en vecka som dem gjorde med våra som
SD skickar sms till.

Citat:
Jag visste inte om dom uppgifterna som du lämnade nu. Men för att svara generellt så vill man kartlägga alla i närheten av ett offer för att se om det finns någonting avvikande i deras beteende. Och när det gäller sjukskrivningen så vill man förhöra sig om samtalet lät avvikande på något sätt eller om HD röst lät annorlunda. Och eftersom du skriver att man hade intresse för din mobil eftersom du fått sms från SD så kan du ha en närstående ställning till SD och då blir du automatiskt intressant i utredningen.

Tack för svar.
Det vart inte bara min mobil det var flera stycken. Ingen av oss har någon relation till SD mer än att vi jobbar med HD.

Vi svarade ju inte på det sms där han ville träffa oss. Och inte på dem andra heller.

Tror du vi kommer få gå på ännu flera
förhör?

Tror du vi får behålla larmen även om SD blir
avskriven ?
Senast redigerad av TinnaNinna85 2018-10-21 kl. 17:53.
Citera
2018-10-21, 17:09
Medlem
Citat:
LW gick frivilligt från lägenheten till planket utan våld, men oanade vad som kommer att hända.
Nu blir jag skeptisk, tror inte LW lämnar paketinslagning mitt i natten för att gå till planket. Varför?
Och om hon skulle göra det skulle hon inte lämna dörren på glänt.
Citera
2018-10-21, 17:11
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Tack för svar.
Det vart inte bara min mobil det var flera stycken. Ingen av oss har någon relation till SD mer än att vi jobbar med HD.

Vi svarade ju inte på det sms där han ville träffa oss. Och inte på dem andra heller.

förhör?
Det går att förstå din text som att det var flera sms till var och en av er?
Citera
2018-10-21, 17:51
Medlem
Larm??

(hänvisar till TinnaNinnas sista inlägg, men vet inte hur man kopierar in text)
Citera
2018-10-21, 17:58
Medlem
Citat:
Tack för svar.

förhör?

avskriven ?
Det låter ju mycket allvarligt om ni måste ha larm, tolkar det som att ni blivit hotade..
Citera
2018-10-21, 18:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Tack för svar.

förhör?

avskriven ?

Vad?
Ville han träffa er??
Flera sms???
Har ni larm????
Citera
2018-10-21, 18:42
Medlem
Citat:
SD har uppgett väldigt tydligt vad han gjorde och befann sig under mordkvällen och natten. Men det ger han inte 100 % alibi kan jag säga och en del uppgifter blir motstridiga i vad som framkommit i övriga vittnesmål. Och det är även kollat klockslag när som du nämner datorn är inloggad och mobilaktiviteter.
Han får en del frågor som kommer vara besvärande för han vid kommande förhör. Utan att lämna ut några detaljer.
Tror du de kommer avskriva honom som MGM?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in