2018-10-13, 12:59
Medlem
Langnasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Du menar Saga? Jag störde mig extremt på hennes entonighet i början och var irriterad på hajpen kring henne, men någonstans på vägen föll jag nog också.

Ja. Kan tycka att dom spelar över hela grejen lite för ofta så det ska bli "quirky" bara för sakens skull, speciellt när det gäller sex (visst, lite kul en gång). Om hon skulle spela runt 20 hade det varit mer trovärdigt, dvs hon försöker lista ut och gör misstag om vad som är okej och inte att säga osv. Vid 45+ så njaej..

Var f.ö helt säker på att introlåten var på danska, men hörde då och då något engelskt ord (som jag trodde var inslängt ihop med det grötiga danska). Googlade lyrics och började gapskratta.
Citera
2018-10-13, 13:40
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langnasa
Ja. Kan tycka att dom spelar över hela grejen lite för ofta så det ska bli "quirky" bara för sakens skull, speciellt när det gäller sex (visst, lite kul en gång). Om hon skulle spela runt 20 hade det varit mer trovärdigt, dvs hon försöker lista ut och gör misstag om vad som är okej och inte att säga osv. Vid 45+ så njaej..
Jag håller i stort sett med dig. Manus och idé är inte helgjutna, men jag tycker att det funkar rätt bra ändå i stort, allteftersom. För mig är det nog skildringen av kulturkrockar mellan svenskt och danskt kynne som är den största behållningen, och att hjärnan fick jobba lite. Och även om Saga är orealistisk på många sätt tycker jag att karaktären mognar efterhand och blir intressant. Till slut utvecklade jag en sympati för henne.
Citera
2018-10-22, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Langnasa
Är på S1 avsnitt 7.

Gillar båda huvudskådisarna, resten kan man vara utan. Den där kvinnan med peruk och hennes man med hjärtfel, varför är den storyn ens med? Riktigt usel och påklistrat. Visst, jag kan se vart dom kommer gå med henne, men alldeles för mycket tid ägnas åt tråket.

Likaså storyn om Kjell och hans retaderade missbrukarsyster, vilken skitstory och hur trovärdigt är det att denna Kjell plötsligt skulle bry sig så mycket om henne.. Hans karaktär är ju all over the place dessutom och inte på något sätt trovärdig. Så jävla usel story och synd på en annars rätt bra skådis. Denna story kommer ju bara bli mer och mer blasé känner jag, för det är ju knappast så att man byggt upp karaktärerna på ett sätt så att man på något sätt gillar eller känner för dom.

Huvudskurken är ungefär lika trovärdig som Jason i Friday 13th. Även han är som skriven av en 12-13 åring som fått i uppgift i skolan om att skriva om en "superskurk". Får överlag väldigt mycket SVT barnprogram-vibbar vad gäller skurken.

Blir det bättring i S2-S3, och framförallt är det samma tramsiga skurk vi ska följa med samma barnsliga vänsteridéer om hur världen och samhället fungerar (och som trots detta ska verka intelligent)? I så fall lägger jag ned redan nu.

Han hade väl inga vänsteridéer? Mördarens motiv var ju personligt. Allt det andra var bluff.
Citera
2018-10-31, 22:02
Medlem
Langnasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Han hade väl inga vänsteridéer? Mördarens motiv var ju personligt. Allt det andra var bluff.

Ja det får man ju reda på när man sett hela.

S2 verkar vara en upprepning, eller tja, "samhället är hotat". Tramsigt..

Jag tröttnade lite på Saga också, hennes robotbeteende (när det passar manuset) är bara för mycket, jag förstår att man vill ha två karaktärer som är på helt olika plan, men Martin, vad gör han ens som är bra? Han är ju inte bra på något, ingen bra skytt, har inte bra fysik, knappast så att de kompletterar varandra, Saga kan ju allt förutom social kompetens (ja om det gör scenen "rolig", annars är hon expert på det också, av någon anledning). Varför kunde de inte låta Martin vara bra på något iaf, han är ju mer bara en riskfaktor.

Edit: googlade på Kim Bodnia. "Missnöjd med hur hans rollfigur utvecklade sig valde skådespelaren Kim Bodnia att kasta in handduken inför tredje säsongen av Bron" förstår honom 100%...
Senast redigerad av Langnasa 2018-10-31 kl. 22:31.
Citera
2018-11-21, 14:52
Medlem
Har precis kollat klart på Bron och det är en sak jag känner att jag måste lyfta:
Hur i helvete kunde Susanne göra allt med flickorna + skjuta Saga så pass öppet mitt på dagen? Varför bemöda sig med att ta hand om två vittnen som vet vem du är när du likt förbannat avslöjar dig för ett helt grannskap?
Citera
2019-08-19, 15:08
Bannlyst
Bron är en ganska bra serie. Väldigt ideérik och fyndig och mystiskt. Man vet aldrig riktigt vad som kommer att hända.

Citera
2019-11-07, 08:34
Medlem
Vanstertrollets avatar
Manus till säsong 5: Det ska visa sig att Sagas syster aldrig tog livet av sig. Nu tänker hon ta hämnd på dom personer som hon ansåg svek när hennes mamma gjorde henne sjuk. Hon tänker slutföra det hon påbörjade i säsong 2. För i själva verket är det Sagas syster som är hjärnan bakom miljöterroristerna i säsong 2
Citera
2020-01-31, 14:38
Medlem
AstridErikssons avatar
Jag har precis börjat kolla på serien och jag bara stör mig så hårt på hur ologisk den är ibland. I säsong två t ex

Sen stör jag mig på att de obeväpnat

Och sen hatar jag fan intro-låten, helvete vilken jobbig röst han har. Usch.
Citera
2020-04-14, 12:51
Bannlyst
Säsong 4 har funnits väldigt länge nu på Netflix. Serien är väldigt bra och spännande.
Citera
2020-04-14, 18:14
Medlem
nimrod666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AstridEriksson
Jag har precis börjat kolla på serien och jag bara stör mig så hårt på hur ologisk den är ibland. I säsong två t ex

Sen stör jag mig på att de obeväpnat

Och sen hatar jag fan intro-låten, helvete vilken jobbig röst han har. Usch.
Brister i manus kommer man nog aldrig ifrån. Sålunda får man använda ett eget filter för att med behållning kunna se olika dramatiserade produktioner. Bra manusförfattare växer inte på träd om man säger så.

Jag är rätt kräsen när det gäller musik till tv-serier och filmer men jag tycker att man nog lyckats förträffligt bra med den melankoliska Hollow talk.
Citera
2020-05-25, 22:54
Medlem
JackSm1ths avatar
Nu har min flickvän tvingat mig att se säsong 1 och 2 på mindre än två veckor.
Fyfan vilken skit. Så jävla många fel i serien.
De som skrev manus (Hasse R?) har nästintill noll kunskaper om hur polisen arbetar i stora och komplicerade mordutredningar.

SKITSERIE!

Men min flickvän kommer att tvinga mig att se även säsong 3 och 4.
Citera
2020-05-26, 06:02
Medlem
KahlanAmnells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackSm1th
Nu har min flickvän tvingat mig att se säsong 1 och 2 på mindre än två veckor.
Fyfan vilken skit. Så jävla många fel i serien.
De som skrev manus (Hasse R?) har nästintill noll kunskaper om hur polisen arbetar i stora och komplicerade mordutredningar.

SKITSERIE!

Men min flickvän kommer att tvinga mig att se även säsong 3 och 4.

Kucka mer. Men du får väl njuta lite av Sagas magi i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in