Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-01, 10:27
  #3313
Medlem
c014s avatar
Har bara sett senaste säsongen av bron, för att jag inte klarat av det usla skådespeleriet och hur orealistisk Saga framställs..

Citera
2018-03-01, 20:24
  #3314
Medlem
Ser om säsong 1 nu (ligger kvar till 20 mars)
Stor skillnad på hur Saga pratar då jämfört med nu. Då hade hon ljusare röst och lät mycket mer vän. Siata säsongen pratar hon mycket mörkare och mer forcerat och korthugget.
Citera
2018-03-21, 23:07
  #3315
Medlem
JeansJesuss avatar
Någon som vet var man kan se säsong 4 nu när den är borttagen på Svtplay?
Citera
2018-03-22, 03:06
  #3316
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeansJesus
Någon som vet var man kan se säsong 4 nu när den är borttagen på Svtplay?

Finns att köpa på tex Ginza och finns att fulstreama på http://nyafilmer.bz/the-bridge-2/
Citera
2018-03-22, 20:29
  #3317
Medlem
Helt otroligt hur många som skriker om tvlicencen men ändå glor på smörjan ??
Citera
2018-09-13, 18:42
  #3318
Medlem
Precis börjat kolla denna serie. Hyllad enligt kritiker. Än så länge tycker ja dem danska skådisarna är bättre än svenskarna. Angående saga så har hon Aspergers men tycker ändå hon är lite för stel trots att hon har den sjukdomen.
I de stora hela tycker jag serien är bra
Citera
2018-09-23, 14:32
  #3319
Medlem
RedXs avatar
Är det någon som fattar vad skurkarna i säsong 4 hade för tanke med...

Citera
2018-10-12, 23:57
  #3320
Medlem
Langnasas avatar
Är på S1 avsnitt 7.

Gillar båda huvudskådisarna, resten kan man vara utan. Den där kvinnan med peruk och hennes man med hjärtfel, varför är den storyn ens med? Riktigt usel och påklistrat. Visst, jag kan se vart dom kommer gå med henne, men alldeles för mycket tid ägnas åt tråket.

Likaså storyn om Kjell och hans retaderade missbrukarsyster, vilken skitstory och hur trovärdigt är det att denna Kjell plötsligt skulle bry sig så mycket om henne.. Hans karaktär är ju all over the place dessutom och inte på något sätt trovärdig. Så jävla usel story och synd på en annars rätt bra skådis. Denna story kommer ju bara bli mer och mer blasé känner jag, för det är ju knappast så att man byggt upp karaktärerna på ett sätt så att man på något sätt gillar eller känner för dom.

Huvudskurken är ungefär lika trovärdig som Jason i Friday 13th. Även han är som skriven av en 12-13 åring som fått i uppgift i skolan om att skriva om en "superskurk". Får överlag väldigt mycket SVT barnprogram-vibbar vad gäller skurken.

Blir det bättring i S2-S3, och framförallt är det samma tramsiga skurk vi ska följa med samma barnsliga vänsteridéer om hur världen och samhället fungerar (och som trots detta ska verka intelligent)? I så fall lägger jag ned redan nu.
__________________
Senast redigerad av Langnasa 2018-10-13 kl. 00:07.
Citera
2018-10-13, 07:21
  #3321
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langnasa
Är på S1 avsnitt 7.

Gillar båda huvudskådisarna, resten kan man vara utan. Den där kvinnan med peruk och hennes man med hjärtfel, varför är den storyn ens med? Riktigt usel och påklistrat. Visst, jag kan se vart dom kommer gå med henne, men alldeles för mycket tid ägnas åt tråket.

Likaså storyn om Kjell och hans retaderade missbrukarsyster, vilken skitstory och hur trovärdigt är det att denna Kjell plötsligt skulle bry sig så mycket om henne.. Hans karaktär är ju all over the place dessutom och inte på något sätt trovärdig. Så jävla usel story och synd på en annars rätt bra skådis. Denna story kommer ju bara bli mer och mer blasé känner jag, för det är ju knappast så att man byggt upp karaktärerna på ett sätt så att man på något sätt gillar eller känner för dom.

Huvudskurken är ungefär lika trovärdig som Jason i Friday 13th. Även han är som skriven av en 12-13 åring som fått i uppgift i skolan om att skriva om en "superskurk". Får överlag väldigt mycket SVT barnprogram-vibbar vad gäller skurken.

Blir det bättring i S2-S3, och framförallt är det samma tramsiga skurk vi ska följa med samma barnsliga vänsteridéer om hur världen och samhället fungerar (och som trots detta ska verka intelligent)? I så fall lägger jag ned redan nu.

Det råder hyfsat bred konsensus om att säsong 1 är den starkaste.
Citera
2018-10-13, 09:25
  #3322
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Det råder hyfsat bred konsensus om att säsong 1 är den starkaste.
Fast inte fullständig. Jag tycker att serien tog sig efterhand. Jag minns att jag efter första säsongen resonerade ungefär som Langnasa, men att jag tittade vidare och tyckte att det blev bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av Langnasa
Blir det bättring i S2-S3, och framförallt är det samma tramsiga skurk vi ska följa med samma barnsliga vänsteridéer om hur världen och samhället fungerar (och som trots detta ska verka intelligent)? I så fall lägger jag ned redan nu.
Det blir bättre. Och
.
Citera
2018-10-13, 11:37
  #3323
Medlem
Langnasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Fast inte fullständig. Jag tycker att serien tog sig efterhand. Jag minns att jag efter första säsongen resonerade ungefär som Langnasa, men att jag tittade vidare och tyckte att det blev bättre.


Det blir bättre. Och
.

Tack, jag tittar nog vidare för jag gillar Kim Bodnia (och blondinen är rätt underhållande ibland även om jag inte vet om det blir så kul i längden)..
Citera
2018-10-13, 11:39
  #3324
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langnasa
Tack, jag tittar nog vidare för jag gillar Kim Bodnia (och blondinen är rätt underhållande ibland även om jag inte vet om det blir så kul i längden)..
Du menar Saga? Jag störde mig extremt på hennes entonighet i början och var irriterad på hajpen kring henne, men någonstans på vägen föll jag nog också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback