2018-10-21, 22:29
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Vad surrar du om?
Tinnitus visade bilder på dränering.
Nej, syret tar inte slut i en grop, det kanske inte brinner effektivt om det är för liten grop.
Gör gropen lite längre än det dom ska brännas fyller. Lågorna drar uppåt och det sugs in ny luft vid sidorna.. Sen kan lite blåst hjälpa till att vädra..

Motbevisa det och lita inte blint på en advokat som anser saker

Bestäm dig om gropen är explosiv, alltså tillgång till syre, eller syrefattig.
Vad silos har för relevans, förklara gärna.
Har inte hänvisat till någon silo. Klarar du inte av att läsa det fetade?

Hela upplägget med att dränera sankmark för att anlägga en bränngrop strider mot sunt förnuft. Ingen tysk skulle ens komma på tanken att anlägga en bränngrop i sankmark.

Visa upp utgrävningen som styrker en bränngrop med resterna av människoben och tänder.

Vi kan ta måtten på gropen, hur stor var den? Hur sugs luft in i en grop fullpackad med lik?
Citera
2018-10-21, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
Bra KÄLLA som börjar på holocaust

Jag förstår att en korkad förintelseförnekare hellre intresserar sig för vad som står i källans adress än vad som faktiskt står i källans material.....

Kanske du kunde intressera dig för de punkter som står i materialet, klicka på länkarna till källmaterialet (notera att flera faktiskt kommer från Mattogno o co...) och ge oss kommentarer på varför det finns bevarade brev, memo, rapporter, etc mellan SS och bl a tillverkarna av krematorieugnarna som styrker förintelsen? T ex, varför finns det SS-korrespondens där kan benämner utrymmen i Krema 2 som vergasungskeller? Och varför finns det ett flertal bevarade SS-brev där man skriver att kremtoriekapaciteten på 80 000 kroppar/månad inte är tillräckligt utan de behöver mer snabbt
Citera
2018-10-21, 23:34
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyBertie
Har inte hänvisat till någon silo. Klarar du inte av att läsa det fetade?

Hela upplägget med att dränera sankmark för att anlägga en bränngrop strider mot sunt förnuft. Ingen tysk skulle ens komma på tanken att anlägga en bränngrop i sankmark.

Visa upp utgrävningen som styrker en bränngrop med resterna av människoben och tänder.

Vi kan ta måtten på gropen, hur stor var den? Hur sugs luft in i en grop fullpackad med lik?
Citat:
Återigen en ogiltig jämförelse. Lågan är inte 4-5 m under kanten på ljuslyktan.

"Slutna utrymmen

Exempel på farliga situationer

Syrebrist och brand- och explosionsrisk har lett till flera allvarliga olyckor och även till flera dödsfall. Allvarliga risker kan till exempel finnas vid arbete i:

Slutna utrymmen exempelvis silos, cisterner och lastutrymmen på båtar, containers etc. som används för förvaring eller transport av
- torv
- fisk
Annat organiskt material som kan brytas ner eller ruttna (syre förbrukas vilket leder till att syrehalten i det slutna utrymmet minskar och att det kan uppkomma syrebrist)
Tankar och cisterner som använts för brand eller explosionsfarliga vätskor, gaser eller pulver, t ex organiska lösningsmedel eller bränslen.
Gropar och rörgravar kan vara så djupa och trånga att luften inte blandas med omgivande luft, luften blir ”stillastående”. Om det finns farliga gaser, t ex sumpgas eller metangas från nedbrytning av sopor kan luften vara både explosiv och syrefattig."

https://www.prevent.se/kemiguiden/up...utna-utrymmen/
Citat:
Om inte luften cirkulerar i gropen så dör elden.

Om grundvattennivån var 50cm kan man dessutom inte gräva en fem meter djup bränngrop
.
Jag upprepar.
Tinnitus visade bild på en djupare dränering. Tittade du på den?
Här du hört talas om kolgångarna på Filippinerna, smala ränder med kol någon eller några meter under jordytan, de är omöjliga att släcka och har brunnit i många år.
Kolmila glöder friskt fast den är täckt av jord.

Du skriver om slutna utrymmen, tex kilos. Har du läst ditt inlägg?
Om en gas har tillgång till syre kan den vara explosiv. Har den inget syre så är den på sin höjd giftig.
Men explosiv och syrefattig hänger inte ihop. Om du nu inte har någon bra förklaring.
Man är jävligt dum om man tätpackar liken. Du har inte varit scout va?
Citera
2018-10-21, 23:43
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
.
Jag upprepar.
Tinnitus visade bild på en djupare dränering. Tittade du på den?
Här du hört talas om kolgångarna på Filippinerna, smala ränder med kol någon eller några meter under jordytan, de är omöjliga att släcka och har brunnit i många år.
Kolmila glöder friskt fast den är täckt av jord.

Du skriver om slutna utrymmen, tex kilos. Har du läst ditt inlägg?
Om en gas har tillgång till syre kan den vara explosiv. Har den inget syre så är den på sin höjd giftig.
Men explosiv och syrefattig hänger inte ihop. Om du nu inte har någon bra förklaring.
Man är jävligt dum om man tätpackar liken. Du har inte varit scout va?
Varför skulle jag bry mig i vad tinnitus postar?

Ligger kolgångarna på Filipinerna på sankmark?

Vad har en kolmila med det hela att göra?

Jag talade om för dig att den fetade texten med gropar var det jag refererade till. Varför har DU fetat "silos"? Är du full?

Vad har gas med en bränngrop på fem meter att göra?

Explosiv? Var har jag sagt det?

Vilka scouter packar ihop lik i en bränngrop? Du vet kanske inte vet att ved är bränsle till skillnad från människokroppar.

Saknar den forensiska rapporten om utgrävningarna av bränngropar där man funnit benrester och tänder. När får jag se den?
Senast redigerad av DirtyBertie 2018-10-21 kl. 23:50.
Citera
2018-10-22, 04:26
Medlem
pollenpers avatar
Citat:

Jag talade om för dig att den fetade texten med gropar var det jag refererade till. Varför har DU fetat "silos"? Är du full?

Vilka scouter packar ihop lik i en bränngrop? Du vet kanske inte vet att ved är bränsle till skillnad från människokroppar.

Saknar den forensiska rapporten om utgrävningarna av bränngropar där man funnit benrester och tänder. När får jag se den?
Ditt inlägg handlade bl.a. om silon, du verkar förneka det.
Varför ska man läsa faktarutor från drTinnitus, då kan man ju gå reda på någonting.
Du verkar mest intresserad av att sprida skit.
Citera
2018-10-22, 12:33
Medlem
Den dränering som tyskarna gjorde i Auschwitz kan jämföras med myrdikning och mossdikning som skett i Sverige.
Man lägger först ut ett stamdike och sedan läggs ut täckdikning, som går mot stamdiket, på det viset blir översta jordlagret hållbart.
På fotot kan stamdiket ses där grundvattnet finns i botten och skulle de grävt djupare blir det endast mer vatten i stamdiket.
Stamdiket måste ha ett fall om vattnet skall rinna ut som förhindrar att diket görs djupare.
Det som Rudolf Vrba påstod vid rättegången att kropparna brändes i 4-5 djupa gropar var helt omöjligt, sådana gropar skulle ha vattenfyllts omedelbart och som inte heller går att elda i genom syrebrist som uppstår.
Rudolf Vrba påstod att han rymt från Auschwitz och var det första vittnet som skall ha sett massmord på judar.
Efter kriget ansågs hans vittnesuppgifter som mycket säkra om förintelsen, utan det var vid rättegången 2005 i Kanada mot Ernst Zundel där han var kallad in som vittne, och advokaten totalt smulade sönder hans uppgifter.
Rudolf Vrba var kallad som vittne till Israel, vid rättegången mot Eichman 1960, som dömdes till döden och avrättades genom hängning.

Eftersom han påstått han var i Auschwitz som fånge i två år borde han sett problemet med det höga grundvattnet och grävningar för dräneringen som gjordes där den tiden.
Senast redigerad av Fagro 2018-10-22 kl. 12:43.
Citera
2018-10-22, 12:39
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Den dränering som tyskarna gjorde i Auschwitz kan jämföras med myrdikning och mossdikning som skett i Sverige.
Man dränerar det översta jordlagret med ett stamdike och sedan läggs ut täckdikning, på det viset blir översta jordlagret hållbart.
På fotot kan stamdiket ses där grundvattnet finns i botten och skulle de grävt djupare blir det endast mer vatten i stamdiket.
Stamdiket måste ha ett fall om vattnet skall rinna ut som förhindrar att diket görs djupare.
Det som Rudolf Vrba påstod vid rättegången att kropparna brändes i 4-5 djupa gropar var helt omöjligt, sådana gropar skulle ha vattenfyllts omedelbart och som inte heller går att elda i genom syrebrist som uppstår.
Rudolf Vrba påstod att han rymt från Auschwitz och var det första vittnet som skall ha sett massmord på judar.
Efter kriget ansågs hans vittnesuppgifter som mycket säkra om förintelsen, utan det var vid rättegången i Kanada där han var kallad in som vittne 2005, som advokaten totalt smulade sönder hans uppgifter.
Rudolf Vrba var kallad som vittne till Israel, vid rättegången mot Eichman 1960, som dömdes till döden och avrättades genom hängning.

Eftersom han påstått han var i Auschwitz som fånge i två år borde han sett problemet med det höga grundvattnet och grävningar för dräneringen som gjordes där den tiden.
Visa att det inte går att elda i en grop.
Citera
2018-10-22, 14:56
Medlem
Citat:
Visa att det inte går att elda i en grop.

Det enkla beviset är om du tar ett tomfat 200 L med hel botten mot marken och öppning i toppen.
Lägger man i botten brännbart material och även dränker med diesel materialet, vid antändning kommer det att brinna en kort stund så länge syret räcker sedan slocknar elden.
Görs en öppning nära botten kommer allt material brinna med väldig fart därför syre kommer in.

Eftersom Rudolf Vrba framförde att kroppar brann på ett djup av 4-5 meter djupa gropar, visar det att han var helt okunnig hur det fungerar med eld.
Brandkåren använder många gånger skum som sprutas över en eld och då kvävs elden, många brandsläckare innehåller skum för att kväva elden.
Citera
2018-10-22, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Man lägger först ut ett stamdike och sedan läggs ut täckdikning, som går mot stamdiket, på det viset blir översta jordlagret hållbart.
Efter kriget ansågs hans vittnesuppgifter som mycket säkra om förintelsen, utan det var vid rättegången 2005 i Kanada mot Ernst Zundel där han var kallad in som vittne, och advokaten totalt smulade sönder hans uppgifter.

Kan du citera och länka till seriös källa som visar att Vrba sagt att kremeringsgroparna var så djupa som 4-5 meter? Alltså styrka ditt påstående?
Citera
2018-10-22, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Kan du citera och länka till seriös källa som visar att Vrba sagt att kremeringsgroparna var så djupa som 4-5 meter? Alltså styrka ditt påstående?

http://aaargh.vho.org/engl/vrba3.html
Citera
2018-10-22, 18:33
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Återigen en ogiltig jämförelse. Lågan är inte 4-5 m under kanten på ljuslyktan.

"Slutna utrymmen

Exempel på farliga situationer

Syrebrist och brand- och explosionsrisk har lett till flera allvarliga olyckor och även till flera dödsfall. Allvarliga risker kan till exempel finnas vid arbete i:

Slutna utrymmen exempelvis silos, cisterner och lastutrymmen på båtar, containers etc. som används för förvaring eller transport av
- torv
- fisk
Annat organiskt material som kan brytas ner eller ruttna (syre förbrukas vilket leder till att syrehalten i det slutna utrymmet minskar och att det kan uppkomma syrebrist)
Tankar och cisterner som använts för brand eller explosionsfarliga vätskor, gaser eller pulver, t ex organiska lösningsmedel eller bränslen.
Gropar och rörgravar kan vara så djupa och trånga att luften inte blandas med omgivande luft, luften blir ”stillastående”. Om det finns farliga gaser, t ex sumpgas eller metangas från nedbrytning av sopor kan luften vara både explosiv och syrefattig."

https://www.prevent.se/kemiguiden/uppslagsboken/speciella-krav-for-vissa-verksamheter-och-yrken/slutna-utrymmen/

Om inte luften cirkulerar i gropen så dör elden.

Om grundvattennivån var 50cm kan man dessutom inte gräva en fem meter djup bränngrop.
Du har verkligen inte gått ut grundskolan. I förhållande till proportion, så är det en bra jämförelse som Pollenper kom med. Principen är det samma att elden(lågen) är långt under markkanten/glaskanten, så syret borde ta slut där också, enligt er själva.

För kunna få slut på syret måste du ha stänga in det. Då tar syret slut och elden slocknar. Vilket du själv nämner också : Slutna utrymmen exempelvis silos, cisterner och lastutrymmen på båtar,
För sakerna måste ha risk för explosion så måste det minst luftblandas 5 % av luftvolymen( i de flesta fall).
Liten risk att att eld dör i en grop, för de bränner till, så blir det undertryck, och ny tillförsel av syre tillkommer. För ditt exempel så ska det vara väldigt djupt lol. Som i en grotta... Varför tro du inte man ska öppna fönster o dörrar när det brinner?

Om grundvattennivån var 50 cm, hur gjorde de sina källare då till husen? Det skulle i så fall översvämmas när de grävde för göra källarna till exempel gaskammaren(bårhuset). Den är säkerligen 3 meter under marken
Citera
2018-10-22, 18:37
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:

Men du att människokropp inte innehåller energivärde? lol. Varför tro du kropparna "brinner till kol"? Om kroppar inte har energivärde, så kan de inte brinna Så nog kan de vara bränsle, även om det inte har så energivärde som ved har.
Hur kunde korna brinna i en grop i våtdränkta mark i england? Var de inte ihoppackade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in