2018-10-22, 10:35
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J0RDGUBBE
Stora delar av FB befann sig på Olearys under Tele2 innan match. Satt och bredde ut sig precis till höger om ingången. Inga av dess motsvarigheter att hålla motvikt under den tid jag var på plats.

Märkligt. Jag såg dem inte överhuvudtaget och de rusade inte ut när DIF kom från en arena i samlad trupp?

Sen såg jag dock att snuten hade tagit några av dem där vid systemet och en massa småbråk utanför arenan efter match där bland annat många råttor åkte på pisk efter att ha varit för högljudda efter matchen.
Citera
2018-10-22, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Märkligt. Jag såg dem inte överhuvudtaget och de rusade inte ut när DIF kom från en arena i samlad trupp?

Sen såg jag dock att snuten hade tagit några av dem där vid systemet och en massa småbråk utanför arenan efter match där bland annat många råttor åkte på pisk efter att ha varit för högljudda efter matchen.
Även 15-20 talet som försökte med en av de lamaste ”stormningsförsök” mot wkb innan matchen. Blev att vända på klacken rätt fort där. Sen väldigt passiva 10 talet fb när 4 dfg bjuder på dans,
Citera
2018-10-22, 11:50
Medlem
J0RDGUBBEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano

De satt i de biografliknande stolarna intill baren. Skulle säga någonstans runt 15 man, FB-tröjor på några av dem. Inget ståhej utan skulle nästintill kunna misstas för körgossar. Jag gav mig av runt 14-tiden, vad som hände därefter vet jag inte.
Citera
2018-10-22, 15:01
Medlem
2st AIK grabbar klippte 5st Dif grabbar efter matchen utanför södra läktaren
Citera
2018-10-22, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsmulle1312
någon som vet om det var DFG eller UCS prylar som blev baxade och upp hängt på AIK ståplats?
Det var både dfg och usc prylar som eldades
Citera
2018-10-22, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SolnaBoyz
Haha jasså, trodde de va 20 Dif grabbar som åkte en efter en mot en ensam aik grabb. Vad mumlar du om mannen?
Citera
2018-10-22, 16:02
Medlem
Pancevs avatar
var väl 70 m ifrån varandra runt kl 23.

piketen hann emellan till största delen.

100 gubbar på varje sida?
Citera
2018-10-22, 17:23
Medlem
Citat:

Dröm vidare.
Citera
2018-10-22, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolllipo
Haha jasså, trodde de va 20 Dif grabbar som åkte en efter en mot en ensam aik grabb. Vad mumlar du om mannen?
Vad är ditt problem? din mupp
Citera
2018-10-22, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
En som tog åt sig.

Jag är öppen för idén att jag kan framstå som lösdrivig. Jag har ingenting här att göra egentligen, men det bjuder jag på. Jag är bara oerhört fascinerad över detta utomordentligt fåniga beteende och vad som driver er.

Du däremot, som förespråkare av svenska "firmor" bestående av arbetsetslösa fåntrattattar i "dress code" och hänger i denna tråd för att du är en del av den kulturen, saknar befogenhet att försöka görs någon till åtlöje. Du är åtlöjet personifierad.

Jag känner att mobbaren i mig vaknar till liv när jag tänker på er och era trsgiska liv. Han har fö sovit sedan högstadiet. Jag kan helt enkelt inte låta bli. Jag tror ändå på nåt sätt mobbing fyller en funktion. Typ att gallra ut de svaga.

Har du också sånn där fånig "dress code" förresten? Går man omkring så enbart när det är dags för cat fight, eller glider man omkring med dessa kläder på stan också? Typ så att ni kan känna igen varandra som bikers och känna er lite tuffa? "Oh kolla snubben därborta, han har en Gucci jacka med huva, Gina tricot t-shirt, buffaloskor, yogabyxor och blåtira. Han måste ju vara med i Balsam Boys... Häftigt". Eller hur känner ni igen varandra?

Jag gissar att du är "storstadsbo"? Typ stockhomlare. Ganska ung. Har jag rätt?

Är du med själv och viftar/hoppar i gäng eller är du bara en liten fanboy av dessa töntar?

Berätta lite om ditt deltagande, gärna vilken "firma" du tillhör, hur du kom in på det och varför? Har du jobb osv?

Oj då, en mobbare som träder fram och vill verka tuff, samt påpeka hur tragiska (som jag gissar att du försökte stava till?) andra människors liv är. Intressant att du - samtidigt som du uppenbarligen tycker att mobbning urskiljer agnarna från vetet - tycker att människor som möter varandra i en uppgjord fight på någorlunda lika villkor är "fåntrattar". Klart att det är lättare att ge sig på ensamma, små individer än några som potentiellt sett kan ge tillbaka. Men vad är utmaningen i det?

Jag ska inte föra Tjohoo72s talan, den kan hen säkert föra själv, och att jag ens ger mig in i debatten får jag väl skylla på måndags biran. Jag tänker inte sänka mig till din nivå att idiotförklara det man inte förstår, men faktum är att du skriver som en kratta. Vad menar du med följande:

"Du däremot, som förespråkare av svenska "firmor" bestående av arbetsetslösa fåntrattattar i "dress code" och hänger i denna tråd för att du är en del av den kulturen, saknar befogenhet att försöka görs någon till åtlöje. Du är åtlöjet personifierad."

Är Förespråkare samma sak som Talesman? Att det finns "fåntrattattar" inom firmorna må vara hänt, men personligen är min erfarenhet att de flesta faktiskt inte är "arbetsetslösa". "i dress code", jag utgår från att du menar att det finns en "dress code"? Nej, någon "dress code existerar inte per se. Däremot finns det - som inom många andra subkulturer - ett specifikt klädmode bland vissa. D.v.s. att det precis som bland annat exempelvis punkare, mods, hårdrockare och skinheads finns vissa plagg/märken som anses vara "viktiga/äkta". Du kan jämföra med klädmärken som bärs av tex folk som anser sig tillhöra överklassen eller vissa yrkesgrupper; som en signal om "vem man är".
Den sista delen av din mening är lite svårtolkad, men: Om någon saknar befogenhet att uttala sig, är det ju du, och om något åtlöje är personifierat, så är det du som gjort dig till åtlöje.
Citera
2018-10-23, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
var väl 70 m ifrån varandra runt kl 23.

piketen hann emellan till största delen.

100 gubbar på varje sida?
Helt rätt.
Citera
2018-10-23, 07:11
Medlem
Citat:
Vad är ditt problem? din mupp
Haha du e sämst. Solnaboyzzzz.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera