2019-08-30, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Det här är en ganska bra sida som behandlar det hela.

https://bajenfakta.wordpress.com/publik/

Ja, Hammarby hade högst publiksnitt i Sverige när de spelade i Superettan... verkligen medgångssupportrar då!

Den här tråden är så otroligt pinsam att läsa. Det sitter alltid runt 10 djurgårdare(?) och grinar om attacker och bara skriver skit om Bajen-huliganer. Förstår ni inte hur larvigt detta ser ut? Sluta skriv i en tråd på Flashback för att försöka få fram eran världsbild som sanning.
När man som neutral observatör går in i tråden så är det verkligen inte så att faktumet att det sitter 10st difare och skriver samma grejer styrker det ni säger, det gör snarare så att man tror på er mindre och mer på de som inte sitter och grinar dag ut och dag in.

Jag tror att DFG vägrar köra mot KGB som KGB säger iallafall, de har ju lagt upp på instagram osv hur många gånger som helst och sagt åt DFG att stämma träff men det verkar ju inte hända för att DFG som kallar sig för huliganer(?) känner sig så kränkta av huliganverksamhet som gått emot dem... väldigt larvigt hela grejen.

Sen verkar göteborgarna som skriver här vara helt världsfrånvända och tro att de är någon superliga vilket jag inte heller köper när de har sina fanboys som sitter här och hyllar dem.

AIK hör man inte mycket ifrån här och det genererar respekt från mig iallfall, samma gäller typ Hammarby.

Jag ser iallafall framför mig finniga max 20-åringar som sitter här och skriver larviga saker som aldrig har slagits i sitt liv men ändå känner att de har befogenhet att skriva vad som hänt och hur läget ligger till.
Senast redigerad av kallopshejhopp 2019-08-30 kl. 03:08.
Citera
2019-08-30, 04:39
Medlem
pulverhonungs avatar
Finns en youtubevideo som släpptes för ett tag sedan typ tidig vår, filmade från sidan alltså med varsin falang på vardera sida med ingången till puben i bild med kameran på andra sidan gatan, dom vevade i typ 4 minuter och är rättså säker på att det var iaf Göteborg.

https://youtu.be/gTs4KPSjyxE

Hittade, jäbligt bra kört mindre bra filmat.
Senast redigerad av pulverhonung 2019-08-30 kl. 04:50.
Citera
2019-08-30, 04:58
Medlem
pulverhonungs avatar
Hittade en ännu bättre version, oddsen på att förlora synen på minst ett öga i den smörjan?

https://youtu.be/dnrzargSKT8
Citera
2019-08-30, 07:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tabernak
Så fake news får dig att börja namnge, och förolämpa folk som inte är ibland oss längre? Du verkar vara en riktigt cool katt med koll, polarn.

Det verkar som att du är lite besatt av vissa individer inom DIF, har någon av dem sårat dig på något vis? Jag bara undrar i all välmening? Har du blivit kränkt eller? Du är fri att tala ut här, eller kanske kan du höra av dig till BRIS?

"ICF är Loyalister" säger du. Nja, riktigt så enkelt är det inte, med tanke på ursprunget på flera tongivande individer inom ICF på sent 70- tidigt 80-tal. Fler än en från den gröna ön, om man säger så. Chelsea däremot...
I övrigt är Shebeen baserade i Glasgow - Skottland, som du säkert visste, men glömde att skriva
https://www.facebook.com/Shebeenrebelband/

Gäsp. Rätt många som är trötta på denna dubbelmoral. Nej, ingen från er i DY har skadat mig på något sätt. Har jag talat ut nu?
Alla kommer väl i håg från vilken firma den första dokumenterade golbögen kom ifrån?
Citera
2019-08-30, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lursan
Vad snackar du om? Skydda av polisen snarare att polisen skyddar andra. inte fan blir vi totalt instängda av snuten för vår egen säkerhet. varför är du så stor i munnen för?
Haha seriöst fotbollssupportrar/huliganer...
Har också varit i den svängen de flesta är vanliga knegare och inga jävla mördare som polisen måste skydda andra från. Blir bara pinsamt, sett bilderna på Gnagare från Celtic borta, inte många tunga gubbar där.

Just det Gnaget har inte ens tunga grabbar kvar, deras toppskikt vågade ju inte ens kliva ut i Göteborg och köra mot WM.. Exakt lika antal trots att det var i samband med match och man dressade FB kläder...
Citera
2019-08-30, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Finns en youtubevideo som släpptes för ett tag sedan typ tidig vår, filmade från sidan alltså med varsin falang på vardera sida med ingången till puben i bild med kameran på andra sidan gatan, dom vevade i typ 4 minuter och är rättså säker på att det var iaf Göteborg.

https://youtu.be/gTs4KPSjyxE

Hittade, jäbligt bra kört mindre bra filmat.

Det är WM som försöker hämta poäng genom att trasha ett födelsedagsfirande där en brud fyllde år. Två FB var på plats, resterande lilla skaran bestod bara av ultras
Citera
2019-08-30, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohoo72
Ja ni var ju så kaxiga på bortaplan mot Celtic 😂tur att snuten skyddade er där va!?

Var du där? :O
Citera
2019-08-30, 13:10
Medlem
Citat:
Celtic say fans infiltrated by Hammarby troublemakers who sparked ugly clashes with Swedish police during AIK clash
https://www.thescottishsun.co.uk/sport/football/4661492/celtic-fans-hammarby-police-swedish/
Citera
2019-08-30, 14:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kallopshejhopp
Ja, Hammarby hade högst publiksnitt i Sverige när de spelade i Superettan... verkligen medgångssupportrar då!

Den här tråden är så otroligt pinsam att läsa. Det sitter alltid runt 10 djurgårdare(?) och grinar om attacker och bara skriver skit om Bajen-huliganer. Förstår ni inte hur larvigt detta ser ut? Sluta skriv i en tråd på Flashback för att försöka få fram eran världsbild som sanning.
När man som neutral observatör går in i tråden så är det verkligen inte så att faktumet att det sitter 10st difare och skriver samma grejer styrker det ni säger, det gör snarare så att man tror på er mindre och mer på de som inte sitter och grinar dag ut och dag in.

Jag tror att DFG vägrar köra mot KGB som KGB säger iallafall, de har ju lagt upp på instagram osv hur många gånger som helst och sagt åt DFG att stämma träff men det verkar ju inte hända för att DFG som kallar sig för huliganer(?) känner sig så kränkta av huliganverksamhet som gått emot dem... väldigt larvigt hela grejen.

Sen verkar göteborgarna som skriver här vara helt världsfrånvända och tro att de är någon superliga vilket jag inte heller köper när de har sina fanboys som sitter här och hyllar dem.

AIK hör man inte mycket ifrån här och det genererar respekt från mig iallfall, samma gäller typ Hammarby.

Jag ser iallafall framför mig finniga max 20-åringar som sitter här och skriver larviga saker som aldrig har slagits i sitt liv men ändå känner att de har befogenhet att skriva vad som hänt och hur läget ligger till.

Ja, ok du har solklara hammarbysympatier och har därför väldigt låg trovärdighet . Att KGB skriver att DFG vägrar möta dem och samtidigt inte lyckas komma till de uppstyrda möten som planerats då DFG stått och väntar på dem samt det faktum att bajen inte kan slåss själva utan ringer in en hel firma från Danmark. är obestridliga, ytterst genanta fakta och är så pinsamma att bajen rimligen måste få skit och förtjänar mycket mer skit och skam än de fått hittills. DIF är inte alls aktiva på nätet i jämförelse med bajens propagandamaskin, nu har det skrivits mycket här på FB för att bajenlögnerna blivit så massivt absurda och detta parallellt med att deras kaxiga fjortissvans på nätet blir allt mer odrägliga. Kul att du snackar om att bajen hade superpubliksiffror bakåt i tiden. Om du inte är en finnig fjortis själv så vet du att bajen inte drog fullt på söderstadion i början av 2000-talet när den rymde 15000 och ännu mindre på 90-talet. Det var med flytt till ny arena och en hajp med massor av nya supportrar varav merparten är färskingar, posers eller bara superytliga mainstreamfotbollsturister. Det enda hammarby kan prata om är publiksiffror och det gör dem enormt patetiska med tanke på oss som varit med länge. Huliganism är de också väldigt dåliga på, och är dem som saknar heder, kodex och även faktiskt bra grabbar. Ditt meddelande står bara för dig själv som patetisk bajenvän och har absolut noll att tillföra, istället slentrianupprepar du bara dyngan som bajenmaskineriet på nätet basunerar ut. Jag är, som kommentar till tidigare inlägg här, mycket glad att fler och fler lyfter fram sanningen om bajen och börjar ryta ifrån, även på bajens hemmaarena www.
Citera
2019-08-30, 14:30
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matadorerna
Det är WM som försöker hämta poäng genom att trasha ett födelsedagsfirande där en brud fyllde år. Två FB var på plats, resterande lilla skaran bestod bara av ultras
Okok, av de fb/ultras som var på plats isåfall, bättre än när de 6–7 stycken iklädda fb kläder inte vågade kliva ut som nämns här ovan.
Citera
2019-08-30, 14:50
Medlem
Tråkigt att Malmö inte har en liga att ställa upp med mot Köpenhamn nu när dom hamnade i samma EL grupp.
Citera
2019-08-30, 17:31
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spurslogga
Tråkigt att Malmö inte har en liga att ställa upp med mot Köpenhamn nu när dom hamnade i samma EL grupp.

MFF körde ju 3 organiserade box mot danska ligor förra året, bla mot bröndby. förvisso små nummer men bättre än inget. Finns ju ett friendship med Hertha Berlin också, kanske de dyker upp.Sen så har FCK oftast med sig Hamburg.
Senast redigerad av Lundbonden 2019-08-30 kl. 17:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in