2018-10-22, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Den absoluta majoriteten av flyktingar 2015 kom inte över medelhavet (som jag antar att du vet) utan över fastlandet från Turkiet/Östeuropa. Helt utan inblandning av NGO:s.

Men inte helt utan inblandning av NGOs väl?

Det fanns ju "goda" organisationer som slussade flyktingarna upp genom Europa, Refugees Welcome var väl en klassiker ett tag men dom verkar ha försvunnit.

Drösvis med FB sidor som mappade bästa rutten, hur man skulle söka asyl, vilka länder som var bäst osv.
Citera
2018-10-22, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Italien är väl det enda land som brytt sig om att utreda hur fan det låg till och dom kom fram till detta,
https://gefira.org/en/2017/07/13/soros-sponsored-immigration-network-in-italy/.

Gefira?
Historien on Gefira och nutidens Gefira?
https://openmigration.org/en/analyses/getting-to-know-gefira-and-the-identitarians-of-defend-europe-our-interviews/

https://www.franck-biancheri.eu/letter-from-carla-biancheri-to-protect-her-fathers-memory/
https://www.franck-biancheri.eu/aafb/not-in-the-name-of-franck-biancheri/

Vad har Gefira för agenda?
För mig, verkar det lika "trovärdigt" som en del flyers jag sett på lyktstolpar, bilar etc.
Citera
2018-10-22, 10:04
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Är du på riktigt?

Första gången en stor flyktingkaravan rör sig upp organiserat mot gränsen och får fullt uppslag i MSM är precis innan mid-terms.

Anledningen att flyktingar kunde ta sig över havet till Europa var flyktingskeppen som körde över dom i skytteltrafik, har tidigare postat Italiens kartläggning över Soros inblandning i det.

Soros hade genom sina NGOs fingrarna med i hela flyktingspektaklet i Europa och MSM kritiserade alla som försökte stoppa det och brännmärkte dom som rasister.

Repeat i USA.

(har ni noterat hur fort dom går, en dag eller två sedan dom bröt igenom gränsen i Mexiko och nu är dom halvvägs upp genom landet).

EDIT: jag säger inte implicit att det är just Soros men jag säger att den är organiserad och definitivt inte av R och att som MSM blåser upp det och D vill ha öppna gränser och mer invandring vore en kvalificerad gissning att initiativet kommer från vänsterkanten/liberala.

Som sagt, det finns absolut inga bevis för att folk får enorma summor pengar för att fly från politisk förföljelse, grov kriminalitet, fattigdom, svält och annan övrig misär.

Återkom när du har bevis för att det rör sig om enorma summor som betalas ut för det som har rapporterats rör högst 30 dollar till specifika individer.
Citera
2018-10-22, 10:13
Medlem
DikTs avatar
Citat:

Vilka partier är det som förespråkat ökad/fri invandring till Sverige?
C och L (av någon outgrundlig anledning) samt V och Mp.
S är väl allmänt flyktingvänliga pga. antalet röster dom får trots sina rasbiologiska rötter

Du tycker att det ser annorlunda ut i USA?
D förespråkar immigration, sanctuary cities och vad mer
R vill ha en mur med minfält mot Mexiko.

Javisst finns det partier som vill ha mer invandring.
Men du duckar från huvudfrågan.
Vad styrker att D vinner på en flytingkaravan genom Mexiko mot USA?

Vilka partier vann på katastrofen i Europa 2015?
Det gynnade alla partier som är EMOT liberala flyktingregler.

Nu menar du att D räknar med att denna karavan ska gynna dem i valet? Really?

OM någon har en agenda för att öka immigrationen måste det vara extremt viktigt att det sker i "smyg" lite i taget och med så lite uppståndelse/problem som möjligt. Inte via stora konfrontationer som ger motkrafterna utmärkt ammunition.
Citera
2018-10-22, 10:30
Medlem
nerdnerds avatar
Flyktingkaravanen är uppenbarligen en False Flag, anordnad av Trump-nära krafter, för att dels försöka vända opinionen inför midterms, och dels ge en push för att bygga muren. Det är Trump och Trumpnära PACs som organiserar och finansierar detta!

För vilka annars tjänar på det?

Kom igen nu, alla rasistiska foliehattar! Hur skulle ni kunna komma fram till något annat?

(Om man inte är rasist eller foliehatt och har minsta uns med empati, ligger det dock nära till hands att tro att desperata människor i svåra situationer kan komma på alldeles på egen hand att de ska fly och försöka nå någon säkrare ort för sin egen skull och för sina barns skull.)
Citera
2018-10-22, 10:37
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Flyktingkaravanen är uppenbarligen en False Flag, anordnad av Trump-nära krafter, för att dels försöka vända opinionen inför midterms, och dels ge en push för att bygga muren. Det är Trump och Trumpnära PACs som organiserar och finansierar detta!

För vilka annars tjänar på det?

Kom igen nu, alla rasistiska foliehattar! Hur skulle ni kunna komma fram till något annat?

(Om man inte är rasist eller foliehatt och har minsta uns med empati, ligger det dock nära till hands att tro att desperata människor i svåra situationer kan komma på alldeles på egen hand att de ska fly och försöka nå någon säkrare ort för sin egen skull och för sina barns skull.)

Det här med att bygga en mur.. Har inte USA redan en fet mur efter gränsen mot Mexiko? Har för mig att jag sett den i ett flertal filmer och serier.

Mvh
Citera
2018-10-22, 10:53
Medlem
Fittahoras avatar
George Soros är en Deep State-marionett. Soros uppgift är att med hjälp av Deep States enorma slush fund (svensk benämning?) finansiera och organisera verksamheter som underminerar allmänheten. Soros använder alltså inte sin egna förmögenhet.

Bland dom första åtgärderna trumpadministrationen vidtog var att skapa lagar som möjliggör beslagtagande av resurser som används mot republiken och dess innevånare.

Q #490:
Citat:
Q !UW.yye1fxo 7 Jan 2018 - 9:10:11 AM
US taxpayers are paying for it all.
Paris accord = scam (trillions)
Red Cross = scam (billions)
Foreign Aid = scam (trillions)
WAR = scam (trillions)
………on…and….on……..
Who audits where the money actually goes?
Who actually receives the money?
The US taxpayer is funding the very people we are engaged in taking down.
Slush funds everywhere.
Think GS pays for Antifa out of his own pocket?
The hole is deep.
Feel sick yet?
Q
Citera
2018-10-22, 10:55
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Det här med att bygga en mur.. Har inte USA redan en fet mur efter gränsen mot Mexiko? Har för mig att jag sett den i ett flertal filmer och serier.
Nope. Det finns sektioner av murar, främst där ett stadsbebyggt område täcker både Mexiko och USA.
Citera
2018-10-22, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
George Soros är en Deep State-marionett. Soros uppgift är att med hjälp av Deep States enorma slush fund (svensk benämning?) finansiera och organisera verksamheter som underminerar allmänheten. Soros använder alltså inte sin egna förmögenhet.

Bland dom första åtgärderna trumpadministrationen vidtog var att skapa lagar som möjliggör beslagtagande av resurser som används mot republiken och dess innevånare.

Q #490:

Fan dom inte kommit på något om den jävla Soros så dom kunde sänka han totalt o ta alla hans pengar, sjukt att det liket fortfarande står på benen ens, ser ut som ett lik som vandrar !

Bodies vad vet vi om det el har jag missat det här ?

Who knows where the bodies are buried?
FLYNN is safe.
We protect our Patriots.
Q
Citera
2018-10-22, 11:08
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovematrix
Fan dom inte kommit på något om den jävla Soros så dom kunde sänka han totalt o ta alla hans pengar, sjukt att det liket fortfarande står på benen ens, ser ut som ett lik som vandrar !
Anledningen till varför Soros och alla andra Deep State-aktörer har klarat sig utan att åka i fängelse är inte bristen på bevis, utan för att Deep State kontrollerar rättssystemet.

Den kontrollen håller sakta men säkert på att försvinna.
Citera
2018-10-22, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Anledningen till varför Soros och alla andra Deep State-aktörer har klarat sig utan att åka i fängelse är inte bristen på bevis, utan för att Deep State kontrollerar rättssystemet.

Den kontrollen håller sakta men säkert på att försvinna.

Ok dom har tur dom har D Trump the merciful o inte mig , själv hade jag kreverat efter en månad på hans position o tatt in Navy Seals mf o rensat hårt.

Bodies är det barnliken el liken efter passagerna från flygplanen den 9 sept tro?
Citera
2018-10-22, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Gefira?
Historien on Gefira och nutidens Gefira?
https://openmigration.org/en/analyses/getting-to-know-gefira-and-the-identitarians-of-defend-europe-our-interviews/

https://www.franck-biancheri.eu/letter-from-carla-biancheri-to-protect-her-fathers-memory/
https://www.franck-biancheri.eu/aafb/not-in-the-name-of-franck-biancheri/

Vad har Gefira för agenda?
För mig, verkar det lika "trovärdigt" som en del flyers jag sett på lyktstolpar, bilar etc.

Vad bra att vi skjuter budbäraren.

Så bakgrunden till bilden som Gefira visar är väl ändå att Italiens regering fick nog, detta var innan det invandrarfientliga partiet fick makten tror jag, och satte igång att kartlägga alla organisationer som hjälpte till att slussa in migranter till Italien.

Gafira länkar till en artikel från Francesa Totolo, invandrarkritisk men har jobbat med att kartlägga immiggration och NGO kopplade till det.

Eftersom det mesta är på italienska är det lite klurigt, kan någon komma upp med ursprunget till bilden på NGO organisationerna och vad Italien gjorde i samma veva får ni gärna addera till diskussionen.

http://freewestmedia.com/2017/08/08/italian-pm-met-soros-in-secret-as-web-of-soros-funded-ngos-is-exposed/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in