2018-10-22, 09:12
  #2305
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NW175
För att umgås, för att ha sex, för att dricka vin eller bara sova över. Inget konstigt alls. Vi som kände Tess vet att hon var rätt sällskapssjuk och ogärna åkte hem själv.

vi som kände TK vet också att hon har inga problem att umgås med vem hon vill, det är endast andra som ska lägga sig i. TK gillade att debattera och TK vet jag att hon aldrig kommer var tyst om hon har starka åsikter och det får man ha även som kvinna utan att man ska bli hotad, hatad eller dödad för det. Men vi vet alla också att det finns män, ja män som inte kan ta kvinnors starka åsikter för vad dem är. TK var en nattuggla men det finns så många som är det, det får man också vara. TK hade problem med en allergi, TK fick kortison för det, det var hon tvungen och ta för att kunna andas, TK hatade kortison.

Älskade Tess, jag vet att du på senare år aldrig mer skulle vara tyst, här var vi eniga, ja då vi i så många år fått leva i tystnadskulturen, jag tar din röst och min röst och fortsätter så du får upprättelse och så många fler kvinnor som dödats får upprättelse, okej?. Du vet att jag gör det i respekt och hänsyn till dig och alla andra.

Ja vi som kände TK vet också att hon lätt fick blåmärken, det får jag också och nej jag har ingen partner som kan misshandla mig. Vi är många som kan gå in i en sak och faktiskt få blåmärken på så vis. Det är väldigt vanligt. Men det finns människor, oftast kvinnor som ljuger om det för att dem inte törs säga som det är, ja att dem blir misshandlade i hemmet. Dessa kvinnor har skitsvårt att ta sig ur sitt förhållande utan att näst intill bli ihjälslagna eller mördade, det vet många av oss också.

Jag fick frågan om jag visste om TK hade en partner av en människa, jag svarade att jag inte visste, för det gjorde jag inte heller. För jag uppfattade det som antingen eller, antingen hade hon en partner eller så hade hon inte det. Det är ju upp till var och en om man har partner eller inte har det.
Citera
2018-10-22, 09:23
  #2306
Medlem
Fortunaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NW175
Telefonen var INTE hittad i hennes bostad när MPS var ute.

De sökte vid Kallhällsbadet för att hon gillade att vara där. De hade ingen säker plats för var och när Tess sågs senast.

Och vet du om den har hittats nu?
Citera
2018-10-22, 09:29
  #2307
Medlem
NW175s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fortunae
Och vet du om den har hittats nu?

Nej, det vet jag inte.
Citera
2018-10-22, 09:39
  #2308
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NW175
Telefonen var INTE hittad i hennes bostad när MPS var ute.

De sökte vid Kallhällsbadet för att hon gillade att vara där. De hade ingen säker plats för var och när Tess sågs senast.
Tack för du förtydligar för de som inte förstått än.
Citera
2018-10-22, 09:41
  #2309
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fortunae
Jag har oxå svårt att ignorera den här nya ankans alla inlägg men jag tänker att om man inte matar den kanske den ger upp eller åtminstone snart blir borttagen här ifrån igen. 🙏🏻

Nu är det så att vi som kände Tess har uppgett till polisen vilka platser hon älskade att vara på därför gick även MPS på dessa källor, för ingen visste ju varför Tess var försvunnen, då anmäler man kända platser till både polis och även MPS om det behövs, har du svårt och förstå? Mitt tålamod med dig är borta.
Citera
2018-10-22, 09:44
  #2310
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fortunae
Det tror jag med eftersom missingpeople utgick från hennes bostad i sökandet då enligt vissa källor säger att hennes telefon har hittats hemma. (Vissa påstår att den inte har hittats) men jag tror att den har hittats hemma hos Tess då de hade koncentrerat sig på närområdet och inte någon annanstans.

MPS utgår i många fall från bostaden då dem går efter MSO.
Citera
2018-10-22, 09:47
  #2311
Medlem
Fortunaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adlax
Nu är det så att vi som kände Tess har uppgett till polisen vilka platser hon älskade att vara på därför gick även MPS på dessa källor, för ingen visste ju varför Tess var försvunnen, då anmäler man kända platser till både polis och även MPS om det behövs, har du svårt och förstå? Mitt tålamod med dig är borta.

Jag lyssnar inte bara på en person och absolut inte på någon som bara svamlar.
Jag försöker läsa till mig olika källors uppfattning och fakta för att själv bilda mig en uppfattning och det e svårt med dig i tråden då du absolut inte tillför den ett endaste jävla skit utan spammar sida upp och sida ner med ditt jävla ordbajsande.
Du är noll tillförlitlig.
Citera
2018-10-22, 09:56
  #2312
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fortunae
Jag lyssnar inte bara på en person och absolut inte på någon som bara svamlar.
Jag försöker läsa till mig olika källors uppfattning och fakta för att själv bilda mig en uppfattning och det e svårt med dig i tråden då du absolut inte tillför den ett endaste jävla skit utan spammar sida upp och sida ner med ditt jävla ordbajsande.
Du är noll tillförlitlig.

Dito, du är har inte någon kunskap alls. Du gör som alla andra, hoppar på Tess`s vänner som vet hur hennes liv såg ut, det skulle Tess aldrig acceptera.
Ha lite jävla respekt och hänsyn eller lämna tråden själv. Spamma gör du så bra själv och som jag skrev: jag kommer inte vara tyst alls, det vet Tess också att jag ALDRIG kommer vara men jag kommer också säga ifrån på skarpen om det blir förtal OM henne, det kan du lita på!
Citera
2018-10-22, 10:05
  #2313
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
...

Jag skriver inte felaktig info, ANDRA har skrivit att Tess brukade alkohol och tabletter. Ibland tillsammans.
Narkotikaklassade tabletter. det kan man få utskrivet av läkare i Sverige, på högkostnadskortet t o m. Psykofarma heter det väl.

Sedan kallas det för narkotika om man äter dessa tabletter UTAN att få dem på recept av läkare.

Narkotikaklassade läkemedel är narkotikaklassade oavsett om man får det på recept eller ej och kan användas som narkotika oavsett förskrivning eller inte. De är narkotikaklassade preparat oavsett.

Psykofarmaka är läkemedel som påverkar psykiska symptom, de behöver inte vara narkotikaklassade.

De som missbrukar narkotikaklassade preparat tillsammans med alkohol eller in och ut ur alkoholruset är ganska avancerade missbrukare.

Edit: Tack för din sammanställning.
__________________
Senast redigerad av FedupFlorence 2018-10-22 kl. 10:32.
Citera
2018-10-22, 10:57
  #2314
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Narkotikaklassade läkemedel är narkotikaklassade oavsett om man får det på recept eller ej och kan användas som narkotika oavsett förskrivning eller inte. De är narkotikaklassade preparat oavsett.

Psykofarmaka är läkemedel som påverkar psykiska symptom, de behöver inte vara narkotikaklassade.

De som missbrukar narkotikaklassade preparat tillsammans med alkohol eller in och ut ur alkoholruset är ganska avancerade missbrukare.

Edit: Tack för din sammanställning.


Jaa, jag känner ofrivilligt till allt det där, som sagt min dotter var drogmissbrukare i en knappt 15 år. Och min mormor drack, och ibland så "förstärkte" hon alkoholeffekten med någon/några valium och då tog det hus i helvete, kan jag säga. Mormor var gift "fint", och jag vill nog hävda att just att "poppa piller" är många lite "finare" kvinnor som gör.

Både min mormor och min dotter hade förövrigt dåligt ölsinne, men det späddes på med en 90% i samband med vissa tabletter.

När mormor fick ALS så skulle hon få en bromsmedicin som man (enligt läkaren) blev lite lugn och dåsig av, normalt. Men mormor blev skogstokig. Läkaren sa då att man vet att en ca 3% av befolkningen får denna biverkning, det är genetiskt.

Min dotter var likadan. Även hennes "knarkarvänner" blev panikslagna om/när hon tog vissa tabletter, för hon blev skogstokig. En av dessa tabletter var Rohypnol (date-rape-drug).


Så nu fick jag en ide......

om MGM droppade ett date-rape-piller i Tess drink (troligen då hemma hos honom), och Tess blev som min dotter, skogstokig......

Men eftersom polisen fortfarande letar brottsplats så måste ju det betyda att brottet inte begåtts i Tess hem, i MGMs hem, eller i MGMs bil. Såtillvida att hon inte mördades tyst och oblodigt.

Om man nu ska tro lite på MGM, att Tess (och han, vilket han då utelämnat) gick ut ifrån hans hem för egen maskin, vad kan han ha lockat henne med att gå eller åka att titta/göra på en mörk och svart augusti natt?

Var det meteroitshower den helgen?

Han kan ju ha tagit med mobilen utomlands och kastat den där. Även andra former av bevis......mina spekulationer.
Citera
2018-10-22, 11:12
  #2315
Medlem
vichy6s avatar
Det där med mobilen är intressant. Skedde dödsfallet verkligen den 18:e eller var T i livet ytterligare ett par dagar. Hon hade bett om egen tid.

Kan hon ha befunnit sig på en plats som GA upplåtit åt henne?

Tfn bör ha laddat ur, inte stängts av.

Låter iofs otroligt att hon hade mobilen utan laddare.

Oklart.
Citera
2018-10-22, 11:13
  #2316
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fortunae
Aha, jag tänkte de visste vilka telefonmaster Tess telefon hade varit uppkopplad på innan den gick ur radarn och att det var därför.


Jag vet inte men jag tycker att det verkar mest logiskt att MP jobbar ihop med polis. Måste det inte finnas en polisanmälan i botten för att MP överhuvudtaget ska gå ut och söka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in