Citat:
Ursprungligen postat av
Adlax
Piggsvinet är en människa som varit tillsammans med TK. Jag ställde en fråga till Piggsvinet, jag fick inget svar. Beklagar att er relation tog slut, du skriver själv att det var ditt fel, då undrar jag varför? Och så undrar jag om du varit på förhör hos polisen?
Jag lovade att ignorera dig, men det går faan i mej INTE!!
Följ dina EGNA råd för sjutton, LÅT POLISEN SKÖTA DET HÄR!!!! Du ska inte själv börja förhöra folk här, "polisen har ju utbildning" enligt dig! Tänk på den där SEKRETESSEN som du dillade om för något inlägg sedan, samtidigt som DU SJÄLV hängde ut MGM BARN med fullt namn och nästan adress. Den här sekretessen som du åberopar, gäller den bara Tess??
Du är VERKLIGEN TJOCK i hela huvudet, om du är missnöjd med den LAGSTADGADE offentligheten vi har här i Sverige så kan DU börja att arbeta POLITISKT för att ÄNDRA på den!!!!
Jag förstår att MGMs eventuella vänner, grannar, arbetskollegor inte kommenterar här i denna tråd, för de vill väl inte hamna i tjafs MED DIG.
Du kan ju gå där och inbilla dig att polisen ska göra ALLT för att lösa detta mord, men polisen har rätt knappa RESURSER, och om man inte hittar tillräckligt med omständigheter för att ex åtala MGM så kommer mordet på Tess med största säkerhet bli ett COLD CASE, för att samhället (och vissa poliser) inte tycker att det är VÄRT att slösa resuser på en smått förvirrad för-mycket-alkoholdrickande och tablett-ätande kvinna i nära nog medelålder utan barn, med ett rätt OMFATTANDE riskbeteende. Mycket sorgligt, men SANT.
Du hjälper inte Tess ett endaste dugg, du bara förstör och håller folk som kan sitta inne med något viktigt borta från tråden.
När ska du förstå att det finns en hel del människor som av olika anledningar INTE VILL PRATA MED POLIS. Speciellt sådana som själva varit ute hela natten i närområdet omkring där Tess försvann. De tänker på SIN egna sekretess. har inte alltid helt snövitt mjöl i sin påse..... För en knarklangare KAN ha sett ex MGM och Tess i fysiskt bråk OBS SPEKULATION!! men vill inte prata med polis om det. Däremot kan denna fiktiva knarklangare skriva om det här. Men troligen inte, så länge du härjar runt i denna tråd. ELLER någon som körde rattfull, eller någon taxichaufför som körde svart, hade kört för länge utan paus......det kan finnas TUSEN anledningar till att folk inte VILL prata med polis, MEN "pratar" i en sådan här tråd på Flashback.
Men det måste ju vara så att DU inte vill att mordet på Tess ska lösas, du vill inte att någon ska dömmas för Tess mord.
Kan du ta idag och fundera rejält på vad konsekvensen för mördade Tess kan bli pga DITT beteende här i denna tråd.
Och svara absolut INTE på mitt inlägg här nu, tack!
Jag hoppas att jag var väldigt övertydlig nu!