Citat:
Ibland blir jag orolig att GM ska gå fri, men så infinner sig ett hopp om att mordet blir uppklarat med fullkomligt erkännande (ej troligt?).
Vi utan insyn kan bara göra tolkningar och spekulera med alla frågetecken. Hur klantiga har polisen varit?
Tänk om de inte kroppsbesiktigade och topsade SD vid anhållandet den 15:e?
När spärrade de av LW:s hem ordentligt - tisdagen eller onsdagen? Vilken dag utökades avspärrningen?
Något som skaver i mitt huvud är att det stod en spade till vänster om LW:s dörr - det är ju ett ypperligt vapen att slå någon med. Det stör mig som sjutton att det inte hade plockats med av polisen innan massmedia var där och fotade.
Vi utan insyn kan bara göra tolkningar och spekulera med alla frågetecken. Hur klantiga har polisen varit?
Tänk om de inte kroppsbesiktigade och topsade SD vid anhållandet den 15:e?
När spärrade de av LW:s hem ordentligt - tisdagen eller onsdagen? Vilken dag utökades avspärrningen?
Något som skaver i mitt huvud är att det stod en spade till vänster om LW:s dörr - det är ju ett ypperligt vapen att slå någon med. Det stör mig som sjutton att det inte hade plockats med av polisen innan massmedia var där och fotade.
Det var ju intressant.
Lite orolig blir man att det har slarvats på inte bara ett ställe.
Men eftersom jag nu tror att det kan stämma det som MV har delgett oss, att LW har lämnat bostaden tillsammans med sin förövare, blir det svårt att få ihop med att gm hade en spade med sig till brottsplatsen.
Då måste nästan scenariot varit ett annat.
Redan vid bostaden?
Hinner man greppa en spade och knocka någon så snabbt? sedan bära(bil?) till brottsplatsen? För skriken, de ska väl in här också.
Men om spaden stod kvar, vad mer kan ha stått kvar som kan ha använts som vapen som sedan försvunnit eller förstörts?
Med ett sådant förlopp ser det dock ut att vara helt oplanerat och då faller de teori som MV presenterar om att polisen misstänker någon slags planering och att mordet inte skett i affekt.