2018-10-21, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Nja, jag skriver bara mina åsikter om saker här. Man mår bättre av att inte läsa Flashback.

Jag brukade till exempel inte ogilla män innan jag började göra det.

Jag väljer själv att inte hänga på forum med utbrett manshat heller men i svensk
kvällspress är ju manshat normen och att ha en föraktfull syn på män ger tydligen en sjuss i
karriären.
Man förstör männens självkänsla redan i skolan.

Ett land ska ha bra livskvalitet för både män och kvinnor , och ser nästan Danmark som det
ultimata landet
Kvinnorna där är mer nöjda också.
Danskarna är bättre på att umgås och utelivet är bättre , människorna känner frihet.
Citera
2018-10-21, 03:46
Avstängd
På skönhet
Citera
2018-10-21, 03:50
Medlem
mensverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
På skönhet

Instämmer. Ingen man är vacker!
Citera
2018-10-21, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Jag väljer själv att inte hänga på forum med utbrett manshat heller men i svensk
kvällspress är ju manshat normen och att ha en föraktfull syn på män ger tydligen en sjuss i
karriären.
Man förstör männens självkänsla redan i skolan.

Ett land ska ha bra livskvalitet för både män och kvinnor , och ser nästan Danmark som det
ultimata landet
Kvinnorna där är mer nöjda också.
Danskarna är bättre på att umgås och utelivet är bättre , människorna känner frihet.

Jag läser aldrig kvällspressen.

Skulle den bli bättre om man lärde ut att män är bättre på allt som de ändå tycktes anse redan på dagis?
Citera
2018-10-21, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Jag läser aldrig kvällspressen.

Skulle den bli bättre om man lärde ut att män är bättre på allt som de ändå tycktes anse redan på dagis?

I Sverige finansierar ju staten kurser för studenter och ungdomar som lär ut att män
är förlorare och sämre människor
och i kvällspressen kan man lära sej att mannen är en folksjukdom.

Men det finns många som inte befinner sej i sådana kretsar eller läser Cissi Wallins krönikor och
därför inte känner till det.

Men det bidrar till dålig stämning som märks på flashback
jag skulle aldrig i livet sitta och skriva om sådant här om jag levde i något annat land.
Citera
2018-10-21, 07:10
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det är riktigt att kvinnor är (överlägset) mer laglydiga. Det beror på att kvinnor inte vill stöta sig med någon, inte ens överheten. Som jag skrev tidigare så har de flesta värstingar växt upp med ensamstående mammor, så det är inte en garanti att "kvinnor är bättre människor" för att de är laglydiga, eftersom de i uppfostringsexemplet är dåliga på att sätta gränser.

Kvinnor blir också mer sjukskrivna för utbrändhet för att de inte kan säga "nej" på jobbet. En sjukskriven person är inte heller "en bättre människa" utan orsakar tvärtom mycket problem på an arbetsplats.

Osv. Alltså oavgjort där.

Det var gulligt hur du summerade ihop det till oavgjort
Kanske många av dem som växt upp med ensamstående mammor haft pappor dom svikit familjen?
Det kan ju förstås vara en mängd orsaker till att inte pappan är kvar i familjen. Jag tycker vi kvinnor/män är lika bra fast på olika sätt.
Citera
2018-10-21, 08:21
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Kvinnor är trevliga att se på, trevliga att vara med, är glada och skrattar åt dina skämt, hjälper dig gärna med tråkiga uppgifter, kan uppoffra sig för din skull, gör det enklare att leva för dig. Jag har faktiskt svårt att se varför man ska dissa kvinnor.

Dock passar vänster-feminister inte in i den beskrivningen. Det är för att de försöker tänka (manligt) logiskt. Det går så där.

Första stycket håller jag med.

Och ja män tänker ofta mer fyrkantigt skulle jag säga. De ser vad som är rakt framför dem men inte mer. Och lider oftare än kvinnor brist på att ta med helheten i tankarna. Jag pratar om män generellt och inte bara om män på toppen av sin karriär på en arbetsplats.

Det är tröttsamt att läsa detta om att kvinnor inte tänker logiskt. Det är så ja, att kvinnor antagligen både känner mer och kopplar in mer känslor i sina tankar. En anledning till varför de inte är så fyrkantiga.
Men det betyder inte att logiken saknas. Finns massor av kvinnor som inte har några problem med att tänka logiskt och rationellt. Dessutom vill jag nog säga att en blandning av logik och känslomedvetenhet är den bästa kombinationen i längden. Då missar man inte halva aspekten.
Citera
2018-10-21, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.

Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.

Män är bättre än kvinnor på allt

Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel

Man brukar säga att kvinnor är starkare psykiskt pga att de måste klara av en graviditet och förlossning. Eftersom att de måste bära något levande i magen som växer i hennes kropp för att sedan pressas ut genom könet med mycket smärta och risk för att dö.

För mig låter det ganska tufft att hantera psykiskt.

Och den psykiska förmågan kvinnor har med sig är inget att jämföra med psyket att vara stark i fotboll.
Citera
2018-10-21, 08:36
Medlem
lucifersatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det är tröttsamt att läsa detta om att kvinnor inte tänker logiskt. Det är så ja, att kvinnor antagligen både känner mer och kopplar in mer känslor i sina tankar. En anledning till varför de inte är så fyrkantiga.
Men det betyder inte att logiken saknas. Finns massor av kvinnor som inte har några problem med att tänka logiskt och rationellt. Dessutom vill jag nog säga att en blandning av logik och känslomedvetenhet är den bästa kombinationen i längden. Då missar man inte halva aspekten.

Problemet är att hos vissa kvinnor tar känslorna över fullständigt. Vad man själv känner behöver inte alltid vara sant, så det är inte så bra.
Citera
2018-10-21, 08:52
Medlem
Citat:

Och ja män tänker ofta mer fyrkantigt skulle jag säga. De ser vad som är rakt framför dem men inte mer. Och lider oftare än kvinnor brist på att ta med helheten i tankarna. Jag pratar om män generellt och inte bara om män på toppen av sin karriär på en arbetsplats.

Fast vad bygger du fetningen på? Vad för något "kvinnligt" beteende ger skäl ens misstänka att kvinnor skulle tänka mer med känslor än med logik än vad män gör? Det man förknippar kvinnor med gällande känslor är; mer uppvisad empati, huruvida den "känns" mer hos kvinnor än hos män är ju inget vi kan mäta och uppvisad empati i form av; nu tar jag hand om dig när du behöver det ex. är ju oftast fullt logiskt beteende samt även styrd av logik samt! tradition. Kvinnor tenderar vara mer "känsliga" då det kommer till känslan ledsnad, men å andra sida så är ju män mer "känsliga" vid känslan ilska, så det går ju på ett ut. Tittar du rent objektivt på könen så är de faktum män som betydligt mer än kvinnor sätter sig själva i klistret baserat på känslor, män som hamnar på bårhus, sjukhus, fängelser, i kriminalitet etc, för att de inte klarat bemästra en känsla, betydligt mer sällan kvinnor, just a thought.
Citera
2018-10-21, 09:10
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lucifersatan
Problemet är att hos vissa kvinnor tar känslorna över fullständigt. Vad man själv känner behöver inte alltid vara sant, så det är inte så bra.

Det finns dock gott om män som också känner mycket som blir sanningar för dem. Ett direkt konkret bevis är faktiskt Flashback, detta forum. Här är extremt mycket känslor från bittra män som florerar som sanningar.
Det är alltså inte enbart ett kvinnligt drag.
Citera
2018-10-21, 09:12
Medlem
lucifersatans avatar
Citat:
Det finns dock gott om män som också känner mycket som blir sanningar för dem. Ett direkt konkret bevis är faktiskt Flashback, detta forum. Här är extremt mycket känslor från bittra män som florerar som sanningar.
Det är alltså inte enbart ett kvinnligt drag.

haha, joo det är nog sant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in