Citat:
Ursprungligen postat av
hestetaren
En jämställdhetsfråga, tror att kvinnorna kommer springa ifrån oss män snart. Har du träffat många kvinnliga brottslingar? Kvinnor är smartare skulle jag säga. Älskar det vackrare könet.
PS: Klart som fan att män är starkare, men va fan ska man vara stark för i dagens samhälle? Bättre att vara smart.
Män är samhällets ekonomiska motor, och kvinnorna är improduktiva snyltare. Tills man löser detta tycker jag att alla övriga faktorer kan ignoreras. Det är helt enkelt så att majoriteten av de potentiellt kriminella kvinnorna istället lever på offentliga pengar. Behandlade staten kvinnor som män skulle deras brottslighet skjuta i höjden. (eller snarare deras snyltande på godhjärtade män).
Citat:
Ursprungligen postat av
Mojokii
Ja, numera är ju majoriteten på högskolor kvinnor.
Ja, det är härligt att system som missgynnar män aldrig är "problematiska" eller behöver lösas med specialsatsningar från staten.
Citat:
Ursprungligen postat av
realrecognizereal
Finns dock inga garantier eller samband med högskolor när det kommer till att tjäna pengar.
Helt rätt, kvinnor utbildar sig i betydligt högre grad till diverse suspekta flumutbildningar (som rent generellt handlar om att sedan gnälla på produktiva människor) utan marknadsekonomiskt värde.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mojokii
Nej, jag tror att huvuddelen av det faktiskt ligger i att kvinnor oftare ser till att ta ansvar för att dessa delar blir gjorda. Det är också därför det finns en relevant andel killar i vuxen ålder som fortsätter bo hemma hos föräldrar medan tjejer enligt mig ofta flyttar ut tidigare.
Menar du att flytta hemifrån senare skulle öka risken för hemlöshet? Det har jag aldrig hört något om.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mojokii
En jag känner är över 30 och har flyttat tbk hem till föräldrarna, han fixar med mycket annat men har släppt den här biten tills vidare. En annan jag känner hade förmodligen varit outbildad och spelberoende efter 30 om inte hans tjej hade lyckats sätta styr på honom. Jag har flera killvänner som kring 25 fortfarande bor hemma medan alla mina tjejvänner är utflyttade (trots att de är överlag yngre). Fler av tjejer har även färdigt yrke eller går större utbildning enligt min erfarenhet. Tjejer är lite mer målmedvetna, medan killar oftare fastnar i en specifik sak men tappar andra saker lättare.
Nu ska jag erkänna att jag inte sitter på några siffror. Men jag vågar påstå att det är betydligt vanligare att kvinnor bor i grupp, och framförallt bor hos (läs, får hyran helt/delvis betald av) en man, än omvänt. Sedan är det rent objektivt lättare att få bostad som kvinna än som man, eftersom det är betydligt vanligare att män diskrimineras på bostadsmarknaden.*
För övrigt väntar jag med spänning på dagen då du beskriver mäns högre löner som högre grad av målmedvetenhet.
*Här pratar vi om verklig diskriminering dvs "endast kvinnor/helst kvinnor", och inga mystiska strukturer och dylikt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mojokii
Utöver detta så kan ju en del av det vara att när det väl knipar sig så har tjejer större benägenhet att be om hjälp, medan killar kanske försöker vara stolta och "klara sig själva" mer. Men min tolkning är att killar lite oftare hamnar i det läget där det knipar sig till att börja med, pga exempelvis alkoholism, drogberoende och spelberoende.
Det är ju så det borde vara. Både kvinnor och män som inte sköter sig bör givetvis drabbas av konsekvenserna för sina handlingar, istället för att råna oskyldiga människor (som mig).