2015-02-19, 15:48
Medlem
En jämställdhetsfråga, tror att kvinnorna kommer springa ifrån oss män snart. Har du träffat många kvinnliga brottslingar? Kvinnor är smartare skulle jag säga. Älskar det vackrare könet.
PS: Klart som fan att män är starkare, men va fan ska man vara stark för i dagens samhälle? Bättre att vara smart.
Citera
2015-02-19, 16:02
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hestetaren
En jämställdhetsfråga, tror att kvinnorna kommer springa ifrån oss män snart. Har du träffat många kvinnliga brottslingar? Kvinnor är smartare skulle jag säga. Älskar det vackrare könet.
PS: Klart som fan att män är starkare, men va fan ska man vara stark för i dagens samhälle? Bättre att vara smart.

Ja, numera är ju majoriteten på högskolor kvinnor.
Citera
2015-02-19, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mojokii

Finns dock inga garantier eller samband med högskolor när det kommer till att tjäna pengar.
Citera
2015-02-19, 22:48
Medlem
FlamingBacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hestetaren

Män är samhällets ekonomiska motor, och kvinnorna är improduktiva snyltare. Tills man löser detta tycker jag att alla övriga faktorer kan ignoreras. Det är helt enkelt så att majoriteten av de potentiellt kriminella kvinnorna istället lever på offentliga pengar. Behandlade staten kvinnor som män skulle deras brottslighet skjuta i höjden. (eller snarare deras snyltande på godhjärtade män).

Citat:

Ja, det är härligt att system som missgynnar män aldrig är "problematiska" eller behöver lösas med specialsatsningar från staten.

Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Finns dock inga garantier eller samband med högskolor när det kommer till att tjäna pengar.

Helt rätt, kvinnor utbildar sig i betydligt högre grad till diverse suspekta flumutbildningar (som rent generellt handlar om att sedan gnälla på produktiva människor) utan marknadsekonomiskt värde.

Citat:
Nej, jag tror att huvuddelen av det faktiskt ligger i att kvinnor oftare ser till att ta ansvar för att dessa delar blir gjorda. Det är också därför det finns en relevant andel killar i vuxen ålder som fortsätter bo hemma hos föräldrar medan tjejer enligt mig ofta flyttar ut tidigare.

Menar du att flytta hemifrån senare skulle öka risken för hemlöshet? Det har jag aldrig hört något om.

Citat:
En jag känner är över 30 och har flyttat tbk hem till föräldrarna, han fixar med mycket annat men har släppt den här biten tills vidare. En annan jag känner hade förmodligen varit outbildad och spelberoende efter 30 om inte hans tjej hade lyckats sätta styr på honom. Jag har flera killvänner som kring 25 fortfarande bor hemma medan alla mina tjejvänner är utflyttade (trots att de är överlag yngre). Fler av tjejer har även färdigt yrke eller går större utbildning enligt min erfarenhet. Tjejer är lite mer målmedvetna, medan killar oftare fastnar i en specifik sak men tappar andra saker lättare.

Nu ska jag erkänna att jag inte sitter på några siffror. Men jag vågar påstå att det är betydligt vanligare att kvinnor bor i grupp, och framförallt bor hos (läs, får hyran helt/delvis betald av) en man, än omvänt. Sedan är det rent objektivt lättare att få bostad som kvinna än som man, eftersom det är betydligt vanligare att män diskrimineras på bostadsmarknaden.*

För övrigt väntar jag med spänning på dagen då du beskriver mäns högre löner som högre grad av målmedvetenhet.

*Här pratar vi om verklig diskriminering dvs "endast kvinnor/helst kvinnor", och inga mystiska strukturer och dylikt.

Citat:
Utöver detta så kan ju en del av det vara att när det väl knipar sig så har tjejer större benägenhet att be om hjälp, medan killar kanske försöker vara stolta och "klara sig själva" mer. Men min tolkning är att killar lite oftare hamnar i det läget där det knipar sig till att börja med, pga exempelvis alkoholism, drogberoende och spelberoende.

Det är ju så det borde vara. Både kvinnor och män som inte sköter sig bör givetvis drabbas av konsekvenserna för sina handlingar, istället för att råna oskyldiga människor (som mig).
Citera
2015-02-21, 01:45
Medlem
Jag har oerhört svårt att framför mig se en välfungerande, snygg tjej vara frivilligt arbetslös och njuta av det, och inte göra så himla mycket utan mest ligga hemma på sofflocket och trivas. Om de är i den sitsen så är det i stort sett alltid en white trash crazy cat lady.

Tjejer bor väldigt sällan ensamma ja, är det inte med pojkvän/man så är det rumskompis eller husdjur eller på god väg att bli något av de alternativen.
Citera
2015-02-21, 02:09
Medlem
snusmumrik50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.

Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.

Män är bättre än kvinnor på allt

Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel
De är bättre på att komma med obefogade anklagelser och ett evinnerligt tjat om oväsentligheter.
Även är de bra på att bedra äkta män.
Citera
2015-02-21, 13:02
Medlem
Det måste vara tufft att vara tjej, iallafall när det kommer till den fysiska aspekten.

Tänk dig att komma till insikten att man aldrig NÅGONSIN kommer bli bäst i världen på en fysisk sport...
Hur mycket du än tränar, och hur många VM-medaljer du än tar så kommer det alltid finnas tusentals män som är bättre än dig på det du gör.

Visserligen är inte jag bäst på någonting, då jag är lat, omotiverad och talanglös. Men när jag var liten kunde jag iallafall drömma om att exempelvis bli snabbast i världen på 100-meter.
En kvinna kan aldrig påstå att hon är snabbast i världen, eller att hon lyfter mest vikt etc..
Hon kan bli bäst bland DAMER. Men aldrig bäst.
Undrar hon tjejer hanterar den insikten, skulle ha varit hemskt för mig som liten.

När det kommer till övriga områden som inte är så lätta att mäta så tror jag att det mycket väl finns möjlighet att som kvinna bli bäst. Problemet är att vi då inte kan mäta detta på något annat sätt än subjektivt.
Citera
2015-02-22, 11:17
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:

Ett resultat av att universiteten har "mjukats" upp. Tror du dessa tjejer sitter och nöter matte, fysik, materiallära, eller programmering? Du kommer upptäcka att tjejerna läser socialnära ämnen. Traditionella ämnen, sådant som nu och på sikt bygger ett land, är det flest killar som läser. Fast det är väl ingen som vågar ta upp sådant i dagens pk-feministiska Sverige.
Citera
2015-02-22, 11:37
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Ett resultat av att universiteten har "mjukats" upp. Tror du dessa tjejer sitter och nöter matte, fysik, materiallära, eller programmering? Du kommer upptäcka att tjejerna läser socialnära ämnen. Traditionella ämnen, sådant som nu och på sikt bygger ett land, är det flest killar som läser. Fast det är väl ingen som vågar ta upp sådant i dagens pk-feministiska Sverige.

Du får ha en väldigt snäv definition isåfall. Mycket av naturvetenskap har tjejer i majoritet, kemi och biologi åtminstone här i Lund. Killar är det i majoritet främst på datorinriktningar och civilingenjörsutbildningar.
Citera
2015-02-22, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Du får ha en väldigt snäv definition isåfall. Mycket av naturvetenskap har tjejer i majoritet, kemi och biologi åtminstone här i Lund. Killar är det i majoritet främst på datorinriktningar och civilingenjörsutbildningar.
Fel kan man inte direkt säga att han har. En snabb koll på antagningsstatistiken i Lund förra hösten ger honom rätt. Du har rätt i att det är fler kvinnor som läser biologi-ämnen, men dessa utbildningar är ganska små i sammanhanget. När det gäller kemi är däremot killar i majoritet.
Kollar man till exempel på de 20 mest vanliga utbildningarna som könen antas till hittar man en naturvetenskaplig för kvinnor och sju för män. Med det inte sagt att kvinnor bara läser "flumämnen". Att kvinnor söker sig mer till humaniora och män mer till naturvetenskap är dock en sanning man får svälja.
Citera
2015-02-22, 12:21
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangobaer
Fel kan man inte direkt säga att han har. En snabb koll på antagningsstatistiken i Lund förra hösten ger honom rätt. Du har rätt i att det är fler kvinnor som läser biologi-ämnen, men dessa utbildningar är ganska små i sammanhanget. När det gäller kemi är däremot killar i majoritet.
Kollar man till exempel på de 20 mest vanliga utbildningarna som könen antas till hittar man en naturvetenskaplig för kvinnor och sju för män. Med det inte sagt att kvinnor bara läser "flumämnen". Att kvinnor söker sig mer till humaniora och män mer till naturvetenskap är dock en sanning man får svälja.

Men vad beror det på?
Om en tjej läser ett "killämne" så behandlas hon som om hon inte ska vara där, hur lockande är det för tjejer? Det är alltid tuffare för tjejer i såna utbildningar, de flesta VÅGAR INTE och väljer typ sjuksköterska för det är inget som de blir ifrågasatta för
Citera
2015-02-22, 12:33
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.

Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.

Män är bättre än kvinnor på allt

Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel

Nej män är inte bättre på allt. Män är mera intresserade av att vara bättre men kvinnor kan vara bättre på en massa saker utan att vilja hävda sig eller ha något för det.. Kvinnor är mer lugna och mer för att komma överens medan män är mer tävlingsinriktade. Svårt att säga att kvinnor är bättre på något eftersom vi ofta inte är lika intresserade av att göra allt till en tävling
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in