2018-10-20, 21:52
Medlem
MV!!
Utifrån din insyn i utredningen och det du vet om fallet..Vad tror du händer på måndag? Kommer SD kvarstå eller avskrivas som MGM?
Citera
2018-10-20, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det är en mycket primitiv egenskap att döma någon på förhand. Man frågar man sig om domarna tycker han borde stanna hemma även om han är oskyldig av respekt för er som inte visat någon för honom?

Jag bara tänkte hur jag själv skulle reagera eller handla I motsvarande situation.
Citera
2018-10-20, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
När i tiden var det SD skrev sms till er som jobbar med HD? Det måste väl ha varit efter han blev släppt ur häktet.. Var det av den anledningen ni blev förhörda?

Förhör både före och efter häktning som inte
har med sms att göra.

Sms långt efter häktning beslagtagna av våra telefoner förhör förhör.
Citera
2018-10-20, 22:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Utifrån de vittnesmål ni arbetskamrater lämnat och det ni i övrigt hört..tror ni han blir avskriven?

Jag kan bara svara på vad jag fått för frågor vid förhör och vad jag svarat.

Vad andra svarat vet inte jag för vi får inte prata med varandra eller påverka varandra.

Någon tror det någon tror inte det.
Citera
2018-10-20, 22:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Där håller jag inte riktigt med. SD kan fortfarande vara GM, men utan teknisk bevisning, eller motstridigt bevisning. Finns massa fall som inte polisen kommit igenom i närtid, men så plötsligt finner någon tekniker en detalj som sätter allt i annan dager.

Däremot är jag överens om att polisen bör snart lyfta skygglapparna och tänka i andra banor. Det kan ju dessutom leda tillbaka till MGM. Men fokuserar man för mycket på SD så är det inte mycket resurser som ges dom andra spåren.

Men det som verkligen stör är ett så utdraget händelseförlopp inte lämnar mer DNA på så sätt att en GM kan ringas in.
Min tanke är att om dom hittat DNA, så antingen är det SD:s och han skulle sitta inne nu. Hittade dom okänd DNA så borde dom börjat topsa bekanta och grannar.
Inget av villkoren verkar föreligga, så därför är jag tveksam att DNA har hittats överhuvudtaget. Kanske förstörd på den tiden hon hann ligga ute, eller att mördaren var så kall att hen tog sig tillbaka till FP.

Ett sista alternativ finns, som jag inte tror på. Dom har hittat bindande DNA och har träff på GM, nu knyter dom ihop säcken.

Jag tror inte att de hittat något DNA hittlills som har och kunnat knytas till brottet. Möjligen kan de ha skickat något på specialanalys (gissar på lekmannabasis) till speciallabb i utlandet.

Din sista mening att de skulle ha träff på någon gm kan inte stämma, då skulle SD vara avförd som misstänkt.
Citera
2018-10-20, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Eftersom jag är ateist så vet jag att den rättsskipningen inte existerar.
Jag undrar om du hade försvarat en ensamkommande yngling lika frenetiskt om han varit MGM.
Du är en okänslig Flashback-typ.
Först stipulerar du att jag skulle vara oerfaren i hur det är att genom mord förlora nån som stått en nära.
När jag sen i tråden berättar för dig om mina personliga erfarenheter av att under flera dagar sitta nära mördaren, så förbigår du det bara med tystnad. Du har lämnat ett visitkort efter dig. På det står det att du är oempatisk. Tänk, jag är faktiskt beredd att instämma.

Bara för att du är ateist gör det dig inte förmögen till att bevisa att Gud inte finns. Logik är inte din bästa gren.

OnT: Vet du att jag börjar bli trött på postare som likt dig envisas med att hävda att jag försvarar SD.
Om du -eller nån annan- kan lägga upp ett enda exempel på där jag försvarat SD eller nån av hans klandervärda handlingar, så skulle jag pudla.
Men nu är det inte så. Jag har envist och under lång tid försvarat SD:s rätt att som odömd privatperson inte behöva bli uthängd på Flashback och bli kallad mördare.

Så kom igen nu, Taxen!
Visa upp ett exempel.
Eller kryp tillbaks.
Citera
2018-10-20, 23:15
Medlem
Citat:
Jag har ju outat MV med lögner och dessutom bevisat dessa, men det lämnas utan notering, hen är fortfarande gud.... undrar varför. Kan ni förklara?

Det har du inte. Kanske i fantasin, men inte här.
Citera
2018-10-20, 23:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Så länge man uppfyller kraven för skäligen misstanke, står han kvar. Uppfyller man inte kraven ska misstankarna avskrivas, annars får åklagaren glatt åka till Särskilda åklagarkammaren och utredas för tjänstefel.
(Ett spaningsmord betyder att man inte har någon misstänkt alls.)

Tack för klargörandet!
Man lär sig något nytt varje dag på fb!
Citera
2018-10-20, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror inte att de hittat något DNA hittlills som har och kunnat knytas till brottet. Möjligen kan de ha skickat något på specialanalys (gissar på lekmannabasis) till speciallabb i utlandet.

Din sista mening att de skulle ha träff på någon gm kan inte stämma, då skulle SD vara avförd som misstänkt.

Skulle gissa att det förstärker tanken på ett planerat brott. Det är synnerligen ovanligt med en fynd/mordplats utan minsta lilla mikroskopiska spår av gärningsmannen.
Citera
2018-10-21, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Och varför försvarar du din Steffe så agressivt? Börjar ana vilka krafter LW brottades mot när hon fick SD och hans hejdukar emot sig.

Även om HD inte är inblandad i mordet så sitter hon i en jäkla sits. Riskerar också att få SD och hans tillsynes galna bundsförvanter emot sig. Jag tycker bilderna på SD och barnen vid stupande berg ser ut som förtäckta hot. Lyckas han gå fri från mordet så måste hon ju faktiskt dela vårdnaden med honom. Kanske drar hon på skilsmässan för att slippa vittna mot honom och att hon bedyrar hans oskuld kan vara för att inte utsätta barnen och sig själv för några risker.
Citera
2018-10-21, 01:21
Medlem
[quote=Rubar|65598266]Jovisst, det stämmer. TiNi har kommit med en del annat. Sedan får ju var o en bedöma kredabiliteten utefter tycke o smak.
Är själv skeptisk. Men blir gärna motbevisad.🙂

Jag tror TiNi vet en hel del och är glad att hon delar med sig.
Citera
2018-10-21, 01:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det finns ju andra tillfällen än vid sex då man kan få syn på en grannes könsorgan, t.ex. vid bad eller bastu

Citat:
Precis, och detta har jag redan svarat på, så det är lite roligt att dom för an just denna detalj som konstig.... Vissa har helt tappat fokus i tråden.

Ja det har du svarat på men grannar är för oss att man bor nära inte långt långt i från. Sen att man inte ens pratar med varandra. Men ser något av det mest privata på människan som MGm.s könsorgan och som du även vill betona vart ingen tummetott.! Tycker du inte själv det är konstigt?

Varsågod så skrev du har svartat det du emotsäger i inlägget ovanför.

Citat:
Citat:

Inte alls min mening att vara otäck, på något sätt! Svårt att se att jsg skulle varit otäck?! Men sändare och mottagare måste ju vara på samma våglängd.

Du ställde frågan om jag visste om 22:s. Jag svarade hövligt, men du tystnade och hänvisade gång på gång att jag/vi ska prata själva med paret D. Jag har förklarat att vi varken pratar eller umgås privat med dom. Bor långt ifrån dessutom, så man stöter inte ihop heller.

Så... snälla rara, ursäkta! Kan ni vara så vänliga och släcka trådens nyfikenhet om 22:a nu?!

Senast redigerad av TinnaNinna85 2018-10-21 kl. 01:49. Anledning: Ändrat text från privatadel till könsorgan och lagt till tycker du inte själv det är konstigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in