Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Eller att de drabbats av ett svårt tunnelseende och inte förmår att tänka om, kan ju vara så illa att det gått prestige i fallet, de ansvariga utredarna kan inte medge att det blev fel initialt.
Om man nu har gått igenom MGM med luskam och de har de verkligen gjort och fortfarande inte hittat något som kan få upp misstanken till "sannolika skäl" så inser förhoppningsvis de ansvariga att de är på fel spår och tänker om.
Fem månader och en stor mängd utredare blir en väldigt massa arbetstimmar så om nu MGM är den de söker så måste de ha kunnat hitta något i alla fall men tonläget från utredarna tyder inte på det.
Jämför med i stort sett vilket annat fall, har de en MGM så hittar de spår, spår som räcker till det magiska "sannolika skäl", då rullar utredningen på som den ska, det gör den inte i det här fallet.
Och det kan bero på att de har fokuserat på fel GM.
Där håller jag inte riktigt med. SD kan fortfarande vara GM, men utan teknisk bevisning, eller motstridigt bevisning. Finns massa fall som inte polisen kommit igenom i närtid, men så plötsligt finner någon tekniker en detalj som sätter allt i annan dager.
Däremot är jag överens om att polisen bör snart lyfta skygglapparna och tänka i andra banor. Det kan ju dessutom leda tillbaka till MGM. Men fokuserar man för mycket på SD så är det inte mycket resurser som ges dom andra spåren.
Men det som verkligen stör är ett så utdraget händelseförlopp inte lämnar mer DNA på så sätt att en GM kan ringas in.
Min tanke är att om dom hittat DNA, så antingen är det SD:s och han skulle sitta inne nu. Hittade dom okänd DNA så borde dom börjat topsa bekanta och grannar.
Inget av villkoren verkar föreligga, så därför är jag tveksam att DNA har hittats överhuvudtaget. Kanske förstörd på den tiden hon hann ligga ute, eller att mördaren var så kall att hen tog sig tillbaka till FP.
Ett sista alternativ finns, som jag inte tror på. Dom har hittat bindande DNA och har träff på GM, nu knyter dom ihop säcken.